PDA

View Full Version : Nabeschouwing Daikin Racing Team-BNRF


P De Sonville
31-03-2005, 00:03
Feest in het Daikin-kamp

De noeste arbeid van de ganse crew van het Daikin Racing Team heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Daikin-amazones Alexandra Van de Velde en Vanina Ickx slaagden er niet alleen in om de overwinning in de Klasse TB in de wacht te slepen, maar stonden ook nog op het hoogste ereschavot in Divisie Toerisme. Twee vliegen in één klap, waardoor de MINI S3 riant aan de leiding staat in de tussenstand. Een onwaarschijnlijke uitslag en een hart onder de riem voor de ganse crew na een tegenvallend seizoen in 2004.
Het pakken van de volle buit in Divisie Toerisme heeft uiteraard véél te maken met het feit dat het merendeel van de favorieten het lieten afweten tijdens deze seizoensopener. De krachtige BMW’s V8 van G&A Racing en GS Motorsport raakten niet op de startgrid terwijl het exemplaar van regerend kampioenduo Beliën/Jakobs niet over een optimale wagen beschikte na een sortie tijdens de kwalificaties. Maar dit zijn allemaal wagens die uitkomen in de Klasse TA, terwijl de MINI S3 zich concentreert op de strijd in de Klasse TB.

Alexandra Van de Velde: “Ons doel was een podiumplaats te bemachtigen in TB. De trainingen verliepen niet optimaal omdat we kregen af te rekenen met een defecte schokdemper. De overschakeling naar Dunlop-rubbers leverde ons daarentegen geen windeieren op, want de wagen voelt goed aan. Nadat de mecano’s tijdens de nacht van zaterdag op zondag nog een pak werk verzetten aan de schokdempers, voelde Vanina tijdens de warm-up dat de wagen perfect op de baan lag. Ik kon dus met een gerust gemoed aan de wedstrijd beginnen. Ik startte rustig zonder risico’s en reeds na een halfuur wedstrijd was ik in duel voor de tweede plaats in TB en de vierde plaats in Divisie Toerisme. Door het feit dat mijn rugproblemen na de zware crash van vorig seizoen in de MINI Challenge nog niet volledig zijn opgelost, moest ik iets vroeger dan voorzien de stands opzoeken voor een pilotenwissel. Op dat moment stonden we virtueel op het podium in TB. Na de sortie van de BMW van Moore kwam Vanina aan de leiding in TB en was ook een podiumplaats in Divisie Toerisme in zicht. Op 10 minuten van het einde merkten we plots op dat de rondetijden van de Beliën-BMW flink de hoogte ingingen. Vanina gaf de MINI nog eens flink de sporen en pakte net voor het einde de leiding. We beseffen ten volle dat dit een extreme situatie is en bijna utopisch dat dit ons een tweede maal zal overkomen. Maar na al onze tegenslagen mag Dame Fortuna ook wel eens aan onze zijde staan. Dit zijn zéér belangrijke punten die ze ons niet meer kunnen afpakken en we gaan nu in een zetel richting Francorchamps. Maar we blijven met onze beide voeten op de grond. Ons doel is en blijft telkens een podiumplaats te viseren in de Klasse TB en trachten alle wedstrijden aan de finish te staan. Zodoende kunnen we onze voorsprong zo lang mogelijk handhaven. We beseffen dat we zelfs in TB niet over de snelste wagen beschikken, maar er is afgelopen winter hard gewerkt aan de betrouwbaarheid van de wagen en hopelijk werpt dit nu zijn vruchten af.
Bij deze wil ik dan ook het ganse team bedanken voor de geleverde inspanningen, want deze dubbele overwinning is ook grotendeels aan hen te danken”.