P De Sonville
07-04-2005, 15:08
Tijdens het Belcar New Race Festival kregen we nog een aantal forfaits te verwerken van teams die voor de 2de manche in Francorchamps wel paraat tekenen. Zo is er Moritz Racing, die voor de eerste wedstrijd paste wegens overlapping met de Dutch Super Challenge, waarin het team uit Amsterdam de service verleent aan een vijftal wagens. Ook zeker aanwezig zijn Dehoen/Essers met de ex Van de Velde-BMW E46 M3, Pudwell/Greensall en Van Moerkerke/Croydon met de Stealth’s B6, Van Der Kolk/Roelse met de bloedmooie BMW E46 Compact, de Porsche GT3 Cup van Vancraeynest/Dentant en de biturbo van Luc Gabriël, die het zitje deelt met René Snel. Blijkbaar klaart de hemel voor Gabriël Racing volledig open, want tijdens de Spa Euro Race komt hij aandraven met een heus “Dream Team”… Van ERG kregen we bericht dat de Marcos LM 600 méér dan waarschijnlijk terug aan de start komt.
Wat de pechvogels van het eerste uur betreft kunnen we meedelen dat de Audi TT van Mattheus/Redant terug in optima forma aan de start zal staan. Hetzelfde geldt voor de G&A BMW V8 van Smets/De Keersmaecker. De Gillet Vertigo zullen we voorlopig moeten missen, maar Johan Van Vaerenbergh werkt hard aan een alternatief om de tweede afspraak van het seizoen niet te missen. Ook bij Van Herck wordt hard gewerkt aan de Mazda RX7 die na motorbreuk vroegtijdig de handdoek moest werpen.
Kort samengevat zal het startveld moeiteloos de 50 wagens overschrijden. En dan hebben we de mogelijke guests nog niet meegeteld.
Wie zich tijdens het BNRF ook flink in de kijker reed, is de piepjonge Alexandre De Bock uit Waver die samen met Nicolas de Gastines uitkomt in de GPR-Porsche 996 GT3-RS. De 16-jarige De Bock is de jongste piloot ooit in de Belcar-geschiedenis en hij doet zodoende een gooi naar de Philip Verellen Junior Challenge. Hierin zal hij het moeten opnemen tegen andere youngsters zoals Josten (17), Haschke (18), Leest (19), Stroek (24), Bogemans (23), Muytjens (24), Van Loo (24) en Steinberg (24). Betreft de Philip Verellen Junior Challenge komen enkel piloten in aanmerking die geboren zijn in 1980 of later, maar die maximaal hun tweede jaar in de Mediagroup Van Dyck Belcar rijden. Andere jonge piloten vallen dus spijtig genoeg uit de boot, o.a. Dentant (19), Van Dongen (21), Verbist (21), Maes (22), Menten (23), De Keersmaecker (24) en Hoebben (24).
Bij AD Sport is de 2.1L turbo-krachtbron, waarmee het duo Bruynoghe/Schreurs 1’37” op de tabellen zette, nog niet hersteld waardoor het team uit Lummen een Porsche 996 GT3-R in de strijd gooit. Ditmaal met Vanierschot zelf aan het roer, samen met Patrick Schreurs. Nog verschuivingen zijn er bij Belgium Racing waar Stefan Verhoeven nu plaatsneemt naast Patric Derdaele in de Ultima. Bij RS Racing is het de beurt aan François Verbist om naast Ruben Maes de Porsche biturbo te temmen, terwijl men bij de familie Thiers mogelijk met drie piloten aan de start komt.
Na hun tweede plaats in de Klasse TB tijdens het BNRF gaat het duo Van Sande/Palttala terug aan de slag in GTA met de PSI Porsche biturbo. Leo Van Sande was na de openingsklassieker tevreden met het door PSI geboden alternatief en de behaalde punten. De Porsche biturbo die Palttala, één week voor de seizoensopener, tijdens testwerk in Dijon in de muur plantte, is volledig opgelapt.
Wat de pechvogels van het eerste uur betreft kunnen we meedelen dat de Audi TT van Mattheus/Redant terug in optima forma aan de start zal staan. Hetzelfde geldt voor de G&A BMW V8 van Smets/De Keersmaecker. De Gillet Vertigo zullen we voorlopig moeten missen, maar Johan Van Vaerenbergh werkt hard aan een alternatief om de tweede afspraak van het seizoen niet te missen. Ook bij Van Herck wordt hard gewerkt aan de Mazda RX7 die na motorbreuk vroegtijdig de handdoek moest werpen.
Kort samengevat zal het startveld moeiteloos de 50 wagens overschrijden. En dan hebben we de mogelijke guests nog niet meegeteld.
Wie zich tijdens het BNRF ook flink in de kijker reed, is de piepjonge Alexandre De Bock uit Waver die samen met Nicolas de Gastines uitkomt in de GPR-Porsche 996 GT3-RS. De 16-jarige De Bock is de jongste piloot ooit in de Belcar-geschiedenis en hij doet zodoende een gooi naar de Philip Verellen Junior Challenge. Hierin zal hij het moeten opnemen tegen andere youngsters zoals Josten (17), Haschke (18), Leest (19), Stroek (24), Bogemans (23), Muytjens (24), Van Loo (24) en Steinberg (24). Betreft de Philip Verellen Junior Challenge komen enkel piloten in aanmerking die geboren zijn in 1980 of later, maar die maximaal hun tweede jaar in de Mediagroup Van Dyck Belcar rijden. Andere jonge piloten vallen dus spijtig genoeg uit de boot, o.a. Dentant (19), Van Dongen (21), Verbist (21), Maes (22), Menten (23), De Keersmaecker (24) en Hoebben (24).
Bij AD Sport is de 2.1L turbo-krachtbron, waarmee het duo Bruynoghe/Schreurs 1’37” op de tabellen zette, nog niet hersteld waardoor het team uit Lummen een Porsche 996 GT3-R in de strijd gooit. Ditmaal met Vanierschot zelf aan het roer, samen met Patrick Schreurs. Nog verschuivingen zijn er bij Belgium Racing waar Stefan Verhoeven nu plaatsneemt naast Patric Derdaele in de Ultima. Bij RS Racing is het de beurt aan François Verbist om naast Ruben Maes de Porsche biturbo te temmen, terwijl men bij de familie Thiers mogelijk met drie piloten aan de start komt.
Na hun tweede plaats in de Klasse TB tijdens het BNRF gaat het duo Van Sande/Palttala terug aan de slag in GTA met de PSI Porsche biturbo. Leo Van Sande was na de openingsklassieker tevreden met het door PSI geboden alternatief en de behaalde punten. De Porsche biturbo die Palttala, één week voor de seizoensopener, tijdens testwerk in Dijon in de muur plantte, is volledig opgelapt.