PDA

View Full Version : Formule 1 seizoen 2005 - voorlopige line-up drivers

Fille
17-09-2004, 14:38
The 2005 driver line-up - the story so far

It has been a busy couple of days for driver announcements, with Jacques Villeneuve revealing two deals in the space of 24 hours and Toyota finally confirming Jarno Trulli for next season. So how is the 2005 grid shaping up?

Ferrari:
Michael Schumacher, Rubens Barrichello

BAR:
Jenson Button*, Unconfirmed

Renault:
Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella

Williams:
Mark Webber, Jenson Button*

McLaren:
Kimi Raikkonen, Juan Pablo Montoya

Sauber:
Jacques Villeneuve, Felipe Massa

Jaguar:
Unconfirmed, Unconfirmed -> will pull out of the formula 1 next season - for sale!

Toyota:
Ralf Schumacher, Jarno Trulli

Jordan:
Unconfirmed, Unconfirmed -> looking for new engine supplier if Ford stops their activities.

Minardi:
Unconfirmed, Unconfirmed -> same problem as Jordan...

*Both Williams and BAR claim to have valid contracts with Jenson Button for 2005. Button wants to drive for Williams. The matter is due for consideration by the Contract Recognition Board. Both teams have agreed not to contest any decision it makes.

gwyllion
17-09-2004, 15:17
Sato is ook al bevestigd voor 2005 bij BAR.

Jordan is gewoon in het algemeen op zoek naar geld. Het gerucht doet ook de ronde dat ze Toyota motoren zouden willen gebruiken.

Guido
17-09-2004, 15:24
Originally posted by Fille
The 2005 driver line-up - the story so far

W E L C O M E op het forum Fille! ;)

Toch even meegeven dat we graag hebben hier dat wanneer je copieert van een andere site, je steeds aan bronvermelding doet. dwz. even de url van de site vermelden met een linkje ernaartoe. Alvast bedankt.

:)

Over de line-up voor volgend jaar zal nog veel te doen zijn. Zeker nu dat Ford beslist heeft van zich terug te trekken. Wordt zeker vervolgd. :D

Fille
17-09-2004, 15:48
Oeeps...

Ik had iets beter de "spelregels" moeten lezen ;o). Maar het uitreksel komt van "http://www.formula1.com ".

Ford heeft net bevestigd dat het tevens "Cosworth" te koop stelt en Jordan is inderdaad "aan 't shoppen" bij Toyota...

Greet"S"
Fille

Edited by Huudo ***
Even het linkje clickbaar gemaakt. :D

Guido
17-09-2004, 16:05
Geen probleem hoor. ;)

Ben eens benieuwd of dat Mercedes nu ook werk gaat maken van een "klantenmotor" was eerder al sprake van, maar nooit iets concreet.

Fille
17-09-2004, 16:20
Wat bedoel je met "klantenmotor"??

marcel
17-09-2004, 16:35
wel, een goedkope, minder krachtige versie van de motor die achter DC en Kimi ligt...

The Interceptor
17-09-2004, 17:45
Nu wordt er al gezegd, dat als BAR het beroep tegen Williams wint omtrent Button, dat we dan misschien geen Button zien in 2005. Het mag wel duidelijk zijn dat Jenson zich daar niet meer 100% thuisvoelt. BAR kan (en zal) Jenson dan verbieden om voor een ander team te racen. :(

Ik hoop echt zo hard dat Williams wint! Maar jammer gaan de CRB zich pas na de laatste race van het seizoen over de contracten buigen, nog ff afwachten dus.

The Interceptor
20-09-2004, 12:29
Volgens F1racing.nl hebben BAR en Williams aangedrongen tot een vroegere bekendmaking van de CRB en dit is blijkbaar verhoord. Woensdag gaan ze zich over de contracten buigen, en dan zullen we waarschijnlijk tijdens het GP weekend van China vernemen waar Jenson volgend jaar mag/moet rijden.

Dat wordt ff bang afwachten :eek: (en hopelijk wordt het Williams :D)

Mark
20-09-2004, 12:59
Begin maar overal een derde naam bij te zetten ;) ...................of de eerste 10 wagens uit de GP2-klasse :D

Trouwens, reglementair is daar al een voorstel voor ingediend.....en wellicht al goedgekeurd. Dit onderwerp heeft +/- 1 jaar geleden in de diverse media gestaan dat bij een tekort aan F1 wagens wagens uit de F3000 toegelaten werden tot de GP. Niks nieuws, dat was in de jaren zestig ook het geval.

Mochten de GP2 wagens idd zo snel zijn zoals men denkt dat ze zullen zijn dan zijn ze bijna net zo snel als een Minardi ;)

The Interceptor
21-09-2004, 18:55
Coulthard is zich ook aan't verkopen precies. Hij beweert dat hij dit jaar één of twee races gewonnen had moest hij beschikking hebben over de BAR van Button. En 't zou aan zijn ervaring liggen.

Dan mag hem mij toch wel eens vertellen welke races hij gewonnen zou hebben hoor :confused:
Misschien kan hij volgend jaar (met BAR) wel voor de titel gaan (horen we dat hem niet elk jaar zeggen? :D)

student
23-09-2004, 13:10
ik ben al jaren fan van coulthard, en ik hoop van harte da hij naar BAR gaat. Anders is zijn carrière compleet voorbij

Oneliner
23-09-2004, 13:45
Ik denk niet dat button uit de f1 zal verdwijnen. Desnoods rijdt hij in een minardi :)
Al gaat hij wel gezichtsverleis lijden als blijkt dat onzen bas sneller is :)

DC mag voor mij gerust ook nog in de f1 blijven. Hij is mss niet dé snelste maar heeft tonnen ervaring en is soms nog behoorlijk snel ook...

Red DJ
23-09-2004, 22:44
Originally posted by student
ik ben al jaren fan van coulthard, en ik hoop van harte da hij naar BAR gaat. Anders is zijn carrière compleet voorbij

No offense, maar is die al niet 2 jaar geleden geeindigd?

De laatste 2 jaar heeft hij mij weinig kunnen overtuigen (-> in vgl me Iceman! (of ligt dat ah materiaal --> of doen ze dat enkel bij Ferrari???)

Mark
04-10-2004, 23:47
Coulthard heeft de handdoek in de ring geworpen.........

„Nichts hält für immer, besonders nicht in diesem Sport“, nimmt David seine Situation philosophisch. „Tief in mir bin ich noch nicht bereit aufzuhören, aber ich werde es akzeptieren, wenn es denn meine Bestimmung sein sollte.“ www.f1welt.com

Toch knap dat die Coulthard zo goed Duits kan ;) :D

marcel
05-10-2004, 00:23
hmm, dan gaat hij volgend jaar niet voor de titel?

Guido
05-10-2004, 08:54
Originally posted by marcel
hmm, dan gaat hij volgend jaar niet voor de titel?

Jawel, maar wellicht in een andere serie :D

gwyllion
05-10-2004, 14:57
Het hoort hier niet 100% thuis, maar volgens f1racing.nl heeft F3000-kampioen Vitantonio Liuzzi een contract voor meerdere jaren getekend bij het Ferrari-team.

Hij zal dus volgend jaar testpiloot zijn voor Ferrari, maar misschien ook nog de officiele reserve piloot bij Sauber.

The Interceptor
05-10-2004, 18:05
volgens pitstoptv.be is Sato voor 2005 bevestigd bij BAR. Voor de tweede rijder bij BAR is het natuurlijk nog even wachten tot de uitspraak omtrent Button.

Raceboy
05-10-2004, 20:55
Originally posted by Marshal

Toch knap dat die Coulthard zo goed Duits kan ;) :D

De volledige quote in het Engels:

"Nothing's forever, especially in this sport," the 33-year old, who has been usurped at McLaren by Juan Montoya, admitted to Scotland's Daily Record newspaper, "Deep down, I am not yet ready to quit, but I will have to accept it if that is to be my fate. I am not yet an F1 pensioner, [and] I don't intend to retire [but], if it's necessary, I guess I may have to."

Alain
06-10-2004, 10:06
Tja, het verstand komt met de jaren zegt men. All due respect, maar Coulthard is een goede rijder, van het niveau van Berger, Herbert, Patrese die als ze in een goede wagen zitten hier een daar een GP winnen en na zoveel jaren een tiental overwinningen hebben verzameld.

student
09-10-2004, 12:02
coulthard is altijd tweede piloot geweest he, als t ne goeien auto was zat hij me hakkinen, en vanaf da hakkinen weg was trok de mclaren al direct op veel minder

Raceboy
09-10-2004, 12:10
Originally posted by student
coulthard is altijd tweede piloot geweest he, als t ne goeien auto was zat hij me hakkinen, en vanaf da hakkinen weg was trok de mclaren al direct op veel minder

2de piloot? Daar doen ze bij Mclaren niet aan zenne.

Red DJ
09-10-2004, 12:29
Originally posted by raceboy

volgens mij wel... remember Melbourne enkel jaren geleden?????

A.J.
09-10-2004, 13:25
Originally posted by Red DJ
volgens mij wel... remember Melbourne enkel jaren geleden?????

dat was geen kwestie van eerste en tweede piloot.
Hakkinen had toen door de schuld van het team zijn eerste plaats verloren aan Coulthard en ze hebben dat toen op die manier rechtgezet.

student
10-10-2004, 16:08
t was trouwens compleet coulthard zijn eigen keuze. Maar ge hebt tweede piloot en ge hebt knecht zoals bij ferrari, groot verschil

Red DJ
10-10-2004, 21:40
Dat is wat ze vertellen... ik weet niet of we hier naief moeten op reageren of niet. Moest het bij Ferrari gebeuren zou er toch waarschijnlijk anders gekraaid worden!

Een 1ste en 2e piloot is een keuze... daar kan altijd over gediscusieerd worden.

marcel
11-10-2004, 00:38
Originally posted by A.J.
dat was geen kwestie van eerste en tweede piloot.
Hakkinen had toen door de schuld van het team zijn eerste plaats verloren aan Coulthard en ze hebben dat toen op die manier rechtgezet.

zo is het.
al heeft DC achteraf wel ergens gezegd dat hij en Hakkinen voor de race hadden afgesproken dat degene die eerst door de eerste bocht ging, mocht winnen...

Red DJ
11-10-2004, 19:26
Ja dat wist ik ook..

Wel vgl het met Ferrari, bij Ferrari spreken ze af: Rijdt Bar op kop dan mag Schum winnen (tenzij het er niets meer ih WK mag verandere) :)

student
11-10-2004, 23:55
Vandaag gelezen da BAR Barrichello graag wilt hebben voor volgend jaar, en da Liuzzi dan vaste piloot wordt bij Ferrari.
Ik kwam bijna nimeer bij toen ik het las

redje
12-10-2004, 08:23
Ze kiezen niet voor een uitdrukkelijke tweede status. Beide piloten krijgen gelijkwaardige behandeling. Maar Dennis heeft DC wel goed gekozen. Zo kunnen zijn lievelingen zonder grote problemen WK worden. Mclaren heeft ene goede piloot en ene mindere.

Astra-fan
14-10-2004, 12:55
Op f1-club.be staat dat, indien het contract dat Button met Williams heeft afgesloten geldig wordt verklaart, Anthony Davidson het vrijgekomen stoeltje zal krijgen.

gwyllion
14-10-2004, 13:37
Franck Montagny zou blijkbaar wel eens een zitje kunnen krijgen bij Jordan. Dit zou deel uitmaken van de deal met Renault om de motor, versnellingsbak en achterophanging van R24 te gebruiken in 2005.
bron: Montagny sleutel voor Jordan-Renault? (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=66377) (f1racing.nl)

The Interceptor
17-10-2004, 22:17
De uitspraak van de CRB omtrent de zaak Button is weer eens uitgesteld. Nu hebben ze wel de contracten van Williams en BAR om te bestuderen. De uitspraak zou voor woensdag zijn.

student
20-10-2004, 11:09
t ziet er slecht uit voor coulthard

bazzie
20-10-2004, 16:39
Tijdens de laatste grand prix hoorde ik dat als het contract van Button bij Williams niet goedgekeurd wordt, dat:

Button dus bij BAR moet blijven
Fisichella gaat dan naar Williams ipv Renault
Villeneuve blijft bij Renault waar hij nu de laatste races van het seizoen al rijdt

Dit maakt dat er nog een plaats vrij blijft bij Sauber. Dit scenario lijkt mij ook wel interessant voor volgend jaar. Maar ik verwacht wel dat ze Button zullen laten gaan naar Williams

gwyllion
20-10-2004, 16:48
Er kan zoveel. Pizzonia kan ook gewoon Button vervangen. Dan is alles een stukje eenvoudiger...

Button wil toch niet voor BAR rijden, dus zal hij wel naar Williams gaan. Eventueel moeten ze hem dan afkopen bij BAR.

Scapa
20-10-2004, 19:54
Button moet bij BAR blijven!

juist gelezen op autosport.com

The Interceptor
20-10-2004, 20:36
Ik heb het slechte nieuws ook net vernomen :( :confused:

Mja in feite is er nog altijd niet bekend waar hem nu zal rijden volgend jaar he. Enkele weken geleden zei Jenson dat hij zeker niet voor BAR willen rijden volgend jaar. Hier en daar wordt gezegd dat Williams zich bij de beslissing van de CRB heeft neergelegd, terwijl andere bronnen dan weer melden dat Williams waarschijnlijk toch zal proberen om hem nog van BAR af te kopen. Of in't slechtste geval een sabatjaar voor Jenson :(

We zullen wel spoedig iets weten zeker.

gwyllion
20-10-2004, 21:51
De reacties van Williams en Button blijkt dat Button gewoon bij BAR zou blijven rijden en Williams dus op zoek moet naar een 2de piloot voor 2005 (Pizzonia?).

F1 - Williams en Button over vonnis CRB (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15671) (pitstop.tv)

gwyllion
21-10-2004, 10:53
Button zou bij Williams getekend hebben voor 2006.

student
21-10-2004, 11:56
Originally posted by bazzie
Tijdens de laatste grand prix hoorde ik dat als het contract van Button bij Williams niet goedgekeurd wordt, dat:

Button dus bij BAR moet blijven
Fisichella gaat dan naar Williams ipv Renault
Villeneuve blijft bij Renault waar hij nu de laatste races van het seizoen al rijdt

Dit maakt dat er nog een plaats vrij blijft bij Sauber. Dit scenario lijkt mij ook wel interessant voor volgend jaar. Maar ik verwacht wel dat ze Button zullen laten gaan naar Williams
was dat op canvas? Als ge tegen die mannen zegt da niki lauda volgend jaar naar jordan gaat geloven ze t ook nog

Anyway, richards heeft al doen uitschijnen dat als button bij BAR blijft het nog ni zeker is da hij ook rijdt.

The Interceptor
21-10-2004, 18:59
Button zal wel rijden volgend jaar denk, en dan bij BAR natuurlijk, want Richards laat hem voor geen geld naar Williams gaan hoor. Hij weet best wat het dit jaar aan Jenson gehad heeft, 't zou stom zijn zoiets op't spel te zetten, nu hij toch nog een jaartje op zijn diensten kan rekenen.

Button en Williams geven al wel openlijk toe dat ze ernaar uitkijken om dan in 2006 samen te werken. Hier en daar hoort ge al zeggen dat er al getekend zou zijn. Dat lijkt me toch niet goed van hen, om dat nu al in de pers te melden. Dan krijgen we weer dat Montoya-syndroom van afgelopen seizoen. Enkel de raceweekends, testen is aan de ander. Als ik daar zo eens over denk, lijkt het me wel dat Jenson de afgelopen maanden ook minder getest heeft dan voordien.

Ben wel benieuwd wie er dan 2e piloot wordt bij Williams. Dan toch Fisichella, of een andere piloot met ervaring (Coulthard mss)? Of op zoek naar een jong talent? Ik zou er niet van verschieten als ze binnenkort Nelson Piquet Jr. nog eens laten testen, die zijn vorige test was aardig meegevallen en hij is natuurlijk ook de F3 kampioen.

marcel
21-10-2004, 19:04
was Bas Leinders' zijn nieuwe manager deze zomer niet met Williams gaan praten? ;) :D

Mr.Dallara
09-12-2004, 12:09
Volgens Het laatste nieuws (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_30718.html) heeft Bas voor 2005 niet minder dan 4 mogelijkheden om testpiloot te worden! :)

"... Namen kan ik niet noemen, maar het gaat zowel om topteams, als om middenmotors, en dan heb ik het niet over het Jordan en Minardi-team", aldus onze landgenoot.

"Naast een job als testrijder is er ook een mogelijkheid om ergens als vaste rijder in dienst te gaan, maar daarvoor heb ik een groot budget nodig en dat heb ik momenteel niet. Samen met mijn manager Rick Gorne werken we momenteel hard aan mijn toekomst in de Formule 1. Waarschijnlijk kan ik na 10 december meer vertellen", zegt Leinders.

Zou hij hier een minardi zitje bedoelen?? of een Jordan zitje? of een Red Bull zitje??

Morgen, 10 december zou er meer duidelijk zijn over de "functie's" van de 3e piloten in de f1 in 2005, daarom verwacht Leinders morgen meer te weten over z'n baan in 2005...

"Ik probeer alleszins om volgend jaar in de Formule 1 actief te blijven, maar mocht dat niet lukken, dan zijn er ook nog andere pistes. Welke dat zijn, kan ik niet kwijt, en om eerlijk te zijn steken we daar op dit moment weinig energie in. We zetten op dit moment alles op de Formule 1."

Wel gedurft, alles zetten op de F1...
Andere toppers zijn al aan het budget zoeken en onderhandelen voor een jaartje GP2... zou niet slecht zijn moest Bas daar ook met een half oog op zitten redeneren...

Ik ben alvast zeer benieuwd!

Scapa
09-12-2004, 12:30
Terug naar GP2, Superfund series,... gaan heeft geen zin. Begint te oud te worden daarvoor. Lukt F1 niet moet hij zich maar toeleggen op betaalde zitjes in LMES, Le Mans,...

Mr.Dallara
09-12-2004, 13:12
Originally posted by Scapa
Terug naar GP2, Superfund series,... gaan heeft geen zin. Begint te oud te worden daarvoor. Lukt F1 niet moet hij zich maar toeleggen op betaalde zitjes in LMES, Le Mans,...

Tja, dat was (is) ook de mening van Saelens na z'n mislukt F1 avontuur(tje)...

Maar Bas wil (en zal ook volgens hem) toch GP2 rijden moest er niets lukken in de F1. ;)

Ik zeg maar wat hij mij vertelde ;)

gwyllion
13-12-2004, 17:20
Coulthard is zeker de eerste piloot voor Red Bull volgend jaar. Voor het 2de zitje wordt er hard getwijfeld tussen Klien en Liuzzi. Mateschitz denkt er zelfs ze afwisselend te laten rijden (een beetje zoals WRC dus).

Raceboy
13-12-2004, 17:35
bron?

gwyllion
13-12-2004, 17:42
bron?
Overal :D

Er is geen officieel persbericht geweest, maar Mateschitz heeft het in een Oostenrijks krant gezegd.

A.J.
18-12-2004, 13:12
Coulthard is nu definitief bevestigd voor 2005 bij Red Bull.
Gisteren vrijdag werd het contract getekend volgens autosport.com
Het is een contract van 1 jaar
Net genoeg om weeral wereldkampioen te worden :D

Red DJ
18-12-2004, 13:49
Klien waarsch 2e coureur en Liuzzi als testrijder!

gwyllion
21-12-2004, 17:34
BMW wil Heidfeld blijkbaar in de BMW Williams en lijkt het dus te gaan halen op de Pizzonia.

Mr.Dallara
27-12-2004, 20:22
Op F1-LIVE.COM is er een lijstje te vinden met de laatste evo's er op:

Ferrari
-Michael Schumacher
-Rubens Barrichello

BAR Honda
-Jenson Button
- Takuma Sato

Renault
- Fernando Alonso
- Giancarlo Fisichella

BMW Williams
- Mark Webber
- TBA

McLaren Mercedes
- Kimi Raikkonen
- Juan Pablo Montoya

Sauber Petronas
- Felipe Massa
- Jacques Villeneuve

Red Bull Racing
- David Coulthard
- TBA

Toyota
- Ralf Schumacher
- Jarno Trulli

Jordan
- TBA
- TBA

Minardi
- Christijan Albers
- TBA

Over de derde piloten word nog niet gesproken.

Moet er niet gewacht worden op een vergadering van de FIA ofzo om meer te weten over de regelementeringen ivm de mogelijke 3e piloten?? Wanneer zal deze vergadering plaatsvinden ??

A.J.
27-12-2004, 22:08
die vergadering is geweest en McLaren mag ook een derde wagen inzetten volgens Motorsport aktuell

FIRE
27-12-2004, 22:36
Leinders in ieder geval niet bij Minardi: http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=50648

Als hij al niet voldoende geld heeft voor Minardi dan sluit ik Jordan ook uit.

The Interceptor
05-01-2005, 18:58
op www.f1racing.nl staat nu net te lezen dat zowel Klein als Liuzzi een contract hebben getekend bij Red Bull Racing voor dit jaar. Er is wel nog niet duidelijk wie er tweede rijder wordt en wie testrijden. Of wordt het dan toch een afwisseling :confused:

Raceboy
05-01-2005, 19:02
in ieder geval mag Klien niet testen op vrijdag, dus als hij geent weede rijder wordt lijkt het me dat zijn carriere erop zit.

Pascal
05-01-2005, 21:36
Nog een andere mogelijkheid volgens VRT TT : de twee besten van de vrije trainingen mogen kwalificeren voor de race.

Dit zou pas spannend kunnen worden. Elk weekend jezelf moeten bewijzen om aan de start te kunnen komen...

C U

Raceboy
05-01-2005, 21:40
Dan moeten ze iedere keer force majeure aanvragen als ze Liuzzi laten rijden?

airco
05-01-2005, 21:44
lijkt me niet echt een slimme zet

2 piloten die vrijdag al op de limiet (of erover) gaan rijden ... Lijkt me een ideaal scenario om aan het meeste geplooide chassis te komen op het einde van het seizoen.

FIRE
05-01-2005, 21:52
Inderdaad.
Er is ook nog kans dat het voor beide einde F1 carrierre is na het seizoen omdat ze niet uit de verf zijn gekomen.

gwyllion
06-01-2005, 23:49
Wie krijgt het 2de zitje? De linkse of de rechtse?
http://images.f1racing.net/large/38291.jpg

Bij Williams ook dezelfde tactiek als bij Red Bull :D

Raceboy
06-01-2005, 23:51
Ze hadden beter webber geen contract gegeven. Dan hadden ze de auto wat kleiner kunnen bouwen ;)

gwyllion
06-01-2005, 23:53
De linkse zal het toch niet worden: hij heeft geen help met HANS :p

redje
07-01-2005, 13:52
Webber zijn overall is te small en die van Heidfeld te breed. Ne goede kleermaker hebben ze toch niet.

gwyllion
07-01-2005, 14:00
Originally posted by redje
Webber zijn overall is te small en die van Heidfeld te breed. Ne goede kleermaker hebben ze toch niet.
Bwa, dat is niks in vergelijking met de pattatenzak waarmee Villeneuve altijd rondloopt.

krikke
07-01-2005, 15:58
Villeneuve is wél ne gast mé ballen hé... vandaar die grote overall... :mad:

AlainH
07-01-2005, 17:42
Originally posted by gwyllion
Bwa, dat is niks in vergelijking met de pattatenzak waarmee Villeneuve altijd rondloopt.

Zo kan zijn ego er ook in :D

krikke
07-01-2005, 17:51
:rolleyes: dan zijn er andere die nen XXXL kunnen gebruiken... :D maar aan het colleke ipv aan het kruis... :p

Maarten
07-01-2005, 18:45
Webber en Heidfeld hebben een andere overal, iets moderner, die linkse, weet begot zijn naam niet, heeft nog een overal van het standaard type, met een flap waar zijn naam op staat, dat zie ik niet bij de twee rechtse ... een indicatie van de combinatie voor volgend jaar? Lijkt me niet echt een onlogische keuze ...

krikke
07-01-2005, 19:05
De linkse is Pizonia, een beruchte ex-Jaguar tester...
Hij was gespecialiseerd in het testen van de bochtsnelheid van de sportieve modellen zoals de S-R waarvan hij op Barcelona zonder schroom het publiek een indrukwekkende demonstratie gaf... Géén enkele journalist waagt het nog om met hem in de wagen te stappen... :D

Maarten
07-01-2005, 19:35
Originally posted by krikke
De linkse is Pizonia, een beruchte ex-Jaguar tester...
Hij was gespecialiseerd in het testen van de bochtsnelheid van de sportieve modellen zoals de S-R waarvan hij op Barcelona zonder schroom het publiek een indrukwekkende demonstratie gaf... Géén enkele journalist waagt het nog om met hem in de wagen te stappen... :D

hehe dat filmpje is mij ook onder ogen gekomen

ik herkende hem echter niet!

Dat ze dan maar de twee rechtse piloten pakken, ondanks hun modieuze pakken :p

The Interceptor
08-01-2005, 01:26
Testverbod?

Dan maar met de kameel rijden ... (http://www.motorsport.com/photos/f1/2005/gen/f1-2005-gen-tm-0167.jpg) :D

krikke
08-01-2005, 08:33
Qua zitpositie inderdaad erg gelijkend met een F1... :D
btw, is dat ook jungleboy? :confused:

mmm, aan de helm te zien géén bekende BMW piloot...

airco
08-01-2005, 09:56
kvind die helm nochtans goed gelijken met die van Webber :D

marcel
08-01-2005, 11:38
Originally posted by Maarten
Webber en Heidfeld hebben een andere overal, iets moderner, die linkse, weet begot zijn naam niet, heeft nog een overal van het standaard type, met een flap waar zijn naam op staat, dat zie ik niet bij de twee rechtse ... een indicatie van de combinatie voor volgend jaar?

lijkt mij eerder een indicatie dat Pizzonia geen nieuwe overall nodig had, aangezien hij der al ene had van williams...

airco
08-01-2005, 12:59
Daar is hij nog te proper voor :D

nee ff serieus .. de logo's van RBS (Royal Bank of Scotland) staan er ook bij pizzonia al op ... En RBS sponsort nog maar sinds begin dit jaar :)

krikke
08-01-2005, 14:11
Nu je het zegt, t'is de Webber... :eek:

The Interceptor
01-02-2005, 14:00
Ondertussen zijn de meeste stoeltjes bezet voor 2005. Nog één bij Minardi, Jaguar en Jordan.
Jep, nog maar eentje bij Jordan, pitstoptv.be meldt net dat Karthikeyan de eerste rijder wordt bij Jordan, dit had ik zelf wel niet verwacht eigenlijk.
Benieuwd wie de tweede rijder dan gaat worden. Van mij mogen ze er voor ne keer eens nen Hollander inzetten :) Doornbos dus. Denk dat die toch iets beter kan preseteren als Glock.

marcel
01-02-2005, 16:13
presteren met een Jordan? I think not. ;)

gwyllion
01-02-2005, 18:01
Originally posted by marcel
presteren met een Jordan? I think not. ;)
Dit jaar zal er een iets deftigere motor in de Jordan steken (Toyota klantenmotor). En misschien is er wat meer geld voor handen dankzij Midland.

gwyllion
01-02-2005, 18:25
Originally posted by The Interceptor
Jep, nog maar eentje bij Jordan, pitstoptv.be meldt net dat Karthikeyan de eerste rijder wordt bij Jordan, dit had ik zelf wel niet verwacht eigenlijk.
Benieuwd wie de tweede rijder dan gaat worden. Van mij mogen ze er voor ne keer eens nen Hollander inzetten :) Doornbos dus. Denk dat die toch iets beter kan preseteren als Glock.
crash.net denkt dat Tiago Monteiro wel eens de 2de Jordan piloot zou kunnen worden en dus niet Doornbos of Glock (wat de meeste lijken te verwachten).

Jordan ontkent ondertussen dat de deal met Karthikeyan helemaal rond is.

Jordan: No Karthikeyan deal done... yet. (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=1&nid=104863) (crash.net)

FIRE
01-02-2005, 19:15
De overname door Midland is denk ik nadelig voor Doornbos of Glock. Nieuwe bazen, nieuwe wetten.

A.J.
01-02-2005, 19:18

A.J.
01-02-2005, 19:19
Monteiro zou ook kans maken volgens crash.net. dus 2 smaakmakers van de world series die we in Zolder zagen rijden

Mark
01-02-2005, 20:00
Originally posted by FIRE
De overname door Midland is denk ik nadelig voor Doornbos of Glock. Nieuwe bazen, nieuwe wetten.

De keuze voor Narain Karthikeyan is wel verklaarbaar aangezien Trevor Carlin een van grote mannen binnen het Midland F1 team is. Karthikeyan heeft enkele seizoenen voor Carlin Motorsport in de diverse junior klassen gereden.

Daarnaast hebben die Russen grote belangen in India, dan is de keuze makkelijk gemaakt. Benieuwd wie het haasje is........Doornbos of Glock, of alletwee?

FIRE
01-02-2005, 20:04
Al;s Glock het wordt kan Doornbos nog altijd 3e coureur worden. Iets wat misschien niet onverstandig is voor Doornbos.

Mark
02-02-2005, 23:37
Originally posted by A.J.
Monteiro zou ook kans maken volgens crash.net. dus 2 smaakmakers van de world series die we in Zolder zagen rijden

Monteiro gaat morgen bevestigd worden door Alex Shnaider, de Italianen van italiaracing lekken weer geweldig :D

Toch wel een verrassing deze line-up voor 2005, Doornbos voor testrijder?

gwyllion
03-02-2005, 16:25
Originally posted by FIRE
Als Glock het wordt kan Doornbos nog altijd 3e coureur worden. Iets wat misschien niet onverstandig is voor Doornbos.
Timo Glock rijdt volgens F1racing.nl volgend jaar in elk geval niet in F1. Hij richt zich nu op Champcar.

gwyllion
03-02-2005, 16:27
Nicolas Kiesa wordt zo goed als zeker de 2de Minardi piloot. Hij is samen met Alberts in Misano, waar Minardi vandaag zou testen.

Mr.Dallara
03-02-2005, 19:22
Tiago Monteiro & Narain Karthikeyan (kip curry, dit is z'n nickname in de World Series paddock geweest de voobije jaren) samen bij Jordan dit seizoen :cool: !

Kan er een betere reclame zijn voor de World Series? :) Schitterend gewoonweg!
Uiteraard is Trevor Carlin hier wel van groot belang geweest om deze twee World Series toppers in z'n team te krijgen. Maar dan nog kies je uiteraard enkel voor talent (en de bijhorende centen) ...

JPMontoya
03-02-2005, 19:28
Kan die indieer zijn naam niet eens deftig uitspreken dus Kip Curry zal het worden :)

Inderdaad leuk voor WS - zelfs onverhoopt als je ziet de tegenvallende aandacht voor de serie. (in de media gezien dan)

Luigi
03-02-2005, 20:36
Ik vind het vooral jammer voor Doornbos, had hem graag zien racen.

gwyllion
15-02-2005, 14:39
Volgens autosport.com wordt Patrick Friesacher de 2de piloot bij Minardi omdat het budget van Nicolas Kiesa in elkaar gestort is.

gwyllion
15-02-2005, 17:38
Volgens autosport.com wordt Patrick Friesacher de 2de piloot bij Minardi omdat het budget van Nicolas Kiesa in elkaar gestort is.
Het bericht is ondertussen bevestigd door Minardi.

De teams zijn dus bijna volledig. Enkele Red Bull moet de knoop nog doorhakken (dat gebeurt zaterdag); ik gok dat het Liuzzi wordt.

En natuurlijk de 3de piloten, maar dat is iets minder belangrijk.

gwyllion
15-02-2005, 17:40
Grrr, eigenlijk moeten deze berichtjes in deze thread: Formule 1 seizoen 2005 - voorlopige line-up drivers (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=9051) :(

Guido
15-02-2005, 17:54
Grrr, eigenlijk moeten deze berichtjes in deze thread: Formule 1 seizoen 2005 - voorlopige line-up drivers (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=9051) :(

opgelost. ;)

Jan
16-02-2005, 11:47
Een summiere blik op de staat van dienst van Friesacher leert mij dat hij vooral botten heeft gebroken, en soms al eens een pot.
Vermoedelijk zit zijn grootste talent in iemands portefeuille verscholen ;)

jan

gwyllion
18-02-2005, 12:40
De teams zijn dus bijna volledig. Enkele Red Bull moet de knoop nog doorhakken (dat gebeurt zaterdag); ik gok dat het Liuzzi wordt.
Red Bull heeft de knoop doorgehakt en het wordt Klien. Dat meldt f1racing.nl, dit weekend zal het officieel gemaakt worden.

Raceboy
18-02-2005, 22:36
Wel enkel klin in Melbourne. De rest is nog niet zeker.

Mark
23-02-2005, 21:25
Hmmm, volgens mij zijn de Britten geen fans van Schumacher;)

How do you stop Schuey?: http://www.guardian.co.uk/stopschuey :D

Mr.Dallara
24-02-2005, 19:46
Enkele dagen gelden stond op pitstop.tv een bericht over "F1 - Pizzonia moet bij Williams blijven" (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7754)

Daarin staat dus dat Antonio liever weg is bij Williams in de F1 en naar Amerika wel trekken... Maar BMW wil het liever niet, vanwege hun veel gepland testwerk, zeker nu dat de wagen niet goed loopt...

En ALS Pizonio doet wat hij wil doen, zal er dus een 4e zitje vrij komen ... ... voor een zekere Leinders, want die spreekt er al maanden van... Zou dit dé kans (van z'n leven) worden...??

Ten eerste is het dan de vraag of het we lukt voor Antonio om weg te geraken/mogen bij BMW.
En dan is het nog aan Bas om het vierde stuur te kunnen versieren...

Stel u voor Bas in een Williams BMW, het lijkt waanzin....
Maar Pastorelli dit seizoen in de F1 leek mij ook totaale waanzin....

wait and see :confused: , maar de eerste GP komt al wel heel dichtbij momenteel...

gwyllion
25-02-2005, 00:14
Originally posted by Mr.Dallara
En ALS Pizonio doet wat hij wil doen, zal er dus een 4e zitje vrij komen ... ... voor een zekere Leinders, want die spreekt er al maanden van... Zou dit dé kans (van z'n leven) worden...??

Ten eerste is het dan de vraag of het we lukt voor Antonio om weg te geraken/mogen bij BMW.
Als Pizonnia blijft, is er toch nog altijd een 4de zitje vrij bij Williams? Of heeft Gene nog een contract als testpiloot? Hij heeft deze winter in elk geval niet getest.

JPMontoya
25-02-2005, 00:18
Gene zit bij ferrari tegenwoordig

Finish
06-03-2005, 00:02
Originally posted by Mr.Dallara

Stel u voor Bas in een Williams BMW, het lijkt waanzin....
Maar Pastorelli dit seizoen in de F1 leek mij ook totaale waanzin....

wait and see :confused: , maar de eerste GP komt al wel heel dichtbij momenteel...

De Belg Bas Leinders die vorig jaar derde rijder was van het Minardi team heeft voor dit jaar geen race- of teststoeltje weten te bemachtigen. Dat houdt niet in dat Bas thuis gaat zitten. Hij en zijn manager zijn druk bezig toch nog iets te proberen in de Formule 1 en misschien nog succesvol ook. "We wachten op een reactie van McLaren," verklaarde de Belg. Daarmee bevestigt hij dus de verhalen dat hij nog zeker belang heeft bij een teststoeltje in de Formule 1.

Leinders is ervan overtuigd dat hij een comeback zal gaan maken in de Formule 1, hij is er alleen nog niet helemaal over uit wanneer dat zal gaan worden. Ook vindt Leinders Amerika nog een optie. Hieruit kan worden geconcludeerd dat één van beide doorgaat en Leinders in ieder geval zal rijden in 2005.

"Alles hangt ook af van budgetten. Tot op vandaag heb ik financieel niets overgehouden aan mijn passie. Het heeft mij alleen maar geld gekost. Vorig jaar had ik een onkostenvergoeding, maar geen loon. Dit kan ik natuurlijk geen jaren volhouden," zei Leinders, en laat dus ook weten dat Minardi niet nog een keer door kan gaan, omdat hij gewoon wil verdienen.

bron: www.f1today.nl

Leinders' manager zou dus contact hebben met McLaren. Bovendien toonde Ferrari ook interesse, maar kozen ze uiteindelijk toch voor Gené.
Blijkbaar kijkt men enkel nog naar talent als het om testcoureurs betreft. Maar het is nu Bas' kans om nog een testzitje bij een topteam te versieren. Nu of nooit !

gwyllion
06-03-2005, 16:18
Tijdens het interview op Sporza daarjuist, zei Bas nog eens dat hij hoopt om 2de testpiloot te worden bij Williams. Als dat niet lukt, trekt hij naar Amerika.

Raceboy
06-03-2005, 16:40
Tja achteraan rijden in Amerika of in de F1 tis hetzelfde he.

FIRE
06-03-2005, 17:51
Als dat niet lukt, trekt hij naar Amerika.
Heeft hij daar budget voor?