PDA

View Full Version : Crash Sprinters


reivax
21-03-2005, 17:02
graag had ik foto's van het ongeval , en zo veel mogelijk commentaar van piloten en toeschouwers .
het is nu de 3x dat pascal kevers een andere piloot van de baan knalt , zie vorig jaar het ongeval met de spider van c.d'hooge vlak na de start eerste linkse
volgens mij weet deze kerel echt niet goed waar hij mee bezig is,telkens met koude banden gaat hij rond en-of van de baan .deze keer zie ik hem in de tweede bocht na de start in de slip gaan in het midden van de baan en tijdens zijn slip zie ik duidlijk dat hij NIET tegenstuurt de auto slipt gewoon verder naar de binnenkant van de baan en op het moment dat hij bijna180° rond staat laat hij alles LOS , waardoor zijn wagen achterwaarts het circuit overrolt (het is daar 15m breed)en achterwaarts op mijn wagen knalt. ik had de honda integra naast mij en enkele wagens achter mij zodoende kon ik hem niet meer ontwijken .einde vehaal . het chassis staat 3cm krom en 4cm omhoog !!! ik had me al ingeschreven voor het volgende weekend m.a.w. er komen nu 5 avonden en nachten om de auto weer wedstrijdklaar te krijgen. merci meneer kevers.!!!!u heeft(vader kevers) het budget om de schade's snel te verhelpen maar bij het gros van de sprinters is dit zeker niet het geval.maar wat veel belangerijker is ,u speelt onverantwoord met de veiligheid van de andere piloten.
ik hoop dat ik met de reacties die ik ontvang ,de koersverantwoordelijken te kunnen overtuigen om pascal kevers eens op zijn onverantwoord rijgedrag te wijzen.
mvg xavier

Swa
21-03-2005, 17:55
Ik geef u voor een groot stuk gelijk. We hebben er 's avonds nog over nagepraat (ook met vader Kevers) en we waren het er unaniem over eens dat Pascal (véél) meer moet gaan trainen.
MAAR wat ik kan uitmaken uit de commentaar van een andere piloot die erachter hingen, is dat hij eerst naar rechts uitbrak en dan naar links schoot. Dan heeft hij volgens mij WEL tegengestuurt.
Originally posted by Jawaddeman
Ik reed als eerste vlak achter Kevers, die brak eerst uit naar rechts; sloeg volledig om naar links ...

Swa
21-03-2005, 18:17
Als je dan naar de eerste crash verwijst (crash van vorig jaar), dan moet je daar de commentaar eens gaan lezen:
Originally posted by bart VDB
Heeft inderdaad een tik gekregen van iemand. De golf was slecht weg, samen met enkele deelnemers rond dezelfde plaats. In dit geharrewar kreeg hij een tik langs achteren waardoor hij dwars ging. Hierdoor werd hij nog meerdere malen aangetikt, waardoor ook nog andere wagens schade opliepen. Dit was een echt start-incident, waar volgens mij niemand iets te verwijten valt.

Ge moogt het mij niet kwalijk nemen dat ik probeer om Pascal een beetje te verdedigen, want zelf kan hij dat hier niet. Of jullie moesten allemaal in het frans beginnen. Ik zeg ook niet dat hem niets te verwijten valt, integendeel. Hij moet leren om zijn wagen beter onder controle te houden.
Maar als je in de start van een wedstrijd rondgaat, met zoveel deelnemers achter je, dan heb je zowiezo prijs. Of hij nu stilstaat of niet.

Jawaddeman
21-03-2005, 18:35
Originally posted by Swa
Ik geef u voor een groot stuk gelijk. We hebben er 's avonds nog over nagepraat (ook met vader Kevers) en we waren het er unaniem over eens dat Pascal (véél) meer moet gaan trainen.
MAAR wat ik kan uitmaken uit de commentaar van een andere piloot die erachter hingen, is dat hij eerst naar rechts uitbrak en dan naar links schoot. Dan heeft hij volgens mij WEL tegengestuurt.

sorry ik zal gisteren avond wat moe geweest zijn maar; heb me hier duidelijk vergist... Pascal ging eerst naar links en dan naar rechts. Maar ik had wel tijd om van richting te veranderen, wou eerst binnen door en ben uiteindelijk gemakkelijk langs buiten voor bij geweest. Denk dat de blauwe bmw niet naar buiten kon omdat de integra de buiten zijde van de bocht had.

Maar één ding weet ik voor 300% zeker Pascal Kevers is door niemand aangetikt; zeker niet door mij en heel zeker reed ik als eerste er achter!!!

Als je het mij vraagt ging hij gewoon met koude banden de bocht veel te snel in, en is dan van zijn gas afgegaan, met als gevolg...

Maar ja wie ben ik... Ben zelf ook twee maal rond geweest...

reivax
22-03-2005, 02:18
beste swa
sorry ,maar ik ben het niet eens met u
1- volgens jullie moet hij meer gaan trainen ,wil dit zeggen dat hij op vandaag nog te weinig kan ,gaat hij dan iets bijleren over roekeloos rijden met koude banden
2-in een rechtse bocht naar rechts slippen , nog nooit van gehoord , is dit een nieuwe theorie over de middelpunt vliegende kracht ??
3- ik denk niet dat wij hier op de site allemaal in het frans moeten beginnen om meneer kevers de kans te geven te kunnen antwoorden , is dit de omgekeerde wereld ???
ps , begrijpt hij dan ook niets van wat er op de pilotenbriefing gezegd word ,daar word iedere keer gevraagd aan alle rijders om voorzichtig en verstandig te zijn op het circuit .
sprinterscup-vas -zolder dit is toch allemaal vlaams

ps. en weet je wat mischien nog erger is , na afloop heb ik geen enkele kevers gezien om zich te verontschuldigen , zelfs een kleine SORRY vonden ze blijkbaar niet nodig.mischien denken ze dat de houding op en naast het circuit dezelfde moet zijn

na de wedstrijd heb ik nog met een tiental piloten gepraat en allemaal hebben kritiek op het rijgedrag van pascal kevers !!!!!!!

serge
22-03-2005, 08:26
Persoonlijk ken ik Pascal Kevers niet, ik weet ook niet hoe oud (of jong) hij is, maar veel ervaring heeft hij bij mijn weten nog niet (wat geen verwijt is natuurlijk). Ikzelf heb al een beetje ervaring (2 seizoenen SC, 1 x RPN en nu 1ste seizoen TC), en die ervaring krijg je alleen door rondjes te rijden, of het nu op training is of in een wedstrijd. Als je buiten de SC wedstrijden niet traint, dan doe je volgens mij bitter weinig ervaring op. Zijn vader Tony daarentegen heeft volgens mij ervaring zat. Daarom verwonderd het mij ook dat ik in de voorbeschouwing van de SC lees dat de Golf van zoon Pascal zomaar eventjes 30 of meer PK's bijkrijgt, op een toch al niet trage wagen.
Als je de wagen op zich al niet meester bent, waarom dan al een stap hoger zetten en er nog meer vermorgen induwen. Meer vermogen = sneller = meer ervaring nodig. Vader Tony zou dan toch beter moeten weten...
Mijn mening hierover: meer trainen, meer ervaring opdoen, eventueel met een minder krachtige wagen, en misschien nog eens gewezen worden op de spirit van de SC en TC, nl. dat er gereden wordt met respect voor eenieders materiaal...

Swa
22-03-2005, 17:26
1. Door te trainen doe je meer ervaring op. Dat is algemeen geweten! En ja daar leer je je banden kennen, koud en warm. Ik denk dat jij in het begin ook alles hebt moeten leren, net als iedereen. Daarbij komt dat het nog maar zijn vierde of vijfde race is. Ben jij dan nog nooit rondgegaan? Maar niet iedereen heeft donderdags de tijd om te gaan rijden op Zolder.
Hij heeft pech (door gebrek aan ervaring) dat het in de start was. Moest jij in de start zijn rondgegaan, met nog 30 wagens achter je, ...
2. Even bij stilstaan. Als je wagen eerst naar links schuift (theorie over de middelpunt vliegende kracht) en je stuurt tegen, dan is het logisch dat de wagen uiteindelijk naar rechts gaat.
3. Ik zeg niet dat jullie allemaal in het frans moeten beginnen! Maar je moet ook wel begrijpen dat hij (gelijk de meeste Walen) geen woord nederlands spreekt omdat ze dat daar in de scholen niet aanleren. En het is omdat het vas is dat er gaan franstaligen mogen meedoen of moeten ze eerst nederlands kennen of zo?!? De helft van de ministers kan het nog ni! En den andere helft kan dan weer geen Frans!

Originally posted by reivax

ps. en weet je wat mischien nog erger is , na afloop heb ik geen enkele kevers gezien om zich te verontschuldigen , zelfs een kleine SORRY vonden ze blijkbaar niet nodig.mischien denken ze dat de houding op en naast het circuit dezelfde moet zijn

Ik weet niet of gij de Keversen persoonlijk kent? Ge moet dus ook niet alle Keversen der door sleuren hé! Heeft Tony u ooit al eens iets misdaan of zo?
Trouwens na de startcrash vorig jaar is hij persoonlijk zijn excuses gaan aanbieden en dat werd toen ook niet door iedereen in dank aangenomen.

En wat er in de voorbeschouwingen staat is niet altijd waar. Vorig jaar gingen zo ook van wagen wisselen. Daar is bij ons ook nooit sprake van geweest. We gingen dit jaar (volgens de voorbeschouwing) met een golf 5 aan de start komen.

En ik begrijp u ook wel ze. We hebben de laatste 2 jaar ook al 2 père-totals gehad dankzij andere wagens. Maar met gewoon rondjes te gaan draaien op zolder gaat Pascal dit niet oplossen. In een startsituatie is alles anders. Ik denk dat u dit ook wel weet.
Ik geloof ook wel dat Pascal respect heeft voor het materiaal, zijnde dat van anderen en dat van hem. Zoiets doet men niet expres hé!
Ik heb trouwens in de TC dingen gezien die véél erger waren dan rondgaan op koude banden. In het midden van de rechte lijn rijden terwijl er een snellere wil passeren en dergelijke.

Swa
22-03-2005, 17:33
Het zou veel beter zijn moesten jullie met Pascal zelf de situatie even bespreken tijdens of voor de volgende race. Wat helpt het om hier te zeggen wat hij moet doen als hij het gewoonweg niet kan lezen. Hiermee is niemand met geholpen. Noch jullie noch Pascal zelf.
Kom gewoon even naar de box en vraag naar Pascal.

Jawaddeman
24-03-2005, 01:01
Originally posted by reivax
ik had me al ingeschreven voor het volgende weekend m.a.w. er komen nu 5 avonden en nachten om de auto weer wedstrijdklaar te krijgen.

Ga je klaar geraken tegen volgend weekend?
We hopen van wel in elk geval.

grtz

reivax
24-03-2005, 01:24
Originally posted by Jawaddeman
Ga je klaar geraken tegen volgend weekend?
We hopen van wel in elk geval.

grtz

we doen ons best en zelfs iets meer ,we werken keihard . na de dagtaak hebben we sinds afgelopen zondag een avond en nachttaak , maar helaas ik heb mijn twijfels of we de auto nog circuitvaardig gaan krijgen
alvast hartelijk bedankt voor de steun

Scapa
24-03-2005, 01:24
Originally posted by reivax
we doen ons best en zelfs iets meer ,we werken keihard . na de dagtaak hebben we sinds afgelopen zondag een avond en nachttaak , maar helaas ik heb mijn twijfels of we de auto nog circuitvaardig gaan krijgen
alvast hartelijk bedankt voor de steun

Go for it mannen ;)

reivax
25-03-2005, 02:10
het is gelukt ,alles is vervangen , het spatbord staat wel niet goed recht (namaak ) maar voor de rest zal het wel goedkomen ,morgen nog laten uitlijnen en als dat ok is staan we morgenavond op het circuit. weliswaar doooodmoe ,mijn rug voelt alsof ik 95 jaar geworden ben
hopelijk een race zonder problemen !!!!!!!!! en dan zijn de zorgen snel vergeten
tot kijk ,tot zolder

reivax
25-03-2005, 02:23
Originally posted by reivax
het is gelukt ,alles is vervangen , het spatbord staat wel niet goed recht (namaak ) maar voor de rest zal het wel goedkomen ,morgen nog laten uitlijnen en als dat ok is staan we morgenavond op het circuit. weliswaar doooodmoe ,mijn rug voelt alsof ik 95 jaar geworden ben
hopelijk een race zonder problemen !!!!!!!!! en dan zijn de zorgen snel vergeten
tot kijk ,tot zolder
met dank aan adriano de maeght , carr. criel en mijn teammakkers kris en thomas . zonder deze mensen was het nooit gelukt

GM RACING
25-03-2005, 10:28
Hey Reivax (xavier)
Blij te horen dat de wagen klaar is geraakt... waar een wil is is een (harde) weg.
Doe het goed in de race,hé.
Groeten
Luc
GM RACING

Bugalfa
25-03-2005, 21:57
Suc6 ! Hou'm heel !

Selespeed
28-03-2005, 13:44
Heb je gisteren bezig gezien tijdens de Sprinters.

Prachtig werk hebben jullie verricht. Als je weet hoe de auto er vorige week uitzag. Ongelooflijk.
Heb er even naar staan kijken in de stands met de motorkap eraf, en het is echt heel mooi gemaakt op zo korte tijd.

Proficiat!!!!

CBG
01-04-2005, 16:48
'k weet nie waar jullie het allemaal over hebben zene, maar me ne voorwielaandrijving hoeft ge nie tegen te sturen (of toch nie veel)! Als ge gewoon genoeg gas geeft komt da wel (ongeveer) terug.

Groetjes en succes

Selespeed
01-04-2005, 16:51
Dus gij beweert dat als uw wagen in een slip geraakt, ge niet hoeft tegen te sturen, maar ge gewoon wat gas bij geeft.

Amai, da gaat klappen geven als ge ineens dwars op de baan komt te staan :D

111
01-04-2005, 17:22
Ik denk dat CBG wil zeggen dat ge in bepaalde gevallen inderdaad niet hoeft tegen te sturen, genoeg gas bijgeven en met wat geluk krijgen de achterwielen door de gewichtstransfer opnieuw genoeg grip.

Maar daarvoor moet ge natuurlijk wel voldoende plaats hebben...
En dat lijkt mij vlak na de start niet evident.

Beter voorkomen dan...

Greetz,
111

B.V.S.
02-04-2005, 00:00
Euhm... het lijkt mij toch verstandiger tegen te sturen...
Als je dit niet doet, en enkel op de gas blijft trappen, zal het misschien ook wel goedkomen, maar de lastwissel zal veel brutaler zijn...

Rasse
02-04-2005, 00:55
Originally posted by Selespeed
Dus gij beweert dat als uw wagen in een slip geraakt, ge niet hoeft tegen te sturen, maar ge gewoon wat gas bij geeft.

Amai, da gaat klappen geven als ge ineens dwars op de baan komt te staan :D

Ik heb zo het flauwe vermoeden dat je niet echt weet waarover je spreekt. Het is idd zo dat de beste remedie om overstuur op te vangen bij een voorwiel aangedreven auto, op het gas blijven, of gaan , is.
Het omgekeerde geldt ook. Als de wagen, op snelheid in onderstuur gaat, kan je de achterkant "zetten" door even van het gas af te gaan. En als je die dingen onder de knie hebt kan je daar leuk mee spelen. 't Is nie sneller, maar wel plezant, dwars gaan met nen "traction"
Met tegenstuur moet je goed opletten, de wagen kan heel bruusk terugkomen , met als resultaat dat je de andere kant opspint. Dat is wat Kevers Jr. heeft voorgehad.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik me vorig jaar ook nog eens als een beginneling gigantisch heb laten vangen :o