PDA

View Full Version : Rover is (er bijna) niet meer.........


Mark
08-04-2005, 14:14
BRITS GELD VOOR LEVERANCIERS ROVER
***************************************
De Britse overheid wil 56 miljoen euro
noodhulp geven aan de leveranciers van
autoproducent MG Rover.

Rover wil het faillissement aanvragen
nu de gesprekken over een overname door
de Chinese autobouwer Shanghai Automo-
tive mislukt zijn. Die werd afgeschrikt
door de financiële toestand bij Rover.

Het ooit zo prestigieuze Rover stelt in
Groot-Brittannië nog steeds zo'n 6.000
mensen tewerk en verkeert al een hele
tijd in financiële moeilijkheden.

Het Duitse BMW nam de groep over, maar
behield uiteindelijk alleen de Mini en
verkocht de rest door aan een Britse
investeringsgroep.

Bron: één, teletekst


Denk niet dat we ooit de DTM wagens zullen zien.........

Welke gevolgen heeft dit meer voor de autosport? BTCC, Rally, Brit GT,...........

Scapa
08-04-2005, 20:45
Een merk dat ondanks alles bleef investeren in autosport. Zou jammer zijn moesten ze verdwijnen. Het water heeft hen al meermaals aan de lippen gestaan...

Mark
08-04-2005, 23:47
Het water heeft hen al meermaals aan de lippen gestaan...

Een teken dat er structureel iets mis in de bedrijfsvoering ;)

Vergeten in het eerste bericht maar wat met de Rover in het BTCS? Volgens de pressrelease, ivm het niet deelnemen aan Francochampignonnen, is er sprake van een probleem met de elektrische bekabeling.
Uiteraard een verdachte uitspraak. Dan heb je in internet-cowboyland diverse sites die zoiets integraal online zwieren.........yada yada ;)

Iets meer diepgang hier: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8143

Wat betreft Rover, in de vroege jaren '90 toen ik voor de eerste keer kennismaakte met kabel-tv was er op Eurosport (of hoe dat toen ook heette) nogal veel Engelse club-autosport te zien. Hoogtepunt in die uitzendingen waren altijd de Rover Tomcats met ene Ian Flux(ie). Prachtig cup-racewerk, eigenlijk verplichte kost voor iedere cup-coureur. In 1994 heb ik die serie zelf live mogen aanschouwen tijdens de Marlboro Masters in Zandvoort, Verellen was een van de toppers in die race.

Juha
09-04-2005, 11:22
Een teken dat er structureel iets mis in de bedrijfsvoering ;)

Als je begint te tellen hoevaak ze al een bijna-failliet meegemaakt hebben. Eerst onafhankelijk, dan als BL (samen met al die andere Britse merken samen op de fles), nu nog eens een aantal keren. Een mens vraagt zich af hoe dat bedrijf gerund wordt. :confused:

Langs de anderen kant, de kwaliteit van wat er daar gemaakt werdt was ook niet geweldig. Hun Allegro's vielen in de jaren 80 al uit elkaar, Mini's uit 95 worden al gerestaureerd met dezelfde problemen als de wagens uit 65. Op die manier loopt het natuurlijk wel fout als je na 40 jaar nog altijd dezelfde fouten maakt.

Raceboy
09-04-2005, 11:54
Denk niet dat we ooit de DTM wagens zullen zien.........



lees je engelse blaadje :p
DTMproject heeft niets te maken met MG, volledig gefinancieerd door ITR.

FIRE
09-04-2005, 13:50
Wat betreft Rover, in de vroege jaren '90 toen ik voor de eerste keer kennismaakte met kabel-tv was er op Eurosport (of hoe dat toen ook heette) nogal veel Engelse club-autosport te zien. Hoogtepunt in die uitzendingen waren altijd de Rover Tomcats met ene Ian Flux(ie). Prachtig cup-racewerk, eigenlijk verplichte kost voor iedere cup-coureur. In 1994 heb ik die serie zelf live mogen aanschouwen tijdens de Marlboro Masters in Zandvoort, Verellen was een van de toppers in die race.
Inderdaad die goede oude Eurosport tijd, met programma's zoals als Motorsport International.....Die races met die Rovers was dat niet de Rover ??? Coupe Cup of zoiets. Cor Euser heeft toen ook verschillende races gedaan.

Mark
10-04-2005, 23:57
lees je engelse blaadje :p
DTMproject heeft niets te maken met MG, volledig gefinancieerd door ITR.

Het zou voor ITR / Mercdes Benz zeer pijnlijk zijn mocht MG Rover op de fles gaan. Wellicht dat Guidici die de wagens van Zytek kan overnemen en er dan een Alfa-kapje overheen kan zetten ;)

In de UK zijn er verkiezingen dus wil de zittende regering wel wat zieltjes veilig stellen ;) Met spoed is er een noodlening verstrekt aan Rover om de kortlopende schulden te betalen. De rest regelen ze later wel. Bron van dit nieuws? De Nederlandse Teletekst, die kun je helaas niet onderwerpen aan een copy/paste zoals die van de VRT.

M.b.t. de ITR / Mercedes Benz............daar schijnen nog meer donkere wolken aan de horizon te verschijnen. Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een bepaalde Duiste fabrikant is gesignaleerd in de F1-paddock ;)

marcel
11-04-2005, 00:21
het is wel opvallend dat ze bij MG 2 autosport-projecten opstarten, terwijl ze in moeilijke papieren zitten

Raceboy
11-04-2005, 01:46
het is wel opvallend dat ze bij MG 2 autosport-projecten opstarten, terwijl ze in moeilijke papieren zitten

over welk ander buiten DTM (waar MG dus geen geld in steekt) heb je het?

Mark
11-04-2005, 12:40
over welk ander buiten DTM (waar MG dus geen geld in steekt) heb je het?

Die van het BTCS..........maar is dat niet een project van de importeur/verdeler voor Be-Lux?

Mark
11-04-2005, 19:17
NOG EEN WEEK LOON VOOR ROVER-PERSONEEL
***************************************
De werknemers van de Britse autobouwer
Rover worden nog zeker één week uit-
betaald. Dat hebben ze vernomen op
een personeelsvergadering.

MG Rover heeft een lening gekregen van
de Britse overheid, zodat het bedrijf
nog één week kan overleven. Een
faillissement dreigt, nadat een Chinese
partner in laatste instantie afhaakte.

Vorige week had MG Rover een gerechte-
lijk akkoord aangevraagd. De komende
dagen wordt weer onderhandeld met het
Chinese bedrijf.

Bij MG Rover werken 6.000 mensen. Bij
de toeleveringsbedrijven werken
minstens 15.000 mensen.

Bron: één, teletekst pagina 140


Die Chinezen zijn aan het pingelen :D

Guido
11-04-2005, 21:38
bij Rover hadden ze zich beter gespecialiseerd in het opnieuw op de kaart zetten van MG. Daarmee bedoel ik, opnieuw échte sportauto's bouwen die naam waardig en daar dikke poen voor vragen. Wat ze nu gedaan hebben - standaard Rovers van een MG badge voorzien en er een dikke motor instoppen - is potentiële échte klanten van sport gerief wegjagen.

Zo'n operatie is enkel voor M en AMG weggelegd. ;)

Allez, mijn gedacht he. Alle overheidsponden ten spijt, 't zal afgelopen zijn.

FIRE
11-04-2005, 21:48
Ik denk dat MG-Rover zich moet richten op de MG TF (soort tegenhanger van Lotus Elise) en de MG X-Power SV. Kortom ze moeten Rover afstoten en van MG een merk maken zoals Lotus.

De Chinezen zijn niet geinteresseerd in het huidige MG-Rover. Ik denk dat ze alleen het MG merk en wat ontwikkelings centra (als MG-Rover die uberhaupt heeft) willen. Auto's assembleren doen ze wel in China (veeeeel goedkoper).

Guido
11-04-2005, 21:50
Ik denk dat MG-Rover zich moet richten op de MG TF (soort tegenhanger van Lotus Elise) en de MG X-Power SV. Kortom ze moeten Rover afstoten en van MG een merk maken zoals Lotus.



Dat is exact wat ik bedoelde ;)

Mark
11-04-2005, 22:53
over welk ander buiten DTM (waar MG dus geen geld in steekt) heb je het?

De meest belangrijke vergeten :fight: Uiteraard het MG Lola EX264 programma voor LMES / Le Mans.

Driver Mike Newton: Although recent developments within the MG Rover Group may result in their input ceasing we would like to convey that although this support has been useful it will not affect the MG Lola EX264 LMES programme in any way
www.planetlemans.com

FIRE
12-04-2005, 12:46
De meest belangrijke vergeten :fight: Uiteraard het MG Lola EX264 programma voor LMES / Le Mans.
Volgens mij is de bijdrage van MG in dit project beperkt tot het leveren van het logo voor op de wagen. Het rijden als MG ipv Lola geeft het team natuurlijk wat meer uitstraling naar publiek en sponsors.

marcel
12-04-2005, 14:55
vraag is natuurlijk hoeveel uitstraling een failliet bedrijf heeft...

Guido
12-04-2005, 14:59
vraag is natuurlijk hoeveel uitstraling een failliet bedrijf heeft...

... naar het grote publiek maak je er wel een statement mee, zeker als je met de naam MG verder wil.

FIRE
12-04-2005, 16:36
vraag is natuurlijk hoeveel uitstraling een failliet bedrijf heeft...
???

Toen Mike Newton en MG-Rover die verbintenis zijn aangegaan was MG-Rover nog niet failliet.

Mark
13-04-2005, 13:02
Mwoahh..........ze komen maar enkele miljoentjes tekort :D

Lekker leeswerk: http://www.nu.nl/news/510659/32/Chinezen_houden_deur_voor_Rover_op_kier.html

Mark
13-04-2005, 17:55
Het zou voor ITR / Mercdes Benz zeer pijnlijk zijn mocht MG Rover op de fles gaan. Wellicht dat Guidici die de wagens van Zytek kan overnemen en er dan een Alfa-kapje overheen kan zetten ;)



Het volgende stukje geeft eens te meer aan dat ITR / MB dringend verlegen zitten om nieuwe merken.

The development of the MG DTM car was funded by series organiser the ITR, and its origin as a turnkey project mean it could be re-bodied for another manufacturer. The DTM is desperately in need of another brand to replace Opel, which is set to pull-out of the series at the end of the year at the behest of parent company GM Europe.

Autosport blad, 14-04-05


Zit ik met mijn Guidici er niet ver naast ;)

FIRE
13-04-2005, 18:23
Heeft DTM 3 of meer merken nodig? Volgens mij niet. Kijk naar het succesvolle V8 Supercars, daar zijn ook maar 2 merken vertegenwoordigd. DTM zal echter wel een stuk goedkoper moeten worden zodat prive teams ook deel kunnen nemen. Daarnaast moet men er voor zorgen dat deze teams ook competatief zijn. Naar mijn mening zou DTM dus eens goed moeten kijken hoe V8 Supercars gerund wordt.

Mark
22-04-2005, 17:51
Vandaag wederom een bevestiging in de Autosport dat het Zytek-DTM niet gestopt is vanwege het failliet van Rover. Ze gaan vrolijk door bij Zytek met de ontwikkeling.........dan doen ze dus niet als er geen uitzicht is op een nieuwe klant ;)

FIRE
22-04-2005, 18:20
Vandaag wederom een bevestiging in de Autosport dat het Zytek-DTM niet gestopt is vanwege het failliet van Rover. Ze gaan vrolijk door bij Zytek met de ontwikkeling.........dan doen ze dus niet als er geen uitzicht is op een nieuwe klant ;)
Gianni Guidici......?

Mark
28-04-2005, 19:23
Die van het BTCS..........maar is dat niet een project van de importeur/verdeler voor Be-Lux?

In Nederland is de importeur failliet verklaard..............

De rechtbank in Utrecht heeft woensdag de importeur MG Rover Nederland failliet verklaard. Dit is gebeurd op verzoek van de Vereniging van MG Rover Dealers
http://www.ld.nl/Pagina/0,7105,30-1-2036--2566384-1248--,00.html


Gaan we dit ook zien voor de importeur van Be-Lux? Die BTCS wagen zullen we dus helaas nooit zien.