PDA

View Full Version : RAC Rally

Werner333
18-11-2001, 20:21
De beslissing over het WK valt dus in de laatste rally.
Dit zijn de deelnemende Belgen:

8 FREDDY LOIX/SVEN SMEETS MITSUBISHI LANCER EVOLUTION WRC
12 BRUNO THIRY/STEPHAN PREVOT SKODA OCTAVIA WRC EVO 2
26 GREGOIRE DE MEVIUS/JACK BOYERE (F) PEUGEOT 206 WRC
49 DAVID STERCKX/ANDRE LEYH MITSUBISHI LANCER EVOLUTION
54 LARRY COLS/DANY COLEBUNDERS PEUGEOT 206 XS
71 FRANCOIS DUVAL/JEAN-MARC FORTIN FORD PUMA
99 BOB COLSOUL/TOM COLSOUL MITSUBISHI LANCER EVOLUTION

Pascal
23-11-2001, 11:32
Het beloofd inderdaad spannend te worden voor de wereldtitel.

Heet van de naald :

Opgaves van :

MAKINEN (opgave in KP 1 met een afgebroken wiel)
LIATTI (opgave in KP 2 met defecte koppeling)

McRae is aan de leiding met 2 tienden van een seconde voorsprong op Gronholm (na KP 3)

Het is nog vroeg in de rally maar die twee gaan er zeker een lap opgeven.

Hopelijk mogen ze beiden gespaard blijven van technische problemen en dat de beste mag winnen.

C U

Rallyloverke
23-11-2001, 12:17
Na Makinen is nu ook Colin McRae UIT DE RALLY !!!!!!!!!!

Indien Burns in de top 4 eindigt is hij de wereldkampioen!

Als Burns uitvalt en Sainz wint, is Sainz wereldkampioen.

Valt Burns uit en Sainz wint niet of valt ook uit : Mc Rae toch nog wereldkampioen, ook al is hij reeds uitgevallen.

En vraag maar aan Makinen : dit kan gebeuren!

STAFFO
23-11-2001, 13:00
EN ONZE BELGEN: 10e LOIX , 11e THIRY , 14 DE MEVIUS.
AL BIJ AL NOG NIET TE SLECHT!

Rallyloverke
23-11-2001, 13:05
Duval is na KP3 leider in de Super 1600 met 14 sec. voorsprong op Loeb.

Colsoul hangt ergens rond de 10 de plaats in Groep N, de Nederlander Bijvelds heeft daar een mooie tweede plaats gehad. Situatie nu is nog onduidelijk : verslaggeving over Gr. N en Super 1600 komen maar met mondjesmaat door.

Werner333
23-11-2001, 14:24
Originally posted by Johan
Als Burns uitvalt en Sainz wint, is Sainz wereldkampioen.

Go Carlos Go!!!!!!!

Bart.Vandecavey
23-11-2001, 14:31
Ik heb gelezen ergens op een site dat Peugeot bezig is met de ontwikkeling van een 806 WRC...

Burns past niet in de 206 door zijn dikke nek.

Bart
23-11-2001, 17:00
duval uitgevallen in kp 4 :mad:

Werner333
23-11-2001, 18:21
Doemme toch.:(

Oneliner
23-11-2001, 18:37
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik heb gelezen ergens op een site dat Peugeot bezig is met de ontwikkeling van een 806 WRC...

Burns past niet in de 206 door zijn dikke nek.

stond ook in een intervieuw met et laatste nieuws.

Vrij pikant artikel btw, die 2 kunnen elkaar echt nt duchten

Bart.Vandecavey
23-11-2001, 21:48
Ik had al ergens anders gelezen in het Engels maar waar ben ik vergeten.

Pascal
24-11-2001, 01:09
Stand van zaken na KP 8 (dag 1)

1. GRONHOLM
2. BURNS
3. ROVANPERA
4. AURIOL
6. SAINZ

10. LOIX (50 sec penalty wegens te laat uit assistentiepark) (versnellingsbak)
12. THIRY
13. DE MEVIUS

36. COLS (6° in S1600)

59. COLSOUL (23° in Gp N)

STERCKX geen resultaat meer na KP 4.

C U

Sennake
24-11-2001, 10:51
En wie heeft er een half jaar geleden al voorspeld dat Burns wereldkampioen ging worden?
Juist, Johan en nonkel Sennake :D :D :D

Bernie
24-11-2001, 15:23
Sennake de beer niet schieten voor het vel verkocht is hé :D

airco
25-11-2001, 00:53
is wel verschrikkelijk als je hoort dat er 13 gewonden gevallen zijn vanmiddag bij een crash van Sainz!!

als je voor de rest naar de zware crashes van afgelopen seizoen kijkt, waar toch ook al wat gewonden gevallen zijn!! is het dan misschien niet beter dat ze ook in Rally is aan veiligheid gaan denken???

airco

Pascal
25-11-2001, 01:22
Van een spannende Rally die voordien werd aangekondigd, gaan we, wat mij betreft, naar een anticlimax. Twee van de kanshebbers voor de wereldtitel zijn reeds vroeg in de wedstrijd uitgeschakeld. Ook Sainz maakte heel wat fouten in het begin van de wedstrijd en deed op dag 2 een vreselijke crash. Ik weet niet of er beelden van zijn en of ze zijn uitgezonden. Ik heb ze alleszins nog niet gezien.

Het klopt dat er in de Rally heel wat gewonden zijn gevallen het voorbije jaar maar ik denk ook dat met in de Rally permanent op zoek is naar meer veiligheid. Dit is echter niet zo gemakkelijk. Men zit er trouwens met twwe bijkomende factoren namelijk men zit met twee in de auto EN het publiek dat niet is afgeschermd van de auto's. Ik wens geen voorbarige conclusies te trekken maar in al de jaren dat ik zelf een bezoek bracht aan de verschillende Belgische Rally's trachtte ik mezelf op een zo veilig mogelijke plaats op te stellen. Spijtig genoeg stond ik dan ook dikwijls op de minst spectaculaire plaatsen. Dat vond ik echter minder erg dan mijn leven op het spel te zetten.

Vervolgens was ik tweemaal baanpost op een Rally. Na twee maal hield ik het echter voor bekeken. Ik kan u garanderen dat het geen sinecure is om het publiek op veilige plaatsen te laten plaatsnemen. Sommigen onder jullie zullen dit wel weten. Het is ongelooflijk hoeveel mensen hun botten vegen aan de richtlijnen van de officials en hoeveel mensen er zonder problemen voor KIEZEN om in de "verboden zone" plaats te nemen.

Ik zeg niet dat het incident van heden gebeurde in de hiervoor aangehaalde omstandigheden. Laat ons, indien het ooit zal bekend geraken, wachten op de details.

C U

Sennake
25-11-2001, 12:28
Wat Pascal zegt is maar aal te waar. De beste foto's neem je vanop de gevaarlijkste plaatsen. En waar ik me dan helemaal aan erger zijn die mensen die 5 minuten voor de special start, nog rap toekomen en OFWEL op die gevaarlijkste plaatsen gaan staan omdat er nergens anders nog iets vrij is, OFWEL gewoon voor je neus komen staan in de veilige zone, terwijl jij al meer als een uur staat te wachten omdat je een goed fotografeer-plaatsje wou veroveren...

Mario
25-11-2001, 19:36
Ja, maar het Engelse rallypubliek schijnt het meest gedisciplineerde van alle te zijn. De commissarissen moeten daar gewoon maar fluiten en de mensen gehoorzamen meestal al. Ik heb de beelden ook niet gezien (denk dat ze in beslag zijn genomen voor het onderzoek en hoef ze ook niet te zien). Afwachten maar...

Rallyloverke
26-11-2001, 10:08
Ik kan aan het artikel van Pascal weinig toevoegen ...

Alleen misschien een kleine herinnering aan Ieper enkele jaren geleden : 2 families wandelen "rustig" over het parcours met een 6-tal kinderen waarvan 2 in buggy, als het publiek geen verantwoordelijkheid meer wil nemen, ja, dan sta je daar als steward voor schut ...

Rallyloverke
26-11-2001, 10:24
Efkes naar de tijden van de Mévius gekeken, die waren verre van slecht, en hij staat toch maar voor Solberg, Arai, ... .

Sennake
26-11-2001, 14:36
Originally posted by bernie
Sennake de beer niet schieten voor het vel verkocht is hé :D

Maar nu is de beer toch geschoten en het vel verkocht eh :-)
En Johan en ik zaten dus juist met onze voorspelling :D

Rallyloverke
26-11-2001, 15:05
Jawel, Sennake, beter kan ik het niet verwoorden!