PDA

View Full Version : MAK 2005: race 2: JPR Sint-Niklaas


Frederik
12-03-2005, 19:58
Vermits et nu al bijna half maart is, en de meesten onder ons al ijverig uitkijken naar de volgende race dd. 2 april 2005 te JPR Sint-Niklaas vond ik het nodig een 2e thread te starten van de MAK-races. Commentaar en opmerkingen: vuur ze maar af, Greetz en tot dan Frederik

flugel
12-03-2005, 23:42
Is de eerste koers al gereden? :confused: Ik vind er niks van terug op de website :eek:

Mickey
13-03-2005, 20:39
De eerste koers ging door in First Kart'inn te Machelen, op 26 februari ;)
idd site is nog niet geupdate

Raceboy
13-03-2005, 22:33
Originally posted by Mickey
De eerste koers ging door in First Kart'inn te Machelen, op 26 februari ;)
idd site is nog niet geupdate

zo was jij daar ook? :D

Mickey
14-03-2005, 00:44
Originally posted by raceboy
zo was jij daar ook? :D

Tis weeral is weekend zene, teveel gefeest zeker :+ :D

Maarja, de race is dan ookal een halve maand geleden he :eek: :D

flugel
14-03-2005, 19:51
Originally posted by Mickey
De eerste koers ging door in First Kart'inn te Machelen, op 26 februari ;)


serieus of wa :eek: een chance da'k meegedaan heb ;)

kartboyke
14-03-2005, 20:49
Originally posted by flugel
serieus of wa :eek: een chance da'k meegedaan heb ;)

mwoeeeeeeeeeeeeehahaaahahahhaahaaaaaaa :D :D :D

Ze hadde em precies ni goe door é :p

Mickey
14-03-2005, 21:54
Originally posted by kartboyke
mwoeeeeeeeeeeeeehahaaahahahhaahaaaaaaa :D :D :D

Ze hadde em precies ni goe door é :p

had em wel door, maar wou persé weten wat er op ging geantwoord worre :D :fight:

btw: en dan nog, ken nog bena niemand van de deelnemers e, dus zou het nog nie abnormaal geweest zen dat het me nie opviel da ge wel meedee :rolleyes: :p

Speesman
14-03-2005, 22:01
De komende race doe ik normaal gezien niet mee. Het is namelijk de dag erna de 4de manche van het Belkart kampioenschap (in Extreme Kart) en kan ook niet aan alles deelnemen. :)

flugel
14-03-2005, 22:25
Originally posted by Mickey
btw: en dan nog, ken nog bena niemand van de deelnemers e, dus zou het nog nie abnormaal geweest zen dat het me nie opviel da ge wel meedee :rolleyes: :p

Wij zijn het team da nie alleen in de karting koppel vormt ;) dus ons zult ge wel gezien hebben vorige keer ;)

Frederik
14-03-2005, 23:59
Originally posted by flugel
Wij zijn het team da nie alleen in de karting koppel vormt ;) dus ons zult ge wel gezien hebben vorige keer ;)

En ook Het team da redelijk vooraan reed hehe ;) Het team dat het ons erg moeilijk heeft gemaakt :@ :d Hopelijk mogen we volgende race ons nog eens aan een dergelijke race verwachten.
Greetz, Hyper

Mickey
23-03-2005, 15:51
Is er eigenlijk al iemand gaan trainen?

Ik ga wrs dezen avond.

Frederik
23-03-2005, 17:02
Sint-niklaas ligt nogal veraf voor mij,en vermits ik NOG niet,maar wel bijna mijn rijbewijs heb,ga ik een heat voor de race afleggen kwestie van circuitkennis op te doen. Greetz, tot dan

Werner333
23-03-2005, 22:35
Originally posted by Mickey
Is er eigenlijk al iemand gaan trainen?

Amateurs. :D :D :D

flugel
24-03-2005, 17:17
Moeten wij voor elke race opnieuw inschrijven? Want volgende week is het al zo ver...

Raceboy
25-03-2005, 00:32
MS racing is al ingeschreven wie volgt?

Frederik
25-03-2005, 15:33
Calamitas racing 1 en 2 zullen er ook alles aan doen jullie het moeilijk te maken ;) Intussen is de homesite van de MAK nog steeds niet ge-update :D Giovanni is zijn werk aant verwaarlozen :p Greetz allemaal, en tot de 2e april

Speesman
25-03-2005, 22:35
Aangezien ik volgende week niet kom, mag deze race bij mij als schrapresultaat meetellen.

flugel
27-03-2005, 20:43
P&P racing is ook ingeschreven...
k Vraag mij wel af of er iets is met Giovanni, lange tijd geleden dat hij nog iets van zich liet horen :confused: want ook de website blijft er onberoerd bij...

Raceboy
27-03-2005, 21:13
als je nu is goeiendag was komen zeggen aan het paddocktentje dan had je hem gezien.

flugel
27-03-2005, 22:48
Originally posted by raceboy
als je nu is goeiendag was komen zeggen aan het paddocktentje dan had je hem gezien.

Tent? Ik had gewoon een vraag over de Mak karting, ik snap de link niet.

Frederik
27-03-2005, 22:54
Originally posted by flugel
Tent? Ik had gewoon een vraag over de Mak karting, ik snap de link niet.

:D Geen spanningen voor de wedstrijd he ;) Normaal gezien zou ik vanaf 2005 seizoen mails krijgen van MAkkarting,omdat vorig jaar email adres niet tegoei toegekomen was,maar nu Giovanni al even niets meer laten horen heeft van hem is het wel de vraag of alles nog ok is met onze fannaat ;) Let's hope he do Greetz en tot de 2e

Pascal
28-03-2005, 02:09
Hij weet ervan maar hij heeft het beroepshalve enorm druk. Neem daarbij het begin van het drukke seizoen waar hij als mecano aan de slag is bij Raceprojects en je weet direct wat er aan de hand is.

Geen paniek. Het gaat goed met Gio en zodra hij het wat kalmer heeft, komt alles terug in orde.

Op 2 april moet hij het zelf maar eens uitleggen...

C U

Giovanni
30-03-2005, 00:36
Ja, ik leef nog :D :D
En neen, er is niks mis ( toch niks levensbedreigend ) met mij :D :D :D

Zoals Pascal reeds meld heb ik het de laatste tijd enorm druk.
Zowel beroepshalve als met het race-gebeuren kom ik best wat tijd te kort.
Daarom heb ik voorlopig de site nog niet geupdate.
Neem het me a.u.b. niet kwalijk, ik ben er even van uit gegaan dat het de eerste race was en de uitslag van die wedstrijd is dus ook de stand van het kampioenschap voorlopig.
Ik beloof hierbij plechtig ( op mijn besmeurde kommuniezieltje ) dat ik aanstaande zondag reeds de site zal updaten met de uitslagen van beide wedstrijden én de actuele stand van het kampioenschap.
Ik hoop jullie trouwens wederom massaal te mogen verwelkomen in St.-Niklaas.

Raceboy
31-03-2005, 19:51
effe een vraagske: De MAK karting valt dat onder het fia reglement? want ik hou meestal mijn horloge aan :D

Giovanni
31-03-2005, 21:29
Originally posted by raceboy
want ik hou meestal mijn horloge aan :D

:confused: :confused: :confused:

Ik heb reeds een aanbieding van Big Bernie afgeslagen ( te weinig $ ) en bijgevolg zijn we voorlopig nog een niet FIA evenement ;)

Raceboy
31-03-2005, 21:31
Originally posted by Giovanni
:confused: :confused: :confused:



lees de paddock is wa meer: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=10326

Mickey
02-04-2005, 14:23
Alé ik wens iedereen straks suc6

en laat ons mss best hopen dat er, de heat voor onze kwalificaties, toevallig niemand rijdt, dat lijkt me het eerlijkste (qua evenwaardigheid v d karts)

Want heb tijdens mijn training gemerkt dat het wel behoorlijk wat verschil geeft; als je kunt vertrekken met een kart die pas gereden heeft, of niet.
(het viel me op dat het hier wel een tijdje duurt voor een kart die nog koud stond, even goed warm staat, als één die pas gereden had). :gas: :frusty: :D

Speesman
02-04-2005, 15:44
Succes aan alle teams (en zeker aan de Calamitas teams ;) ).

Speesman
03-04-2005, 01:43
Heb gehoord dat Calamitas Racing 2 gewonnen is :applaus: :applaus: :applaus:

Giovanni
03-04-2005, 02:22
Calamitas Racing 2 is inderdaad verdiend met de spreekwoordelijke bloemen gaan lopen !!!
Van start tot finish overtuigd aan de leiding.
Dit smaakt ongetwijfeld naar meer.
Rhino Racing 1 klokte naar een uur als tweede af op amper 43.89 sec.
The Old men plaatste zich mooi op een derde plaats, gevolgd door P&P Racing, Calamitas Racing 1, V.D.H. Racing, BRI Racing en MS Racing allemaal binnen dezelfde ronde.
De plaatsen 3, 4 en 5 zijn zelfs maar met 1.26 sec. gescheiden !!!
Als dat niet spannend was ...
De morele winnaar zijn The Old Men geworden.
Zij hadden vooraf beslist om deze wedstrijd reeds hun Joker te gebruiken voor zowel het team- als individueel kampioenschap.
Door de dubbele punten van hun derde plaats ( 32 ) gaan ze zelf aan de leiding in beide rangschikkingen.

Meer info op http://users.skynet.be/makkarting of www.GiovanniHerbots.com (http://www.GiovanniHerbots.com) .

redje
03-04-2005, 10:54
Ik heb gewoon de ziel uit mijn lijf gereden gisteren. :crazy:

Karel was tijdens de oefensessies op voorhand zo goed als even snel als mij, dus beslisten we hem te laten starten, maar tijdens de kwalif. kon hij mijn miserabele 45.85 niet kloppen en stonden we maar 10de op de grid. En als Giovanni er niet was geweest, hadden de marshalls ons op een 12de plek gezet. :no:
Aangezien het bij Karel lang duurde eer hij 'top'tijden draaide, besliste ik zo vroeg als mogelijk te wisselen. En door de posities goed in het oog te houden, kwam ik op de baan met voor mij niemand en dat heb ik zo héél veel ronden volgehouden. Toen P&P wisselde, kwamen die een 7tal seconden voor mij de baan op en ik heb echt alles moeten geven om max. enkele tienden per ronden te naderen. Samen zijn we dan nog MS-racing, Sleepend Wieleken, BRI, VDH gepasseerd. Daar verloor ik wat tijd mee, en kon ik opnieuw proberen aansluiting te vinden. Dat verliep al makkelijker omdat Bart opgehouden werd door the Old Men. Had ik nu enkele ronden eerder vlak achter Bart gezeten, dan nog had ik hem en the Old Men niet kunnen inhalen. Enkel een betere startpositie had ons kunnen helpen om nog een podium te pakken.
We hebben hier weer een wijze les uit getrokken voor de volgende races. :)

Frederik
03-04-2005, 11:18
Het was weer een leuke race. Iedereen had fair gereden en zo moet het. De tijden lagen enorm dicht bijeen wat ervoor zorgde dat de teams dicht bij elkaar eindigden, immers calamitas racing 1 zat 1 sec van de 3e plaats verwijderd, terwijl ze 5e reden! Het verliep allemaal perfect; immers nooit hadden we durven dromen dat we zo onoverwinnelijk zouden zijn. De kart lag goed,het circuit deed ons echt de bochten goed nemen en natuurlijk de honger naar een 1e overwinning was des te groter: meer moet je niet hebben voor een geslaagde race te rijden. Maar we zijn nog maar aan het begin van de competitie en alles kan nog gebeuren, alvast te beginnen in Aalst :) Bedankt voor de aangename race, greetz Frederik

flugel
03-04-2005, 12:36
Het was een toffe race, proficiat in de eerste plaats aan the old men, ze hebben die 3de plaats echt wel verdiend :) Ook proficiat aan de winnaars en aan Rhino racing 1.

Wat onze koers betreft kan ik vrij kort zijn, lees het verslag op onze site ;) feit is wel dat ik toch wel mijn bedenkingen heb over het "sportief" rijden, en ook de heel nieuwe dimensie die ik heb van het woord race-incident, allezins iets dat ik moet onthouden voor de volgende races :crazy:

http://users.telenet.be/flugeltje

Mickey
03-04-2005, 15:47
Samen zijn we dan nog MS-racing, ... gepasseerd

Ja is nie zo moeilijk he :) , had ik er nog ingezeten, was het nie waar geweest ze. Ik gok toch dat ik men 2e plaats had behouden, of toch zeker 3e geworden was :p ;)

Maar buiten wat te voorzichtigheid & nog voor verbetering vatbare race- & verdedigingslijnen vond ik dat Raceboy wel cva heeft gereden.

Mss moeten we ons voor zijn stint wat meer focussen op verdediging, maar op het ene circuit is dat natuurlijk al wat moeilijker dan op het andere
& zolang we ons maar amuseren hé ;)
__________
Race: Op de startgrid stond ik (MS-Racing) 3e en heb heel wat gedueleerd met nr. 09 (was VDH als ik me nie vergis). Toen ik ergens toch een gaatje had gevonden, waarnaar ik op zoek was, ben ik er maar net voorbijgeraakt. Maar het duel ging héél mijn stint verder. Hij is niet meer voorbij me geraakt, maar we reden alleszins héél close :cool: Zeer tof!
__________
Btw: Ik vond dat er redelijk fair & sportief gereden werd, maar door wat onervarenheid wrs merkten sommige tragere deelnemers wat laat op dat ze (na al dat blauw gevlag & lampjes) wel iemand moesten doorlaten he :bye: :gas: :)
Fantastisch hoe hard sommige moeite doen om te verdedigen, terwijl ze niet voorbij gestoken worden, maar gedubbeld worden :D :applaus: .

stefco
03-04-2005, 17:10
Wij (The Old Men) hadden onze joker ingezet,in de hoop bij de top 5 te eindigen.
Met een negende startpositie zag het er aanvankelijk niet zo goed uit,en de eerste 20 minuten was het treintje rijden achter BRI,die duidelijk trager was.Toen de meesten half wedstrijd gingen pitten,kreeg Bart eindelijk vrije baan,en kon hij opklimmen naar de vijfde plaats.Ikzelf nam het stuur over op 23 minuten van het einde,en kon al snel 2 plaatsen goed maken.P&P was echter sneller,en ik diende hen dan ook voor te laten.Ik was echter van plan mijn vel duur te verkopen (de joker en de kans op een derde plaats gaven mij vleugels),en toen Bart efkens de concentratie verloor kon ik hem binnendoor opnieuw 'pakken'.Heb toen 15 minuten zeer geconcentreerd EN defensief moeten rijden (sorry mannen),maar de derde plaats is voor ons het maximaal haalbare,en vermoedelijk een unicum.
En ja,efkens de tussenstand aanvoeren doet deugd....

vertigo
03-04-2005, 22:51
Voor ons was het een erg leuke race. Al begon het al niet al te goed met een lekke band. Maar van 8ste naar 2de plek oprukken geeft altijd een goed gevoel. :+ Over de grote lijn was de race tamelijk sportief. De start was wel heel wat duw en getrek maar het bleef zover ik kon zien binnen de perken. Op een bepaald moment in de race zag ik voor men neus wel even een minder sportieve actie gebeuren. Is iemands achterbumper invliegen een nieuwe manier van remmen? :no:

Voor enkele foto's van het podium, de uitslag en een uitgebreid verslagje kan je kijken op onze website: http://www.rhino-racing.be .

Pascal
04-04-2005, 02:12
Bij onze aankomst in JPR zagen we een verrassend circuit. Ik had deze lay-out nog nooit gezien. Ik zou de start nemen en daarom moest Werner beginnen aan de verkenningen. Al duidelijk bleek dat het er zeer snel aan toe ging. Werner kon zich met moeite binnen de top 10 handhaven. Ikzelf op mijn beurt viel uit de top tien en moest starten vanop een 11e plaats.

Bikkelharde duels, op het scherp van de snee (en wat mij betreft er niet over) in de start. Enkele plaatsen gewonnen, en een bocht later evenveel plaatsen verloren. Kortom na een tijdje zat ik alleen op afstand van een pelotonnetje voor mij en een ander pelotonnetje op afstand achter mij. Ik reed een eenzame race. Tot op een gegeven moment mijn stuurtje nukkig begon te doen. Er zat speling op. In de snelle linkse bocht net na start/finish leverde dit een gevaarlijke situatie op. Elke keer trad de speling in het midden van de bocht op waardoor de balans van de kart bruusk veranderde en de kart meerdere malen op twee wielen terecht kwam. Zonder veel vertrouwen reed ik verder omdat mijn teammaat niet echt begreep wat ik bedoelde met mijn gebaren. Uiteindelijk besliste ik om door te rijden tot aan de pitstop en dan tegelijk van kart te wisselen om zodoende minder tijd te verliezen.
Eerder dan de pitstop brak de stuurstang volledig af en moest ik noodgedwongen binnenrijden. Iets meer dan een ronde verloren dus. Met een koude kart vloog ik dan nog bijna van de baan af. Het duurde ongeveer 7 à 8 ronden voor de bandjes ietwat temperatuur hadden en toen was het kalf natuurlijk al lang verdronken.

Na een half uur, in een verloren positie kon Werner aan de slag. Onmiddellijk zette hij goede tijden op de tabellen en slaagde hij erin om te naderen op zijn onmiddellijk tegenstanders. Vanuit een twaalfde postie kon hij heel wat afstand goedmaken en klom nog op tot een tiende positie, hierbij nog gehinderd door enkele andere deelnemers die Depaddock Racing liever in de banden zagen eindigen in plaats van over de eindstreep zagen rijden. Al moet er worden bijgezegd dat ook Werner gedreven was toen hij op een gegeven moment met twee andere "bolides" tegelijk door een te smalle bocht ging. Alles kwam goed.

Aan de andere kant mogen we niet klagen. Het is pas de eerste keer, op meer dan twee seizoenen, dat we kregen af te rekenen met een defect aan de kart.

Enkele opmerkingen toch nog. Het werd hiervoor reeds aangehaald. De marshalls deden absoluut hun best met het zwaaien van de blauwe vlaggen. Enkele teams zag ik andere tegenstanders hinderen nadat ze voortdurend blauwe vlag en zelfs blauwe zwaailampen te zien kregen. Gelukkig bleven de snellere teams kalm en gebeurden er geen ongelukken maar het had anders kunnen zijn. Ook onsportief rijgedrag komt hier en daar opsteken. Al moet ik zeggen dat het er overwegend fair aan toe ging. Misschien een oproep aan de organisatie (zonder en verwijt te maken aan de belangeloze inzet en goede organisatie van Giovanni). Zorg in het vervolg voor enkele observers die plaats nemen op "strategische" plaatsen op het circuit en beperk je niet tot de pit-lane alleen.

Gelijktijdig een oproep (dit is zeker zo belangrijk) aan deelnemers die zich aangesproken voelen : bezint eer ge begint....

C U

FastFons
04-04-2005, 14:14
"JPR ligt me niet" had ik nog op voorhand tegen Joris gezegd, het zal schade beperken zijn. Waar ligt het aan, ik weet het niet.
Tot overmaat van ramp kwam ik tijdens de kwalif temidden het verkeer terecht en kon er geen "goede" ronde uitpersen terwijl alle andere teams met een warme kart snelle tijden begonnen neer te zetten. Een 10e startplaats (slechtste in 2 jaar denk ik) was het gevolg. Deze lag dan ook nog net in de bocht aan de buitenzijde van het circuit. In het geharrewar na de start verloor ik zelfs nog enkele plaatsen, al kon ik redelijk snel terugkomen tot de 11e plaats. Daar zat ik echter vast achter rhino2. Ik was een stuk sneller, vooral op de achterste gedeelten van het circuit, maar ik kon nauwelijks passeren. Door de aanhoudende druk maakte hij echter toch een foutje waar ik onmiddellijk van profiteerde. Ik had depaddock in het vizier en kon (mede door een stuurprobleem blijkbaar) vrij snel het gat toerijden en voorbijgaan. Ondertussen had ik echter al zeer veel tijd verloren op de kop van de wedstrijd. Bovendien slaagde ik er op dat moment niet meer in van echt snelle rondetijden te draaien. Het gat met de het treintje achter de leiders werd wel niet groter maar ook zeker niet kleiner. Joris wisselde echter op het perfecte moment en reed als een bezetene.
Hij kon vrij snel opschuiven tot de 5e plaats en bleef dan op een 10tal meter van P&P en old men hangen. Hij kon nog aansluiting vinden maar de tijd voor inhaalmanoeuvers was er niet meer. Het is trouwens ook zo goed als onmogelijk om in JPR in te halen. Er zijn zeer weinig uitrempunten en iets buiten de ideale lijn ben je onmiddellijk alle snelheid kwijt.
Uiteindelijk viel het resultaat voor ons nog mee aangezien de meeste concurrenten niet zoveel beter scoorden of sommige zelfs achter ons bleven.
Al te veel van deze resultaten kunnen we ons met de sterke bezetting van dit jaar wel niet permitteren, maar iedereen zal wel eens een mindere race hebben zeker.

FF

flugel
04-04-2005, 20:07
Enkele opmerkingen toch nog. Het werd hiervoor reeds aangehaald. De marshalls deden absoluut hun best met het zwaaien van de blauwe vlaggen. Enkele teams zag ik andere tegenstanders hinderen nadat ze voortdurend blauwe vlag en zelfs blauwe zwaailampen te zien kregen. Gelukkig bleven de snellere teams kalm en gebeurden er geen ongelukken maar het had anders kunnen zijn. Ook onsportief rijgedrag komt hier en daar opsteken. Al moet ik zeggen dat het er overwegend fair aan toe ging. Misschien een oproep aan de organisatie (zonder en verwijt te maken aan de belangeloze inzet en goede organisatie van Giovanni). Zorg in het vervolg voor enkele observers die plaats nemen op "strategische" plaatsen op het circuit en beperk je niet tot de pit-lane alleen.

Gelijktijdig een oproep (dit is zeker zo belangrijk) aan deelnemers die zich aangesproken voelen : bezint eer ge begint....

C U

Even verduidelijken, wij hebben niks tegen de organisatie, maar ik denk dat het niet verboden is uw verhaal te gaan halen bij de organisatie na een incident op de piste, hier heeft Pascal gelijk als hij zegt dat Giovanni niet alles kan zien, maar ik heb dan liever dat Giovanni het toegeeft dat hij iets niet gezien heeft dan dat hij blijft beweren dat er niks gebeurd was ;)
Wat ons zogenaamd "race-incident" betreft was er een team dat op dat moment ook in die bocht was en het van op de eerste rij zag gebeuren (staat trouwens in hun raceverslag) en ook gezien had dat dit zeker geen "sportieve" actie was van die bepaalde piloot, maar als de organisatie dan blijft zeggen dat het niks was tjaaah, dan kookt bij den dezen t potje over ;)
Allezins voor mij is't case closed ;)