PDA

View Full Version : Moto GP 2005


McLarenboy
10-04-2005, 16:11
eerste race in Jerez afgelopen, maar wie heeft gekeken?

Ik was een van die mensen en man ooooo man wat een race! Zowat 80% van de race was wel neutraal. Maar in de 2 laatste ronden was er een supergevecht tussen Rossi en Gibernau.

Het eindige, mijn beste mensen, met een contact tussen de twee in de laatste bocht van de laatste ronde waarbij Rossi weer de leiding nam (wel een klein zetje gegeven aan Gibernau).

Nu, op zich is het niet een van de mooiste inhaalmanoeuvres maar toch is het een verdiende win.

Ik zou graag andere mensen hun kijk op de feiten willen weten.
(als ik een link kan vinden van de videobeelden zal ik ze wel posten)

FIRE
10-04-2005, 16:30
Ik heb de laatste paar ronden gezien. Die laatste ronde was bijna over het randje.

RX-7 freakske
10-04-2005, 17:05
Knappe race, en zeker het duel in de laatste ronden.

schumivill
10-04-2005, 21:38
Puike race,Rossi ten voeten uit,heeft dat vorig jaar ook regelmatig gedaan,Gibernau laten aan de leiding rijden tot aan bijna de laatste ronde,jammer voor Gibernau in de laatste bocht,maar thats racing,zag ik niks verkeerd aan,Rossi zat er volledig naast toen ze elkaar raakten.

A.J.
11-04-2005, 01:20
als die mannen zo doorgaan zullen ze regelmatig naast hunne moto belanden denk ik. Mooi, meer van dat hoop ik.

Sennake
11-04-2005, 07:11
Ik voelde het aan mijn water dat Rossi meer kon dan alleen maar volgen. Ik had bijna te doen met die Spanjaarden met hun Spaanse vlagskes iedere keer dat Gibernau aan de leiding passeerde met Rossi in zijn kielzog. Maar gelukkig hebben ze Alonso ook nog, alhoewel dat misschien een ander publiek is...

Maar om terug te komen op mijn "gut-feeling" : ik wist gewoon dat Rossi op vinkenslag zat en op het einde zijn kaarten op tafel zou leggen. Wat ik dan weer niet wist, was dat hij in de voorlaatste bocht de leiding weer zou afstaan door zijn bocht te wijd te nemen, en vooral dat hij in de allerlaatste bocht in een gaatje ging duiken waar niemand anders zou durven ingaan, hierbij Gibernau rakend die even de grindbak moest opzoeken om dan weer razend en als 2e over de eindmeet moest rijden omdat Rossi ondertussen niet gewacht had...

Niets mis mee, met dat manoeuver trouwens (in mijn ogen dan, want in Spaanse ogen blijkbaar wel serieus iets mis mee!)

Sennake
11-04-2005, 07:12
als die mannen zo doorgaan zullen ze regelmatig naast hunne moto belanden denk ik.

En zal ik een trouwe kijker blijven van de MotoGP!

Selespeed
11-04-2005, 09:04
Was alweer een schitterende race !!!

Heb vol spanning gekeken :) Was vorig jaar begonnen met de MotoGP te volgen en dit jaar wordt het zeker niet anders.

Niets aan te merken op de inhaalbeweging trouwens. Temeer daar Sete eerst zat en dus makkelijk de binnenkant van de bocht kon nemen (en dus Rossi op de buitenbocht dwingen). Da's racen!

fordje
11-04-2005, 09:05
...Wat ik dan weer niet wist, was dat hij in de voorlaatste bocht de leiding weer zou afstaan door zijn bocht te wijd te nemen, en vooral dat hij in de allerlaatste bocht in een gaatje ging duiken waar niemand anders zou durven ingaan, ...


Die brede bocht nemen is een klassieke fout (?) van Rossi; hangt voor een groot deel af van zijn rijstijl. Die kerel gaat zo hard een bocht in en remt zodanig laat dat hij er heel vaak breed uit moet en dus een mogelijkheid laat om te passeren. Anderzijds compenseert hij zulke dingen door een gat te zoeken waar er eigenlijk geen is en waar een normaal piloot niet aan denkt om te passeren.

Rossi blijft een fenomeen op de motor en het blijft schitterend om er naar te kijken.
En Giberneau...die heeft gewoon pech dat Rossi er op dit moment is, anders was hij dé ster van de Moto GP. Nu is hij steeds maar "second-best", je kan zijn frustratie dan ergens wel begrijpen.

McLarenboy
11-04-2005, 11:21
ftp://pbh:pbh@perbeer.lir.dk/divbil/rossi_vs_gibernau.avi

link naar de videobeelden

Jochie
11-04-2005, 12:32
No way I was going to miss this!
Heb er een ritje met beste sportwagen van het moment voor opzijgeschoven (uiteindelijk was het gelukkig enkel uitstel :-)).

De eerste race van het jaar was weer spektakel, en laatste bocht beslissing is nog steeds de dagschotel van het MotoGP menu.
Zal een F1 race ooit nog eens in de laatste bocht betwist worden????

Details van de ontknoping vond ik wel tekenend, Rossi zal nog een extra tandje moeten bijsteken, kan alleen maar leuk worden :)
En wat ik hoopgevend vind, Gibernau sterkt er zich in, "concentrate on racing".
Hij weet ook dat dit zelfs Rossi niet iedere race gaat lukken.

Prachtig werk van Melandri ook.

Jochie

Thomaske
03-05-2005, 11:16
De GP van China viel werkelijk in 't water. Rossi heeft weer een heel mooie race gereden en verdient gewonnen.

Mvg

Autofan
03-05-2005, 17:21
Maar Jacque was wel de revelatie.

Thomaske
03-05-2005, 18:12
Zeg dat wel. Had ik echt niet verwacht van deze jongen en dan nog in deze omstandigheden. Een nieuwe regenmeester?

Mvg

Jochie
03-05-2005, 19:39
Maar Jacque was wel de revelatie.
Dat kunt ge wel zeggen ... ongelofeloos.
Hij twijfelde er zelf aan of hij die snelheid wel nog aan ging kunnen/durven, blijkbaar wel.
Echt straf en niet te begrijpen hoe hij zo snel aan alles kon wennen.

Over snelheid gesproken, Biaggi in de regen, 325 (of was het in de 30?), miljaar, ik wil het mij nie inbeelden.

Rossi en Melandri zijn wel van de rest weg aan het fietsen, Gibernau gaat al moeite hebben om zijn teammate nog terug te pakken.
Het begin van Gibernau verval/terugval? (remember hoe lang die anoniem heeft meegereden) Ik hoop het nie.

Jochie

Alain
04-05-2005, 10:01
Dat kunt ge wel zeggen ... ongelofeloos.
Hij twijfelde er zelf aan of hij die snelheid wel nog aan ging kunnen/durven, blijkbaar wel.
Echt straf en niet te begrijpen hoe hij zo snel aan alles kon wennen.

Jochie

In dit kader is de prestatie van Van der Goorbergh nog straffer te noemen. Hij reed zijn laatste supersportwedstrijd op een Ducati 749 op zondag 24 april. Zware financiële problemen liggen aan de basis van de terugtrekking van Selmat uit de WSS. VdG dus ook op straat om dan enkele dagen later een telefoontje te krijgen van Montiron. Vliegtuig op naar Shanghai, het nummer 16 op de Konica RCV en voor de eerste maal rijden met een MotoGP ( zijn laatste optreden in de hoogste klasse was in de MotoGP 2002 maar wel met een 500 cc ). Resultaat een 6e plaats....
Jacque had reeds vier testdagen achter de rug met de Kawasaki. Desalniettemin een fantastische race. Hoffman zal niet al te gerust zijn en als Jacque in zijn thuiswedstrijd ook een glansprestatie weet neer te zetten, zal onze Duitse vriend behoorlijk ongerust mogen worden. Voor raad kan hij misschien terecht bij James Haydon.
Die laatste miste de twee eerste wedstrijden van het BSB wegens blessure. Gregorio Lavilla ( nb. officiële testerijder van Suzuki :) ) verving hem op de Airwaves GSE Ducati 999 F04. De Spanjaard bleek de enige die de oppermachtige HM Plant Fireblades van Rutter en Kiyonari kon volgen en verslaan. Dat ( en uiteraard ook het feit dat hij nog steeds kanss maakt op de titel ) deed GSE beslissen om Haydon te ontslaan ( zonder een meter gereden te hebben ) en Lavilla te houden...

Alain
04-05-2005, 10:11
Goh, Rossi heeft al een voorsprong van 25 punten. Dat betekent dat hij sowieso als leider in het WK naar Mugello gaat, ongeacht het resultaat in Le Mans.
The Doctor is leading the way YEAH!!!!!!!!! :worship: :worship: :worship:
Kortom, hij zal ze niet allemaal winnen maar de rest kan slechts af en toe dreigen en die inconsistentie zal ze steeds de das omdoen...

De reden van de terugval van Gibernau in de laatste ronden was een slechte achterband. Net voor de start werd de achterband vervangen en zat er trilling op. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het erger en dat resulteerde in een 4e plaats.

Wel verrassend dat Melandri na drie races op de 2e plaats in het WK staat...hij is blijkbaar rijper geworden en voelt zich thuis op de Honda.

In de 250cc zal Pedrosa nog een zwaar jaar tegemoet gaan. Stoner alweer gewonnen en Dovizioso weer tweede. De regerend WK 125cc staat zo aan de leiding van het WK 250cc. Was trouwens ook indrukwekkend om te zien hoe Stoner en Dovizioso van de concurrentie wegreden...ze reden buiten categorie!

Zoals steeds was de 125cc weer spectaculair met een overwinning van Pasini.

FIRE
04-05-2005, 18:45
In dit kader is de prestatie van Van der Goorbergh nog straffer te noemen. Hij reed zijn laatste supersportwedstrijd op een Ducati 749 op zondag 24 april. Zware financiële problemen liggen aan de basis van de terugtrekking van Selmat uit de WSS. VdG dus ook op straat om dan enkele dagen later een telefoontje te krijgen van Montiron.
VdG heeft toch afscheid genomen van Selmat omdat hij niet overweg kon met de Duc? Of heb ik de laatste dage iets gemist?

Overigens inderdaad een prachtige prestatie van VdG en Jacque.

Zapper
26-05-2005, 11:43
Helaas blijft het voor Jurgen bij twee gastoptredens bij Konica Konda
Tamada is terug tegen de volgende race.

Ik hoop op langere termijn toch nog eens een belg of Nederlander te zien meestrijden op het hoogste vlak. Dan zal de interesse in de sport toenemen, want deze sport verdiend dat. Meestal spektakel van begin tot einde.