View Full Version : Crash Vertigo !!!
DennisBogemans
29-03-2005, 17:23
Zijn er soms mensen die de crash van de vertigo hebben zien gebeuren en foto's of beeldmateriaal hebben van juist voor de crash?
Liefst vanuit de binnenzijde van de bocht.
Enkele mensen die aan de binnenzijde van de bocht stonden beweren dat ze het linker voorwiel juist voor de crash hebben zien afbreken en dat daardoor de wagen plotseling naar links stuurde.
Kan iemand dit bevestigen met foto's ???
Bij Circuit Zolder hebben ze daar normaal beelden van liggen. De vaste camera's rond het circuit hebben dat normaal vastgelegd op band.
DamonHill
29-03-2005, 18:08
Ik heb wel een foto maar van na de crash, auto ziet er serieus beschadigd uit.
http://users.skynet.be/decomm/Divers/vertigocrash.JPG
Originally posted by Scapa
De vaste camera's rond het circuit hebben dat normaal vastgelegd op band.
Daarvan is de kwaliteit sterk verbeterd in de afgelopen winter. In het ene geval is dat een voordeel en soms een nadeel ;)
Thomaske
29-03-2005, 18:34
Hopelijk is 't chassie niet te hard geraakt. Zou spijtig zijn dat zo'n prachtige wagen al uit het kampioenschap verdwijnt.
Ik heb de crash zien gebeuren van de muur aan box 18. Allé zien gebeuren is een GROOT woord, ik zag hem terug de baan opvliegen na de kus aan de vangrail.
Mvg
The Interceptor
29-03-2005, 20:37
Ik stond op de staantribune, maar zag de crash pas toen hij al de in de muur zat. Maar uit de manier waarop hij de muur invloog, vermoedde ik ook al dat het wiel afbrek tijdens het remmen wsl, en niet als gevolg vd crash ...
MichelRacing
29-03-2005, 20:43
Stond pal voor de plek waar je de vangrail invloog Dennis... Heb gezien dat er linksvoor iets afbrak waardoor je naar links schoof --> vangrail in--> terug de piste op en daar tot stilstand kwam... Stond met mijn gsm foto's te maken van de wagens die voorbij kwamen... Heb jammergenoeg alleen geen foto van het moment dat je de vangrail invloog mijn gsm was niet zo snel... Heb er alleen van toen je tot stilstand kwam, en de Marshall's het beginnend vuurtje blusten...
Originally posted by Scapa
Bij Circuit Zolder hebben ze daar normaal beelden van liggen. De vaste camera's rond het circuit hebben dat normaal vastgelegd op band.
Met het nieuwe camerasysteem is dit niet meer mogelijk.
Voordien werd alles op band opgenomen en bewaard. Nu is dit allemaal digitaal.
Als de termijn om klacht in te dienen na een race (vb bij een discussie) verstreken is, worden alle beelden gewist.
MichelRacing
29-03-2005, 20:44
Van wat is dit van belang? Voor diegene die opdraait voor de kosten van de crash zeker...?
@ Bart: Die beelden worden wel degelijk bewaard ze.
Selespeed
30-03-2005, 08:21
Heb de crash vlak voor me zien gebeuren, maar stond langs de verkeerde kant van de baan om enig uitsluitsel te geven over de oorzaak. Sorry.
Was in elk geval een bizar ongeval.
Originally posted by ICEMAN
@ Bart: Die beelden worden wel degelijk bewaard ze.
Bwa ja... kan zijn... maar dan zal mijne hele goeie bron zich vergist hebben... ;)
Originally posted by MichelRacing
Van wat is dit van belang? Voor diegene die opdraait voor de kosten van de crash zeker...?
;)
Nog een geluk dat er niemand bij gewond is geraakt. Dat is het voornaamste.
Ik heb het hele gebeuren moeten missen :( ... Ik heb de crach wel gezien op tv...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.