View Full Version : Lifestyle: Wonen en autosport
Paddockers,
Een heel simpele vraag, hoe laten jullie de autosport in jullie woon- en/of verblijfsruimten toe? Hangt het vol met foto's? Staan er onderdelen van racewagens in jullie woonkamers? Of is er helemaal niets terug te vinden van autosport in jullie huizen en appartementen?
De reden van deze vraag, vanaf juli ben ik de gelukkige eigenaar van "Palazzo chiatta della sabbia" (lees: Nederlands huis, te duur voor te weing :) ......dat is goed nieuws voor jullie, emigratie plannen richting België / Duitsland behoren hiermee tot het verleden :D)
Laat eens wat voorbeelden zien, kan ik wellicht inspiratie opdoen......... Het behang voor de wc heb ik al, dat gaan allemaal posters worden van de diverse racemeetings in de afgelopen jaren.
Het behang voor de wc heb ik al, dat gaan allemaal posters worden van de diverse racemeetings in de afgelopen jaren.
Zie dan maar dat je nooit zware diarree krijgt :+
bij mij staan hier 2 die-casts (audi R8 2001 en de Williams waarmee Montoya zijn eerste GP won), maar voor de rest niks. ik zit dan ook maar op een kotje van 3x5 meter of zo
Speesman
03-04-2005, 01:41
Geen woorden, een foto zegt genoeg. Dit is onze living (alle, eigenlijk die van mijn broer) :)
http://calamitas.studentenweb.org/website/fotos/IM000654.JPG
The Interceptor
03-04-2005, 02:09
Ik woon nog thuis :) op mijn kamer staan wel een aantal modelletjes en een aantal posters tegen de muur.
En ik heb ook zelf een meubeltje gemaakt: een achterband vd F3000 van enkele jaren geleden, met in de opening, een rond stukje hout gelegd, en dat dient nu als mijn nachtkastje :D
Yannick R
03-04-2005, 22:23
IN de garage is het zeer duidelijk te zien :D
Maar in het huis zelf .. mijn kamer alleszinds wel.
Posters (Porsche GT2, Ducati, ..).
Nog enkele schaalauto's: Lambo, Ferrari, Porsche, ...
Enkele kart-bekers (één eigenlijk :D)
Race games op consoles/PC
En dat is het zowat denk ik.
voor mark had ik persoonlijk gedacht aan zo'n kartonnen cut-out van Paulien? Iets voor in de hal misschien? :D
Ik dacht meer aan zoiets voor Mark:
http://www.thehomesource.net/categories/ABaby_red_race_car_bed.jpg
:D
Nu even serieus. Ik woon nog bij mijn ouders, maar mijn kamer hangt vol met posters en foto's, er staan schaalmodellen en memorabilia en er liggen boeken over autosport. Misschien kan je ideetjes vinden op www.racefanfurniture.com
In Amerika zijn replica's van nascar-motorkappen te koop, op eerdergenoemde site ook te vinden. Misschien dat je ergens in de lage landen zoiets kan vastkrijgen... Ook heb ik al gehoord van mensen die afgedankte slicks als tafelpoot gebruiken en daar dan een glazen plaat opleggen. Kijk anders nog eens goed rond in de Wheels, daar kan je misschien ook nog een ideetje pikken ;)
Ikzelf zat met het idee te spelen een afgedankte BMW V12-motor te gebruiken als basis voor een salontafeltje nadat ik dit had gezien :
http://galeria.gilfil.tk/albums/Dump/EngineTable.sized.jpg
Laatst op een beurs ook de achterkant van een Cadillac gezien die omgetoverd was tot 2-persoonszetel...
In een serie vroeger op VTM ( 3 Mannen onder 1 Dak ) hadden ze de voorkant van een wagen als barkast...
Natuurlijk vanalles aan de muur hangen van memorablia, daar moet je eens in de Wheels voor gaan kijken om inspiratie op te doen ;)
in mijn slaapkamer : niks buiten een stapel autosports en motorsport aktuells
in mijn living : massa autosportboeken en enkele leuke posters
in mijn keuken : enkele pitspoezen op vraag van mijne kok
in mijn eetkamer : collages, posters, racetafels, motorkappen en andere brokstukken, originele helmen en overalls (de meesten onder jullie zijn er trouwens al eens geweest, ben nogal sociaal)
Alleen mijn bureel is wat ingericht in het kader van de autosport. Daar vind je wat autosportfoto's. Sinds de laatste jaren vind je daar onder andere fotocollages van wedstrijden waaraan ik heb deelgenomen. De collages werden gemaakt door vrienden en ik ben hen daar zeer dankbaar voor. Dit gaat van karting over rittensport tot slalom en TC.
Uit een vorig leven als "marshall" vind je hier een manequin met een "marshall-overall". Ook de "kazuifels" die we kregen op de F1 nemen (tegen de muur) een belangrijke rol in. In dit leven kon ik ook de (lege) champagnefles van DTM-winnaar (in Zolder) Aiello, gehandtekend door Aiello bemachtigen. Ook deze staat op een voorname plaats.
Tijdens mijn bezoek aan Le Mans kocht ik een litho van de Bentley EXP SPEED 8 (Wallace-Leitzinger-van de Poele) met de bedoeling deze op mijn bureel te hangen. Mijn vrouw vond dit stuk echter te mooi om het op een "verborgen" plaats te hangen en zag het liever in de woonkamer. Nadat het mooi werd ingekadert, kreeg het daar een plaatsje. Als vervolg daarop kocht ik een Minichamps model 1/43 van dezelfde auto. Deze staat nu op een schavotje, net onder de litho.
Onze kleinste krijgt nu en dan een geschenkje. Iedereen weet dat hij verzot is op autosport. Meestal zijn deze geschenken raceauto's die hij dan netjes op zijn kamer plaatst. Hij heeft ook reeds beslag gelegd op de modelletjes van vader (enkele van Barrichello). Die staan netjes tussen zijn collectie. In de buurt van deze collectie verzamelt hij ook de zeldzame bekers van papa... En dan vergeet ik nog de brokstukken die hij hier en daar kan bemachtigen...
Eén zaak waarop hij zeer fier is, is een T-shirt waarop hij vorig jaar een dertigtal handtekeningen van piloten en vooraanstaande medewerkers van de FIA liet zetten naar aanleiding van de corso van de 24 uur van Spa. Het is sindsdien nog eens gewassen (omdat het te vuil was). Nu heeft hij zijn mama verboden om het nog ooit te wassen...
Op mijn bureel zou ik het volgende nog willen. Eén muur in de zwart/wit geblokte kleuren, zeg maar Victory-lane of zoiets. Ook loop ik met het idee om op één van die muren een "muurschildering" van een raceauto te laten maken. Misschien een vragen aan Carlos...
C U
De eerste 20 jaren van mijn leven bestond het behang van de slaapkamer uitsluitend uit posters afkomstig uit l'Automobile, Sport-Auto, Motorensport/Sportmoteurs,Échappement enz... Niet dat ik er zelf zo vroeg bijwas, maar mijn oudere broers waren destijds ook nogal gepassioneerd, dus hebben ze mij van kleinsaf geďmpregneerd met racewagens.
Vrouwen in een mensenleven kunnen echter wel voor enige kentering in interieurinrichting zorgen, op dit ogenblik siert er nog welgeteld één autosportgerelateerde foto de huiskamer. Het gaat om een eigen opname (50 x 70 cm) van een Renault Spider in de door een aantal Paddockers gekende en door sommige Paddockers gecopieerde :D "huisstijl", haast onherkenbaar dus.
Zoonlief zorgt er anders wel voor dat er geregeld schaalmodellen op 1:18 in de living "tentoongesteld" worden (hij maakt dan ook klassementen op genre "top vijf van de week"). In zijn kamer hangen wel foto's van de Toyota GT One, Peugeot 206 WRC, Orange Arrows F1 en op de muren heb ik met een zelfgemaakt sjabloon een aantal keren de Ferrari F1 2003 geschilderd.
Momenteel zoek ik naar een passend plekje voor de litho van Carlos Ghijs, gewonnen met de DePaddock on-line quiz 2004 ;)
jan
Momenteel zoek ik naar een passend plekje voor de litho van Carlos Ghijs, gewonnen met de DePaddock on-line quiz 2004 ;)
Hmmmm, je kan de foto van je vrouw misschien van de muur halen? ;) :D
Dat V12-tafeltje is toch wel je van het. Ga na de verhuizing toch eens kijken of ik dat kan realiseren. Heb in vroeger dagen weleens een slick gebruikt als salontafeltje, glazen plaat erover heen en klaar.........
Wat betreft schilderijen, heb ooit eens een 3-d schilderij gezien waarbij men een stukje "slick" uit het schilderij liet komen. Zou zoiets wel willen maar dan met een voorvleugel van een F3-wagen ofzo.
In het verleden heb ik weleens in garage-bedrijven van die "reliëf-auto's" aan de muur zien hangen. Schaal 1:1, 1:2 of iets kleiner........iemand idee waar zoiets te krijgen zou zijn? Liefst natuurlijk van een model dat ooit races heeft gereden..........foto's zoeken en op weg naar een stickertjes-man.
Hmmmm, je kan de foto van je vrouw misschien van de muur halen? ;) :D
Er hangt zelfs géén foto van mijn vrouw aan de muur, dus die Renault Spider heeft het wel ver gebracht :D
jan
Mijn kamer en deur hangt boemvol met autosport. Mijn deur is bestickert met allerlei merken en de rest van mijn kamer hangt vol met Toyota Motorsport. Ik heb nog een kuipzetel staan voor in te lezen en er ligt ook nog een kappote velg + band van de yariscup. Der zijn ook genoeg moddelauto's aanwezig en documentatie van veel koersen van dexters racing vanaf 1985... Ook liggen er redelijk wat fiets onderdelen.Er slingeren ook wa helmen rond en, last but not least een hele resem bekers die pa en ik in de loop der jaren verdiend hebben.
The Interceptor
06-04-2005, 21:19
Hier staan ook wel enkele leuke (maar prijzige :() meubeltjes te koop: http://www.sauberracingart.com/
Op mijn kamer zijn er +- 1000 autosporttijdschriften te vinden. Verder heb ik er nog verschillende schaalmodellen staan: Mika Häkkinen (McLaren MP4/14 en MP4/15), David Coulthard (McLaren MP4/13) op 1:43 van Minichamps. Verder heb ik nog de Jordan EJ14 van Heinz-Harald Frentzen op 1:18 van Minichamps. En nog van dezelfde producent op 1:64 heb ik Ayrton Senna (McLaren MP4/8), Alain Prost (Williams Renault FW15), Karl Wendlinger (Sauber Mercedes uit 1993), Mark Blundell (Tyrrell-Yamaha 022) en Mika Häkkinen en David Coulthard samen.
Uit de DTM heb ik Bernd Schneider (Mercedes CLK DTM 2001) op 1:43 en Jean Alesi (Mercedes), Timo Scheider (Opel) en Mattias Ekström op 1:87 van Schuco.
Als afwisseling heb ik nog een Duitse F3 van Jörg Müller (Dallara-Fiat), Al Unser Jr. uit de CART Series (Team Penske 1993) en Conceiro (Porsche 996 GT3-RS 2002) uit de Euro GT Series op 1:64.
Sinds vrijdag heb ik de Citroën Xsara WRC van Carlos Sainz uit de Monte Carlo 2003 van Solido op schaal 1:18.
Op mijn slaapkamer hangt er nog een poster van de Chrysler Viper GTS-R van Pertti Kuismanen uit de Belcar Masters 2004.
op de kamer: modellen: Renault alonso 2004, ferrari irvine 1999, Tyrrell Verstappen 1997 (lach niet :D),Ford Thunderbird mark martin 1996. Ford Taurus Mark martin 2001+2003. Procar BMW Slaus, Viper Kumpen-Hezemans- Matteuzzi Le mans 2002, Renault megan prince Luxemburg 1999, Mitsubishi Loix/smeets Safari 1999.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.