PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 5 en 6


Sennake
31-03-2005, 21:05
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2005.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 5 en 6 :

Neen, geen paniek! Je bent niet te laat met je antwoorden. Maar ik wou wel even aankondigen dat ik tot en met maandag 4 april in Parijs verblijf, zodat je de resultaten van vraag 5 en 6 pas ten vroegste maandagavond mag verwachten. Als ik op een deftig uur thuis ben. Anders wordt het dinsdagmorgen.

Zo, nu hoef je mijn collega's admins niet omver te mailen met vragen omtrent de uitslag ;)

Sennake
04-04-2005, 22:57
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2005.jpg

Hier zijn we met de ECHTE oplossingen van vraag 5 en 6 :

Vraag 5 :


Welke Monegask zat (samen met 2 andere piloten) achter het stuur in deze wagen? Ortelli
Om welke race gaat het hier? 24 uur van Spa-Francorchamps
In welk jaar speelt dit zich af? 2003
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Porsche 996 GT3 (RS)
Wat was het behaalde resultaat in deze race? 1e



Hét struikelblok bleek hier de naam van de wagen te zijn. Niet dat er ook maar iemand was die het echt niet wist, maar we wilden toch enkele elementen terugvinden in je antwoord om het als correct aan te rekenen. Werner en ik waren overeengekomen dat er 3 dingen moesten in voorkomen : “Porsche”, “911” OF “996”, en “GT3”. Die elementen zijn toch wel essentiëel om ondubbelzinnig dit wagentype aan te duiden. Iedereen die deze 3 elementen in zijn antwoord staan had kreeg de volle punten toebedeeld. Sommigen vergaten dus te vermelden dat het om een Porsche ging, ofwel was het een “Porsche 911/996” zonder “GT3”, maar meestal werd de nummering “911” en/of “996” vergeten. “Porsche GT3” vonden we ook net iets te weinig informatie om als correct antwoord aanvaard te worden.

Vraag 6 :


Wie zit hier achter het stuur? Hansen
In welke gemeente werd deze race gereden? Maasmechelen
In welk jaar speelt dit zich af? 2003
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Citroën Xsara
Wat was het behaalde resultaat in deze race? 1e


Hier bleek dan weer het jaartal een groot struikelblok te zijn. Nu, weet dat ik zelf de foto getrokken heb en dat ik in 2004 niet naar Maasmechelen geweest ben… Het was dus echt wel de 2003 versie, wat je o.a. kon zien aan de stickers op het dak…

Dit levert dus de volgende tussenstand op :


AlainH : 30
Baron : 30
Corvetteboy : 30
Guy : 30
Iceman : 30
Jan : 30
Lotuzzz : 30
Ottooke : 30
Pat : 30
Pompierke : 30
Porsche : 30
RX-7freakske : 30
Vdhb'er : 30
Veloce : 30
Dragonfly : 29
HHugo : 29
Johan : 29
Juha : 29
Kulgan : 29
Manu : 29
Megane : 29
Raceboy : 29
Clubby1275 : 28
Fré : 28
Huudo : 28
Lambo : 28
Le pilote sans visage : 28
Sledge : 28
Vanni : 28
Bazzie : 27
Bezemwagen : 27
Marcel : 27
Racefreak : 27
Thomaske GLPK : 26
Zaibatsu Racing : 25
The Interceptor : 20
Airco : 19
206WRC-ke : 10
Bluelite : 10
Selespeed : 10
FIAGT : 8
Zapper : 8


Het aantal ex-aequo’s begint mede door de 2 struikelblokken te minderen, wat niet betekent dat de “gevallenen” kansloos zouden zijn. Er komen nog addertjes, wees maar gerust :)

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 7 en 8!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/antwoorden_2005.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

Guido
04-04-2005, 23:56
De Porsche wist ik enkel omdat ik er al eens een update set heb voor zien liggen :D

De Citroën heb ik gegokt qua jaartal en plaats. Ach ja, so be it. 28 is een mooi rond getal zich ik dan maar :D :D

Rallyloverke
05-04-2005, 12:51
Gelukkig had ik in 2004 voor de verandering een foto van Hansen genomen en direct gezien dat het niet dezelfde was. En ik nam daar idd bij dat onze Quiz-master zèlf deze foto had genomen. Hierdoor kwam ik tot het jaartal 2003.

kulgan
05-04-2005, 13:19
ik heb in ieder geval enorm getwijfeld tussen 2003 en 2004.
Maar op de fotos uit 2004 die ik vond; was meestal regen te zien.

Dus daarom de beredeneerde gok op 2003

Selespeed
05-04-2005, 13:51
Ben super content met mijn eerste deelname 10/10 :applaus:

lotuzzz
05-04-2005, 16:07
Het elitetroepje met de maximumscore wordt toch wel elke keer een pakje kleiner... :+

Ik had ook wel even moeite met het jaartal van de citroën. Ik had foto's van 2003 en 2004 naast elkaar gelegd en... :eek: ... die livery was op het eerste zicht echt wel identiek!!!
Gelukkig viel op een bepaalde foto mijn arendsoog op het dak :)

Juha
05-04-2005, 17:45
Die foto van Hansen was makkelijk, vorig jaar zat er exact dezelfde foto van de 206 van Knapick.

Maar ik heb me laten vangen aan die Porsche. :frusty:

29 punten, nog goed bezig. :)

Veloce
06-04-2005, 03:11
Uiteraard was "Hotel Lika" de weggever dat het in Maasmechelen was.
Dan heb ik op de website van Kenneth Hansen (www.hansen-motorsport.se) de foto's van 2003 en 2004 bekeken en daarbij zag ik de sticker op de spoiler er alleen in 2003 op zat. Die stickers op het dak waren me nog niet zo opgevallen...

Porsche GT3 is natuurlijk wat magertjes als antwoord, maar Citroën Xsara is ook maar summier.

Jan
06-04-2005, 08:45
De verschillen op het dak waren mij ook nog niet opgevallen, de bestickering op de spoiler daarentegen wel. Het feit dat de auteur van de foto in 2004 niet aanwezig was op het EK rallycross in Maasmechelen was dan vanzelfsprekend de bevestiging dat het om een foto uit 2003 ging. De antwoorden op de éénpuntsvragen liggen trouwens vaak verrassend dicht bij "huis" ;)

jan

The Interceptor
06-04-2005, 21:12
Een heel tijdje geleden had ik deze vragen al opgelost en opgeschreven op een papiertje, maar dus kwijtgespeeld merkte ik vrijdagavond. Dan maar snel weer ff zoeken, al wist ik de meeste antwoorden nog wel.

Dat jaar van Hansen, daar heb ik ook wat zoekwerk voor gehad, maar bij het vergelijken van wat foto's kwam 2003 er wel uit :)
Bij de Porsche herkende ik verijwel meteen Francorchamps, tot ik begon te dubbelchecken. Dan bemerkte ik dat er op de Porsche hier geen sticker op de ruit te zien was :confused: terwijl ik dat op mijn gevonden foto's wel overal zag. Nog wat verder gezocht tot een foto waar hij over de finish reed, daar ook zonder sticker: oef :)
Weet misschien iemand de reden hiervan? Is de ruit vervangen tijdens de race, of de sticker misschien losgekomen door de hevige regen (eventueel door ruitenwisser)?

Sennake
06-04-2005, 22:15
Weet misschien iemand de reden hiervan? Is de ruit vervangen tijdens de race, of de sticker misschien losgekomen door de hevige regen (eventueel door ruitenwisser)?

Dat zou best wel eens kunnen. Feit is dat ik deze foto genomen heb enkele uren vóór de finish, toen het eindelijk opgehouden was met regenen. Maar het heeft wel serieus geregend die race, ik zie ons daar nog altijd zitten kaarten onder dat tentzeil...

Megane
07-04-2005, 06:49
Beste Guy,

Ik heb U een mail gestuurd ivm het antwoord Porsche GT3.
In de info die ik vindt staat dit telkens zo vermeld.

Kan U dit eens na kijken.

Dank U megane

Dragonfly
07-04-2005, 23:17
Kwas nog zo goe bezig :) en dan op zoiet afgestraft worden :fight: