View Full Version : De Apollo rijdt!
Artikel + foto's op turbomagazine.be (http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=1291&back=1)
Heeft met z'n luchthapper boven het dak wat weg van een JGTC. Ziet er in ieder geval snel uit en what looks fast,...
Ik heb hem zondag zien rijden op het circuit van dijon (test dag BTCS).
Ziet er heel goed uit en geluid is subliem...
Hij kwam wel regelmatig binnen achter de interventiewagen, en de tijden waren ook nog niet zo denderend (1:26, terwijl de jaguar silhouettes 1:22 draaiden).
Ik heb er ook enkele foto's van, maar kan ze spijtig genoeg niet posten...
Originally posted by kulgan
Ik heb hem zondag zien rijden op het circuit van dijon (test dag BTCS).
Ziet er heel goed uit en geluid is subliem...
Hij kwam wel regelmatig binnen achter de interventiewagen, en de tijden waren ook nog niet zo denderend (1:26, terwijl de jaguar silhouettes 1:22 draaiden).
Ik heb er ook enkele foto's van, maar kan ze spijtig genoeg niet posten...
Mail ze maar, zet ik ze wel online: stijn_coninx@yahoo.com ;)
Mero, dat is (was?) toch een sponsor van KS Motorsport. Zou het dan toch gaan gebeuren?
Originally posted by Mark
Mero, dat is (was?) toch een sponsor van KS Motorsport. Zou het dan toch gaan gebeuren?
Dat is inderdaad een sponsor van KS maar zou kunnen dat het een bedrijf is met dezelfde naam. http://www.mero.be/ Logo lijkt me iets anders te zijn... Zou er een BMW motor in mogen? :D
Is toch hetzelfde bedrijf, kijk maar bij sponsors op www.ksmotorsport.be Heeft alletwee te maken met vloeren ;)
Originally posted by Mark
Is toch hetzelfde bedrijf, kijk maar bij sponsors op www.ksmotorsport.be Heeft alletwee te maken met vloeren ;)
De URL die ik vermelde is de sponsor van KS. Het logo lijkt me anders dan dat op de Apollo.
btw: check pm
Bart.Vandecavey
22-03-2005, 14:09
http://www.mero.de/bausysteme/images/mero_logo.jpg
http://www.mero.de/ ;)
Deze Mero was inderdaad een sponsor van KS motorsport, wel via het belgische filiaal.
Het Duits moederbedrijf heeft echter beslist om te investeren in deze Apollo.
KS heeft zeker niks te maken met de apollo.
Het 'Apollo' team zijn ex-Audi medewerkers die volledig van nul deze auto aan het opbouwen zijn.
In het FFSA GT kampioenschap staat er een Apollo ingeschreven bij de eerste race in Nogaro.
Mero in Belgie is Dirk Douwen en die sponsort idd. Steve Van Bellingen . Dirk is hier trouwens op't forum al verschenen onder DiDo . Zelf rijdt hij regelmatig bij ErAn met z'n 155 2.5 V6 ex. Belcar/ZTC .
Heeft er al iemand iets opgevangen van de prijs van dit monstertje?
Apollo , heeft inderdaad iets met MERO !!!!!!
Indien u graag eentje wil bestellen kan u bij ons ( MERO Benelux N.V. ) terecht. Het prijskaartje begint bij 150.000 € ( excl. BTW e.d. ) 3 motorversies V8 basis 360 pk , V8 kompressor 460 pk en V8 Biturbo 650 pk ( 0 - 100 in 3 sec. ) , allen audi motoren. Design van de hand van Marco Vanetta , gewicht
ca. 980 kg , koppel 810 Nm , snelheid > 360 km/uur
Chroom Molybdeen chassis , 2-zitter , straat & race versie beschikbaar.
Apollo is een projekt van o.a. MTM , Nitec , TU München , Müller Investments, TSK-Tröster en nog enkele anderen.
Deze laatste , TSK , heeft MERO overgenomen, vandaar de link !
En ja, wij MERO Benelux N.V. waren jarenlang sponsor van Steve Vanbellingen , nog voor hij bij KS actief was , echter, gezien onze nieuwe bedrijfspolitiek kunnen wij geen andere merken dan Apollo sponseren , temeer daar onze klanten van TSK zoals audi , vw , opel , bmw , mercedes , ferrari, alfa e.a. allen afnemers zijn van onze kunststofelementen ( zoals dashboards , deurbekledingen , middenconsoles e.d. )
Mijn privé race-alfa draagt natuurlijk wel nog MERO Benelux logo !
( zoals in de echte wereld is namelijk niet iedereen gelijk voor de wet ! )
Dirk Douwen , MERO Benelux N.V.
Zit ik er ver vanaf als ik schat dat een race-versie met een 650pk motor iets van een 300.000 euro kost?
Hangt ervan af, wat is veel ? een race versie is min. 1 x tot max. 3 x duurder dan een straatversie ! en ... de straatversie met lichtste motor begint bij de 150.000 euro , dus ...... keep on dreaming ! ( hoedanook : 300.000 € voor onze rode race bolide is te weinig - een standaard Enzo kost trouwens 650.000 € met mindere prestaties, en ik als ferrari liefhebber heb het moeilijk met deze feiten ! )
Bestellingen voor Apollo worden pas opgenomen na volstorting van min. 30 % en een bankwaarborg voor de rest ! Groeten
Originally posted by dido
Mijn privé race-alfa draagt natuurlijk wel nog MERO Benelux logo !
Die heb ik afgelopen woensdag tijdens Eran in Spa zien rijden. Kan dat ???
C U
Neen, had het te druk met vloeren te verkopen , enne ... de auto kan mijn garage voorlopig niet uit want nieuwe oprit in de maak !
Als ik wist hoe een foto in te voegen zou ik het doen , maar... ?
Originally posted by dido
Als ik wist hoe een foto in te voegen zou ik het doen , maar... ?
Als de foto online staat, druk op "IMG" bij het antwoorden op een bericht. Anders via "Attach file" onderaan bij het antwoorden op een bericht ;)
Dank u , maar er staat : you ( ik dus ) may not post attachements
Originally posted by dido
Dank u , maar er staat : you ( ik dus ) may not post attachements
:confused:
Stuur anders maar door op marshal@depaddock.eu , zet ik hem wel online ;)
Originally posted by Mark
:confused:
S)
attachments zijn alleen voor de betalende clubleden
Originally posted by dido
Neen, had het te druk met vloeren te verkopen , enne ... de auto kan mijn garage voorlopig niet uit want nieuwe oprit in de maak !
Als ik wist hoe een foto in te voegen zou ik het doen , maar... ?
Dido in action ;)
http://www.depaddock.eu/marshal/dido/dido01.jpg
http://www.depaddock.eu/marshal/dido/dido02.jpg
Hmmm, dan komen we rond de 500.000-600.000 euro voor de race-versie met evt wat onderdelen... Daar koop ik wel een andere, meer beproefde race-auto voor. ;)
( hoedanook : 300.000 € voor onze rode race bolide is te weinig - een standaard Enzo kost trouwens 650.000 € met mindere prestaties, en ik als ferrari liefhebber heb het moeilijk met deze feiten ! )
Het debuut in het FFSA GT is op het laatste moment niet door gegaan. Nieuw debuut is gepland tijdens de eerste wedstrijd van de Divinol Cup op Hockenheim a.s. weekend. Coureur van dienst is ene Ruben Maes ;)
Meer info op: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8139
In dat stukje staat dat de Apollo een concurrent wil worden van een Porsche GT3. Dat is mij iets te onduidelijk, welke GT3? Een cup, GT3-RSR........of welke versie dan ook. Zet ik dat af tegen de hierboven genoemde bedragen dan is een Apollo toch fiks duurder. Welke informatie klopt niet?
Gezien het aantal pk's zou het een concurrent moeten zijn voor een Biturbo. Rekening houdend met de prijs zou het een concurrent moeten zijn met een Corvette C5-R ofzo...
Gezien het aantal pk's zou het een concurrent moeten zijn voor een Biturbo. Rekening houdend met de prijs zou het een concurrent moeten zijn met een Corvette C5-R ofzo...
Vandaag zijn meerdere moeten erkennen in de oer-Hollandse ;) :D Donkervoort van Michael Düchting. Is dat niet de record-houder op de Nurburgring?
Foto van Düchting met zijn Donkervoort Special op Zolder (http://www.zandbak.net/2004/divinol/008.jpg)
Maes draaide vandaag de derde tijd. Wel even onthouden dat dit het debuut van de Apollo is ;)
Niet Maes maar Francois Verbist schijnt de piloot te zijn.............Maes rijdt vandaag mee in de Funcup op Spa.
hehe
Het was een beetje verwarrend normaal moest ik de fun cup meerijden.
Maar heb zeker voorang gegeven aan de apollo...
Dus heb ik de wedstrijd gereden met de apollo en heb dan zondag de wedstrijd fun cup.
De zaterdag heeft Francois mijn plaats in de fun cup overgenomen naast Van Oost.
hehe
Het was een beetje verwarrend normaal moest ik de fun cup meerijden.
Maar heb zeker voorang gegeven aan de apollo...
Dus heb ik de wedstrijd gereden met de apollo en heb dan zondag de wedstrijd fun cup.
De zaterdag heeft Francois mijn plaats in de fun cup overgenomen naast Van Oost.
Ik zou ook wel weten wat te kiezen :d
Maar heb zeker voorang gegeven aan de apollo...
Als die wagen "op punt" staat...........wat mogen we dan als prestatie-nivo verwachten? Met welke wagen, qua tijden, is hij dan te vergelijken?
http://www.gt-eins.de/CMS/images/stories/2005/DeutscheGT/apollodebut.jpg
Foto: www.gt-eins.de / www.auto-rennsport-page.de
(raceverslag is ook te lezen op GT-eins.de)
P De Sonville
12-04-2005, 16:39
Voor méér info betreffende de prestaties van Ruben Maes met de Apollo.
www.rsracing.be
Tijdens het Pinkster-weekend gaat de Apollo van start in zijn tweede wedstrijd op de Nürburgring. Ze maken gebruik van de GP-strecke tijdens de races voor de Divinol-cup. Bij droog weer kunnen we eens tijden gaan vergelijken om een indicatie te krijgen hoe snel die wagen is.
Rijder van dienst? Nog niet bekend volgens http://www.motorsport-xl.de/
P De Sonville
11-05-2005, 18:37
De Apollo zal komend weekend niet rijden. Er was voorzien dat Maes/Verbist terug aan de start kwamen. Maar Maes/Verbist blijven nauw betrokken bij dit project
Maes/Verbist van hun kant zijn dan weer nauw betrokken in de ontwikkeling van de Gumpert-Apollo, voorzien van een 750 pk-sterke 4.2l-Audi V8. Tijdens de maidentrip van de Apollo in de Duitse Divinol Cup loodste Ruben Maes de prachtige GT naar een eerste podiumplaats. Er zijn plannen met de Apollo op korte termijn, maar méér willen de betrokkenen er momenteel niet over kwijt.
Belcar Short News
Nou, iedereen duimen en hopen voor een buitenlands tripje van de Apollo ;)
Geen Apollo in de Belcar 2006, althans niet bij RS Racing.
Teammanager Filip Dischlovoi en de ganse crew van RS Racing zijn dan reeds volop met hun gedachten in 2006. Allerlei denkpistes worden bewandeld om hun poulain volgend seizoen nog competitiever aan de start te brengen. De kans is groot dat de Porsche biturbo verder zal worden geëvolueerd tot op niveau van de PSI-wagens. Het Apollo-project is in ieder geval geen optie meer.
Press release RS Racing, preview Belcar Masters
Hopelijk zal dit niet te ten koste gaan van de betrouwbaarheid. Maar ja, minder betrouwbaarheid dan dit jaar kan bijna niet. Maar 2 vande 6 races met hun eigen Porsche biturbo geëindigd :frusty: :frusty: :frusty: . (EERC was met een AD sport-Porsche).
Greets, Dr. Jozz
Ja zeg wel zo een rotseizoen heb ik maar zelden meegemaakt.
Maar hopelijk komt na regen zonneschijn afwachten is de boodschap...
De Apollo is weer gespot, ditmaal op een stand van Renauer Motorsport tijdens de Luxus Motor Show in Wenen.
http://www.gt-eins.at/cms/images/stories/2007/sonstige/07xdiv001.jpg
bron: http://www.gt-eins.at
JorritVD
15-01-2007, 22:22
De Apollo is weer gespot, ditmaal op een stand van Renauer Motorsport tijdens de Luxus Motor Show in Wenen.
http://www.gt-eins.at/cms/images/stories/2007/sonstige/07xdiv001.jpg
bron: http://www.gt-eins.at
Zou het kunnen zijn dat ze deze gaan inzetten in de spaanse GT bijv.
Zou het kunnen zijn dat ze deze gaan inzetten in de spaanse GT bijv.
Nee, gewoon lekker dicht bij huis in de Sports Car Challenge 2007. Zie bericht op gt-eins.de
Es soll aber nicht bei den Einsätzen im kleinen Maßstab bleiben. Noch in diesem Jahr plant man im Hause Gumpert die Homologation des Apollo als von der FIA und dem ACO anerkannte GT1-Version. Dazu soll ein kleinerer Motor zum Einsatz kommen der das ACO Turbo-Motoren Hubraum-Limit von 4l unterschreitet.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php
Ze hebben grote plannen voor 2008 en verder....
De wagen duikt weer op:
Teamintern träumt man gegenwärtig von einem Start bei den 24 Stunden von Le Mans. Die Kollegen von Endurance-Info.com spekulieren hingegen, dass es eher auf eine Teilnahme an der FIA-GT1-Weltmeisterschaft hinaus läuft. Diese Prognose ist angesichts der Regeländerungen, die es auch kleinen Herstellern und Tunern ermöglicht, ein GT1-Fahrzeug zu homologieren, naheliegend. Wie es letztendlich ausgeht und ob der Gumpert Apollo nächstes Jahr auf der Rennstrecke zu finden sein wird, bleibt abzuwarten.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3640&Itemid=1
Die wagen zwerft nu al een paar jaar rond op het forum, als die wagen gaat starten in FIA GT1 2010 dan beginnen we met youngtimers :)
De titel van het topic geeft aan dat deze wagen kan rijden. Doet ie ook nog weleens maar niet altijd met de gewenste afloop:
Sutil reed met een Gumpert Apollo over de befaamde baan. Hij verloor op een gegeven moment de controle over het stuur en crashte in de vangrail. Van de Gumpert zelf was niet veel meer over. Gelukkig kon Sutil ongedeerd uitstappen.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=34438
Apart en obscuur project, past in het rijtje van de Pagani Zonda e.d.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.