View Full Version : Audi TT, Toerisme of GT.........wat gaat het worden?
''Rijden we in TA zoals aangevraagd, dan krijgen we een heel ander verhaal want dan gaan we zondermeer voor de overwinning. Een belangrijk argument naar Michelin toe want naast een mogelijke algemene zege met de Corvette is men daar vanzelfsprekend ook in klassewinst geïnteresseerd''
Interview TT Racing, www.autosport.be
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................
Originally posted by Mark
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................
Als je dat hele interview leest, zie je dat men bij TT Racing ook nog de BTCS-piste openhoudt. Ik vrees dat als TT Racing zijn zin niet krijgt en toch in GTA wordt ingedeeld, die Audi TT dus weleens richting BTCS zou kunnen verdwijnen. :mad:
dat staat op de lijst van de toegalten wagens. Die stond op belcar.com en is dus nu niet bereikbaar.
Originally posted by raceboy
dat staat op de lijst van de toegalten wagens. Die stond op belcar.com en is dus nu niet bereikbaar.
Dat wil niet zeggen dat het niet online staat ;) Wat dacht je van www.racb.be => sport => reglement. Als je die lijst zo eens doorloopt kom je wel meer wagens tegen die de kwalificatie GT meekrijgen waarvan ik denk: Huh, wat doen die daar? :confused: Wat te denken van een Fiat Barchetta als full-blood GT en de wagen waar de C5-R's schrik van de hebben, de Clio V6 :D
Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond. Maar een TT is voor mij persoonlijk een massaprodukt, de ideale wagen voor de tweede miep van de directeur of voor kalende mannen van boven de veertig met een complex ;) :D
Nu weet ik wel dat mijn kwalificaties voor de keuze GT of Toerisme subjectief zijn. Maar de FIA richtlijn snap ik ook niet helemaal, in ieder geval.......voor mij niet altijd even logisch. Geloof dat de Belcar op dat punt de FIA volgt, wellicht ook een verbeterpuntje voor het nieuwe reglement in 2006....durf anders te zijn ;)
Ach ik kan TT geen ongelijk geven als ze BTCS als mogelijk alternatief zien. Indien daar meer rendement c.q. resultaat te behalen is dan in de klasse GTA van de Belcar dan is de rekensom vlug gemaakt.
Zet ze maar eens op een rijtje:
GT: Corvette C5-R, Chysler Viper, Porsche Bi-Turbo's, Audi TT
Toerisme: BMW's, Seat's, Mini's, Audi TT
Alleen al qua "straatbeeld" past een TT beter in Toerisme dan in GT. My 2 cents ;)
Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond.
wat dan met de Seat Toledo GT, die in 2003 de 24u van Spa reed? of de BMW M3 GTR, toch ook niet echt een "supercar" te noemen he, en toch ook niet beperkt in volume te noemen
Originally posted by marcel
wat dan met de Seat Toledo GT, die in 2003 de 24u van Spa reed? of de BMW M3 GTR, toch ook niet echt een "supercar" te noemen he, en toch ook niet beperkt in volume te noemen
De M3 GTR is toch wel beperkt in volume imho. Tenzij een handvol voor u... :D
Mr.Dallara
18-02-2005, 10:03
(Ik ken verre van het regelement uit men hoofd), maar is er geen regeld die zegt dat een straatwagen waarvan een racewagen is afgeleid voor maximaal 2 personen (Corvette, Viper, Porsche, ...) een GT is. En dat een straatwagen waarvan een race wagen is afgeleid voor meer dan 2 personen (BMW, Ford, audi, Seat, ...) een Toerisme wagen is.
Daarom is het dus overduidelijk voor mij dat de Audi TT een echte volwaardige toerisme wagen is, aangezien een audi TT volgens z'n homologatie een 2+1 is.
Maarja, een BMW, Ford, Seat, ... zijn dan wel 2+2 en daar wringt natuurlijk het schoentje...
Maar volgens mij is de regeld zoals ik hem hierboven beschreef, en zou de TT al in 2004 in Toerisme moeten gereden hebben. Maarja wie ben ik ;)
Originally posted by Scapa
De M3 GTR is toch wel beperkt in volume imho. Tenzij een handvol voor u... :D
maar hij is gebaseerd op de M3 he.
gwyllion
18-02-2005, 16:03
maar hij is gebaseerd op de M3 he.
Evenveel gebaseerd op de M3 als op een 318i :D Chassis is hetzelfde en daar blijft het ook bij.
R@ce@holiC
18-02-2005, 16:34
maar hij is gebaseerd op de M3 he. De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over :).
http://www.sportscartesting.com/Media/0/952.jpg
Originally posted by R@ce@holiC
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over :).
Net andersom ;) Eerst was er de raceversie en toen pas een straatversie.
Originally posted by R@ce@holiC
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over :).
http://www.sportscartesting.com/Media/0/952.jpg
De M3 GTR is gewoon een homologatiemodel om de wagen als internationale GT gehomologeerd te krijgen, maar dit is mislukt. :D . Alleen door een typisch Belgische oplossing konden ze verleden jaar in Spa meedoen.
Ivm met een klein technisch probleempje op verzoek het volgende bericht:
Originally posted by TTke
Voor dit seizoen hebben ze terug een aanvraag ingestuurd, en dit op 1 december 2004. Tot op heden kregen ze nog geen enkele reaktie, nog geen bericht dat de aanvraag is toegekomen en/of gaat besproken worden. Nope, noppes, niks. . Zelfs niet na nog 2 schriftelijke herinneringen aan het adres van de organisatie. Dat wil dus zeggen dat er binnen een paar dagen 3 maanden verstreken zijn zonder ook maar één teken van leven. Dus 3 weken voor de eerste wedstrijdweek. Kwa basisvorm van beleefdheid kan dat al tellen. Blijkbaar zitten ze niet veel in met hun klanten.
Met vriendelijke groeten
TTke
Jawadde, vriendelijke organisatie is anders.
Woensdagavond is de beslissing gevallen. Ze moeten terug een jaar in GTA gaan rijden. Volgens Marc Martens is het wel degelijk een Toerisme wagen maar volgens het belcarprincipe moet de TT toch uitkomen in GTA. :rolleyes: Begrijpen wie begrijpen kan.
Originally posted by ICEMAN
Woensdagavond is de beslissing gevallen. Ze moeten terug een jaar in GTA gaan rijden. Volgens Marc Martens is het wel degelijk een Toerisme wagen maar volgens het belcarprincipe moet de TT toch uitkomen in GTA. :rolleyes: Begrijpen wie begrijpen kan.
Straffe uitleg, hebben ze daar 100 dagen over moeten doen :frusty:
Originally posted by TTke
Straffe uitleg, hebben ze daar 100 dagen over moeten doen :frusty:
TTke, de grote vraag bij de Belcar-fans is : Wat gaan jullie nu doen, opnieuw een jaartje Belcar-GTA of gaan jullie toch richting BTCS? Dat laatste zou heel jammer zijn, maar wel te begrijpen.
Bart.Vandecavey
12-03-2005, 22:38
Ik denk dat het vooral een punt was dat hij al heeft meegedaan in GTA in de Belcar...
Originally posted by Baron
TTke, de grote vraag bij de Belcar-fans is : Wat gaan jullie nu doen, opnieuw een jaartje Belcar-GTA of gaan jullie toch richting BTCS? Dat laatste zou heel jammer zijn, maar wel te begrijpen.
Tja, er zit niks anders op dan voor de titel te gaan in GTA zeker... :+
Belcar dus!
Hopelijk dient er binnenkort geen enkele GTA-er klacht in tegen de TT, omdat die eigenlijk in TA thuishoort :D
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk dat het vooral een punt was dat hij al heeft meegedaan in GTA in de Belcar...
En hoe zou dat komen denk je :rolleyes:
MrFiesta
14-03-2005, 20:36
jawadde , kan je begrijpen dat ik als nieuwkomer hier niets van ...kan begrijpen :D mja kzal het nog wel moeten ondervinden zeker
nuja zolang ie maar te zien is op het circuit heh :p
guy kersten rijd dit jaar niet bij first
en zeker niet met een van de gt3 cups :confused:
Stel dat er een Opel Astra uit de DTM zou willen deelnemen aan de Belcar. In welke klasse zou die uitkomen? Touring?
En als dan een Audi TT uit dezelfde DTM zou deelnemen?
silhouette, alhoewel die TT niet mocht heb ik precies is ergens opgevangen.
Originally posted by raceboy
silhouette, alhoewel die TT niet mocht heb ik precies is ergens opgevangen.
Er mogen geen DTM wagens deelnemen aan de Belcar.
Originally posted by pipo
Er mogen geen DTM wagens deelnemen aan de Belcar.
idd,
Klasse S: Silhouetwagens met 6-cilindermotoren vanaf 1551 cc tot en met 3200 cc.
Stel dat er een Opel Astra uit de DTM zou willen deelnemen aan de Belcar. In welke klasse zou die uitkomen? Touring?
En als dan een Audi TT uit dezelfde DTM zou deelnemen?
Simpel : in geen enkele klasse. DTM-wagens zijn immers niet toegelaten in de Belcar.
een DTM wagen is geen gewone silhouette. Het is een monocoque waarrond een carrosserie gebouwd is en daarom qua opbouw totaal verschillend van een Franse silhouette of zelfs een V8star
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.