PDA

View Full Version : Quattro Power


Scapa
02-03-2005, 13:36
Jawadde :eek:

http://homepage.swissonline.ch/cyprus/audi-quattro.wmv

Selespeed
02-03-2005, 14:03
Da hebt ge mee surfen vanop het werk hé, kan die video natuurlijk niet zien :( En geluid heb ik zowiezo al niet.

serge
02-03-2005, 17:58
Stel mij toch wel wat vragen bij de "echtheid" hiervan. Als die auto bovenaan stopt, dan schuift die zelfs geen centimetertje achteruit. Je mag dan nog spijkerbanden hebben. Dat laatste stuk is bijna recht naar beneden...
De man achter het stuur draagt zelfs geen helm of iets anders dat ook maar wat bescherming kan bieden. Als die naar beneden begint te schuiven, dan maakt die ook wel een zweefvlucht van enkele tientallen meters.

Stefan
02-03-2005, 18:04
Volgens mij zag ik iets van een staalkabel of een dik touw onder de auto doorlopen om hem tegen te houden wanneer hij gaat glijden

Guido
02-03-2005, 18:13
Originally posted by Stefan
Volgens mij zag ik iets van een staalkabel of een dik touw onder de auto doorlopen om hem tegen te houden wanneer hij gaat glijden

klopt, ik denk dat de auto op eigen kracht boven is geraakt, maar dat er een veiligheidskabel bovenaan zat voor wanneer het mis zou gaan. Wanneer de auto bovenaan toe komt en ze een beeld nemen, kan je deze constructie onder de auto zien zitten. Toch wel knap.

kurtvaes
02-03-2005, 18:54
Originally posted by Huudo
klopt, ik denk dat de auto op eigen kracht boven is geraakt, maar dat er een veiligheidskabel bovenaan zat voor wanneer het mis zou gaan. Wanneer de auto bovenaan toe komt en ze een beeld nemen, kan je deze constructie onder de auto zien zitten. Toch wel knap.

Ik ben het hiermee volledig eens. Je kan de kabel inderdaat zien zitten (zeker als hij aankomt boven). Zo een kabel als veiligheid is geen overbodige optie denk ik. Want als die halverwege terug naar beneden zou beginnen shuiven dan mag je nog helm(en) en rolkooi, etc. hebben, ik denk niet dat je daar ongeschonden zou uitkomen.

Aan het feit dat de auto op eigen kracht is bovengeraakt twijfel ik echter ook niet, ik denk niet dat Audi zich gaat laten kennen om zoiets te vervalsen.

FIRE
02-03-2005, 19:09
Er is een kabel van onder naar boven gespannen. Zolang de auto naar boven rijdt heeft deze kabel geen doel, echter als de auto achteruit gaat dat wordt de auto aan de kabel gelockt.

Guido
02-03-2005, 20:14
Originally posted by FIRE
Er is een kabel van onder naar boven gespannen. Zolang de auto naar boven rijdt heeft deze kabel geen doel, echter als de auto achteruit gaat dat wordt de auto aan de kabel gelockt.

het apenkoord principe :D in een vorig leven in militaire opleiding ook nog ooit gebruikt bij het klimmen. (allez, ik denk toch dat het zo heette toen.)

fordje
02-03-2005, 23:50
Het is idd een klassieke klimbeveiliging. Een klem schuift zonder probleem mee naar boven. Zodra er echter naar beneden wordt betrokken blokkeert de klem en "hangt" de wagen aan de koord.
Kwestie van dan alleen een stevig genoeg koord te hebben (lees kabel).

Heb al verschillende malen met zulk systeem canyoning gedaan. Gewoon zalig om mee om te gaan!

Alledings knap werk van Audi, betere reclame voor 4*4 is moeilijk.
Alleen, ik zou niet met die banden de weg op gaan. ...Is nogal prijzig per km :)

McLarenboy
26-01-2006, 10:47
ja, de video is zeker geen valse. Er heeft ooit eens 'the making of' online gestaan op 25yearsquattro.com. Dat vond eigenlijk veel leuker, vooral omdat daar nogal geroepen en gejuichd werd toen de audi aan de top voor hun voeten kwam te staan.

heeft iemand al de sublieme video gezien van 'Vorsprung durch Technik' - een video van 5 min met beelden van de mooiste momenten van Audi. Voor de echte fans is dit een must! kippenvel tot en met..............
ik kan hem altijd even online zetten indien er interesse is ;)

A uit PDGRacing
28-01-2006, 12:24
ik kan hem altijd even online zetten indien er interesse is ;)

GRAAG zelfs...

McLarenboy
02-02-2006, 21:43
ja, eindelijk !! ;)

http://rapidshare.de/files/11793681/audi_vorsprung.mpeg.html

A uit PDGRacing
02-02-2006, 22:15
ja, eindelijk !! ;)

http://rapidshare.de/files/11793681/audi_vorsprung.mpeg.html

Super, dank je wel. Daar zal ook wel wat uurtjes knippen en plakken ingezeten hebben...:crazy: Maar het blijft een super-filmke.