View Full Version : nieuwe wagens voor tweede race TC
Ik open deze nieuwe tread met de bedoeling zoveel mogelijk te weten te komen over deelnemers die hun wagen niet klaar kregen tegen de eerste race :(
wagens die er niet waren op race 1 maar die wel present zouden moeten zijn op race 2 :applaus:
Broodcoren/de Coster BMW compact
Raymaekers/Meys BMW M3
Pampel/Joosen BMW M3 european formula racing
AUDI TT van ???
BMW COMPACT van HRT?
Toyota uit de stal van de bruyn?
BMW M3 van Petroons?
.........
volgens mijn info(van de betrokkenen zelf) zou de clio van Ubeda/Schmook er zijn volgende wedstrijd.
De compact van Belgium racing zal waarschijnlijk in de vuilbak zitten, na een uitstapje op een donderdeg. :confused:
Leuk om te horen dat de clio van ubeda/schmook er komende wedstrijd terug bij zal zijn.Elke wagen is welkom gezien het magere deelnemersveld.
volgens mijn info(van de betrokkenen zelf) zou de clio van Ubeda/Schmook er zijn volgende wedstrijd.
met of zonder alonso? :D
De snelle oranje-zwarte BMW van de Backer racing team is naar qvick motors in Oostende gebracht voor een grondige check-up, nadat de wagen het in de eerste race van de TC het amper 3ronden volhield!Het is één van de snelste BMW's op de piste,nu nog ervoor zorgen dat de wagen betrouwbaar wordt...
Speedy Gonzales
08-04-2005, 11:37
Primoracing zal voor de tweede wedstrijd ook aanwezig zijn met de blauwe M3
Grtz
Grtz
Ben jij een van de nieuwe rijders?
De snelle oranje-zwarte BMW van de Backer racing team is naar qvick motors in Oostende gebracht voor een grondige check-up, nadat de wagen het in de eerste race van de TC het amper 3ronden volhield!Het is één van de snelste BMW's op de piste,nu nog ervoor zorgen dat de wagen betrouwbaar wordt...
De betrouwbaarheid was vorig jaar ook al het grote probleem van die wagen :( Nochtans waren ze toen even snel als Brinkmann en sneller dan de andere BMW's over het gehele seizoen.
Grtz
leuk om te horen :D ,nu nog meer strijd in klasse 2!
HRT heeft bevestigd dat ze de komende touring cup race zullen deelnemen met hun BMW compact die zal uitkomen in klasse 3 :applaus: :applaus:
De startrij van de tweede race zal dus toch wat meer bevolkt zijn :)
Broodcoren/de Coster BMW compact Deze zouden niet de piloten zijn geweest op de Compact.
De BMW compact van Belgium racing zal waarschijnlijk toch voor de schroothoop zijn na de crash op een trainingsdag één week voor de eerste race van de TC
Dus maakt het toch niet veel meer uit
Weet iemand of carlier racing dit jaar nog aan de start komt met zijn BMW klasse 3?
met of zonder alonso? :D
tot nu toe zou hij komen :p maar de vraag is of hij een licentie van VAS krijgt? :frusty:
Snellen Eddy
08-04-2005, 19:51
Dit heb ik net gevonden op de website van BRI. Ze gaan daar nog wat werk hebben de komende dagen en zijn niet mild voor hun piloot die terecht op de vingers werd getikt.
"Onze verbazing was groot, want hier volgt het lijstje. Remschijven achteraan gebroken, motorsteun afgebroken vooraan, sperdifferentieel + platen kapot, drukgroep naar de vaantjes, maar vooral! de eerste, tweede en derde versnelling samen met de primaire as zijn gebroken. Het mag een mirakel heten dat we deze wagen nog over de finish gekregen hebben, het had veel slechter gekund."
Het complete artikel moet je maar gaan lezen, het is te lang om hier te posten.
Weet iemand of carlier racing dit jaar nog aan de start komt met zijn BMW klasse 3?
Voorlopig nog geen concrete plannen...
Dit heb ik net gevonden op de website van BRI. Ze gaan daar nog wat werk hebben de komende dagen en zijn niet mild voor hun piloot die terecht op de vingers werd getikt.
"Onze verbazing was groot, want hier volgt het lijstje. Remschijven achteraan gebroken, motorsteun afgebroken vooraan, sperdifferentieel + platen kapot, drukgroep naar de vaantjes, maar vooral! de eerste, tweede en derde versnelling samen met de primaire as zijn gebroken. Het mag een mirakel heten dat we deze wagen nog over de finish gekregen hebben, het had veel slechter gekund."
Het complete artikel moet je maar gaan lezen, het is te lang om hier te posten.
ik vind dat niet op de site. zou je de link eens kunnen doorgeven. alvast bedankt
christophe
09-04-2005, 09:45
De BMW M3 van European Formula Racing had in de dag voorgaand op de eerste TC wedstrijd tijdens het inrijden een zwaar motorprobleem. Er werd toen beslist deze wagen aan de kant te laten en een van de piloten als derde rijder op de BMW 325 DTC in te schrijven voor de punten.
Nu is er een nieuwe motor geplaatst in de M3 en na een inrijperiode donderdag
jl werd er beslist deze te laten deelnemen in de tweede TC wedstrijd.
De wagen staat qwa remmen en afstelling nog niet 100%, maar voor een gans nieuw gebouwd project, mag men toch al tevreden zijn van de tijden.
European Formula Racing is aanwezig met de BMW's nummer 13 en 14.
ik vind dat niet op de site. zou je de link eens kunnen doorgeven. alvast bedankt
Ik vind dat eigenlijk ook nergens, ik zit maar te zoeken op die site,maar niks te vinden
bart VDB
09-04-2005, 10:44
Zal jullie eens helpen.
Kijk bij BRI on the track
dan scroll je naar onder bij: Nieuws uit de BRI afdeling.
Tot uw dienst.
Bart Van den Broeck (piloot BRI)
Heb het gevonde :D
bedankt!
Vanaf race 4 (als we de sper binnen hebben) is de 156 2.5 V6 van PJA er weer bij .
Leuk dat te horen,spijtig dat het pas de 4de race is maja
Grtz
Veel kans dat we 'n vaste inschrijving in T3 delen met collega's die race 2 & 3 voor hun rekening gaan nemen . Volgend WE weten we meer .
In ieder geval als je de organisatie vraagt om vermindering op't vast inschrijvingsgeld te krijgen als je 'n paar races moet passen... nemen ze zelfs de moeite niet om te antwoorden . We zijn al met te veel deenemers waarschijnlijk...
Speedy Gonzales
11-04-2005, 09:10
Nee, Nee,
één van de mensen achter de schermen, Trouwens Gisteren BTCS in Francorshamps afgewerkt met glans!
Grtz
Snellen Eddy
11-04-2005, 09:28
Hallo Speedy,
Hoe was het trouwens gisteren? Heb jullie wagen de ganse tijd staan volgen en ik moet zeggen, die mannen kunnen er weg mee. Hoe hebben jullie Burrick kunnen overtuigen om bij jullie te rijden?
Knappe 5de en 4de plaats tussen al dat geweld.
:applaus:
SpèédfreaK
11-04-2005, 09:59
Primoracing zal er ook zijn. De nieuwste aanwinst Christophe Burrick heeft
gisteren zijn ervaring bewezen tijdens zijn eerste wedstrijd met de auto in de BTCS.
Ivm de 2e piloot zijn we nog in onderhandeling. Indien we niet tot een overeenkomst zouden komen dan springt Geoffrey Heyninck of Bart Van Dijck achter het stuur.
In ieder geval zijn dit zeker allemaal piloten die het potentieel van de auto maximaal weten te benutten... dus onderschat ze deze keer niet. :cool:
De toyota Corolla zou normaal gezien aanwezig zijn, ze hebben nog een beetje werk maar 't zou in orde komen.
De toyota Corolla zou normaal gezien aanwezig zijn, ze hebben nog een beetje werk maar 't zou in orde komen.
Hoe meer volk op de startrij hoe meer vreugd! :D
Weet iemand of de BMW M3 van petroons/detaille nog aantreedt in de ZTC?
Dit weekend reden ze nog in de BTCS
En hoe zit het eigenlijk met die resem alfa's die ze in het begin van het jaar aankondigde?
Hoe meer volk op de startrij hoe meer vreugd! :D
Weet iemand of de BMW M3 van petroons/detaille nog aantreedt in de ZTC?
Dit weekend reden ze nog in de BTCS
En hoe zit het eigenlijk met die resem alfa's die ze in het begin van het jaar aankondigden?
Wij komen alvast vanaf race 4 ook met de 156 2.5 V6 . 147 van BRI(Chris Voet) wordt dit jaar op punt gezet heb ik gehoord . De 147 van Robben zou
budget door piloot niet zijn aangebracht... die 2e ?
In de btcs reed 1 gifgroene 147 mee(ex. Challenge) en 1 paarse 156(welke oorsprong heeft die, wie weet het ?) met o.a. Ugeux .
Ah zo zit het dus, bedankt voor de informatie :applaus:
Heb die groene alfa van BTCS ook op het internet gezien(mooie wagen trouwens),maar ik heb gehoord dat het waarschijnlijk uitgesloten is dat die wagen eens aan de start komt van TC :(
Maarja je weet nooit
GM RACING
12-04-2005, 15:51
Helaas, ik denk van niet.... heb vandaag uit goede bron vernomen dat wagen nog steeds met beschadigde achterzijde (opgelopen bij de Race promotion) in een garage staat te verkommeren.
Spijtig was mooie wagen en prima tegenstander uit klasse 4...
Luc
GM RACING
Komende zondag zullen we forfait moeten geven met de Alfa. Na de problemen met de servopomp in de 1ste wedstrijd hebben we een elektrische servopomp geïnstalleerd.
Bij het starten vandaag vlogen de vonken zowat overal in het rond, dus echt goed is dat niet.
Probleem: geen tijd meer om nog een nieuwe servopomp te halen, te installeren en te testen.
Dus: komende zondag met pijn in het hart de wedstrijd van achter de draad volgen...
GM RACING
20-04-2005, 15:42
Hey Serge, spijtig joeng, maar waarom zo laat in gang vliegen om de gekende problemen op te lossen ? (problemen wedstrijd 1) .... enfin 't gaat me niet aan in feite, maar toch deze bedenking moest er efkes uit, nu sta je voor dit feit 3 dagen voor de race.
Doei
Luc
GM RACING
Tja, we zijn zo een bende enthousiastelingen die ook nog allemaal een full-time job hebben en niet altijd tijd kunnen vrijmaken (meerdere mensen met een eigen zaak met veel werk, iemand veel in het buitenland, enz...). We kunnen er uiteraard weer uit leren. Na de volgende wedstrijd direct terug samenkomen en afspreken wie doet wat en wanneer...
We zijn waarschijnlijk van hetzelfde type hé Luc. Waarom gemakkelijk doen als het moeilijk ook gaat. Waarom niet gewoon centen betalen om te rijden in plaats van alles zelf te willen doen.
Heb nog betaald voor te rijden en dat is wel luxe. Je komt toe op het circuit, je doet je overall aan en je rijd je wedstrijd. That's it. Maar toch mis je dan iets. Het heeft toch meer voldoening om met je eigen auto aan de start te staan.
GM RACING
20-04-2005, 16:38
Hey Serge,
Ja we kennen het probleem van tijd, maar godzijdank kan ik me gemakkelijker vrij maken in m'n bedrijf (dit blijft draaien zonder mij....dus)
Wat betreft jezelf inkopen in een team....dit is inderdaad gemakkelijk en grote luxe op voorwaarde dat dit team niet puur op winstbejag uit is.
Toen ik m'n "funcup" verkocht heb aan een ander team heb ik mezelf en Louisette ingeschreven in dat team als piloot voor de resterende 3 wedstrijden. (verkocht wegens onenigheid destijds in mechanisch team...)
We hebben nog chronoritten moeten rijden met versleten "uniroyals" en de voorruit was vol met fijne steenslag (precies gezandstraald...) , zichtbaarheid 50% (héél storend met lage zonstand)
Dit zijn mijn bevindingen dus...."wat jezelf doet, doe je meestal beter" , uiteraard zullen er wel super goeie teams bestaan welke de gulden middenweg hanteren.
Doe toch pogingen om aan de start te staan zondag, op z'n Gents gesproken:
"NIE PLEUJE" (vertaling: niet plooien !)
Ofwel rijden zonder servo, jullie zijn het toch al een beetje gewoon....daar krijg je spierballetjes van.
:p
Doei
Luc
GM RACING
Ik had het ook liever anders gezien, zonder servo is echter geen optie en 't is ook de riem die aangepast moet worden die ons zorgen baart . 16-5 back in Full-Force .
AD sport komt waarschijnlijk aan de start met 996 porche in plaats van de vertrouwde 993.Iemand een idee welke 996 dat wel mag zijn, misschien een ex-belcar porche, wie weet....
AD sport komt waarschijnlijk aan de start met 996 porche in plaats van de vertrouwde 993.Iemand een idee welke 996 dat wel mag zijn, misschien een ex-belcar porche, wie weet....
Alé... dan kunne ze de hele koers constant 1'40 draaien... schitterend
(en dat allemaal onder de 95 dB :rolleyes: )
Daar ga ik toch men twijfels overhebben ze.
Daar ga ik toch men twijfels overhebben ze.
Tja alhoewel... nu krijgen ze dieje 993 toch ook al onder de 95 dB, en ze draaien daar in koers constant 1'43 - 1'44 mee...
Bart.Vandecavey
22-04-2005, 07:56
Ze kunnen ook een 993 motor inbouwen in een 996 kas...
Ze kunnen ook een 993 motor inbouwen in een 996 kas...
Inderdaad... net zoals bij de 996 van Vetters/Jeuris...
Petroons Racing
18-05-2005, 11:26
Hallo racefans,
Dit forum is een nieuw medium voor ons maar via/via hoorden we dat er al wel eens vragen gesteld werden over ons team.Daarom dat we deze info even willen meegeven aan de geïnteresseerden:
Na 7 trouwe seizoenen Touring Cup als prille beginners in de 90-er jaren met de E30,gevolgd door de ex AD SPORT Golf III DTC,de Clio van Ward Sluys en nu de ex-Beliën M3 E36 hebben we de overstap gedaan naar de BTCS.
Een logische beslissing,no hard feelings voor de organisatie van de Touring Cup maar wel naar de VAS toe.Andere discussies in dit forum verwijzen genoeg naar de grieven van de teams en piloten. Een gekend piloot in ons midden heeft het samengevat als volgt...Bij de VAS doen ze alles om je niet te laten starten (maar wel betalen),bij de BTCS doen ze alles om je rijdend te houden !! En de veiligheid in de BTCS is ook gegarandeerd,kijk naar het niveau,het aantal deelnemers,de media (al is er ook daar nog veel werk !)
Soit,we klimmen op naar een competitiever kampioenschap en de wagen dient te evolueren van een pseudo-groep N naar een groep A,stelselmatig en rekening houdend met het beschikbare budget. Not easy maar voor de 12u van Francorchamps zullen we er staan met zo'n 80 pk meer dan de eerste wedstrijd !
Dank aan ieder die zich inzet voor ons rijdend en competitiever te maken, een team staat of valt met een tal van vrijwillige autosportliefhebbers.
Olivier en Jean-Marie
Snellen Eddy
18-05-2005, 11:45
Deze tekst komt net binnen via mail. Hij stond in de wekelijkse newsletter die ik ontving. Heb hem maar eens vluchtig gelezen maar er iets toch iets van waar wat er allemaal instaat.
Belgian Race Invest krijgt regelmatig piloten over de vloer die op zoek zijn naar info om hun eerste stappen in de autosport te zetten. Duidelijk een gebrek aan info bij de bevoegde instanties om beginnende piloten wegwijs te maken in de wirwar van kampioenschappen die ons klein Belgenlandje rijk zijn. Karting, rally, rallycross, klimkoersen, historicrally’s, rittenkoers, circuit, en dan zijn we er zeker nog enkelen vergeten.
Meer info in BRI Newsletter 15
***Edit: Gelieve de regels van het copyright te volgen op het forum van De Paddock. Geen complete artikels overnemen. ****
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.