PDA

View Full Version : het lijkt mode de keuze van McLaren te bekritiseren


airco
16-11-2001, 00:25
Nadat we al van Eddie Irvine, Montoya, R. en M.Schumacher, N. Heidfeld, en heel wat teamchef's ongeloof hoorde over de aantselling van Raikonnen als piloot bij McLaren is het nu de beurt aan Giancarlo Fisichella.

Giancarlo Fisichella heeft toegegeven verrast te zijn geweest door de keuze van McLaren om Kimi Raikkonen aan te stellen als vervanger voor Mika Hakkinen. De Italiaan, die komend seizoen voor Jordan zal rijden, zei verbijsterd zijn dat McLaren voor de jonge fin koos, en niet voor Jarno Trulli, Jaques Villeneuve of voor hem zelf.

"Ik heb geen idee waarom zij die keuze hebben gemaakt omdat er veel goede coureurs beschikbaar waren. Het heeft me verbaasd dat ze niet met mij zijn komen praten. McLaren heeft zelfs met helemaal niemand gepraat. Ze kozen direct voor Kimi. Ze betalen nu een heleboel geld voor Raikkonen. Zoveel zelfs, dat ze de motoren van Sauber financiëren! En waarom? Ik weet het niet", aldus Fisichella tegenover een Formule 1-tijdschrift.

Voor Fisichella was het seizoen 2001 een van zijn betere, ondanks de tegenvallende prestaties van de auto waarin hij reed. "Gezien het aantal behaalde punten was het een minder jaar. Vechten met de Minardi's is niet zo leuk, maar ik heb veel geleerd door te rijden in een slechte auto. Ik denk dat ik nu mentaal een stuk sterker ben

bron: <a href='http://www.formule1.nl' target='_blank'>formule1.nl</a>


Wat er ook van zijn mag, er zijn er weinigen in de F1 die de keuze van McLaren begrijpen!! Wie gelijk heeft zullen we pas in de loop van volgend seizoen weten!! Maar wat opvalt, is dat ze bij McLaren heel hard aan het gokken zijn!! Een gok op iemand van 18 jaar is een groot risico!! Mercedes haalt een flink stuk van de ontwikkeling weg uit Woking!! Zou het seizoen 2000 diepe sporen hebben nagelaten??

airco

Alain
16-11-2001, 10:53
Niet overdrijven hé, 21 jaar is ook al goed :D

STAFFO
16-11-2001, 11:38
Niet vergeten dat ze ook van bandenmerk zijn veranderd.Natuurlijk drastische veranderingen kunnen soms voor verrassende resultaten zorgen,al dan niet in de goede of slechte zin.:confused:

Oneliner
16-11-2001, 19:03
is zien of die manne volgend jaar nog azone grote mond hebben, ALS ze om hun oren worden gereden door raikonnen.

Kzeg er duidelijk bij ALS hé