Log in

View Full Version : Wordt er hier iemand wijs uit deze mail aub? Ik niet dus.

Sennake
04-04-2005, 23:26
Mannekes, ik heb een Engels mailke binnengekregen van een Japanse modelbouw-enthousiasteling die me iets wil zeggen. Maar ik heb dat mailke nu al 7 keer gelezen en ik begrijp nog niet goed wat hij eigenlijk wil zeggen. Dus gooi ik het maar eens op het forum. Geheimen staan er niet in :D

Ik begrijp wel dat hij wil dat ik ook eens naar zijn homepage ga kijken en hem vertel of ik het goed vind. En dat hij een winkel heeft (denk ik). En oh ja, dat zijn Engels niet zo goed is. Maar dat had ik al begrepen. Voor de rest raak ik er maar niet wijs uit.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt voor de moeite hoor!

Hier is de bewuste mail. Eigenlijk best wel grappig als je hem leest :

Mr.Guy "Sennake" Golsteyn

Hello. Nice to meet you.
Please forgive sudden mail.

I am a storekeeper of the model shop in Japan.
And, it is a modeler with which the liked model is uncommonly
produced.

I am not good at English.
Therefore, I think that it is when sentences are amusing.
Please forgive me.

I discovered your homepage.
And, because you variously saw Ge, it was impressed.
The number of photographs of the kit of Tamiya is great.

The address on my homepage is as follows.
http://homepage2.nifty.com/hope/
Please look when it is good.

Then, I am suddenly sorry.
Thank you.

ac.cobra427
05-04-2005, 11:39
Ik denk dat hij wil zeggen dat hij een modelshop heeft, waar voornamelijk kits/modellen worden verkocht die buiten de grote merken vallen. Rariteiten zo wat.

produced.

Wat ie met ''suddenly sorry'' wil bedoelen is me ook een raadsel. :p

FIRE
05-04-2005, 13:03
Ik denk dat hij wil zeggen dat hij een modelshop heeft, waar voornamelijk kits/modellen worden verkocht die buiten de grote merken vallen. Rariteiten zo wat.

Wat ie met ''suddenly sorry'' wil bedoelen is me ook een raadsel. :p
Ik denk dat hij zich verontschuldigd voor het ongevraagd sturen van een email.

Yannick R
05-04-2005, 13:18
Volgens mij stuurt hij een soort 'fanmail' om op uw collectie te stoefen en vraagt tevens om eens naar zijn winkel/collectie te kijken (op i-net).

RaptuningGirl
05-04-2005, 13:19
Mannekes, ik heb een Engels mailke binnengekregen van een Japanse modelbouw-enthousiasteling die me iets wil zeggen. Maar ik heb dat mailke nu al 7 keer gelezen en ik begrijp nog niet goed wat hij eigenlijk wil zeggen. Dus gooi ik het maar eens op het forum. Geheimen staan er niet in :D

Ik begrijp wel dat hij wil dat ik ook eens naar zijn homepage ga kijken en hem vertel of ik het goed vind. En dat hij een winkel heeft (denk ik). En oh ja, dat zijn Engels niet zo goed is. Maar dat had ik al begrepen. Voor de rest raak ik er maar niet wijs uit.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt voor de moeite hoor!

Hier is de bewuste mail. Eigenlijk best wel grappig als je hem leest :

Mr.Guy "Sennake" Golsteyn

Hello. Nice to meet you.
Please forgive sudden mail.

produced.

Please forgive me.

I discovered your homepage.
And, because you variously saw Ge, it was impressed.
The number of photographs of the kit of Tamiya is great.

The address on my homepage is as follows.
http://homepage2.nifty.com/hope/
Please look when it is good.

Then, I am suddenly sorry.
Thank you.
Denk dat hem zegt: dat em geïnteresseerd is in je modellen :)

A.J.
05-04-2005, 15:12
Guy, je hebt die mail toch niet op 1 april gehad zeker?

ac.cobra427
06-04-2005, 00:44
Guy, je hebt die mail toch niet op 1 april gehad zeker?

Hahahaha, een goeie ! :applaus:

Pascal
06-04-2005, 01:41
Ben eens naar de website geweest. Dat is voor mij Chinees :frusty: :+ :confused: :D

Jan
06-04-2005, 08:28
You want flench flies ol flied lice? :D

Rallyloverke
06-04-2005, 09:53
Ik kan aan de mail niet aan uit . Ik volgde de gegeven link in de hoop er dan beter aan uit te kunnen ... Geheel tevergeefs ...

Je kan de mens nog altijd in het Nederlands een mail terugsturen, laat hem ook maar eens nadenken :p

RaptuningGirl
06-04-2005, 10:07
Guy, je hebt die mail toch niet op 1 april gehad zeker? Wie weet was da een aprilgrap :+

Sennake
06-04-2005, 11:19
De mail dateert idd van 1 april, maar om nu een ganse site in het Chinees te bouwen ter ondersteuning van een grap...

Enfin, ik ben wel iets wijzer geworden van de antwoorden hier. Ik zal die gast zijn site dan maar eens gaan opzoeken en iets terugmailen zeker?

PS : het lijkt me eerder Japans.

Juha
06-04-2005, 11:45
De mail dateert idd van 1 april, maar om nu een ganse site in het Chinees te bouwen ter ondersteuning van een grap...

Enfin, ik ben wel iets wijzer geworden van de antwoorden hier. Ik zal die gast zijn site dan maar eens gaan opzoeken en iets terugmailen zeker?

De Japanner zal ook geen site in het Chinees bouwen. ;)

Die "suddenly sorry" slaat volgens mijn op "seriously sorry", waarmee hij dan iets bedoel zoals "really sorry".

Maar of je op die site iets gaat vinden, dat is een groot vraagteken. :D

Supra
06-04-2005, 11:50
volgens mij is hij gewoon geïterreseerd in u collectie.Hij heeft misschien wat gezien dat hem bevalt...

Raceboy
06-04-2005, 11:51
stuurt en mailtje terug:

"friendly sir, i was high happy with your electronically sended communication. Unlucky i was not doable to understand your text;" :D

Supra
06-04-2005, 11:54
Vraag hem eens dat hij stopt met jou spam door te sturen :d

Pascal
07-04-2005, 00:22

Natuurlijk is het Japans maar dat kon ik toch niet gebruiken in een spreekwoord :D

C U

Rallyloverke
07-04-2005, 15:00
volgens mij is hij gewoon geïterreseerd in u collectie.Hij heeft misschien wat gezien dat hem bevalt...

Wie weet hoeveel wil die kerel geven voor een bepaald auto-model. Da's zoals die Japanners eens komen bieden hebben op duiven. Hebben ze daar eens niet 25000 EUR geboden voor een duif?

Bart.Vandecavey
07-04-2005, 15:49
Wie weet hoeveel wil die kerel geven voor een bepaald auto-model. Da's zoals die Japanners eens komen bieden hebben op duiven. Hebben ze daar eens niet 25000 EUR geboden voor een duif?
elk jaar kopen ze de top 10 van Barcelona... die 25000 EUR is ongeveer wel de prijs. Den eersten vangt natuurlijk ietske meer.

Dominique
07-04-2005, 18:04
Please forgive me.
Awel, wat is het probleem? Hij heeft toch gelijk?