PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 1 en 2


Sennake
06-03-2005, 17:44
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2005.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 1 en 2 :

Vraag 1 :

[list=1]
Wie zit er achter het stuur in deze wagen? Duval
Om welke rally gaat het hier? Rally Argentinië
In welk jaar speelt dit zich af? 2004
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Ford Focus (RS WRC)
Wat was het behaalde resultaat in deze rally? 3e
[/list=1]

Vraag 2 :

[list=1]
Wie zit er achter het stuur in deze wagen? Leinders
Om welke GP gaat het hier? GP België (Spa-Francorchamps)
In welk jaar speelt dit zich af? 2004
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Minardi PS04(B)
Wat was het behaalde resultaat in deze race? DNS
[/list=1]

Dit levert dus de volgende tussenstand op :

[list=1]
206WRC-ke : 10
Airco : 10
AlainH : 10
Baron : 10
Bazzie : 10
Bezemwagen : 10
Clubby1275 : 10
Corvetteboy : 10
Dragonfly : 10
Fré : 10
Guy : 10
HHugo : 10
Huudo : 10
Iceman : 10
Jan : 10
Juha : 10
Lambo : 10
Le pilote sans visage : 10
Lotuzzz : 10
Manu : 10
Marcel : 10
Megane : 10
Ottooke : 10
Pat : 10
Pompierke : 10
Porsche : 10
Raceboy : 10
RX-7freakske : 10
Vanni : 10
Vdhb'er : 10
Veloce : 10
Zaibatsu Racing : 10
Johan : 9
Kulgan : 9
Racefreak : 9
Sledge : 9
Thomaske GLPK : 9
FIAGT : 8
Zapper : 8
[/list=1]

Een massa ex-aequo’s uiteraard, aangezien de vragen niet echt moeilijk waren. Toch zijn er al enkele slippartijen tussen, bij toch wel geroutineerde quizzers. Herpak jullie volgende keer, jongens! Overigens is de volgorde van de ex-aequo quizzers alfabetisch, meer moet je er niet achter zoeken…

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 3 en 4!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/antwoorden_2005.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

Guido
06-03-2005, 17:57
Allez dan maar. Bij de Focus was ik niet zeker over welke rally. Dus even opgezocht en de exacte foto gevonden bij Ford zelf.

De piloot van de Minardi - weet ik veel welk design die heeft - ben ik gaan moeten verifiëren om zeker te zijn. Voor de rest was het duidelijk.

Niet echt straf te noemen dit verhaal. :D

ICEMAN
06-03-2005, 22:35
Originally posted by Huudo
De piloot van de Minardi - weet ik veel welk design die heeft - ben ik gaan moeten verifiëren om zeker te zijn. Voor de rest was het duidelijk. Dit kon je herkennen aan de kleur van de camera bocen op de wagen. Alle testpiloten/3de rijders hebben een gele camera op hun wagen staan. ;)

Sennake
07-03-2005, 08:07
Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat 3 quizzers de juiste oplossing vonden bij de foto van Duval, en alle 3 als eindresultaat "4e" opgeven. Hij was toch echt wel 3e hoor. Vermoedelijk is er ergens een site die verkeerde informatie levert?

Jan
07-03-2005, 09:23
De lokatie van de rally heb ik vooral ontdekt door het rare volkje langs de kant van de weg.

Bij de Minardi ging het dan weer om het rare volkje in de auto :D

jan

Guido
07-03-2005, 10:52
Originally posted by Sennake
Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat 3 quizzers de juiste oplossing vonden bij de foto van Duval, en alle 3 als eindresultaat "4e" opgeven. Hij was toch echt wel 3e hoor. Vermoedelijk is er ergens een site die verkeerde informatie levert?

Of misschien spelen ze wel samen. :D :D

Rallyloverke
07-03-2005, 11:47
De 4de plaats ? Te vinden op bijvoorbeeld www.sport.be en daar de verkeerde stand gepakt : tussenstand ipv een eindstand , ik ben er tot m'n eigen schaamte ook ingetrapt ... (gelukkig niet alleen , wat het leed verzacht :) )

Bijvoorbeeld een tussenstand op www.sport.be :

1. Marcus Gronholm-Timo Rautiainen (Fin/Peugeot 307 WRC) 2h00:52.2
2. Carlos Sainz-Marc Marti (Esp/Citroën Xsara) op 8.4
3. Sébastien Loeb-Daniel Elena (Fra/Citroën Xsara WRC) 33.6
4. François Duval-Stephane Prévot (BEL/Ford Focus WRC04) 2:50.8

Jan
07-03-2005, 12:30
En dat voor een rallykenner :no:

jan :D

Raceboy
07-03-2005, 13:05
Originally posted by jan
De lokatie van de rally heb ik vooral ontdekt door het rare volkje langs de kant van de weg.


Ik door te zien dat er op de sticker op de wagen "Argentina" stond :p

The Interceptor
07-03-2005, 17:44
sommigen spelen hier nogal openkaart wat bronnen en tactiek betreft precies :)

Guido
07-03-2005, 19:34
Originally posted by The Interceptor
sommigen spelen hier nogal openkaart wat bronnen en tactiek betreft precies :)

Ach ja, waar moeten anders de woeste verhalen vandaan komen. Als we dat niet meer gaan doen, zal het hier snel een saaie bedoeling worden. :D :D 't is maar een spelleke he :D

Guy
07-03-2005, 19:50
Originally posted by The Interceptor
sommigen spelen hier nogal openkaart wat bronnen en tactiek betreft precies :)

Worden er hier al zenuwachtig ???

Da's vroeg zenne !

Ik heb weinig uitleg bij deze eerste vragen want , behalve het type van de Minardi, wist ik de andere antwoorden van buiten .

Proficiat in alle geval voor het grote aantal deelnemers en volhouden hé mannen !!!!

PS. Was verleden week op de Historic Motorsport Show in Stoneleigh en heb onderandere mijn dokumentatie aangedikt met een zeshondertal nummers van het Engelse maandblad 'MOTORSPORT' (dat met die donkergroene kaft) , van 1961 tot 1999 aan de spotprijs van 20 pond (= 30 Euro !)
Mijn auto had wel plots een verlaagde vering.....

pompierke
07-03-2005, 20:18
Hey Guy,

jij gaat moeilijk te kloppen zijn dit jaar met al die autosportmagazines die je al overal gekocht hebt, maar we geven niet op hoor. ;)
Hopelijk blijven het hoge aantal deelnemers :applaus: tot het einde van het jaar.

Mark
07-03-2005, 20:25
Originally posted by guy
een zeshondertal nummers van het Engelse maandblad 'MOTORSPORT' (dat met die donkergroene kaft) , van 1961 tot 1999 aan de spotprijs van 20 pond (= 30 Euro !)


:eek: Een zo'n boekje kost al 8 / 9 euro.........dat is gewoon een verdomd goede investering ;)

Benieuwd wie van mijn drie teamgenoten de beste gaat zijn, Pompierke, Ottooke of VDHB'er. Dan gaan leuke discussies worden op post.