PDA

View Full Version : World Series @ Zolder, 01-05-05


Mark
31-03-2005, 12:51
Volgens Italiaracing.net zou de race voor de World Series V6 live worden uitgezonden op de RTBF.

Gare in diretta
Italia - Sport Italia
Spagna - TVE 2
Francia - AB Moteurs, Motors TV e Sport+
Gran Bretagna - Motors TV
Romania - Motors TV
Bulgaria - Motors TV
Estonia - Motors TV
Belgio - RTBF (diretta solo per Zolder), BETV
Nord America - America One Sports
Centro America - Espn
Sud America - Espn
Venezuela - Venevision
Medio Oriente - Show Time Arabia e Fox International


Wat is BETV???

Scapa
31-03-2005, 13:18
Canal+ in Wallonië ;)

Speesman
31-03-2005, 13:19
Originally posted by Mark
Wat is BETV???

Ah, Scapa heeft al geantwoord, wist ook niet dat het canal+ was.

JPMontoya
01-04-2005, 22:53
Dus ook live via Telenet via MotorsTV

Mark
05-04-2005, 20:56
Vrijkaarten voor de World Series kun je hier vinden: http://www.renault.be/nl/actu/worldseries2005/cartes.html

Cartridges vol en printen maar ;)

JPMontoya
05-04-2005, 21:43
thanks voor de link

The Interceptor
07-04-2005, 15:39
Op f1racing.nl staat er ook een artikeltje over de F1 demonstratie tijdens de WS in Zolder. Er zou zowel op zaterdag als zondag een demonstratie zijn, met als piloot Frank Montagny (en dus niet Alonso zoals hier al ergens beweert werd)!

De zondag ga ik wel komen denk (vrijkaarten genoeg al :d) zaterdag zal ik wel in bed liggen denk :rolleyes:

Mr.Dallara
08-04-2005, 20:01
Ik heb daarstrak toevallig in een autoboekje gelezen dat tijdens de meeste World Series weekends in Europa een rock concert zal plaats vinden met de steun van Radio NRG.

Verder werd er daar nog eens vermeld dat er in ieder Weekend een demo zal zijn van het Renault F1 team, met meestal Montagny als piloot van dienst.

bluelite
13-04-2005, 00:59
Het programma:

Donderdag 28 april
09.05-11.05 World Series by Renault - Test
11.10-11.55 Formule Renault 2000 Eurocup - Test
13.05-15.05 World Series by Renault - Test
15.10-16.55 Formule Renault 2000 Eurocup - Test


Vrijdag 29 april
14.05-14.35 World Series by Renault - 1ste Oefensessie
14.45-15.35 Eurocup Mégane Trophy - 1ste Oefensessie
15.45-16.15 Formule Renault 2000 Eurocup - 1ste Oefensessie
16.25-16.55 World Series by Renault - 2de Oefensessie
17.05-17.55 Eurocup Mégane Trophy - 2de Oefensessie


Zaterdag 30 april
09.05-09.35 Formule Renault 1600 België - Oefensessie
09.45-10.05 Formule Renault 2000 Eurocup - 1ste Kwalificatie
10.15-10.40 Eurocup Mégane Trophy - 1ste Kwalificatie
10.55-11.25 World Series by Renault - 1ste Kwalificatie
11.35-11.55 Formule Renault 1600 België - 1ste Kwalificatie
13.10-13.30 Formule Renault 2000 Eurocup - 2de Kwalificatie
13.40-14.05 Eurocup Mégane Trophy - 2de Kwalificatie
14.15-14.35 Geschiedenis Renault en Collectie
14.35-14.55 Demonstratierun Renault F1
15.00-15.30 World Series by Renault - 2de Kwalificatie
15.40-16.00 Formule Renault 1600 België - 2de Kwalificatie
16.25 Formule Renault 2000 Eurocup - Race 1
17.20 Eurocup Mégane Trophy - Race 1


Zondag 1 mei
10.15 Formule Renault 1600 België - Race 1
10.50-11.20 Circuitdoop
11.45 World Series by Renault - Race 1
12.45 Formule Renault 2000 Eurocup - Race 2
13.20-13.40 Geschiedenis Renault en Collectie
13.40-14.05 Demonstratierun Renault F1
14.30 World Series by Renault - Race 2
15.35 Eurocup Mégane Trophy - Race 2
16.30 Formule Renault 1600 België - Race 2
17.10-17.40 Circuitdoop
17.45-18.25 Parade

Programma onder voorbehoud

http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=9661_0_2_0_C

vertigo
13-04-2005, 13:38
MMmm ik hoop dat de timing nog wat wijzigd want dit vind ik persoonlijk een saai schema. Veel dode momenten en dan vooral op zondag. :frusty: . Zeker kwa echte races ... .

Zondag 1 mei
10.15 Formule Renault 1600 België - Race 1
Vroeg opstaan en dan lang wachten tot s' middags...

11.45 World Series by Renault - Race 1
Na lang wachten eindelijk de eerste echte race. :gas:

12.45 Formule Renault 2000 Eurocup - Race 2
Meteen nog een lekker raceke. Maar dan weer een uurtje een dutje doen wachtend op de world series ...

14.30 World Series by Renault - Race 2
Hopelijk wat spektakel om ons wakker te schudden want er volgen 3 races "tamelijk" kort op mekaar.

15.35 Eurocup Mégane Trophy - Race 2
16.30 Formule Renault 1600 België - Race 2
De dag is vroeg gedaan tenzij de circuitdoop zo boeiend gaat zijn om naar te kijken :rolleyes: dat we nog een uurtje geduld hebben en de parade misschien nog meepikken ... . :fight:

Thomaske
13-04-2005, 14:43
Wanneer zou dat concert dan doorgaan? 's Avonds of door de dag?

Mvg

Mr.Dallara
13-04-2005, 18:22
MMmm ik hoop dat de timing nog wat wijzigd want dit vind ik persoonlijk een saai schema. Veel dode momenten en dan vooral op zondag. :frusty: . Zeker kwa echte races ... .

Zondag 1 mei
10.15 Formule Renault 1600 België - Race 1
Vroeg opstaan en dan lang wachten tot s' middags...

11.45 World Series by Renault - Race 1
Na lang wachten eindelijk de eerste echte race. :gas:

12.45 Formule Renault 2000 Eurocup - Race 2
Meteen nog een lekker raceke. Maar dan weer een uurtje een dutje doen wachtend op de world series ...

14.30 World Series by Renault - Race 2
Hopelijk wat spektakel om ons wakker te schudden want er volgen 3 races "tamelijk" kort op mekaar.

15.35 Eurocup Mégane Trophy - Race 2
16.30 Formule Renault 1600 België - Race 2
De dag is vroeg gedaan tenzij de circuitdoop zo boeiend gaat zijn om naar te kijken :rolleyes: dat we nog een uurtje geduld hebben en de parade misschien nog meepikken ... . :fight:

De timing en format van de Renault day's zijn idd totaal anders dan wat wij (autosport fanaten) gewoon zijn. Maar het is ook logisch, aangezien Renault sport de Renault Day's wil gaan promoten het koment seizoen met als slogan "Renault Day's, A family event!"
Vandaar dat er niet alleen nadruk word gelegt op racen, maar ook op een F1 demo, tentoonstelling van historische renault sport wagens, slipcursusen, handtekening sessies, ... en nog veel meer. (en vergeet niet dat heel deze "winkel" gratis blijft voor het publiek!)

Ze gaan zo vooral "nieuwe" mensen naar het circuit (Zolder) lokken, en ze laten kennis maken met de sport...

We zijn het totaal niet gewoon, het is dus iets totaal anders en nieuw. Maar ik denk dat Renault Sport wel eens een zeer goede marketing strategie aan het toepassen is.

Raceboy
13-04-2005, 18:48
Ze gaan zo vooral "nieuwe" mensen naar het circuit (Zolder) lokken, en ze laten kennis maken met de sport...



dat doen ze nu al voor de derde keer; 2 vorige keren heeft het ook niets opgebracht.

Mr.Dallara
13-04-2005, 19:07
dat doen ze nu al voor de derde keer; 2 vorige keren heeft het ook niets opgebracht.

Ahja?? niets opgebracht?? vertel! / verklaar!

Raceboy
13-04-2005, 19:15
Ahja?? niets opgebracht?? vertel! / verklaar!

waar is al dat volk altijd heen als je moet betalen?

Mr.Dallara
13-04-2005, 19:37
waar is al dat volk altijd heen als je moet betalen?

Uiteraard komt niet iedereen terug met een ander race event. Maar ongetwijfeld zullen er heel wat mensen naar andere evenementen komen. Aangezien ze hebben kunnen kennis maken met het circuit en de autosport...

Vooral naambekendheid van het circuit en een bepaalde serie bij een veel breder publiek is ook een zeer positief feit van deze gratis evenementen. Marketing noemt zoiets ;)

speedkicks
14-04-2005, 12:23
mij heeft cz als abonnementhouder verloren door deze politiek.
Ben nu goedkoper gesteld.

Mark
24-04-2005, 21:57
Kleine voorspelling, het gaat weer file worden in de paddockzone ;) Na bezoekersproblemen van 2004 heb ik een hard hoofd in een goede gang van zaken de volgende week.

De bottleneck van de voetgangersbrug boven start/finish hebben ze opgelost. De cameraman staat nu op het "dak" van de brug. Echter de doorgang ter hoogte van de OTO-bar is wellicht nog smaller dan vorig jaar. Vanaf de toren tot aan de helling bij de eerste chicane staat een joekel van een tent. Veel langer heb ik ze nog niet gezien, zijn wel allemaal gescheiden compartimenten. De tent komt tot aan de doorgangsweg...............dus als ze a.s. zondag met wagens, pitcrews en apparatuur via deze weg naar de grid moeten dan gaat het weer vast lopen.

Steve
24-04-2005, 22:41
Ik denk er aan om enkel zaterdag te komen, Megane Trophy nul en om op zondag een ganse dag tegen dagjestoeristen aan te lopen heb ik geen zin.
Dan misschien voor èèn keer beter naar live BTCC en live DTM kijken op tv.....

Mark
25-04-2005, 18:36
Voor de mensen die donderdag eens naar Zolder willen tuffen, het schema van deze dag:

09:05-10:55 World Series, test
11:05-11:55 Eurocup FRenault 2.0, test
13:05-14:55 World Series, test
15:05-16:55 Eurocup FRenault 2.0, test

Lange sessies..........zal ook hard nodig zijn met het aantal te verwachten rode vlaggen. Daar waren ze vorig jaar niet vies van om die te gebruiken, en uit de verhalen van de wintertesten van dit jaar zijn daar nog niet vanaf gestapt ;)

Alain
26-04-2005, 13:22
Ik zak donderdag eens af naar het circuit. Volgens Frank en Sabine wordt het zaterdag ca. 20 graden en zondag maar liefst 25 graden. Met al die vrijkaarten, zal het dus lekker druk zijn dit weekend. Ik hou het op een rustige dag zonder al dat volk...

Mark
27-04-2005, 18:58
Komend weekend zal er in extremis een landgenoot aan de start staan in de competitieve Formule Renault 3.5 klasse. Fred Vervisch tekende voor 2 races bij GD Racing

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4939


Niet veel kilometers in de armen, geen(weinig) ervaring met honderden PK's..........denk dat we aan de achterkant van het veld zullen aantreffen.

Mark
27-04-2005, 19:00
Een nog een Belg aan de start............als ik het artikel goed lees op italiaracing.net ;) Het team Avelon schijnt wat probleempjes te hebben met Ivan Bellarosa, de beoogde rijder voor dit seizoen. Dan maar een vervanger ;) Heylen gaat (waarschijnlijk) de klus klaren.

La Avelon invece, conferma Ivan Bellarosa e sta valutando la possibilità di far disputare la doppia corsa di Zolder a Jan Heylen, ex pilota di F.3000 e F.3 tedesca, anche lui belga. Heylen parteciperà all'intera Eurocup Mégane Trophy.

Bron: www.italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=1078&cat=WORLD_SERIES&nome=WS|RENAULT|V6&cart=news_world|series)


Dus World Series en Meganes voor Jantje, die gaat een druk weekend tegenmoet.

Thomaske
27-04-2005, 19:22
En zeker als je weet dat Kwali's 1 en Race's 2 achter elkaar vallen.

Mvg

Brecht
27-04-2005, 19:30
Alvast enkele van mijn foto's van vandaag :)

http://www.mijnalbum.nl/Album=MUZTOWT6

Greetzz.. Corvetteboy

bluelite
27-04-2005, 20:02
Ik heb de deelnemerslijsten voor dit weekend? Moet ik die hier allemaal heen kopiëren of volstaat een link?

Mark
27-04-2005, 20:39
Ik heb de deelnemerslijsten voor dit weekend? Moet ik die hier allemaal heen kopiëren of volstaat een link?

Zet de volledige lijst maar hier neer ;)

bluelite
27-04-2005, 21:39
Eurointernational 1. Giorgio Mondini ITA
Eurointernational 2. Matteo Meneghello ITA
Carlin Motorsport 3. Andreas Zuber AUT
Carlin Motorsport 4. Will Power AUS
Pons Racing 5. Adrian Valles ESP
Pons Racing 6. Celso Miguez ESP
Epsilon Euskadi 7. Felix Porteiro SPA
Epsilon Euskadi 8. Robert Kubica POL
Victory Engineering 9. Enrico Toccacelo ESP
Victory Engineering 10. Tomas Kostka CZE
Avelon Formula 11. Ivan Bellarosa ITA
Avelon Formula 12. n.b.
KTR 14. Jaap van Lagen NED
KTR 15. Tristan Gommendy FRA
DHG Saulnier Racing 16. Simon Pagenaud FRA
DHG Saulnier Racing 17. Ryo Fukuda JAP
Draco Multiracing USA 18. Markus Winkelhock GER
Draco Multiracing USA 19. Christian Montanari SMA
Cram Competition 20. Damien Pasini ITA
Cram Competition 21. Eric Salignon FRA
DAMS 22. Alx Danielsson SWE
DAMS 23. Pastor Maldonado VEN
GD Racing 24. Milos Pavlovic JOE
GD Racing 25. Fred Vervisch BEL
Jenzer Motorsport 26. Patrick Pilet FRA
Jenzer Motorsport 27. Colin Fleming USA
Interwetten.com 28. Daniel la Rosa GER
Interwetten.com 29. Stefano Proetto ITA
RC Motorsport 30. Karun Chandhok IND
RC Motorsport 31. Giovanni Tedeschi ITA

http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=9874_0_2_0_C

bluelite
27-04-2005, 21:43
Ik doe de formula renault 2.0 eurocup er ook maar bij:

Motopark Oschersleben 1. Filip Miguel Delgadinho Albuquerque POR
Motopark Oschersleben 2. Matias Milla ARG
Motopark Oschersleben 3. Teemu Nyman FIN
Comtec Racing 4. Westley Barber GBR
Comtec Racing 5. Pippa Mann GBR
Mr. Glow Motorsport 6. Ton Strouss jr. NED
Epsilon Euskadi 7. Bertrand Baguette BEL
Epsilon Euskadi 8. Uan Antonio Del Pino ESP
Graff Racing 9. Julien Canal FRA
Jenzer Motorsport 10. Federico Montoya COL
Jenzer Motorsport 11. Michael Ammermüller GER
Jenzer Motorsport 12. Adrian Zaugg ZAF
Graff Racing 14. Hiroyuki Matsumura JAP
Prema Power Team 15. Kamui Kobayashi JAP
Lukoil Racing Team 16. Michael Aleshin RUS
Lukoil Racing Team 17. Sergei Afansiev RUS
Team Jenzer 18. Walter Grubmüller AUT
Team Jenzer 19. David Oberle GER
Prema Power Team 20. Patrick Rocha BRA
Prema Power Team 21. Tom Dillmann FRA
JD Motorsport 22. Carlos Iaconelli BRA
JD Motorsport 23. Marcello Puglisi ITA
JD Motorsport 24. Xavier Maassen NED
Koiranen Brothers Motorsport 25. Atte Mustonen FIN
Cram Competition 26. Reinhard Kofler AUT
Cram Competition 27. Daniel Serra BRA
SL Formula Racing 28. Dima Raikhlin GER
SL Formula Racing 29. Cyndie Allemann CH
Team Formula Sport 30. Kasper Andersen DEN
Pons Racing 31. Dani Clos ESP
Pons Racing 32. Miguel Molina ESP
SG Formula 33. Carlo Van Dam NED
SG Formula 34. Yann Clairay FRA
AR Motorsport 37. Alan Hellmeister ARG
Euronova Racing 51. Jérôme d'Ambrosio BEL
SG Formula 52. Romain Grosjean FRA
SG Formula 53. Franck Mailleux FRA
Graff Racing 54. Nicolas Prost FRA

http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=9864_0_2_0_C

JPMontoya
27-04-2005, 23:25
http://www.renaudkuppens.be/albums/mtzolder01/03_G.sized.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/mtzolder01/02_G.sized.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/mtzolder01/04_G.sized.jpg

enkele fotos van Vertigo Streiff

Mr.Dallara
28-04-2005, 15:36
De tijdens van de voormiddag sessie:

1 Markus Winkelhock - Draco - 1'19"431
2 Christian Montanari - Draco - 1'19"932
3 Milos Pavlovic - GD Racing - 1'20"142
4 Adrian Valles - Pons - 1'20"305
5 Simon Pagenaud - Saulnier - 1'20"425
6 Ryo Fukuda - Saulnier - 1'20"549
7 Felix Porteiro - Epsilon - 1'20"684
8 Robert Kubica - Epsilon - 1'20"706
9 Tristan Gommendy - KTR - 1'20"775
10 Enrico Toccacelo - Victory - 1'20"959
11 Andreas Zuber - Carlin - 1'21"184
12 Will Power - Carlin - 1'21"186
13 Colin Fleming - Jenzer - 1'21"229
14 Jaap Van Lagen - KTR - 1'21"302
15 Patrick Pilet - Jenzer - 1'21"323
16 Giorgio Mondini - Eurointernational - 1'21"407
17 Tomas Kostka - Victory - 1'21"569
18 Eric Salignon - Cram - 1'21"753
19 Alx Danielsson - Dams - 1'21"943
20 Stefano Proetto - Interwetten - 1'21"987
21 Damien Pasini - Cram - 1'22"066
22 Matteo Meneghello - Eurointernational - 1'22"082
23 Giovanni Tedeschi - RC Motorsport - 1'22"135
24 Daniel La Rosa - Interwetten - 1'22"429
25 Karun Chandhok - RC Motorsport - 1'22"893
26 Ivan Bellarosa - Avelon - 1'24"036
27 Frederic Vervisch - GD Racing - 1'26"900
28 Celso Miguez - Pons - 1'35"800
29 Pastor Maldonado - Dams - no time

Zoals te verwachten dus geen Heylen in de World Series en dus het Avelon team in actie met maar één wagen, nl die van zoon Ivan Bellarosa.

De eerste drie zullen wel héél licht geladen zijn geweest bij het draaien van hun crono, aangezien het verschil dat zij maken al direct heel wat is!

KTR met Tristan op P9 en Jaap op P13 zitten redelijk goed, daarentegen maakt onze andere Belgische vertegenwoordiger Vervisch zich toch wel belachelijk met een crono van 7 sec trager dan Winkelhock.

Epsilon op P7 & P8, als je het mij vraagt rijden de toppers vanaf die positie in race config. Want Epsilon staat ver van bekend om verstoppertje te spelen in trainingen e.d. met een lege tank. Italiaanen daarentegen, doen dit wel eens ;)

Uiteraard kan ik niet vanop men pc inschatten hoe het zit met technische problemen met boiten e.d. daar in zolder, die dus mogelijk een goede crono kunnen dwarsbomen...

Bart.Vandecavey
28-04-2005, 15:49
27 Frederic Vervisch - GD Racing - 1'26"900
daarentegen maakt onze andere Belgische vertegenwoordiger Vervisch zich toch wel belachelijk met een crono van 7 sec trager dan Winkelhock.


Goossens is bijna rapper dan hem :D

bluelite
28-04-2005, 18:22
Kubica heeft het ronderecord verbroken: 1’18’’863

bluelite
28-04-2005, 18:51
http://www.renault-sport.fr/fr/world_series/formulaV6/resultats.php?csv=10546.csv <-- de tijden. (Sorry, ik krijg ze niet naar hier gekopieerd)

Mark
28-04-2005, 19:06
Zoals te verwachten dus geen Heylen in de World Series en dus het Avelon team in actie met maar één wagen, nl die van zoon Ivan Bellarosa.


Dat Heylen vandaag niet heeft gereden wil nog niet zeggen dat we hem definitief niet zullen zien tijdens WS race op Zolder. De donderdag maakt geen deel uit van het officiële 3-daagse evenement. Dus er bestaat nog een waterkansje ;)

edit: voor de mensen die vandaag zijn geweest..........waren er veel rode vlaggen?

Thomaske
28-04-2005, 19:29
KTR met zijn 2 wagens in de top 10. Dat klinkt als geluid in de oren en zeker die tweede plaats :D

Zien wat het morgen gaat geven en dan wachten op het O zo drukke WeeKeND

Mvg

Alain
28-04-2005, 22:04
Rode vlaggen?
Om de 10 minuten, zowel bij de World Series als bij de FR2000...om gek van te worden! Nu ja, ik was gewaarschuwd he ;)

Anyway, ik moest toch even met de ogen knipperen toen ik naar Winkelhock keek...de helm met die ogen...net zijn vader!

Ook Colin Fleming liet een zeer positieve indruk op me achter, maar bij KTR stonden ze tijdens de middagsessie op plaats 1 en 2, ik weet echter niet wat de uiteindelijke resultaten waren van die sessie en of ze die twee plaatsen nog bezetten...?

bluelite
28-04-2005, 23:18
Alain, hier nog eens de link naar de uitslagen van de testsessies: http://www.renault-sport.fr/fr/world_series/formulaV6/resultats.php?csv=10546.csv . KTR deed het uiteindelijk helemaal niet slecht. In tegendeel, ze deden het goed en dan vooral Gommendy.

Mark
28-04-2005, 23:39
Tijden van de FRenault 2.0 staan ook online: http://www.renault-sport.fr/fr/world_series/eurocup_2000/resultats.php?csv=10550.csv

:eek: 38 wagens !! Die gaan nooit allemaal aankomen in ongeschonden staat ;) :D 14 man binnen één seconde......nu al!! Dat moet actie opleveren

bluelite
28-04-2005, 23:48
Voila, de beloofde 38 wagens. Of nee, dat was in de Mégane Trophy :D In ieder geval zal dat heel spannend worden.

A.J.
28-04-2005, 23:55
Kubica heeft het ronderecord verbroken: 1’18’’863

hij reed rapper dan het bestaande ronde record maar heeft nog geen nieuw record gevestigd. Een ronderecord kan enkel tijdens een race gereden worden. We mogen er dan toch vanuit gaan dat het bestaande record zal gaan sneuvelen.

Mark
29-04-2005, 00:03
Vorig jaar was de stand na de donderdagtraining een 1.21.597 voor de huidige F1 Jordan coureur Narain KARTHIKEYAN. Vandaag een 1.18.663 voor Robert Kubica. Dat is een winst van 3.6% , dat verschil is spectaculair te noemen.........

TheJudge
29-04-2005, 00:32
Reeds enkele van de eerste trainingen, meerdere malen moest er naar de rode vlag gegrepen worden, waarvan sommige toch ernstige gevallen.

http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/019.jpg
http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/020.jpg
http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/021.jpg

andere


http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/001.jpg
http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/005.jpg
http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/007.jpg

Grtz

Mark
29-04-2005, 12:47
Rode vlag situaties die eigenlijk de volledige dag overheersten en ontsierden maar die zeker niet overbodig waren. Veelal was het voor een onschuldige schuiver in het grind of zelfs gewoon een ’Renault moteur’ die verder dienst weigerde maar enkele keren was het ook minder onschuldig. In de hoofdrol alweer de Bianchi bocht (14u30 en 14u50) en één keer bij het uitkomen van de Villeneuve chicane (13u50).

www.autosport.be


Sju, dat gaat weer werken worden dit weekend :)

bluelite
29-04-2005, 17:28
Uitslag eerste oefensessies FR3.5: http://www.renault-sport.com/fr/world_series/formulaV6/resultats.php?csv=10562.csv

bluelite
29-04-2005, 18:25
http://www.renault-sport.com/fr/world_series/megane_trophy/resultats.php?csv=10614.csv <--- :) Mooi. Hopelijk kunnen ze dezelfde volgorde behouden tot na de race.

Mark
29-04-2005, 18:35
Hoe ze het klaar spelen weet ik niet maar de mensen van www.italiaracing.net hebben de eerste crash-foto van dit weekend online staan. In de training voor de FRenault 2.0 knalde Adrian Zaugg er in de eerste chicane / paddock chicane er vanaf. Frontaal in de binnenkant van de bocht.

http://www.italiaracing.net/public/zauggcrash05.jpeg.jpg
Foto: www.italiaracing.net

De lage landers draaien lekker mee :
1 – Kamui Kobayashi – Prema – 1’30”329
2 – Jerome D’Ambrosio – Euronova – 1’30”460
3 – Carlo Van Dam – SG – 1’30”561
8 – Bertrand Baguette – Epsilon – 1’31“176
11 – Junior Strous – Glow – 1’31“466
14 – Xavier Maassen – JD – 1’31“818
22 – Tom Dillmann – Prema – 1’32“024 (Is dat nou een Belg of een Fransoos?)

Mark
29-04-2005, 18:39
Helaas geen Heylen bij Avelon. Gezien de tijden moet de baan kletsnat zijn geweest.........Draco is niet eens buiten geweest.

Autofan
29-04-2005, 19:02
Dillmann is een Fransman.

bluelite
29-04-2005, 19:22
Ik dacht dat die FR2.0's 1'30-tijden reden, op droge baan... Gisteren reed Ammermüller 1'31 en toen was het toch droog?

Autofan
29-04-2005, 20:35
De hele namiddag heeft het hier nochtans geregend.

Mark
30-04-2005, 20:02
Wat een volk zeg! Zelf maar een stukje van het circuit qua publieke belangstelling kunnen zien................maar deze massa op een zaterdag heb ik nog niet vaak meegemaakt op Zolder. Zou die F1 demo nou zoveel volk trekken?

Qua paddock inrichting, geloof toch dat er een verbetering inzit t.o.v. 2004. FRenault 2.0 en de Meganes gaan de baan op in de Bianchibocht, de FRenault 1.6 gaan de baan op bij de Rindt-chicane.........monteurs e.d. van de FR 1.6 gaan via de baan terug naar de paddock na afloop. Dus veel verkeer zal er niet zijn ter hoogte van de OTO-bar.........

Jaap Van Lagen die zijn ervaren World Series collega Gommendy aftroeft, helemaal niet slecht. Benieuwd of Jaap the Driftmeister morgen een mooi liedje kan laten klinken ;) :D

De winnaar van de FRenault 2.0, ene Ammermuller reed wel heel erg imponerend. Als je in zo'n klasse op zo'n korte tijd een dergelijke voorsprong kunt realiseren dan moet je toch iets anders zijn (of hebben ;) ) dan de rest.

Mark
30-04-2005, 21:42
En het gezeur is weer begonnen:

De tweede kwalificatie in de Renault World Series werd op aanvraag van de coureurs gewijzigd. De rijders beklaagden zich over het feit dat het circuit te klein was om zo veel auto’s aan te kunnen. Het was bijna onmogelijk om een vrije ronde te rijden. Daarom besloot de Renault-organisatie om de kwalificatie in tweeen te splitsen. Eerst zouden de oneven nummers twaalf minuten de kans krijgen om een tijd neer te zetten, vervolgens zou hetzelfde gebeuren voor de even nummers.

www.autosport.nl/actueel/


Pfffff, die gasten kijken wat teveel naar de F1. Wat circuit te klein? Zowat elk circuit is tussen de 4 en de 5 kilometer. De andere circuits op de kalender zijn net zo lang............zeer benieuwd wat ze dan gaan doen op Monaco en Bilbao ;) Lijkt wel of de jonge garde coureurs op dit moment meer ballerina-trekjes vertonen dan "race-mentaliteit" van de echte bikkels uit vroeger dagen.

Maar ja, als die heren op volle racesnelheid blijven doorknallen bij geel en zelfs rood moeten we niet verwonderd zijn dat er brokken vallen. Zal maar niet spreken over de Spaanse inbreng van RPM en de aanwezigheid van Delettre dit weekend ;)

bluelite
30-04-2005, 22:41
Heeft iemand van jullie gezien dat Nicky Pastorelli in Zolder was? Hij bezocht de Draco-pits.

Stefan
30-04-2005, 22:50
Kwam hem inderdaad tegen in de paddock achter de pits.

Scapa
01-05-2005, 11:42
Momenteel 13km file op de autostrade in Zolder...

Stranger
01-05-2005, 12:43
Kan iemand bevestigen dat La Rosa niet gestart is omdat zijn eigen vader hem verbood te starten omdat 'het te gevaarlijk is om te racen op Zolder' ?

Steve
01-05-2005, 14:38
Momenteel live op Ab Moteurs!

Steve
01-05-2005, 15:11
Safety-car tete-a-ceu...

Steve
01-05-2005, 15:14
Afgevlagd, zèèr zware crash!

strepper
01-05-2005, 15:40
wat is er gebeurd?
als ik dat hier de laatste twee dagen lees mag het circuit Zolder volgend jaar de Renaults al vergeten. Ook voor andere snelle races zullen ze moeten oppassen. mijn mening is dat het circuit al lang veranderd moest zijn.
de villeneuve chicane moest al lang terug weg en terug een gewone kurve worden.
allez da vind ik ervan.

Stranger
01-05-2005, 16:03
Lijkt op een van de Cram machines die Meneghello raakt en dan bijna bij het reanimatiecentrum terecht komt.

Nog steeds geen nieuws?

**edit** Pasini is aan de finish, Salignon al eerder eraf gegaan. Blijft Tedeschi over.

Selespeed
01-05-2005, 19:01
Al enig nieuws over de coureur die die zware crash had?

Zaten op de tribune en zagen die wagen op het grote scherm (schitterende beelden trouwens :applaus: ) zwaar overkop gaan en vervolgens precies door de omheining gaan? (Zo leek het althans op beeld, was veel stof en later was er de close-up van de wagen bovenop de banden)
Iemand die iets meer kan zeggen?

Meer schitterends om te onthouden van vandaag:
Een Pace Car die nen tête-a-queu maakt :)
Stilvallende méganes die wachten op de takeldienst en eens die er is, doodleuk starten en weer vertrekken :) (Nadat de takeldienst eerst zich gemist had en er voorbij gereden was)

Stranger
01-05-2005, 19:40
Officiële mededeling van de World Series persdame was 'Meneghello en Tedeschi beide ongedeerd'.

Nicki_Mks
01-05-2005, 20:04
Danielsson liet uitschijnen dat hij allerminst tevreden is van het geleverde werk van de baancommissarissen. Voor de start van de meeting had hij al twijfels over de veiligheid van het circuit...

wat is er gebeurd?
als ik dat hier de laatste twee dagen lees mag het circuit Zolder volgend jaar de Renaults al vergeten. Ook voor andere snelle races zullen ze moeten oppassen.

Ik wil hierover toch even mijn duit in het zakje doen. Het klopt dat er dit weekend opvallend veel zware ongelukken geweest zijn. Volgens mij lagen de meeste problemen echter allerminst aan de circuitlayout, en bij de Marshals heb ik dit weekend ook geen enkele tekortkoming gezien. Bij de piloten van de respectieve bezoekende Renaultseries daarentegen... Ik denk dat Mark het gisteren al het best samenvatte:

En het gezeur is weer begonnen:
Pfffff, die gasten kijken wat teveel naar de F1. Wat circuit te klein? Zowat elk circuit is tussen de 4 en de 5 kilometer. De andere circuits op de kalender zijn net zo lang............zeer benieuwd wat ze dan gaan doen op Monaco en Bilbao ;) Lijkt wel of de jonge garde coureurs op dit moment meer ballerina-trekjes vertonen dan "race-mentaliteit" van de echte bikkels uit vroeger dagen.

Maar ja, als die heren op volle racesnelheid blijven doorknallen bij geel en zelfs rood moeten we niet verwonderd zijn dat er brokken vallen. Zal maar niet spreken over de Spaanse inbreng van RPM en de aanwezigheid van Delettre dit weekend ;)

Stranger
01-05-2005, 20:59
Moet wel zeggen dat er op verschillende plekken marshalls lekker een sigaretje stonden te roken met een vlag in hun handen.

Ook werd er veel (in het Frans) heen en weer geschreeuwd dat met danwel moest vlaggen danwel de vlaggen op moest bergen.

Ben het echter eens dat een aantal van de heren coureurs zich moeten schamen om met hoge snelheden door te blijven rijden als er overal geel of rood te zien is.

Tijdens de trainingen gisteren viel het op dat een groep van bijv. 5 coureurs langzamer reed er toch nog een enkeling hard achteraan kwam racen. (maar wellicht daarna langzaamrijdend aansloot).

Netforce_1
01-05-2005, 21:55
Mag men dan langs het circuit geen sigaretje roken?

Netforce_1
01-05-2005, 21:59
Ook werd er veel (in het Frans) heen en weer geschreeuwd dat met danwel moest vlaggen danwel de vlaggen op moest bergen.

Het zijn wel de World Series by Renaullt :p

Mark
01-05-2005, 22:23
Hoe sneller dit weekend van de Zolderse kalender verdwijnt, des te beter! Geen enkel circuit kan eer behalen aan een dergelijk evenement met zo'n organisatie en bijbehorende coureurs. Zal niet uit de school klappen maar het nivo van de "FIA-delegatie (inclusief Delettre)" was zwaar onder de maat.......... zelden zo'n klucht gezien.

Laat ze maar oprotten naar Spa ;) :D

dulu
01-05-2005, 22:30
@ mark > je kon het niet beter verwoorden ..... :applaus:

pompierke
01-05-2005, 23:17
Als je dat maar weet Mark, een aanfluiting voor de duizenden mensen die er waren, niks anders dan SC procedures en rode vlaggen, volgens mij een hoop paniekeurs bij die "FIA delegatie" maar zeker niet van onze eigen veiligheidsmensen op de toren, als je weet dat die bende FIA-ers achter hen zitten en op hun vingers kijken en misschien een beetje gansterachtig beslissingen (nu dat weet ik natuurlijk niet, opletten wat ik schrijf)van Delettre ('t is al niet mijn vriend meer sinds vorig jaar na de F1) om zeker de WS naar Francorchamps te halen.
Nu als het zo is, neem ze dan maar mee ik zal er zeker geen verplaatsing voor maken naar Francorchamps.

strepper
01-05-2005, 23:18
Mark nu wil je dat dit weekend niet meer naar Zolder komt.
Dan heeft Zolder geen groot evenement meer he, heb je daar al aangedenkt.
Bij elk evenement zou er een file moeten staan, dan kun je pas zeggen dat je goed bezig bent.

krikke
01-05-2005, 23:23
Heu, hoe het er achter de schermen aan toe gaat weet ik niet, maar voor mij was het een prima programma... :eek: Eindelijk een pak éénzittertjes, en eindelijk eens een F1 op Zolder... :applaus: Nog van dat aub! Misschien dan wat beter georganiseerd... :confused:

ps: zalig hoe die V10 het circuit rond galmde... :worship:

Mark
01-05-2005, 23:38
ps: zalig hoe die V10 het circuit rond galmde... :worship:

Staat nu als ringtone in mijn mobiel ;) Collega's gaan mij morgen verwensen :D :D

Obejectief gezien, een massa single-seaters en wat mooie displays op het circuit............concept van de Renault days is simpelweg goed te noemen. Iemand als iets gehoord van toeschouwers-aantallen? Miljaar wat was het druk..........moeten een stuk drukker zijn geweest dan vorig jaar.

Waarom zie ik ze liever niet meer op Zolder met de huidige organisatie? Hoe dan ook zal de schuld van alle incidenten op het bordje van Circuit Zoler gelegd worden. Volledig onterecht overigens, beide zware incidenten waren "race-incidenten". Er schijnen door een Spaanse TV-commentator nogal wat negatieve Circuit Zolder opmerkingen te zijn gemaakt. Volgens mij heeft die kerel de kalender van de World Series nog niet bekeken ;) Blibao, Monaco en Le Mans Bugatti circuit.............tja wat moet je dan nog zeggen? Zal eens in de komende dagen eens een vergelijking maken tussen de circuits die op de kalender staan van de World Series.

Porbeer maar eens negatieve commentaren, uitgesproken door een of ander media-kanaal, recht te spreken..........ook al zijn deze commentaren onterecht ;)

krikke
01-05-2005, 23:56
Ik hoorde iets van 40000 bezoekers... :D
Weet er iemand wie op het gedacht kwam om z'n barbeque aan te steken met een autoband tijdens de 2de race van de World series ?

http://users.pandora.be/krikke_den1ste/World%20Series/ajuin%20voor%20braadworst.jpg

Stranger
02-05-2005, 00:30
Renault organisatie gaf aan 20.000 op zaterdag en 40.000 bij de eerste Formule Renault 3.5 wedstrijd.

@Mark..zijn het dit jaar niet de laatste Marlboro Masters of F3, wie weet kan het WS-circus naar Zandvoort verschuiven ? :P

Megane
02-05-2005, 09:09
Ik vindt het spijtig dat als het gratis is, iedereen zolder plots weet liggen. En dan de commentaren die men hoort aan den draad. VB ik stond aan de remzone van de villeneuve en naast mij stond iemand die daar met zijn porsche aankomt tegen 240km/h. Ik heb hem vriendelijk gevraagd in welke carrosserie die porsche nu staat. :applaus:
De man begreep het niet, ik heb hem dan uitlegt dat hij met zijn straat porsche ( want het bleek een gewone 993 te zijn) nooit in zolder aan 240 zal geraken.
Volgens mij is dhr Bevers goed geweest met dit weekend, de prijs voor de dranken beginnen wel de pan uit te swingen.
Wat betreft het autosport gebeuren vondt ik het ook tegenvallen. Die F1 heeft wel een mooie demo show gegeven.

Thomaske
02-05-2005, 11:34
Ook waren ze aan het zeggen dat de F1 volgend jaar in Zolder kwam rijden en dat Renault nu een voordeel had omdat ze er al hadden gereden. En dan moet je je lach kunnen inhouden? :D

Mvg

dulu
02-05-2005, 12:09
Ik vond dat heel dat F1 gedoe een beetje "overdreven", ok je hoort me niet klagen en het was de moeite om die bolide te horen en te zien, maar om dan te gaan roepen dat de F1 terug in zolder is :confused: ......

Maar dat is mijn mening en tja die kunnen al eens verschillen.

Raceboy
02-05-2005, 13:21
Ja als ge iets organiseert op 1mei moet ge niet klagen over rode vlaggen he :D. Ik ben al blij dat ik thuis gebleven ben. Het enige wat zolder doet met die gratis kaarten is hun goede en trouwe klanten afschrikken.

vertigo
02-05-2005, 15:34
Erg grappige dingen tegengekomen op dit toch wel vermakelijk weekend.

Mooiste was een gezin dat zich aan het orienteren was adhv het plannetje dat op de reclameblaadjes van de F1 van Spa stond. :D

Ook zalig was een ander gezin dat dacht dat de opsomming van de deelnemende series op de inkomtickets aanzag als het programma van de dag. Zo dachten zei dat de Renaults 3.5 de Renaults 1.6 waren. Zalig gewoon ! :p

christof
02-05-2005, 16:02
Mijn zoon en ik hebben ons kostelijk geamuseerd deze zondag waarvoor dank aan RENAULT
T was lang geleden dat ik nog eens naar een race was geen kijken (normaal SPA en LE MANS) maar k moest toch terug even wennen
Kommentaar op het circuit vindt ik ronduit belachelijk. dat de heren uit de
WORLD SERIES eerst eens wat naar zichzelf kijken ! de helft kan z'n wagen nog niet op de baan houden . Van de baan spinnen achter de safety car, chicanes afsnijden al was het rallycross,dubbele gele vlag:dat is voor de anderen.... sommigen waren echt niet op hun plaats! :confused: :confused:
Jammer want de wagens op zich zien er best ok uit en de sound is dik in orde
Voor een world serie misschien volgend jaar wat meer talent.

Mark
02-05-2005, 18:16
Filmpje.................
http://rapidshare.de/files/1525123/Big_crash_Formula_Renault_Zolder_2005_by_Iceman24. avi.html

Mr.Dallara
02-05-2005, 19:05
Danielson, één van drie ongelukkigen in de massa crash zaterdag tijdens kwali1 heeft dus een gebroken voet en wat snijwonden. Lijkt erg, is het zeker weten ook. Hij zal dan ook de volgende race meeting moeten missen, erger kan het dan ook niet zijn voor een racepiloot, aangezien in Monaco de volgende race van de WS plaats vind.

Maar toch blijft de Deen lachten, van een optimist gesproken:
http://users.skynet.be/kbo-torfs/documenten/aaaDANIELSONinGIPS.JPG

Hier gaf hij een intervieuwtje zondag namiddag

Autofan
02-05-2005, 21:14
Het enige wat zolder doet met die gratis kaarten is hun goede en trouwe klanten afschrikken.

Groot gelijk. Ik betaal veel liever 10, 15 of 20 EUR om dan volop het spektakel te zien in plaats van 0 EUR te betalen en helemaal niks te zien. Zolder stelt me hierin zwaar teleur met al hun vrijkaarten.

Mark
02-05-2005, 22:20
Het enige wat zolder doet met die gratis kaarten is hun goede en trouwe klanten afschrikken.

Nou Zolder deelt niks uit ;) Renault huurt de tent voledig af........wat ze dan doen met hun inkom of andere zaken is hun feestje. Elk weekend van Renault is gratis. Dat is nu eenmaal het marketing-concept van deze weekends. Wij, de paddockers, zijn dan ook te kritisch voor dit soort evenementen. Ikzelf vond het dus een regelrecht bagger-weekend qua autosport. SC, Rood, Full Course Yellow........blauwe blazers die (wederom)gigantisch door het ijs zakken en meer van dat soort zaken.

Kom ik vandaag op mijn werk.........hoor ik van diverse collega's dat ze een superdag hebben gehad op Zolder. Bij die is autosport niet meer dan F1......die komen volgend jaar gewoon terug in Spa of Zolder. Files, drukte in de paddock.......ze ervaarden dat niet als probleem ;) Dus het ligt er maar aan met welke bril je naar een evenement kijkt.

Tja, dan die blauwe blazers.........er was zelfs een eentje die tegen de media (de echte wel te verstaan, geen internet-cowboys) op nogal dreigende wijze tekeer ging tijdens de afhandeling van het ongeluk bij de REA op zondag. Volgens mij heeft die kerel vaker problemen op post 15 :D :D

JPMontoya
03-05-2005, 00:03
Ik vond de organisatie van Circuit Zolder uit een dikke 0 ! ! ! Dit circuit is absoluut niet voorzien op zo'n massa volk.. Zolder wil erbij horen maar kan het eenvoudig weg niet...

Voor het verkeersplan krijgen ze nog net 5/10 maar qua veiligheid is deze baan echt kompleet verouderd. Rode Vlaggen ligt enkel en alleen aan CZ, niet aan die FIA officials. Als in Zolder iemand van de baan gaat, en dat gebeurt nog al eens, vermist de baan echt degoutant vuil is... kan er nooit snel geevacueerd worden- men moet eerst vanuit de Pits nog eens een Depanneur het circuit op sturen... heeft CZ ooit gehoord van Manitou's of iets dergelijk...

Maar het liep toch helemaal de spuigaten uit met de Mégane race op zondag. Een vd nederlanders valt stil vlak voor de hoofdtribune...Wat gebeurt er SC, aja want geen Manitou - Kraan, vluchtweg in de buurt om te evacueren dus even die mannen uit Leopoldsburg er bij halen. Ik viel bijna omver toen ik die depanneur tegen het verkeer in de rechte lijn oprijden. En dan te bedenken dat ie nog wou gaan draaien in ne keer of 3,4. Uiteindelijk besloot de depanneur het niet te doen en achteruit de rechte lijn af te rijden richting de 1ste linkse... Veel tijdverlies - heb alle beelden vanuit de Mégane van R. Kuppens gezien en er was zeker de mogelijkheid om 2 ronden vroeger alles te evacueren.

Full course Yellow of Rood de organisatie is wel genoodzaakt om dit te doen niet enkel uit het belang van Rijders maar vooral vanuit het belang van evacueren.

En al die zware crashes dit weekend - ben er van overtuigd dat ze minder zwaar zouden aflopen op een meer moderne baan. De bolderberg crash van zaterdag - is toch echt levensgevaarlijk. Dringend naar die chicane en de bolderberg erop kijken. uitloopstroken... dat kennen ze daar ook niet é. Ze zouden daar beter van die lichten installeren om problemen te signaleren.

Nu ik t zo bedenk; straf dat de rijders nog willen rijden op een circuit als zolder...

Mijn conclusie: beschuldigende vinger naar CZ en dus afvoeren die baan voor de WS. Laat ze in Belgie blijven maar dan in Spa. Ben is benieuwd dat we de WS nog gaan terug zien, ben is curieus...

Ik ga ook nog naar de WS in Spanje, Frankrijk en England - ik zal eens vergelijken en dan spreken we nog eens op t einde van het seizoen.

marcel
03-05-2005, 01:58
als het allemaal aan CZ ligt, waarom zijn die problemen er dan niet bij andere series?

dulu
03-05-2005, 08:02
In de villeneuve stond er toch een manitou ....... :rolleyes:

B.V.S.
03-05-2005, 08:10
Zolder zou niet veilig genoeg zijn? En what about Monaco dan..?
Nu ik vind het qua uitloopstroken ed. persoonlijk ook limiet hoor, maar de piloten moeten niet melken dat Zolder onveilig is als ze de volgende race in Monaco hebben...
Daar heb je misschien wel infrastructuur genoeg, maar daar kun je even hard (en zelfs harder) de muur inknallen als in Zolder.

Ik vond het gedrag van de piloten tijdens geel/rood situaties heel gevaarlijk.
Vb. toen tijdens race 1 er eentje vastzat in de zandbak van de 1e linkse... ik wou toen effe geen marshall zijn hoor...
Ze bleven dan wel achter mekaar rijden, maar aan wat voor een snelheid...

Steve
03-05-2005, 11:38
Heeft Renault en "patent" op verkoopstands of wou er anders niemand komen?

dulu
03-05-2005, 12:11
Heeft Renault een "patent" op verkoopstands of wou er anders niemand komen?

Als ze het circuit "afhuren" zullen ze ook wel beslissen wie en wat MAG komen, en aangezien er enkel merchandizing van Renault te koop was veronderstel ik dat andere verkopers gewoon geen toegang kregen....

stel u voor dat er meer Klakskes van andere construkteurs dan van renault zelf werden verkocht .... :rolleyes:

vortex
03-05-2005, 15:07
Wij waren er zondag. Rap goede parkeerplaats veroverd achter de tribune onder de bomen. Ben je smiddags ook zo weer op de snelweg nl.
Tja, t was gratis dus mij hoor je niet klagen over het gebodene. Vonden de worldseries wel indrukwekkend. Alleen CZ is hier totaal niet op toegerust. De hele boel is zo hopeloos verouderd. En wie bedenkt het nu ook om nb een motocross-parcours aan te leggen langs de baan. Bovendien zijn de standplaatsen voor publiek echt ontzettend slecht. Nee, ik voorzie voor Zolder nog slechts een korte toekomst op deze manier. Oorzaak van de zware crashes ligt nl. bij de mannen zelf. Rode vlag betekend jezelf voor te bereiden om te stoppen. En beide Italianen op zo.waren gewoon te heetgebakerd zoals wel vaker.
En ja, ook met iedereen eens, het was allemaal errug paniekerig mbt SC en rode vlaggen. Echt overdone en veelal onnodig. Vooral omdat het afslepen op CZ een drama is en er ook haast geen ruimte is om gestrande voertuigen te parkeren.
Al met al toch een leuke dag. Beetje heet, dat wel.
Wat mij betreft next year op Zandvoort. Of Spa. is ook goed.

Raceboy
03-05-2005, 15:51
Nou Zolder deelt niks uit ;) Renault huurt de tent voledig af........wat ze dan doen met hun inkom of andere zaken is hun feestje.

dus Zolder haalt twee keer winst? Ze verdienen aan de verhuur van het circuit en dan ook nog eens aan de 8€ parking?

redje
03-05-2005, 16:27
dus Zolder haalt twee keer winst? Ze verdienen aan de verhuur van het circuit en dan ook nog eens aan de 8€ parking?
De parking was gratis. ;)

Raceboy
03-05-2005, 16:42
De parking was gratis. ;)

ah vooruitgang :D

Mark
03-05-2005, 18:50
Ik vond de organisatie van Circuit Zolder uit een dikke 0 ! ! ! Dit circuit is absoluut niet voorzien op zo'n massa volk..


In de hoogtij-dagen van de DTM liepen daar 100.000 man rond.............zonder al te veel problemen. Dus het kan wel ;) Dat ze voor dit probleem maar eens de oude draaiboeken uit de kast halen.


Rode Vlaggen ligt enkel en alleen aan CZ, niet aan die FIA officials. Als in Zolder iemand van de baan gaat, en dat gebeurt nog al eens, vermist de baan echt degoutant vuil is... kan er nooit snel geevacueerd worden- men moet eerst vanuit de Pits nog eens een Depanneur het circuit op sturen... heeft CZ ooit gehoord van Manitou's of iets dergelijk...

SVP de feiten controleren voordat je zoiets roept. Er waren wel degelijk manitou's aanwezig, om precies te zijn 3 stuks. De rode vlag de schuld van het circuit? Sorry, maar dat is toch een flinke misser JPMontoya. Het World Series ongeval op zondag was een regelrecht race-ongeluk, dat kan op elk circuit gebeuren, die op de zaterdag was de schuld van enkele coureurs die de les nog niet helemaal hebben begrepen. Wat betreft de Meganes......................tja, dat fiasco mag je toch echt op naam zetten van Renault Sport. De wagens waren niet race-klaar en toch zijn ze ermee gaan rijden............kijk dan is het gewoon wachten op problemen. Als marshals de wagens willen wegduwen maar de coureurs met de voet op hun rem blijven staan.............tja wie veroorzaakt dan rood? Niet het circuit en niet de marshals. Wel de coureurs en de wellicht niet al te slimme uitleg van een medewerker van Renault Sport............

Trouwens manitou's en 4*4 wagens waren ongeschikt om die Meganes af te slepen, de trekogen waren nou niet bepaald stevig te noemen...........ze konden simpelweg niet op de normale gangbare wijze afgesleept en/of losgetrokken worden. Heel wat SC's en rode vlaggen zijn dus te wijten aan een slecht Renault produkt. Ook gezien hoe het dan wel ging? Vleugel demonteren, dan de achterkap verwijderen en dan pas kon men beginnen met het verticaal transport van de wagens. Dat kost ook een pak tijd die je normaal gesproken niet nodig hebt.

Ben het overigens met je eens dat de piste er altijd "vettig" bij ligt. Niet iets van dit weekend specifiek, sinds iemand het snuggere idee heeft opgevat om de motorcross naar Zolder te halen hebben we daar last van. Kijk, als je zo'n "cash-cow" kunt binnenhalen is dat niet verkeerd...............maar tref dan ook voorzieningen om de gevolgen van die motorcross te beperken. Dat opstuivende zand kun je met tijdelijke en/of structurele maatregelen tegen gaan. Desnoods huur je die Oostenrijkse stofzuiger machine van het F1-circus.............die zuigt alles op, zelfs de tijdwaarnemingslussen op het circuit van Spa :D :D

De uitloopstroken beginnen her en der aan de krappe kant te worden met de veranderde inzichten qua veiligheid maar vergeet niet dat Zolder nog steeds in het bezit is van een geldige FIA keuring. Loopt geloof ik wel af eind 2005........niet helemaal zeker. De WS terug in Belgie? Ben er vrij zeker van dat we die terugzien............waar? Spa of Zolder.......we zullen zien ;) Kijk als het circuit nu werkelijk zo slecht zou zijn............waarom zijn de World Series dan voor het derde jaar oprij te gast in Zolder? Dan moeten ze toch iets goed doen ;)

Daarnaast is de keuze van de circuits voor de WS dan ook raar te noemen, Blibao, Monaco, Le Mans Bugatti zijn nou ook niet de voorbeelden van moderne veiligheidseisen.

Wat betreft die FIA-officials, er zat er eentje tussen die niet eens had mogen rondlopen op Circuit Zolder................als we de normen hanteren van het bedrijfsleven. Die man had in dat weekend te maken met verstrengelde belangen. Kijk voor de rest schrijf en zeg ik er niks over...........maar hoe langer hoe meer ik erover nadenk kan een dergelijke situatie niet. Bewijzen kan ik het niet maar ik heb zo wel mijn vermoedens ;)

Gèrre
03-05-2005, 19:27
Ik vond het de races op zich niet slecht. Enkel de zovele sc procedures en de twee rode vlaggen kort na mekaar van ik wel spijtig. Dat er zo veel volk was is voor mij geen probleem ma dat die dan ook nog eens allemaal op 1 zelfde moment in de paddock moete kruipen en vooruit slenteren. Daar krijg ik het van op mijn heupen. Ik kon niet eens van kanaal bacht naar de villeneuve chicane zonder aan elke stand te moeten stoppen voor mensen die niet achter hun kijken. Ik vind dat ze dat punt moeten regelen of zo. Het weer was dan weer wel prachtig.

marcel
03-05-2005, 20:56
die World series in Monaco, wanneer is da? hetzelfde weekend als de F1, of gaan ze daarvoor die stad nog eens apart afzetten?

schumivill
03-05-2005, 21:16
Kdacht da die in het voorprogramma van de F1 rijden :)

Luuk S
04-05-2005, 09:46
@ Mark,
het was nog sterker, verschillende meganes hadden zelfs geen trekoog.
En inderdaad, FIA-keuring CZ loopt af eind 2005

Mr.Dallara
04-05-2005, 12:52
@ Mark,
het was nog sterker, verschillende meganes hadden zelfs geen trekoog.


En dit terwijl dinsdag in Spa tijdens de testdag al bij al de getakelde Meganes problemen waren... Kort op de bal spelen en dan snel een (nood)oplossing improviseren deed Renault Sport dus ook niet.
Verder is het perfect mogelijk om de Méganes vertikaal te takelen (zoals bv een Posche, dmv de deuren te openen en dan met een balk boven het dak en dan met stroppen aan de rolkooi in de deuren. Dan is er nog wel één probleem, want Oreca heeft juist aan die zijkanten aan de deuren, mooie carbonnen platen gemonteerd die dus wel degelijk heel mooi zijn, maar dus verschrikkelijk de depanages verhinderen.


die World series in Monaco, wanneer is da? hetzelfde weekend als de F1, of gaan ze daarvoor die stad nog eens apart afzetten?

Uiteraard gaan ze Monaco maar één maal plat leggen voor een race weekend!
In het weekend van 22 mei zal dus de Formule 1 rijden, maar ook de GP2, de World Series en de Euro F3!

Van een prachtig weekend gesproken ;)
De WS, GP2 en euro F3rijden wel in dit bijzonder format elk maar één race in het weekend t.o.v. 2 racen in een normaal race weekend...

marcel
04-05-2005, 14:05
prachtig weekend, maar ik denk dat het voor de teams iets minder prachtig gaat zijn, dan?

Dimi
04-05-2005, 20:53
als het allemaal aan CZ ligt, waarom zijn die problemen er dan niet bij andere series?
idd vorig jaar was er bij de euro 3000 series (truckracing weekend) toch niet zoveel gebeerd dacht ik

Dimi
04-05-2005, 21:02
Ik kon niet eens van kanaal bacht naar de villeneuve chicane zonder aan elke stand te moeten stoppen voor mensen die niet achter hun kijken. Ik vind dat ze dat punt moeten regelen of zo. Het weer was dan weer wel prachtig.
ik vond da ook kheb er een keer misschien 20 minuten over gedaan om om van de espanade tot de zittribune te geraken via die brug
en dan stond zaten die zittribunes nog es vol en daarachter ging het ook nie voorruit. op dat moment was het sc bij de megane trophy en ik had gehoopt om de herstart te kunnen zien
niet gelukt dus :frusty:

Raceboy
04-05-2005, 21:07
Probleem is niet dat Zolder dat niet aankan zoveel volk. met de DTm lukte dat wel omdat er mensen zijn met overdekte tribunen kaarten, onoverdekte tribune kaarten, paddockkaarten, niet-paddockkaarten. Dan gaat de mensenmasssa vanzelf uit elkaar.

bluelite
04-05-2005, 22:04
Zolder zou moeten investeren in een nieuwe, die begint van aan de Ickx-chicane tot in de 1ste linkse. Zo kan je al heel wat volk 'kwijt' en verminder je dus de drukte bovenaan de tribunes en het pitgebouw. Een volgende stap moet de aanleg van betere en meer verbindingen zijn tussen paddock en tribunes. Die brug boven de start/finish is veel te smal om een massa mensen door te laten en dat kleine tunneltje onder de grid stond dit weekend niet eens open. Volgens mij moet er enkel met brede tunnels gewerkt worden, zoals in Spa, maar dan wel een drietal. Die voetgangersbrug boven start/finish moet weg, omdat die een beetje het zicht belemmert. Verder moeten tijdens evenementen als deze provisoire tribunes opgericht worden aan de Jacky Ickx, kant paddock, en zeker ook aan het Bolderberg-Rindt-gedeelte. Misschien ook ten koste van enkele bomen zo'n voorlopige tribune in de Villeneuve? Ook moeten er nieuwe curbstones en asfalt gelegd worden en in plaats van twee afsluitingen langs het circuit, zou op sommige plaatsen één hek moeten volstaan.

Dit zal allemaal bakken vol geld kosten, maar als Circuit Zolder enkele topevenementen zoals de World Series wil blijven organiseren, dan zal het een deel van die veranderingen zeker moeten doorvoeren. Tegelijk komt dit ook de toeschouwers ten goede.

marcel
04-05-2005, 22:23
wat ze ook zouden moeten kunnen doen, is aan de andere kant van het circuit ruimte maken voor de toeschouwers. nu kan je enkel langs de binnenkant staan (behalve aan de tribunes), terwijl er langs de overkant nog wel plaats gemaakt kan worden. maar dan krijg je natuurlijk wel weer de groenen tegen...

Mr.Dallara
04-05-2005, 22:24
@ Mark: kan je ook de crash van in kwali 1 in de chicane en de heuvel van op zaterdag online zwieren?

schumivill
04-05-2005, 22:49
Kzit zelf op het forum,en de beheerder wil dat er alléén gelinkt word naar de tread,dus geef ik die,hier de crash van in de eerste kwalif.

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=17739

Mark
04-05-2005, 23:02
Kzit zelf op het forum,en de beheerder wil dat er alléén gelinkt word naar de tread,dus geef ik die,hier de crash van in de eerste kwalif.

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=17739

Had de link gevonden via ten-tenths..............maar inmiddels is er een zandbak te vinden tbk.fameflame.dk ;) We zijn aan het downen :D

schumivill
04-05-2005, 23:22
Even opmerking over eerste klapper op de sacraments,is waarschijnlijk al veel gezegd,rood,toch hevig aan het zwaaien die marchals,betekend denk ik toch,einde kwalif,en VERTRAGEN zodat je indien nodig kan stoppen,yeah right :crazy: ,die twee marchals die er naartoe renden hadden zoveel geluk,gelukkig...

Mr.Dallara
05-05-2005, 12:27
Men kondigde het al maanden van vooraf aan en zou een extra stunt gaan worden tijdens de Renault Days, nl het (pop)concert.

Maar ik heb er nergens iets van gezien of gehoord... :o :(


Toch wel prachtig dat niemand het heeft "gemist"!
Dit verklaart meer dan overduidelijk dat iedereen meer dan genoeg zicht geamuseerd heeft en dat iedereen tevreden en vol voldoening huiswaards is gereden.

Blijkbaar heeft Renault Sport dan toch een goed marketing strategie voor 2005? ;)

bluelite
06-05-2005, 01:08
Ik heb helemaal niets gehoord over een popconcert en er stond ook helemaal niks op het programma...

Mathias G
06-05-2005, 12:14
Heeft iemand hier misschien de volledige uitslagen van de formule renault 1600 wedstrijden?

Belle
06-05-2005, 13:14
De uitslagen van de gereden F1600 wedstrijden dit seizoen vind je hier (http://www.renault-sport.be/results.asp?RefCat=2&Y=2005).


bron: Renault Sport

Mathias G
06-05-2005, 13:20
Thanks :worship:

Dimi
06-05-2005, 21:08
kleine tunneltje onder de grid .
waar bevind zich dat dan??
ik ben toch al zeker een 20-tal keren in zolder geweest, maar ik heb nog nooit een tunneltje onder de grid gezien

Raceboy
06-05-2005, 21:11
komt uit op de tribune en aan de andere kant aan de trap boven de sie naar achter het podium leidt (daar waar de garagepoort is).

Nicki_Mks
06-05-2005, 22:30
En het is alleen open wanneer er zo weinig volk is dat niemand het gebruikt...

Mark
06-05-2005, 23:28
heb alle beelden vanuit de Mégane van R. Kuppens gezien en er was zeker de mogelijkheid om 2 ronden vroeger alles te evacueren.

Dan heb je ook gezien dat Kuppens niet van zijn gas gaat tijdens het geel op op de brug (post 14) in race 2 ;) Mijn oortjes doen het werk, daar heb ik geen Motec-uitdraai voor nodig :D

Overigens mooie beelden, gaan jullie dat voor de rest van het seizoen ook doen? Een happy downloader bij deze ;)

Op de site van Renault Sport spreken ze overigens over een succes:
Avec 79 000 spectateurs sur les deux jours, du grand spectacle sur la piste et dans le paddock… et un grand soleil, la première manche des World Series by Renault a été une réussite totale. C’était la fête de l’automobile et de Renault sur le circuit de Zolder !

http://www.renault-sport.com/fr/

Mark
07-05-2005, 00:34
De tweede kwalificatie in de Renault World Series werd op aanvraag van de coureurs gewijzigd. De rijders beklaagden zich over het feit dat het circuit te klein was om zo veel auto’s aan te kunnen. Het was bijna onmogelijk om een vrije ronde te rijden.
www.autosport.nl


De feiten:
Overzicht circuits op de kalender van de World Series

Zolder: lengte 3997 meter, geen service road. Uitloopstroken, volgens FIA normen. Nieuwe gedeelte zeer ruim, oude gedeelte op de limiet.
Monaco: lengte 3340 meter, geen service road. Uitloopstroken..........niet aanwezig, alleen veel hoge kranen en perfect getrainde marshals voorzien van de juiste hulpmiddelen.
Valencia: lengte 4005 meter, Uitloosptroken op Sahara-nivo. Geen service-road aanwezig
Le Mans Bugatti: 4273 meter, geen service road, uitloopstroken op gemiddeld nivo................
Bilbao: 3980 meter (onder voorbehoud), Zeer zeker geen service-road en uitloopstroken.
Oscherleben: 3668 meter, geen service road..........wel uitloopstroken op Sahara-nivo maar zeer zeker niet overal.
Donington Park: 4020 meter (uitgaande van het GP circuit), geen service road..............wel brede uitloopstroken
Estorlil: 4183 meter, geen service-road, uitloopstroken van gemiddeld nivo.
Monza: 5793 meter, geen service road, uitloopstroken van gemiddeld nivo


Conclusie: de bewering van de pubers heren coureurs zijn regelrechte onzin. Circuit Zolder is zeer zeker niet te kort, Monza is een echte uitbijter qua lengte. De rest zit op vergelijkbare lengte. Monaco en Oschersleben zijn zelfs significant korter. De circuits zijn ook bijna allemaal te kenemerken als "old-style"............er zitten nou niet bepaald "Tilke-designed" monsters tussen. Beweringen dat Zolder niet meer mee kan in de vaart der volkeren is dus voor een zeer groot gedeelte regelrechte onzin. Dat her en der iets veranderd moet worden is duidelijk maar dat zijn detail-aanpassingen ;)

Zeer benieuwd hoe het seizoen verder gaat ;)

Dimi
07-05-2005, 18:20
Erg grappige dingen tegengekomen op dit toch wel vermakelijk weekend.

Mooiste was een gezin dat zich aan het orienteren was adhv het plannetje dat op de reclameblaadjes van de F1 van Spa stond. :D

:p
Aan mij kwamen er 2 vrage om hoelaat jacky ickx handtekeningen ging uitdelen terwijl ze op het plannetje naar de zogenaamde chicane wezen :D

Mr.Dallara
26-11-2005, 23:42
Filmpje.................
http://rapidshare.de/files/1525123/Big_crash_Formula_Renault_Zolder_2005_by_Iceman24. avi.html

Weet er iemand waar de movie clip nog ergens online te vinden is?
de link is dood op deze moment...

Of heeft iemend ze online op HD?


Het gaat hem dus over de beelden vd zware crash in kwali 1 op zaterdag tijdens de WS op zolder dit jaar...

Thomaske
27-11-2005, 09:31
Look PM.

Mvg...