PDA

View Full Version : Rally van Hannuit - 12 maart 2005

Mr.Dallara
01-03-2005, 21:25
Andere jaren steeds de opener van het BK rally, dit jaar is hij de twee. Hij volgt zeer kort, op maar twee weken na de Ardenne Bleue, de eerste BK rally van 2005.

Het is een ééndags rally, en zal dit jaar "raar maar waar" op zaterdag gereden worden.

Een site van de rally/organistie heb ik tot op heden niet gevonden (google was not my friend... :p )

Vandaag raakte het slechte nieuws bekend dat Future World met de Corola WRC van Tsjoen en de Lancer van Van Parijs thuis zal blijven. Met als reden de brokken aan de boit van Tsjoen die zijn opgelopen in Spa afgelopen weekend.

Aangezien Tsjoen nu afwezig zal zijn, is meteen Bob Colsoul de favoriet van dienst met z'n Mitsubishi Lancer Evo7 groep A.

Vind er iemand een onofficiële site met de deelnemerslijst er op??
En een timing van de KP's...

Ik heb zelfs ergens gelezen dat er nog twijfels bestaan over de rally zelf.... :confused: bron > http://www.wrcplace.be.tf/ (zie bericht van 28/2)

Guido
01-03-2005, 23:33
Originally posted by Mr.Dallara
Andere jaren steeds de opener van het BK rally, dit jaar is hij de twee. Hij volgt zeer kort, op maar twee weken na de Ardenne Bleue, de eerste BK rally van 2005.

Euh en de Boucle de Spa dan, was dat niet traditioneel de opener?

Een site van de rally/organistie heb ik tot op heden niet gevonden (google was not my friend... :p )

Tik "Rallye de Hannut" en de eerste link, dat is 'em, of zijn we gewoon lui?

http://www.hesbayemotorclub.be/

Deelnemerslijst is er nog niet, maar de inschrijvingen werden gisteren pas afgesloten. Nog even wachten dus.

Geert Grooten
02-03-2005, 09:51
Morgen valt de beslissing over doorgaan rally of niet ...

Juha
02-03-2005, 13:35
Originally posted by Geert Grooten
Morgen valt de beslissing over doorgaan rally of niet ...
Wegens te weinig deelnemers...

Dragu
03-03-2005, 18:19
rally gaat gewoon door !!
info www.rallyfans.be

Mr.Dallara
03-03-2005, 19:53
Originally posted by Huudo
Tik "Rallye de Hannut" en de eerste link, dat is 'em, of zijn we gewoon lui?

http://www.hesbayemotorclub.be/

Nee, we zijn totaal niet lui. Ik was gewoon ff niet zo slim als jij ;) , en typte in google "Rally van Hannut" en "Rally de Hannut" in... En dan vind je alles behalve wat je zoekt...

Deelnemers lijst er nog niet, maar volgens rallyfans.be zijn de volgende namen alvast de favorieten: Schmelcher ,Van Hoof , Colsoul , Deferm ,Debackere en Steveny.

In het bericht op pitstop.tv is er zelfs sprake dat Future World er in Hannut mogelijk bij zal zijn met twee Porsche's!!! (Luc Dewinter en Renaud Verreydt)
Maandag zal de mogelijke bevestiging komen van de twee Porsche's. Ik veronderstel dat de opbouw van de tweede Posche (al dan niet af), de deelname zal bepalen...

Geert Grooten
04-03-2005, 10:24
De 2 porsches zijn ondertussen ingeschreven ...

Unbreakable
07-03-2005, 11:08
hellow,

ik zag een keer op de site van de rally, maar die stelt persoonlijk niet veel voor vind ik.

Weet er iemand waar je KP-kaarten vind, of heeft er iemand die reeds in digitale vorm toevallig?

Ben zelf nog nooit naar de Hannut-rally geweest, dus ik vroeg me een beetje af hoe het er daar zoal aan toe gaat.

Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Alvast bedankt,

The Unbreakable

Don Kamiel
07-03-2005, 14:23
Normaal haal je de kaarten ginder zelf (zitten meestal bij het programma boekje).

Guido
07-03-2005, 19:23
Zoals gewoonlijk is er de technische controle en voorstelling van de teams op vrijdagavond in het rally centrum. Dus daar kan je kaarten kopen. Kosten 15 euro voor een abo en 5 euro per kp, als ik me niet vergis en een programmaboekje is voor 3 euro het jouwe. Het rallycentrum bevindt zich op de, voor de gelegenheid, overdekte markt van Hannuit. ;)

Mr.Dallara
07-03-2005, 21:35
Is er al ergens een timing te vinden? Hoeveel KP's en lussen worden er gereden?

Ik lees net op Turbo Magazine (http://www.turbomagazine.be/nldes_infos.asp?id=1165&idback2=2) dat ook Yannick Bodson gaat rijden in een Porsche van de Road Challenge, hij zal in de Walonie rijden in de wagen waarmee Renaud Verreydt zal deelnemen nu zaterdag in Hannut.

Er is eindelijk een deelnemers lijst te vinden op het www, nl. op www.flyingfinish.be (http://www.flyingfinish.be/?pagina=nieuws&id=1134#1134) ! :)

In de lijst staat nog Van Woensel, maar mogelijk zal hij er niet bij zijn in Hannut wegens een motorproblemen / schade die is opgelopen zondag in de RS van Zuid Limburg.

Bart
07-03-2005, 22:01
Is er al ergens een timing te vinden? Hoeveel KP's en lussen worden er gereden?
timing & deelnemerslijst is ondertussen op hesbayemotorclub.be (www.hesbayemotorclub.be) terug te vinden ;)

Geert Grooten
07-03-2005, 22:54
En nu is hij juist !!!

Guido
08-03-2005, 00:09
om de één of andere bizarre reden, dacht ik heel de tijd dat Hubert Deferm aan de start zou komen met zijn nieuwe BMW Compact M2000, maar hij staat in de lijst met de Subaru. We zullen dus nog wat geduld moeten hebben.

Geert Grooten
08-03-2005, 08:38
Wie weet start Wanet met de bmw van hubert ....

Unbreakable
08-03-2005, 13:02
Zoals gewoonlijk is er de technische controle en voorstelling van de teams op vrijdagavond in het rally centrum. Dus daar kan je kaarten kopen. Kosten 15 euro voor een abo en 5 euro per kp, als ik me niet vergis en een programmaboekje is voor 3 euro het jouwe. Het rallycentrum bevindt zich op de, voor de gelegenheid, overdekte markt van Hannuit. ;)

thanks!!

Juha
08-03-2005, 13:46
Originally posted by Geert Grooten
Wie weet start Wanet met de bmw van hubert ....
Of start hij weeral niet, voor de vijfde keer al...

Geert Grooten
09-03-2005, 09:29
Gratis kaarten te winnen op www.flyingfinish.be

Dragu
10-03-2005, 22:55
Geertje , je hebt toch geen geluk he in Hannuit .
Vorig jaar 800m en overkop en nu forfait vanwege een zieke Noortje .
Hopelijk voor u volgend weekend dubbel sucses he !!

Mark
12-03-2005, 00:22
Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw op nog een 60 km in vogelvlucht van Hannuit op dit moment. Gaat het morgen wit zijn tijdens de rally?

Raceboy
12-03-2005, 00:25
Originally posted by Mark
Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw op nog een 60 km in vogelvlucht van Hannuit op dit moment. Gaat het morgen wit zijn tijdens de rally?

dat wordt saai hoor al die sneeuwrallies ;)

Mark
12-03-2005, 21:04
Originally posted by Mark

Niet wit, maar wel ijsberen-koud. Ondanks het magere veld toch een fijne dag gehad. Publieke belangstelling was zeer mager te noemen..........voordeel, geen files en kort bij de KP kunnen parkeren ;)

Mr.Dallara
12-03-2005, 21:10
Jij was dus ook terplaatse Mark? Ook vroeger huiswaards gekeerd door de gure wind? Speciale dingen gezien?

***edit, oops op het verkeerde knopje gedrukt. Op edit ipv quote***

Mark
12-03-2005, 21:19
Reeds om 08.00 terplaatse............en na de 2de Boucle vond ik het wel welletjes. Daarnaast zie je toch niks in het donker. Bosmans met zijn BMW en die gast met die oranje Opel Ascona (?) moeten ze startnummer 1 en 2 geven, die mannen maken show in elke haakse.

Niet veel speciaals gezien, gewoon lekker rally kijken ;) Het "circuitje" in de 5de KP is meesterlijk, heb daar op een bocht gestaan...........tering, wat gaat dat hard door dat dorpje. Die kerels moeten toch wel grote ballen hebben.

Guido
15-03-2005, 00:05
Even de foto's in een aparte thread gezet. ;)

't was inderdaad guur weer ginder. Alhoewel de temperatuur in Spa lager was, voelde het in Hannuit vele malen kouder door de strakke wind die er stond.

Had 2 Amerikaanse collega's meegenomen die nog nooit een rally gezien hadden, laat staan van kortbij. Het is hen reuze meegevallen - ze konden naarmate de dag vorderde al aan sommige wagens horen welke het waren als die kwamen aangereden. ;) Op enkele kp's was een samentroepen van Paddockers. 5 stuks op enkele vierkante meters! :D :D Het loopt wel lekker zo op die akkers :D

Zelf was ik behoorlijk ontgoocheld door de afwezigheid van beide GT3 Porsches. Zouden de wagens technisch niet klaargeraakt zijn, of zou het eerder zijn dat de budgetten toch wat te hoog liggen? De GT3 challenge dus gestart in mineur. Als dat nog maar goed komt.

Verder zou het me niet verwonderen als Hannuit volgend jaar niet meer op de kalender van het Belgisch Kampieonschap staat. Niet dat ze het slecht georganiseerd hadden de jongens ginder - de vertragingen waren niet altijd hun fout - als de 0 eraf gaat op de eerste KP... :rolleyes:
Er was gewoonweg niet genoeg volk, rally radio was niet optimaal in de verslaggeving (te veel muziek) en ook de landkaarten waren net dat niveautje lager dan je zou kunnen verwachten in een Nationaal Kampioenschap. Afwachten zeker.

Juha
15-03-2005, 08:42
Er was gewoonweg niet genoeg volk, rally radio was niet optimaal in de verslaggeving (te veel muziek) en ook de landkaarten waren net dat niveautje lager dan je zou kunnen verwachten in een Nationaal Kampioenschap. Afwachten zeker.
Als je het heel kampioenschap gaat doen zou ik er toch maar aan wennen, het is altijd zo. Weinig volk, de radio regelmatig onbereikbaar, een kaart die niet 100% klopt (de "ring" rond Hannuit ligt er al 2 jaar maar stond er niet op) en al dat moois...

Guido
15-03-2005, 11:06
Dat de bereikbaarheid niet optimaal is van de radio, versta ik als voormalig radiotechnicus maar al te goed. Er was alleen te veel muziek ipv verslaggeving zoals in Spa. Het volk, tja, dat zal voor een groot deel wel van de affiche afhangen en de kaarten, wat ik bedoelde was dat de zwart/wit print toch wel in schril contrast was met de kleurenmap van de Ardenne Bleue. Niet dat het mij stoorde - heb zelf gereden én genavigeerd - maar het verschil met bijv. Spa was toch wel duidelijk.

Juha
15-03-2005, 11:44
Die mannen hebben niet echt het budget van Spa he, ze hebben nu al veel meer kosten dan opbrengsten met zo weinig deelnemers (en het feit dat ik daar een licentie heb levert hun ook niet veel op :D ).