View Full Version : Freddy Loix naar Hyundai
Rallyloverke
12-11-2001, 10:31
Freddy Loix bij Hyundai!
Na op het punt gestaan te hebben om te tekenen voor het Ford B-team en onderhandeld te hebben met Subaru, heeft Freddy uiteindelijk een gewaagde keuze gemaakt: hij tekent voor 2 jaar bij Hyundai. Door de inbreng van een grote sponsor zal Hyundai in 2002 kunnen beschikken over een standvastig budget en in staat zijn te beantwoorden aan de verwachtingen van het Koreaanse merk. Hyundai wil Peugeot, Ford en Subaru vervoegen in de categorie van de grote teams. In 2002 zal Hyundai meestal drie Accent WRC inzetten. Juha Kankkunen zou aan 7 proeven deelnemen. Wat betreft de tweede wagen die bij iedere wedstrijd zal worden ingezet, deze zou kunnen bestuurd worden door Didier Auriol al wordt de piste Puras eveneens onderzocht. Niettemin lijkt Armin Schwarz aan het langste eind te zullen trekken. Marlboro van hun kant hebben meerdere mogelijkheden: de getrouwheid met Mitsubishi, de getrouwheid met Mäkinen bij Subaru, de getrouwheid met Loix (als deze sponsor niet BAT is) of de joker met Duval... (VM)
Werner333
12-11-2001, 12:44
Hmmmmm. Of dat nu echt een goede beslissing is???????
Wait and see.
Rallyloverke
12-11-2001, 13:13
Bron was de site van AutoNews.
Werner333
12-11-2001, 14:26
Er zijn er veel die toch wel wat verwachten van Loix in De Hyundai.
http://world.motorsportforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=33902
vincentdb2001
12-11-2001, 14:45
waarom niet? dat kan toch nog iets worden als ze bij Hyundai genoeg geld vinden. Maar ervaring hebben ze nog niet zo veel dacht ik....
Werner333
12-11-2001, 17:09
Hyundai announces 2002 line-up
November 12, 2001
Hyundai has announced an entirely new driving squad for 2002, pairing 30-year-old Belgian Freddy Loix with four-times World Champion Juha Kankkunen.
Loix was one of rallying’s hottest properties when he drove for Toyota, but his fortunes have declined markedly since he joined Mitsubishi in 1999. He has never been at ease in the Lancer and after scoring a number of top-three results with Toyota, he has yet to improve on fourth at World Championship level with Mitsubishi.
“It gives me a good feeling to have a new challenge,” Loix said. I am looking forward to a lot development work and while the car has proved it is reliable, I expect to be able to help improve its speed.”
Some regard Loix as a surprise choice, but MSD chief David Whitehead maintains that his potential has yet to be tapped.
“He hasn’t shone at Mitsubishi, but I know him from the Opel days, I think he’s a fine driver, and he can shine and will. We’re taking Freddy on his own merit,” he commented.
Kankkunen drove for the team on the Rally Finland and ran in the top 10 for a while, but he doesn’t want to contest a full programme and will therefore attempt only the nine dirt rallies, which means that Hyundai must still nominate another driver for the entire season before November 30, a deadline set by the FIA.
Bron: http://www.worldrallynews.com
Bart.Vandecavey
12-11-2001, 17:19
En Freddy had al zoveel problemen bij Mitsubishi (de uitspraak ervan)...
Werner333
12-11-2001, 17:21
Originally posted by Bart.Vandecavey
En Freddy had al zoveel problemen bij Mitsubishi (de uitspraak ervan)...
Wie niet.:D :D :D
Originally posted by Werner333
Wie niet.:D :D :D
misjubisji :D
In ieder geval toch al 1 Belg in het WRC.En voorlopig als enigste bij HYUNDAI die alle 14 eventen mag rijden!! Wie wordt de andere? Ik gok op Auriol of Puras en in mindere mate Liati.
Wait and see ?!
Werner333
12-11-2001, 20:37
Ik gok op Auriol. Puras heeft te weinig ervaring op de gravel rally's van het WK. En Auriol is net als Freddy en Juha een rechtsremmer als ik het goed begrepen heb.
Voor de ontwikkeling wordt het ook een stuk makkelijker.
Juha kent Freddy nog en weet wat hij kan.
we zijn precies allemaal wel redelijk optimistisch.
Nu hopen dat we ook wat te zien krijgen van die hyunday
Werner333
12-11-2001, 20:52
Er zijn/waren wel wat poblemen met die auto.
1. Te weinig vermogen.
Ze gaan een nieuwe motor laten homologeren voor het volgend seizoen en die zou heel wat meer power hebben.
2. Banden slijtage.
Hier heeft het testwerk van Juha Kankunen al veel verholpen.
Dit zou voor volgend seizoen moeten opgelost zijn.
3. Te lichte voorkant.
Volgens de pilloten die met de Hyundai gereden hebben reageert de voorzijde te licht. Hij breekt gemakkelijk uit en schuift ook weg. Dit moet nog verder verholpen worden, maar Kankunen heeft er een goed oog in.
Oneliner
12-11-2001, 22:34
excuse me voor mijn eventueel pessimisme, maaér ik vrees dat dit echt wel de verkeerde keuze is...
Originally posted by Werner333
Er zijn/waren wel wat poblemen met die auto.
1. Te weinig vermogen.
Ze gaan een nieuwe motor laten homologeren voor het volgend seizoen en die zou heel wat meer power hebben.
2. Banden slijtage.
Hier heeft het testwerk van Juha Kankunen al veel verholpen.
Dit zou voor volgend seizoen moeten opgelost zijn.
3. Te lichte voorkant.
Volgens de pilloten die met de Hyundai gereden hebben reageert de voorzijde te licht. Hij breekt gemakkelijk uit en schuift ook weg. Dit moet nog verder verholpen worden, maar Kankunen heeft er een goed oog in.
er wordt ook een nieuwe ophanging ontwikkelt.
Als ik alles dus op een rijtje zet en als het een en ander nog bevestigd wordt, verwisselen Allister McRae en Freddy Loix dus gewoon van plaats en ze zijn er alletwee blij mee? Mmmm dat vind ik maar vreemd zelle. Maar goed, we zien wel, en misschien verkiest Freddy wel een eerste piloot-status bij een kleiner (fabrieks)team boven een tweede of derde rangs-rol bij een groot (semi fabrieks)team.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.