PDA

View Full Version : Voorbeschouwing BNRF Daikin Racing/Ickx-Van de Velde


P De Sonville
23-03-2005, 22:55
Met verse moed opnieuw aan de start

De aankoop van de MINI S3 vorig seizoen heeft Alexandra Van de Velde en Vanina Ickx reeds véél rijplezier verschaft, maar de resultaten bleven voorlopig uit. 2004 moest een leerjaar worden om het moeilijke kleine monster onder de knie te krijgen. De ingewikkelde constructie van de wagen was ook nieuw voor de ganse crew.

Met amper twee uitslagen op zeven wedstrijden kunnen we moeilijk spreken van een geslaagd seizoen in 2004. Positieve noot is wel dat deze twee uitslagen ook telkens een podiumplaats betekenden en dat ze tijdens de andere vijf wedstrijden steeds uitvielen terwijl ze telkens uitzicht hadden op het erschavot. Conclusie is dus dat beide amazones wel hun mannetje kunnen staan in het Belcarpeloton, maar meermaals werden verraden door de mechaniek.

Afgelopen winter werd hard getimmerd aan de Daikin-MINI S3. Er kwam een nagelnieuwe motor in het vooronder die iets krachtiger is dan de oude en momenteel een slordige 370 pk’s uitbraakt. Een tweede krachtbron, met iets minder power, is voorhanden maar die moet dienst doen tijdens de Euphony 24 Uren van Zolder. Verder werd de ophanging onder handen genomen en werden de achterste draagarmen van positie veranderd om zodoende de stabiliteit van de MINI te bevorderen. Om niets aan het toeval over te laten werden ook versnellingsbak en achterbrug vernieuwd.
“Ondanks een mislukt seizoen hebben Vanina en ikzelf ons tijdens de winterperiode kunnen opladen en komen supergemotiveerd aan de aftrap van het nieuwe seizoen”, verduidelijkt Alexandra Van de Velde.
“Ik heb reeds de motor ingereden op Circuit Zolder en niettegenstaande het feit dat dit in koude weersomstandigheden en met oude banden gebeurde, voelde ik toch dat de stabiliteit van de wagen verbeterd is na het verplaatsen van de draagarmen. Ik ben uiterst tevreden dat Daikin ons terug ondersteunt en ik terug met Vanina Ickx kan samenrijden. Het klikt gewoon goed tussen ons beiden.



Wat de MINI Challenge betreft had ik na de twee zware aanrijdingen vorig seizoen mijn twijfels over een eventuele deelname in 2005. Maar ondertussen is
daar reeds enige verandering in gekomen. Ik neem terug deel aan de MINI Challenge, maar niet alle wedstrijden.