PDA

View Full Version : MAK 2005: race 1: Machelen


Raceboy
20-02-2005, 20:00
Omdat we het hier nu niet meer hebben over de voorbereidigen maar over een wek aan het echte werk beginnen: een thread over race 1.

Ik kan hierbij ook de deelname van MS racing melden. wie zijn dit? Wel Mickey van hier op het forum en ikzelf. Na het vorig jaar met tragere piloten geprobeerd te hebben (:D die zit toch in Italië ;)) gaan we het dees jaar een mix tussen snelheid (dat deel is voor Mickey) en amusement ( Ik zorg voor de flauwe humor :D) op het circuit brengen. Wie heeft er zich nog al ingeschreven?

Ook een vraagje over de praktische kant: rijden we binnen of buiten? of is dat choice of de day? :D

Speesman
20-02-2005, 20:47
Omdat Johan van Rhino Racing in Italie is, ga ik samen met Kay (vertigo) rijden in Rhino Racing 1. Voor deze keer rijd ik dus niet met Calamitas, maar tegen Calamitas :)

Mickey
20-02-2005, 21:02
Originally posted by speesman
Omdat Johan van Rhino Racing in Italie is, ga ik samen met Kay (vertigo) rijden in Rhino Racing 1. Voor deze keer rijd ik dus niet met Calamitas, maar tegen Calamitas :)

Verdorie dat gaat al direct moeilijk beginnen precies :D

redje
20-02-2005, 22:59
Originally posted by speesman
Omdat Johan van Rhino Racing in Italie is, ga ik samen met Kay (vertigo) rijden in Rhino Racing 1. Voor deze keer rijd ik dus niet met Calamitas, maar tegen Calamitas :)

T zal leuk worden in FKI als ik dat hier lees. :D

Mickey
20-02-2005, 23:12
Originally posted by redje
T zal leuk worden in FKI als ik dat hier lees. :D

nog is verd*rie, nog zo'n concurent :D

tziet er nog nie zo simpel uit, we gaan serieus ons best mogen doen

Driesco
21-02-2005, 09:45
Voor de eerste race zal ik verstek moeten laten gaan omwille van een niet geplande test op zaterdag en zondag in Nederland.

@ Ben van Nolen. Je zal de eerste formaliteit zonder mij moeten doen, voor de rest van het seizoen kan je op mij rekenen.

Ik zet dus voor de eerste wedstrijd mijn schrapresultaat in.

flugel
21-02-2005, 18:16
P&P racing zal ook present zijn voor de eerste race... de bezetting blijft dezelfde als vorig seizoen ;)

Frederik
22-02-2005, 10:35
Calamitas Racing 2 zal ook weer van de partij zijn, waaronder Jurgen en ik. Het zal een fijne wedstrijd worden. Iemand al gaan oefenen? En zoja, wat zijn de tijden er? :) Zo heb ik een referentie :p Greetz

kartmonster
22-02-2005, 11:42
Marginals of malines schrijven in voor het ganse seizoen.

Probleempje: mijn teammaat kan de eerste wedstrijd niet meebollen.
Snelle, ben jij nog steeds op zoek naar een teamgenoot?
Tes dan wel ma voor 1 wedstrijd... ma dan kunne we elkaar toch al uit de nood helpen.

stefco
22-02-2005, 12:10
Ook The Old Men is opnieuw van de partij.
Ja,wij zijn reeds 3 keer gaan oefenen ... in St-Niklaas.

Weet iemand of er buiten (nog) kan gereden worden????

flugel
22-02-2005, 12:58
Originally posted by stefco
Ja,wij zijn reeds 3 keer gaan oefenen ... in St-Niklaas.



Dan zijn jullie even slechte gokkers dan wij ;) :D

Werner333
22-02-2005, 21:29
De Paddock Racing Team is erbij. Pascal en mezelf zijn de piloten.

kartmonster
22-02-2005, 22:23
ze zijn aant verbouwen in machelen(het buitengedeelte).
allez toch toch de laatste keer da we daar gaan rijden zijn
en da was in de kerstvakantie. Dus ik weet ni hoe dat da daar nu is. Ik hoop allesinds ook op buiten rijden.

Ik heb een piloot voor zaterdag gevonden.
IM racingteam zal na 1 jaar van afwezigheid nog eens meebollen.
Kortom ik rij samen met den Ive Vanderaa

Grts,

Maarten

vertigo
22-02-2005, 22:31
Zoals Dave al aanhaalde is Rhino Racing ook van de partij.

Rhino Racing 1:
- Johan Vranken (maar de eerste race dus Speesman)
- Ikzelf

Rhino Racing 2:
- Dieter Van der Avoort
- Peter Morhaye

Het gaat weer leuk worden zie ik. :p

jurgen L.
23-02-2005, 01:40
Frederik en ik zijn vandaag eens gaan rijden voor al wat parcourskennis te hebben. Het circuit ligt er goed bij met veel grip en een ietsje anders dan vorig jaar. En de vrouw van daar zei dat er komende zaterdag buiten zou gereden worden enkel alst niet regende, laten we dan maar hopen.

Raceboy
23-02-2005, 01:46
Sneeuw das gene regen :D

jurgen L.
23-02-2005, 01:56
vorig jaar mocht het tjans in de regen :) :) ma kdenk dat ze nu niet meer durven buiten rijden na wat voor mooie pirouettes we allemaal gemaakt hadden.

Pascal
23-02-2005, 03:15
Wat Machelen betreft zal ik alles pas geloven als ik ter plaatse ben en in mijn karreke zit. Wat we daar in het verleden al hebben meegemaakt is niet te schatten. Hopelijk verloopt het dit jaar eens rimpelloos. Dat zou trouwens de eerste keer zijn...

C U

flugel
23-02-2005, 09:11
Verleden jaar mochten we buiten rijden, maar k denk niet dat het toen vroor ;) Ze geven vriestemperaturen op :)

Voor het overige volg ik Pascal volledig, we hebben ginds in het verleden al het één en ander meegemaakt ;)

Frederik
23-02-2005, 10:59
Normaal gezien zalt wel droog blijve, ma veel gaat da nie aan het parcours zelf veranderen. Alleen het gevoel van buiten te zijn geeft dat ietske meer :) Voor de rest is het circuit, net als jurgen zei, vrij makkelijk en biedt veel grip. In tegenstelling tot vorig jaar vond ik het nu wel beter gaan, maar ivm vorig jaar is dat geen vergelijking :D greetz Frederik

FastFons
23-02-2005, 12:31
Hopelijk is de uitbater zelf aanwezig, dan valt er veel meer te regelen (we kunnen het circuit ook laten natspuiten). Het is altijd als het van de baanposten afhangt dat het int honderd loopt.

Karel

kartmonster
23-02-2005, 13:04
[QUOTE]Originally posted by Frederik
[B]Normaal gezien zalt wel droog blijve,

Ja, zoals onze weerman al 4 dagen zegt da het alleen in het oosten van het land zou sneeuwen.... en bij mijn weten ligt mechelen niet in het oorsten. dus we zullen afwachten tot zaterdag...

Zou wel grappig zijn: ongepland ijskarten :+

Mickey
23-02-2005, 19:07
Ik ga straks (wrs rond 8u ofzo) eens ne keer trainen in FKI
Als er nog iemand zou gaan, laat maar weten ;)
(ken helaas nog niemand van de bende, maar dat komt hopelijk nog wel :D)

kartmonster
23-02-2005, 19:32
T'sleepend wieleke rijdt ook terug mee
bestaande uit

Wiffe De Weerdt
Hans Lauwers

vertigo
23-02-2005, 20:36
Weer veel vertrouwde teams en rijders die opnieuw van de partij zullen zijn. Das altijd prachtig. Dat het ma rap zaterdag is :p . Hopelijk deze keer wat minder stuntjes van de karting daar in Machelen en alles zal wel weer lekker snor zitten. :+

<a href="http://www.rhino-racing.be/php/nieuwsberichten.php" target="blank">Hier</a> vind je een klein voorbeschouwinkje van onze kant.

(PS: teams die zich geroepen voelen een eigen voorbeschouwinkje (ivm mak) of dergelijk op het net te plaatsen mogen dat steeds insturen via het voorziene formulier op de site en dan zwieren we het er wel op.)

Mickey
24-02-2005, 21:12
Men training gisteren viel goe mee,

ik heb ineens meegereden in de clubrace en we waren 5e van de 14 ;) :D

Hopelijk lukt het tijdens de mak ook om evengoed te rijde :p

btw: Hoe zit het nu met de timing voor de eerste wedstrijd?
want tis nie lang meer he :)

Breezz
24-02-2005, 21:17
Timing :
Inschrijvingen : 19h00 tot 20h00
Briefing : 20h15
Qualificatie : 20h30
Wedstrijd : 20h45 tot 21h45
Podium : 22h00

Dit stond op de website Mickey, en deze timing is normaal voor alle wedstrijden hetzelfde..
Welke tijd heb je kunnen rijden in Machelen gisteren?

Raceboy
24-02-2005, 21:24
die informatie is natuurlijk geheim :p

Raceboy
24-02-2005, 21:29
vwan de homepage van fki

Op de piste kan u zich uitleven in 30-tal nieuwe karts, geleverd einde februari 2002.

dus allemaal gelieve op te passen met de spiksplinternieuwe karts he :D

Mickey
24-02-2005, 21:33
Originally posted by Breezz

Dit stond op de website Mickey, en deze timing is normaal voor alle wedstrijden hetzelfde..
Welke tijd heb je kunnen rijden in Machelen gisteren? [/B]

Ah ok, dat weet ik dan voor volgende keer :p
euh gisteren reed ik een 29.10 en ook een keer 29.00 ongv als ik me nie vergis.

De meeste reden hoge 28'igers of lage 29'igers

Tschijnt dat de tijden en de baan wel altijd veranderen daar, en dat je er eigenlijk niet op kunt voortgaan?! maar ja we zien wel

Het snelste wat er werd gereden was wel stuk minder; een 28.1 ofzo maar dat was dan ook met de bom (die reed zonder problemen van bijna iedereen weg)

Driesco
25-02-2005, 10:03
@ Gio

Ben en ik zullen er toch zijn, de test in Nederland is afgelast vanwege de sneeuw.

snelle
26-02-2005, 12:46
Net terug van Italië.
deze nacht stonden we wel 1u stil op autostrade in Italië, was toch eventjes bang afwachten... :confused:

maar omstreeks 8u paseerde ik de grens met België. rhino racing 2 zal dus zeker vertegenwoordigd zijn deze avond :cool:

ps: ik hoop dat we buiten rijden en het dan begint te sneeuwen. Ik heb al een hele week geoefend op latten;) zoveel zal dat wel niet verschillen met de grip die 4 bandjes op sneeuw geven zeker :+

Raceboy niet van de situatie profiteren dat ik in Italië zit en niet kan reageren op uw posts;) ik zal deze avond op de baan wel reageren...neefke: u weze gewaarschuwd :p

Pascal
27-02-2005, 03:42
Voila, de kop is er af en het was weer leuk... Al begon het voor mezelf wat minder. Door familiale en professionele omstandigheden een drukke nacht en dag gehad. Je gelooft het misschien niet, maar ik vertrok tegen mijn goesting. Niet alleen dat maar ik kon niet op tijd in Machelen zijn. Nuja, we weten allemaal dat de timing meestal wel een tiental minuten uitloopt en bijgevolg was ik nog net op tijd. Werner verkoos om de wedstrijd te starten en daarom moest ik aan de kwalificaties beginnen. Zonder het circuit te kennen en met weinig motivatie kom je natuurlijk niet ver. In het begin stond ik nog hoog op de tabellen maar als de snelle rijders hun duivels ontbonden zakten we weg naar een tiende plaats. Ook Werner was blijkbaar niet helemaal in zijn sas want hij kon onze positie niet verbeteren en dus moesten we starten op een tiende plaats (op 14 teams).

In de strubbelingen in het achterveld, in de eerste twee rondes, verloren we zelfs nog enkele posities en reden vroeg in de wedstrijd op een voorlaatste plaats. Toen Werner eens zijn ritme had gevonden, ging het heel wat beter en konden opklimmen tot een achtste plaats. Vervolgens kwam Werner terug terecht in een groepje en het gevecht resulteerde,op het half uur, in een tiende plaats.

Het was duidelijk dat Werners fysieke toestand, na deze winter, niet is wat het zou moeten zijn. Hij geraakte met moeite uit de kart ;)

Al snel vond ik het goede ritme en draaide rondjes van ongeveer 30' rond. Na een redelijk vlak parcours, en door enkele foutjes van de tegenstand, kon ik gestaag opklimmen. Het was duidelijk dat in sommige andere teams de snelle piloten als eerst waren vetrokken en komt een homogeen team, dat Werner en ikzelf al geruime tijd vormen, terug op zijn pootjes. Na een uur werden we namelijk afgevlagd als zevende... Niet slecht, voor wat een rampzalig begin leek.

Na de wedstrijd mochten de drie eerste teams en de drie eerste piloten uit het kampioenschap van 2004 hun beker in ontvangst nemen. Ook wij waren hier aan de beurt met onze derde plaats in het teamklassement.

Na wat straffe verhalen na de wedstrijd en het bestuderen van de uitslag van de respectievelijke deelnemers, was iedereen unaniem. Het niveau steeg ook bij dit seizoensbegin. Dus of we volgend jaar opnieuw een beker voor het teamklassement in ontvangst zullen mogen nemen is twijfelachtig. Maar twijfel er niet aan : wij zullen er ons best voor doen....

C U

Next time...

redje
27-02-2005, 13:17
De organisatie verliep eens niet zoals we dat in FKI gewoon zijn van de marshalls. :) Al maken ze onderling slechte afspraken. De eerste marshall zei me dat ik links op de grid moest staan en de tweede dat ik rechts moest staan. Bijgevolg stond ik mis want ik moest toch links staan. :fight:

In de ene oefensessie die ik op voorhand reed, werd het al snel duidelijk dat circuit té simpel was (naderhand bleek dit te komen doordat de week voordien er wedstrijden voor Levenslijn gereden waren) en te kort. Ik was iets trager dan Ben in die sessie.

Voor de qualif zou Karel starten, wegens minder parcourskennis. Toen ik van hem overnam kon ik redelijk snel onder de tijden van de oefensessie komen en het kartje bleek echt wel super te zijn. :cool: De pole was redelijk snel binnen, maar P&P stond niet ver achter ons, dus ik was gewaarschuwd.
Door de nogal trage startprocedure waren mijn banden al halfkoud toen de start gegeven werd. Desondanks kon ik de pole behouden. P&P en Calamitas 2 konden goed aanklampen, maar nadat er verkeer kwam, had ik precies een iets grotere kloof en ik kon toch regelmatig enkele tienden sneller rijden dan Karo, terwijl zij int begin toch lichtjes sneller was. Van zodra de kloof groot genoeg was, kon ik het tempo wat laten zakken. Mijn maag werkte trouwens al zo goed niet meer mee. :fight: En dat was duidelijk aan mijn tijden te merken. Na een dik half uur heb ik t stuur overgelaten aan Karel, die het werk perfect afmaakte. Hij had de pitstop uitstekend gepland. :applaus: De kloof was groot genoeg zodat Karel niet meer volle bak moest geven, maar goed kon consolideren. En dat leverde een mooie overwinning op. Dave heeft er jaren voor gezwoegd en ik rij in mijn eerste echte race (zonder de race die ik als invaller reed) naar de overwinning. De vloek over Calamitas is gebroken. :D

PS: is het mogelijk de bekers van het teamkampioenschap int vervolg wat kleiner te maken? De deze past niet in mijn vitrinekast. :D

flugel
27-02-2005, 13:41
Voor de verandering eens een correcte startgrid, alhoewel er een beetje verwarring was bij het begin, maar dat kwam toch goed ;)

Wij zetten een 2de (totaal onverwachte) tijd neer in de kwalificaties, zonder enige parcourkennis vooraf, het circuit lag heel snel en het lag idd niet supermoeilijk, enige gevaar was de vermoeidheid (karts zijn veeeel te klein voor een groot persoon :D en te groot voor een klein persoon :D).

Karo pakte een heel goeie start en kon makkelijk het ritme van Joris volgen, al snel kwam er een kleine kloof met de achtervolgers. Maar al gauw bleek dat de eerste plaats niet haalbaar zou zijn, er afgetikt in de bocht voor start/finish dan in gevecht met haar papa. Waardoor Joris de kloof vrij makkelijk kon uitbouwen. Bij de wissel viel de kart voor ons stil waardoor we enkele seconden verloren in de pits, op dat moment was het enkel zaak voor die 2de plaats vast te houden.

Die 2de plaats hebben we dan tot het einde vastgehouden.
Eén bedenking toch, het vlaggen in Machelen liet soms te wensen over.

Allezins een betere start van het seizoen dan vorig jaar ;)

Speesman
27-02-2005, 17:16
Bij Rhino Racing 1 (waar ik voor deze race Johan verving (die zat immers nog in Italie) ) verliep alles rampzalig. Vooraf was ik nog grapjes aant maken dat het een goed voorteken was dat we kart nr. 1 had gekregen. Maar dit bleek niet zo te zijn. De kart trok absoluut niet op en in combinatie met een heel eenvoudig circuit (waar weinig uitdaging inzat) gaf dit rampzalige gevolgen. Per ronde verloor ik vele meters op de 2 rechte stukken en kon bijgevolg bijna niemand volgen. Kay en ik hebben er alles uitgehaald wat er in zat en zo nog 9de kunnen eindigen. Als onze kart niet had stilgevallen tijdens de pitstop (we kregen ze pas na een hele tijd terug in gang) had de 8ste plaats er misschien ook nog ingezeten, maar hoger was onmogelijk. Toch was er ook goed nieuws: eindelijk een overwinning voor Calamitas en ook nog eens een 3de plaats. Zo zie ik het graag!! :)

vertigo
27-02-2005, 19:05
Zoals Speesman al verteld zat het niet mee voor ons. Maar dat neemt niet weg dat het allemaal weer leuk was vetrouwde gezichten terug te zien. Organisatie verliep ook erg vlotjes en het ziet er nu nog meer naar uit dat het gewoon een zeer spannend seizoen gaat worden. Net zoals er voor Speesman goed nieuws in zat, was er ook aan onze zijde goed nieuws. Rhino Racing 2 haalde een knappe 6de plaats!

<a href="http://www.rhino-racing.be" target="blank">Hier</a> vind je een verslagje van de race, de team kampioenschap stand, de uitslag van de race en de kwalificaties met "split" tijden en ook nog wat fototjes van de race. :+

Frederik
28-02-2005, 10:57
Inderdaard, de kop is eraf, met voor iedereen andere gevoelens. Zoals al gezegd zijn we van F.K.I niet anders gewoon dan de heisa met de marshalls,normaal gezien dienen ze de race in goede banen te leiden. Wanneer dit niet volledig gebeurt, is het spijtig omdat dit in het nadeel van sommigen kan vallen. Ook spijtig voor Kay en Dave die omwille van hun kart niet voldoende naar voor konden komen. De speculaties die er zouden zijn van:"ligt het nu werkelijk aan hun" moeten bij deze uit de weg geruimd worden. Maarja,niettemin dat ze deze race als schrapresultaat zouden zetten :) Ofniet? :) Welnu,al bij al mogen wij blij zijn met onze 3e plaats, de spanning zat er zeker in, en hopelijk belooft dit een voorsmaakje te worden van wat komen zal. Bij deze wens ik allen nog een fijne dag toe, en tot de volgende race maar weer,op het vernufte circuit van Sint-Niklaas :D Greetz,Frederik

Giovanni
01-03-2005, 01:24
Eindelijk kan ik eens reageren.
Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor jullie aanwezigheid.
Dat we een spannend seizoen tegemoet gaan is ondertussen wel duidelijk.
Er zijn enkele goede teams aanwezig die allemaal beloven voor het nodige vuurwerk te kunnen en zullen zorgen !!!
'k Ben blij dat alles zo goed verlopen is.
Er was inderdaad het probleem met de kart van Rhino racing, de marchals waren niet echt op elkaar ingespeeld, en nog enkele kleine details maar al bij al mogen we blij zijn met onze passage bij FKI.
De ervaring heeft me ondertussen geleerd dat als je alles genoeg herhaald, dat ze het uiteindelijk wel begrijpen ;)
Op naar JPR waar we gaan kunnen zienof onze vermoedens correct zijn. Of de teams die deze keer goed hebben kunnen scoren het ook kunnen op een ander circuit ?
Ik beloof zo snel mogelijk de site te updaten met de resultaten, ook al kan dit nog wel enkele dagen duren ( verontschuldig me daarvoor a.u.b. ).