PDA

View Full Version : Touring Cup 2005 race 1


JPMontoya
20-03-2005, 21:02
Originally posted by corvetteboy
Mijn foto's

http://www.auto-sport.nu/members/files/Corvetteboy/dscn0743.jpg
SCHOON VOLK IN DE PITS ;)

Greetzz.. Corvetteboy

Heeft er iemand nog foto's van deze wagen (ben voorwaar verbaasd over die sponser :) )

AlainH
20-03-2005, 21:08
Originally posted by JPMontoya
Heeft er iemand nog foto's van deze wagen (ben voorwaar verbaasd over die sponser :) )

Die sponsor stond al enkele jaren op een Megane, die dit jaar dus vervangen is door de Porsche...

JPMontoya
20-03-2005, 21:44
Wie en welk team is dat van die Porsche?

Vertigo Streiff
20-03-2005, 22:16
Vanvoor op de motorkap staat Accent, misschien die van accent racing?

Mark
20-03-2005, 23:11
Originally posted by Vertigo Streiff
Vanvoor op de motorkap staat Accent, misschien die van accent racing?

Volgens mij de wagen van Cracco/Gabriel, Belcar 2004. Die wagen staat ook op de voorlopige deelnemerslijst Belcar 2005, of zit ik mis?

Bugalfa
20-03-2005, 23:23
Ha toch iemand die 'n fotoke van de Alfa met mij achter 't stuur heeft ! Die Bongou Porsche ; die velg is dat de oorzaak of het gevolg van de crash ?

Mark
20-03-2005, 23:49
Ondanks dat het de eerste race van het seizoen was en iedereen weer blij was dat we weer naar buiten mochten was het toch een trieste dag.

Nog geen 30 man aan de start voor een wedstrijd over 4 uur :( Heel wat bekende teams en wagens die tijdens de winterperiode verdwenen zijn uit de TC. Jammer, jammer.........het gaan lange zondagen worden in 2005 ;)

Weet iemand wat de staat is van de BMW 2002 Turbo uit de SC? De wagen met het mooiste geluid was een van de slachtoffers in de crash ter hoogte van post4/5 - Kanaalbocht.

AlainH
20-03-2005, 23:56
Originally posted by Mark
...Weet iemand wat de staat is van de BMW 2002 Turbo uit de SC? De wagen met het mooiste geluid was een van de slachtoffers in de crash ter hoogte van post4/5 - Kanaalbocht.

Naar wat ik begreep vonden ze zelf dat de schade meevalt...
http://www.alainh.easynet.be/TouringCup2005-race1/IMG_0031.jpg

Jawaddeman
20-03-2005, 23:57
Originally posted by Mark
Weet iemand wat de staat is van de BMW 2002 Turbo uit de SC? De wagen met het mooiste geluid was een van de slachtoffers in de crash ter hoogte van post4/5 - Kanaalbocht.

Ik reed als eerste vlak achter Kevers, die brak eerst uit naar rechts; sloeg volledig om naar links en ik had gewoon pure chance dat ik hem net kon ontwijken. Ik denk dat hij die integra lichtjes geraakt heeft, en heb de bmw er frontaal zien in vliegen.
Was een leuke kennis making met mijn eerste rondje race in Zolder.
Zou mij verbazen moest die daar volgende week al terug staan. Maar idd. het kriebelt en het kriebelt naar meer...

Raceboy
20-03-2005, 23:58
Originally posted by Bugalfa
Ha toch iemand die 'n fotoke van de Alfa met mij achter 't stuur heeft ! Die Bongou Porsche ; die velg is dat de oorzaak of het gevolg van de crash ?

eem moet dat met jouw achter het stuur? :)
stuur me maar een PM met je emailaders dan stuur ik je ze. Trouwens goed bekeken eerst stilvallen en dan verderrijden ;)

AlainH
21-03-2005, 00:07
Originally posted by Jochie
Hey Alain gij waart er toch ofwa?
Ik had een paar GTR fotos mee :)


Lap... ik moet meer naar de mensen rond mij kijken ipv de auto's zeker :)

pascual
21-03-2005, 00:13
Originally posted by Bugalfa
Ha toch iemand die 'n fotoke van de Alfa met mij achter 't stuur heeft ! Die Bongou Porsche ; die velg is dat de oorzaak of het gevolg van de crash ?

De oorzaak was de ATS velg die brak.

Pascal
21-03-2005, 00:21
Originally posted by Jawaddeman
Was een leuke kennis making met mijn eerste rondje race in Zolder.

En ook spannend op bepaalde momenten, heb ik gezien ;)

C U

Jawaddeman
21-03-2005, 01:04
Originally posted by Pascal
En ook spannend op bepaalde momenten, heb ik gezien ;)

C U

Tja heb soms een beetje problemen hem op de baan te houden; maar ja zal't ooit wel leren zeker...

Jawaddeman
21-03-2005, 01:06
Originally posted by Jochie
Hey Alain gij waart er toch ofwa?
Ik had een paar GTR fotos mee :)

Enkele van mijn fotos van vandaag

Winnaar Sprinters Cup
http://jvc.pingus.be/fotos/TCup_05_03_20/Teaser/PICT1084_PSs.jpg


Jochie

pascal pauwels gewonnen??? en Tony Kevers dan???

Heb hier al vijf versies gehoord over de safty car procedure??? Kan iemand zeggen wat er juist gebeurd is ???

A ja nog iemand leuke foto's van mijn jawaddeman clio

thx

Pascal
21-03-2005, 01:26
Originally posted by Jawaddeman
pascal pauwels gewonnen??? en Tony Kevers dan???

Heb hier al vijf versies gehoord over de safty car procedure??? Kan iemand zeggen wat er juist gebeurd is ???

A ja nog iemand leuke foto's van mijn jawaddeman clio

thx

Kevers is de Safety-car voorbijgereden, hijzelf zegt dat hij ze niet gezien heeft. Daardoor kwam blijkbaar Pauwels op kop en kreeg Kevers een ronde aan zijn broek. (Dat begrijp ik eigenlijk ook niet zo goed) Feit is zeker dat hij bovendien nog eens bestraft werd met 2 ronden.
Kevers legt zich, naar 't schijnt gelaten neer bij deze beslissing...

Misschien toch nog een de Nederlandse procedure "60" uitleggen... :confused:

C U

LeonM
21-03-2005, 11:01
Waar kan ik de volledige uitslag vinden ?

François
21-03-2005, 11:02
Beste, nieuw op deze site maar ik wil eventjes reageren op de vraag betreffende de McDonald's Porsche. De eigenaar is Luc Gabriel, piloot in de Belcar. Hij prepareerde deze wagen voor mezelf en Stefaan Tavernier. We rijden al jaren samen,oa funcup en vorige jaren op de McDonald's Mégane. Dit jaar proberen we de Porsche maar we werden helaas al het slachtoffer van het reglement en mochten niet starten wegens +95 db. Donderdag op de training 85db? Begrijpe wie kan? Volgende keer beter weten we.

Selespeed
21-03-2005, 11:24
Originally posted by Pascal
Kevers is de Safety-car voorbijgereden, hijzelf zegt dat hij ze niet gezien heeft. Daardoor kwam blijkbaar Pauwels op kop en kreeg Kevers een ronde aan zijn broek. (Dat begrijp ik eigenlijk ook niet zo goed) Feit is zeker dat hij bovendien nog eens bestraft werd met 2 ronden.
Kevers legt zich, naar 't schijnt gelaten neer bij deze beslissing...

Misschien toch nog een de Nederlandse procedure "60" uitleggen... :confused:

C U

In de topic met het persbericht kan je lezen waarom :)

serge
21-03-2005, 11:31
Originally posted by raceboy
eem moet dat met jouw achter het stuur? :)
stuur me maar een PM met je emailaders dan stuur ik je ze. Trouwens goed bekeken eerst stilvallen en dan verderrijden ;)


Raceboy, dat stilvallen was ik, mijn excuses... :)
We hadden een probleem met de stroomonderbreker, vandaar.

Serge

ICEMAN
21-03-2005, 11:31
Dan had de Safety Car maar wat rapper moeten uitrijden. Ik kreeg handgebaar van Kevers toen hij aan de Rea passeerde omdat hij zelf niet wist hoe het nu zat.

Swa
21-03-2005, 13:40
Hij wist het echt niet!
Hij dacht dat het een gewone interventiewagen was omdat deze zo traag ging en aan de kant van de baan bleef. En op de koop toe was hij tragere deelnemers aan het inhalen.
Zo heeft hij al bij al een heel klein minuutje kunnen winnen. Na de pace-car reed hij ongeveer 3 tot 5 seconden rapper dan Pauwels. Dus die twee ronden zijn echt overdreven.
Maar ja, dat maakt het kampioenschap spannend en pas maar op voor volgende week!!

Kelly Jamers
21-03-2005, 13:55
Welkom op de paddock Francois.
Jammer dat jullie niet zijn mogen starten.
Voor diegene die het nog niet weten, de porsche waarmee Francois dit jaar touring rijdt dat is de Bi-Turbo van vorig jaar waarmee Gabriel en Cracco reden.

Bugalfa
21-03-2005, 14:35
Originally posted by raceboy
eem moet dat met jouw achter het stuur? :)
stuur me maar een PM met je emailaders dan stuur ik je ze. Trouwens goed bekeken eerst stilvallen en dan verderrijden ;)
peter.bens@skynet.be en peter.bens@buga.be(fotokes gaan daar wel eerst via de administrator) .
Dat stilvallen was te wijten aan een nukkige hoofdstroomschakelaar (we hadden al wel 4 à 5 ronden verloren eer we dit opgespeurd hadden 't was ook de reden waarom we vanuit de box vertrokken ; moeilijk starten) .
Ook de servopomp heeft ons zorgen gebaard waardoor we ons instuurpunt misten en motortoerental naar 5500 rpm lieten zakken (en ook dat v.d. pomp) . Bianchi in 5e ' t is eens wat anders...

Brecht
21-03-2005, 14:49
Jawaddeman, is dat die gele sunoco clio ?

Greetzz.. Corvetteboy

reivax
21-03-2005, 17:08
Originally posted by Mark
Ondanks dat het de eerste race van het seizoen was en iedereen weer blij was dat we weer naar buiten mochten was het toch een trieste dag.

Nog geen 30 man aan de start voor een wedstrijd over 4 uur :( Heel wat bekende teams en wagens die tijdens de winterperiode verdwenen zijn uit de TC. Jammer, jammer.........het gaan lange zondagen worden in 2005 ;)

Weet iemand wat de staat is van de BMW 2002 Turbo uit de SC? De wagen met het mooiste geluid was een van de slachtoffers in de crash ter hoogte van post4/5 - Kanaalbocht.


ik heb een new tread geplaatst met een relaas over het ongeval ,en een belangerijke oproep

ICEMAN
21-03-2005, 17:14
Originally posted by Swa
Hij wist het echt niet!
Hij dacht dat het een gewone interventiewagen was omdat deze zo traag ging en aan de kant van de baan bleef. En op de koop toe was hij tragere deelnemers aan het inhalen.
Zo heeft hij al bij al een heel klein minuutje kunnen winnen. Na de pace-car reed hij ongeveer 3 tot 5 seconden rapper dan Pauwels. Dus die twee ronden zijn echt overdreven.
Maar ja, dat maakt het kampioenschap spannend en pas maar op voor volgende week!! Ik wil hem ook totaal niet beschuldigen. Maar volgens my kwam de Safety Car ook iets te laat naar buiten zodat hij Tony Kevers gemist had. Met dat handgebaar bedoelde ik dat hij duidelijk wou make dat hij het niet begreep, niet dat hij zen vuist liet zien ofzo. Had Tony de bordjes met SC dan niet gezien?

reivax
21-03-2005, 17:15
Originally posted by AlainH
Naar wat ik begreep vonden ze zelf dat de schade meevalt...
http://www.alainh.easynet.be/TouringCup2005-race1/IMG_0031.jpg
helaas is dit niet zo , zie new tread CRASH SPRINTERS

ICEMAN
21-03-2005, 17:18
Originally posted by corvetteboy
Jawaddeman, is dat die gele sunoco clio ?

Greetzz.. Corvetteboy Zonneband niet gezien op zijn Clio? ;)

Swa
21-03-2005, 17:46
@ Iceman
Ik snapte wel wat je bedoelde, maar ik wou het even verduidelijken met zijn eigen woorden (of toch de vertaling in het nederlands).
Van de bordjes weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat de post net voorbij start/finish een soep was. Terwijl Danny al met de groene vlag aan het zwaaien was, hielden ze op die post (10 meter verder) nog zeker 20 seconden hun bordje en hun gele vlag buiten.

Jawaddeman
21-03-2005, 18:28
Originally posted by corvetteboy
Jawaddeman, is dat die gele sunoco clio ?

Greetzz.. Corvetteboy

Yeppe............................................. .

Noem hem vanaf nu JAWADDEMAN clio ... hihi

Jawaddeman
21-03-2005, 19:05
Originally posted by LeonM
Waar kan ik de volledige uitslag vinden ?

Ben ook opzoek naar die uitslag???

LeonM
21-03-2005, 19:22
Originally posted by Jawaddeman
Ben ook opzoek naar die uitslag???

De eerste 10 heb ik gevonden, maar ik ben ook benieuwd naar de anderen.
O.a. naar Rudi Munten, die toch een goede start maakte met zijn 3e tijd in de kwalificatie.

Ottooke
21-03-2005, 19:45
Bron: www.racingworld.be

Uitslag :

1. Maes-Wauters 136r.
2. Kevers-Dehaye 131r.
3. Van Roey-Van Roey-Schreurs 131r.
4. Van Samang-Van Samang 129r.
5. Brinkmann-Jakobs 129r.
6. Van Elslander-Goegebuer 128r.
7. Van Rmpuy-Buytaert 127r.
8. Verhoeven-Kersten 125r.
9. Werckx-Werckx 125r.
10. Servranckx-Van de Ven 124r.
11. Willemsen-Adriaensens 124r.
12. Beckers-Van Manshoven 123r.
13. Van de broeck-Heyman 121r.
14. De Groote-De Cooman 120r.
15. Van de Water-Dierckx 117r.
16. Stehr-Visserberg-Pampel 117r.
17. Ronchail-Duthoit-Ronchail 115r.
18. Wilkens-Van Eijk 115r.
19. Callant-Van Havermaet 112r.
20. De Beil-Bens-Boulat 111r.

(27 wagens aan de start van de wedstrijd / 20 wagens geklasseerd)

LeonM
21-03-2005, 19:53
Originally posted by Ottooke
Bron: www.racingworld.be

Uitslag :

1. Maes-Wauters 136r.
2. Kevers-Dehaye 131r.
3. Van Roey-Van Roey-Schreurs 131r.
4. Van Samang-Van Samang 129r.
5. Brinkmann-Jakobs 129r.
6. Van Elslander-Goegebuer 128r.
7. Van Rmpuy-Buytaert 127r.
8. Verhoeven-Kersten 125r.
9. Werckx-Werckx 125r.
10. Servranckx-Van de Ven 124r.
11. Willemsen-Adriaensens 124r.
12. Beckers-Van Manshoven 123r.
13. Van de broeck-Heyman 121r.
14. De Groote-De Cooman 120r.
15. Van de Water-Dierckx 117r.
16. Stehr-Visserberg-Pampel 117r.
17. Ronchail-Duthoit-Ronchail 115r.
18. Wilkens-Van Eijk 115r.
19. Callant-Van Havermaet 112r.
20. De Beil-Bens-Boulat 111r.

(27 wagens aan de start van de wedstrijd / 20 wagens geklasseerd)

Ok, dank u, maar ik zocht eigenlijk de SprintersCup en de Historics.

Raceboy
22-03-2005, 02:49
Originally posted by Pascal
Kevers is de Safety-car voorbijgereden, hijzelf zegt dat hij ze niet gezien heeft. Daardoor kwam blijkbaar Pauwels op kop en kreeg Kevers een ronde aan zijn broek. (Dat begrijp ik eigenlijk ook niet zo goed) Feit is zeker dat hij bovendien nog eens bestraft werd met 2 ronden.
Kevers legt zich, naar 't schijnt gelaten neer bij deze beslissing...

Misschien toch nog een de Nederlandse procedure "60" uitleggen... :confused:

C U

die 2 ronden enzo kan dat wel? volgens de VAS bestraffingen ( http://www.vas.be/bezoekers/omloop/reglement/bijlage%202%20standrdbestr.pdf ) moest hij een stop and go krijgen

Swa
22-03-2005, 17:47
Voor die stop en go (die hij met bord en zwart oranje bol gekregen heeft) had hij 3 ronden de tijd om binnen te komen. Als ze deze dan 2 ronden voor het einde geven, ...