View Full Version : Shutdown onder Windows XP
Onder Windows 98 (SE) en ME schakelt mijn PC zichzelf volledig uit als ik de optie "Afsluiten" kies. Eerst flitst ff de boodschap "Het is nu veilig om de PC uit te schakelen" over het scherm en vervolgens valt hij stil.
Onder Windows XP (Professional ENG) is dit echter niet het geval. Hij blijft daar steken op de boodschap "Het is nu ..." en ik moet de PC zelf uitschakelen, net zoals vroeger, ten tijde van den 8088 ;)
Aangezien time money is en elke seconde telt zou ik graag weten of dit probleem misschien te verhelpen is?
zulde ff ondersteuning voor geavanceerd powerbeheer moeten aanvinken!!
zo was het toch in win2k!! prob ook in win XP!!
airco
zeeeeeeeer veel voorkomend probleem dude ;)
ik heb er niet speciaal opgelet in mijn korte periode windows XP maar onder Windows 2000 kan je ergens 'energiebeheer' aanklikken en 'ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer (APM)' aanvinken. En toen schakelde mijn pc zichzelf normaal uit.
Mocht deze functie ook nog in windows XP zitten, probeer dan eens, kan nooit kwaad ;)
Ik heb die APM-tip toegepast, ... en XP doet wat het moet doen.
Bedankt gasten !
nog een tipje van de meester!!!!
als je een nvidia-grafische kaart hebt!!! dus (riva TNT, TNT2, geforce,geforce 2, en geforce 3) dan kan je de tijd nodig om af te sluiten met 10 tot 15 seconden verkorten door naar configuratiescherm ==> services te gaan.
en daar schakel je NVIDIA driver helper uit!! is eigenlijk een overbodig proggie, dat wreed lang duurt vooraleer het afgesloten is!!
airco
Feitelijk wel kunnen hé, airco en ik gaven op dezelfde moment hetzelfde antwoord op TiBo's vraag :D
En het werkte nog ook. Paddock is dus ook al een goeie helpdesk geworden :D wiihaa :D
Werner333
20-11-2001, 00:11
Bangelijke service mannen. Keep up the good work.:)
Originally posted by airco
als je een nvidia-grafische kaart hebt!!! dus (riva TNT, TNT2, geforce,geforce 2, en geforce 3) dan kan je de tijd nodig om af te sluiten met 10 tot 15 seconden verkorten door naar configuratiescherm ==> services te gaan.
Ik ben al onderweg se :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.