PDA

View Full Version : What about the drifters


Jo Smets
09-04-2005, 10:44
Besten,

ik wil even een onderwerp aansnijden waar blijkbaar niet iedereen zomaar openlijk over wil praten. Er wordt veel gezegd maar niets echt gezegd.

om te beginnen wil ik even zeggen dat ik zelf HELEMAAL NIETS tegen drifters heb en dat ik de eerste ben als toeschouwer om het spectakel te aanzien. Enkel is er me gisteren iets opgevallen.

Namelijk het moment waarop het 17uur werd. Dan is het driftersuurtje begonnen. 2 minuten later waren er nog 3 autos op de baan, en 2 in de pits.
Ik stond eerlijk gezegd te wachten op een spectaculair uurtje, maar heb daarvan niet echt veel gezien.

Wat ik wel heb gezien is dat er verschillende mensen hebben zitten driften onder de "normale" uren. Dit KAN volgens mij zonder problemen, behalve als ze de gewone rijder storen. En dat is spijtig genoeg wel het geval geweest.
Ik haal dit even aan omdat er mensen zijn die thuisblijven omdat er drifters zijn die de rest, die een degelijke lijn willen rijden, storen.

Als deze mensen, die het toch niet kunnen laten, zich inschreven voor het laatste uurtje, dan was er helemaal geen probleem. ERAN doet er alles aan om iedereen tevreden te stellen, en krijgt daarvoor veel lof terug, terecht ook. Maak er dan ook gebruik van, en geen misbruik.

Op deze manier kan je ook weer een aantal mensen terug op de baan krijgen, die de afgelopen tijd wat minder geweest zijn. Het schrikt ze gewoon af.

Ik wil hier enkel nog aan toe voegen dat ik hoop dat ERAN zowel voor de racer als voor de drifter een toevluchtsoord kan blijven, laten we ons dan allemaal een beetje aan de niet officiele regels houden. Ik hoop dat ik hier niemand mee tegen de schenen schop, want dat is zeker niet de bedoeling. Ik probeer alleen over te brengen welk gevoel ik bij de racers opvang. En niet altijd onterecht vind ik.

Heel graag enkele reacties.

Race-groeten,
Jo Smets

PS : mij hou je niet van het circuit, ook al is het de hele namiddag driften ;) :gas:

Remy
09-04-2005, 20:08
Amen...

Hier ben ik het vollédig mee eens... niets meer aan toe te voegen!

Cor
10-04-2005, 13:49
ik was er 8 April niet bij op zolder.
maar op 4 maart heb ik het zelfde ervaren.
ik was lekker mijn rondjes aan het rijden ,toen er plots iets raars voor mij gebeurde.
ik was niet gewent om tussen de drifters te rijden ,dus de eerste keer dat er voor mij een auto dwars werd gegooit om vervolgens driftend de bocht door te gaan,
schrok ik hier behoorlijk van,op dat moment.
wat gebeurd hier nou,dacht ik.
toen ik doorhad dat het om gecontrolleerd driftend de bocht doorgaan ging was ik er al gauw aan gewent,maar je moet er wel degelijk rekening mee houden dat zij anders door de bochten gaan als de ideale lijn rijders,die alleen maar zo hard als mogelijk door de bochten willen.
al met al heb ik er niet zo'n probleem mee,met de drifters.
maar als er aan het eind van de middag een speciaal uur is om te driften,en daar bijna niemand van gebruik maakt.
kan EranRacing misschien het laatse uur ook toegankelijk maken voor alle free drivers,kan je toch mooi een extra uurtje rijden,als je dat wilt.

Rohrl-fan
10-04-2005, 19:45
Eerst en vooral moet ik zeggen dat ik nog een echte "rookie" ben op circuit, maar dat neemt niet weg dat ik over dit onderwerp ook mijn zegje wil doen :o .

Tot nu toe ben ik nog geen drifters tegengekomen op de piste, maar de gedachte dat het weleens kan gebeuren maakt me soms wel een beetje zenuwachtig.

Ik ben nog volop bezig om mijn eigen grenzen en die van mijn Integra te leren kennen, en daar heb ik zo al mijn handen vol mee :eek: . Als er voor mij een wagen ineens zou gaan driften weet ik niet zo goed hoe ik daarop zou reageren.

Zelf heb ik al kunnen zien dat de drifters wel weten wat ze doen, maar niet iedereen op de piste heeft evenveel ervaring. Hou daar AUB rekening mee.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen driften! Meer zelfs, ik hoop het ooit zelf ook te kunnen!

Sjees
16-04-2005, 16:41
Ik ben net als Rohrl-fan nog vrij onervaren op het circuit van Zolder en ben het ook wel eens met Jo over het driften het liefst in het laatste uur en voor de rest Proberen een ander en niet mee in de weg te zitten dan is er niets aan de hand Greetz