PDA

View Full Version : Vraag 11 en 12


Sennake
14-03-2005, 18:36
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2005.jpg

Moeilijkheidsgraad : 2
Punten per goed antwoord : 2

Vanaf moeilijkheidsgraad 2 durven we al wel eens iets weg “photoshoppen”. Daarom worden er vanaf nu ook tips gegeven, om je op het goede spoor te zetten.

Vraag 11 :

[list=1]
Wie zit hier achter het stuur?
Welke rally is dit?
In welk jaar speelt dit zich af?
Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
Wat was het behaalde algemene resultaat in deze rally?
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/11.jpg

Tip : blijkbaar woont de gezochte piloot in de Citadellaan??

Vraag 12 :

[list=1]
Wie zit hier achter het stuur?
Welke GP is dit?
In welk jaar speelt dit zich af?
Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
Wat was het behaalde algemene resultaat in deze GP?
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/12.jpg

Tip : deze piloot leek soms wel een IQ-punt los te hebben, maar toch was hij in feite briljant!

Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@pandora.be vóór de START van de GP van Monaco op 22 mei 2005.

Gelieve ook uw deelnemingsnummer te vermelden in de titel van uw antwoord-email, dat maakt het voor ons een stuk overzichtelijker. Bedankt hiervoor! En vooral : veel succes aan iedereen!!!!

Jan
23-03-2005, 14:20
Het antwoord op vraag 11 is eerder simpel ;) , maar ik heb veel meer moeite moeten steken in het ontcijferen van de tip.......waar je achteraf bekeken niet veel hulp aan hebt (tenzij je van de materie helemaal niets afweet natuurlijk).

Ondertussen weet ik tenminste dat de Citadellaan in Gent ligt :D
Jullie kunnen misschien overal eens aanbellen om te vragen of er "een piloot in da house is" :+

jan

bluelite
11-04-2005, 22:52
Ik heb mijn antwoorden binnengedaan. Vraag 12 vind ik toch stukken makkelijker als Vraag 11. Van rally ken ik bijzonder weinig. Ik heb al ontdekt dat die wagen geen Ford Focus is. :D

Selespeed
14-04-2005, 14:03
Vraag 12 vind ik geen probleem,

maar vraag 11 .... vind nogal wat tegenstrijdige berichten hierover
Vooral de piloot is op verschillende sites een andere. De rest gaat.
En de tip die is???

The Interceptor
14-04-2005, 14:18
Ik vind vraag 11 eigenlijk gemakkelijker dan vraag 12. Had bij 11 al direct een antwoord, maar vergde wel heel wat tijd om te dubbelchecken, maar is ondertussen gebeurd :)
Bij 12 heb ik ook wel een antwoord, maar kweet nog niet goed of dat te vertrouwen is :D

En de tip bij 11, mja :)

Selespeed
14-04-2005, 14:47
Damn, heb de originele foto gevonden, maar kan de namen niet lezen (te onduidelijk). Heb nu wel bevestiging van de rally

Ben eruit gekomen :) Internet is niet altijd even correct :D
:fight:

Mijn antwoorden zijn dus binnen (heb geen flauw idee van de tip)

marcel
14-04-2005, 15:40
dan vind ik vraag 12 toch ook gemakkelijker, ze.

pompierke
17-05-2005, 16:25
Ze is echt gemakkelijk die vraag, maar een koe :fight: dat ik ben, heb mij laten vangen, verdoeme. :fight:
Ik ben één van de verliezers van die vraag 12, verdoeme, verdoeme :fight: en dat als baancommissaris !!!!!!!!!!

Baron
19-05-2005, 00:00
Antwoorden zijn binnen.
Vraag 12 zou wel eens voor verrassingen kunnen zorgen. :cool:

The Interceptor
19-05-2005, 00:03
Ik zal ook direct mijn antwoorden eens binnensturen voor ik dat weer vergeet :s
En die vraag 12 zou inderdaad wel eens voor verrassingen kunnen zorgen, maar na een 2-tal uren zoeken, ben ik toch tot het juiste antwoord gekomen, daar ben ik nu wel zeker van :D

sledge
21-05-2005, 21:47
Dju, vraag 11 vergeten. Nuja, vergeten, ik vind er gewoon niks van terug. En nu ik op 56k zit, gaat het al helemaal niet vooruit :no:
En vraag 12, ik heb de foto 2x teruggevonden, en 2 maal stond er een andere uitleg bij :s

marcel
21-05-2005, 23:12
ik denk dat ik punten ga verliezen aan vraag 11, heel weinig info over gevonden. zelfs weinig foto's waar de wagen er zo uit zag, vreemd genoeg...


ook leuk dat je nu een mail krijgt om er aan te herinneren dat je nog moet insturen

fordje
22-05-2005, 12:08
Hmm zo moeilijk zijn de vragen niet hoor. Ik kwis niet mee, maar maar er af een toe een spel van om de foto's terug te viden (of gelijkaardige).

Met gebruik van de tips en met wat geluk had ik beide oplossingen (ben 100% zeker !) binnen een uur gevonden.

Soms moet je verder kijken dan je eerste gedacht....

Raceboy
22-05-2005, 13:36
Hmm zo moeilijk zijn de vragen niet hoor. Ik kwis niet mee, maar maar er af een toe een spel van om de foto's terug te viden (of gelijkaardige).

Met gebruik van de tips en met wat geluk had ik beide oplossingen (ben 100% zeker !) binnen een uur gevonden.

Soms moet je verder kijken dan je eerste gedacht....

en kun je dat ook bewijzen dat ze helemaal juist zijn

Sennake
22-05-2005, 13:49
Hmm zo moeilijk zijn de vragen niet hoor. Ik kwis niet mee, maar maar er af een toe een spel van om de foto's terug te viden (of gelijkaardige).

Met gebruik van de tips en met wat geluk had ik beide oplossingen (ben 100% zeker !) binnen een uur gevonden.

Soms moet je verder kijken dan je eerste gedacht....

Mmm, makkelijk gezegd natuurlijk. Feit is (ik heb de antwoorden al gezien) dat er een enorm groot aantal gerenommeerde quizzers in een met opzet door ons opgezette val gelopen zijn. Ik ga hier vóór de start van de GP niet meer over vertellen natuurlijk, maar straks zal ik uitleggen wat ik bedoel. Dan moet jij straks ook eerlijk zeggen of je erin gelopen bent of niet, ok? ;)

Sennake
22-05-2005, 16:31
Zeg eens eerlijk Fordje : was je in geen enkele van de 2 vallen gelopen? Mijn respect als dat zo blijkt te zijn hoor!

fordje
22-05-2005, 20:04
de laatste foto was Piquet. De link Parmalat en Piquet leidde me eerst naar Brabham BMW (dat kleine logo vooraan op de auto).
Dan verder zoeken...tot ik dit vond:

http://www.bmwworld.com/racing/history/images/7885_1024.jpg

Dan was het simpel:

Nelson Piquet in the Brabham-BMW Formula 1 in 1983 at Paul Ricard in France


Foto 1 was relatief eenvoudig, Lancia Delta Integrale. Model was moeilijker, maar dankzij de Sponsor Martini...vond ik LD S4 als type.

De rest heb ik voor deze foto niet verder uitgevist. Maar klopt het wat ik heb ?
Zal intussen toch eens kijken naar de verdere details ...

Raceboy
22-05-2005, 20:05
Teut, think again ;)

kijk is naar de oplossingen (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10681)

fordje
22-05-2005, 20:12
OK, ma de link was er....Da's dus de reden da'k nie meekwis :) Ik heb te weinig geduld om dingen te verifieren. En dus...100%....FOUT

Baron
22-05-2005, 23:23
OK, ma de link was er....Da's dus de reden da'k nie meekwis :) Ik heb te weinig geduld om dingen te verifieren. En dus...100%....FOUT

Zo dacht ik er vroeger ook over : geen geduld en geen tijd. Vorig jaar ben ik echt mee gaan doen aan de quiz; en ... het is echt verslavend! Het is steeds opnieuw met spanning uitkijken naar de volgende vragen en oplossingen.
Probeer het ook eens. Daadwerkelijk meedoen aan de quiz is veel leuker dan zomaar, zonder verder engagement, proberen om de vragen op te lossen.

Guido
23-05-2005, 01:32
Hmm zo moeilijk zijn de vragen niet hoor. Ik kwis niet mee, maar maar er af een toe een spel van om de foto's terug te viden (of gelijkaardige).

Met gebruik van de tips en met wat geluk had ik beide oplossingen (ben 100% zeker !) binnen een uur gevonden.

Soms moet je verder kijken dan je eerste gedacht....

...

OK, ma de link was er....Da's dus de reden da'k nie meekwis :) Ik heb te weinig geduld om dingen te verifieren. En dus...100%....FOUT

:D :D

de beste stuurlui enz. ;)