PDA

View Full Version : Nabeschouwing NGT Racing-BNRF


P De Sonville
29-03-2005, 18:27
Geslaagde maidentrip voor NGT Racing

Niets dan tevreden gezichten bij NGT Racing na het vallen van de geblokte vlag tijdens de openingsklassieker van de Mediagroup Van Dyck Belcar.
In tegenstelling tot de vermelding in de voorbeschouwing betreffende de deelname van Frank Döring, kwam het team niet tot een overeenkomst met de Duitser. Vervanger van dienst werd cupspecialist Philip Jacobs die samen met Heinz Bonnaerens de Porsche 996 GT3 Supercup zou temmen.

Het team rond Marc Maton en Koen Verbelen is best tevreden over het resultaat dat de crew en piloten samen verwezenlijkten.
Marc Maton: “We eindigden 13de algemeen en 7de in de Klasse GTB. Rekening houdend met het feit dat we strijden met een volledig originele Supercup en dit onze eerste wedstrijd was kunnen we niet anders dan tevreden terugblikken. We eindigen op amper acht seconden van de vijfde plaats in GTB. En indien we de GTB-wagens gaan vergelijken zijn we tweede bij de echte Supercups op een kleine 50 seconden van het exemplaar van De Sterck/Van Rompuy (First Motorsport) dat als vierde over de meet bolde in GTB. En wetende dat de RSR van Palttala/Van Sande, door het ongeval van Marcus Palttala met de GTA maar éénmalig aan de start komt in GTB, maakt eigenlijk dat we in normale omstandigheden maar 50 seconden van het podium zouden gestrand zijn. In ieder geval is de toon gezet. Ik hoop nu dat we deze positieve lijn kunnen doortrekken en de wagen verder kunnen evolueren en sneller maken”.

Philip Jacobs was in ieder geval onder de indruk.
“Zelden zag ik een team in een Belgische competitie dat zo professioneel te werk gaat. Via de Motec datalogging kan je een perfecte analyse maken. Het moet in goede omstandigheden perfect mogelijk zijn om met deze wagen vlot onder de 1’40 te duiken. En met een extra setje banden hadden we nog een paar plaatsen verder kunnen eindigen. De top3 was met deze wagen afgelopen wedstrijd onhaalbaar, maar een vierde plaats en eerste Supercup was perfect haalbaar geweest. Ik ga moeite doen om een budget te vinden teneinde nog wedstrijden te kunnen rijden met NGT Racing. Dit is een groep van zéér gemotiveerde mensen die weten waarmee ze bezig zijn. Dit is voor herhaling vatbaar”.

Ook Heinz Bonnaerens is die mening toegedaan. Voor de tuner uit Aalst was dit de eerste wedstrijd na twee jaren inactiviteit.
“Het was even wennen om na twee jaar terug midden in het peloton naar de eerste bocht te gaan. Pas na een paar ronden toen het pak een beetje was uitgerekt voelde ik me terug als vanouds. De samenwerking met het team en Jacobs verliep zéér vlot. Philip is een héél snelle jongen. Alleen moeten we nog een beetje werken aan de baanligging achteraan. De Porsche stond volgens mij een beetje te zacht afgeveerd achteraan wat dan weer voor een sterk overstuurd karakter zorgde. Zoals Philip reeds aanhaalde was een extra bandenset geen overdreven luxe, maar ons huidig budget liet dit niet toe. Maar ik denk dat het team en de piloten afgelopen weekend samen een prima job deden die in de gegeven omstandigheden moeilijk te verbeteren was. Wat de toekomst betreft is het voor mij voorlopig nog een beetje koffiedik kijken. Uiteraard wil ik direct tekenen voor de volgende wedstrijd in Francorchamps. Maar zoals de zaken er momenteel voorstaan zal ik zeker aanwezig zijn tijdens de wedstrijden over 6 en 24 uren. Ik ga ook trachten om een deftige verzekeringspolis te vinden, want de limieten gaan aftasten met het zwaard van Damocles boven uw hoofd is niet zo evident”.