P De Sonville
12-04-2005, 00:07
Jo Jamers:
“ Francorchamps wordt een moeilijk weekend”
Komend weekend wordt in het voorprogramma van de LMES 1000 km van Spa de tweede manche verreden van de Mediagroup Van Dyck Belcar. Deze wedstrijd wordt opgesplitst in twee manches van elk één uur wat in de rangen van First Motorsport de wenkbrauwen doet fronsen.
Voorlopig hebben ze bij First Motorsport geen reden tot klagen na het Belcar New Race Festival, de traditionele openingswedstrijd van het Belcar-kampioenschap 2005 op Circuit Zolder. Drie wagens aan de start en evenveel ongeschonden aan de geblokte vlag kan niet van ieder team worden gezegd. En daarbij nog eens de schitterende 4de plaats in de Klasse GTB voor het duo Van Rompuy/De Sterck en een vierde chrono in GTB voor Leest/Jeuris.
Jo Jamers: “Met méér dan 20 wagens in GTB, waarvan een tiental op papier sneller zijn dan onze Porsches GT3 Supercup, mogen we best tevreden zijn met de behaalde uitslag. Vooral de vierde plaats van Van Rompuy/De Sterck springt in het oog. Net binnen de top 10 en een vierde plaats in GTB. Had Palttala zijn biturbo een week voordien niet geplooid in Dijon, waardoor hij verplicht was om met de RSR de eerste wedstrijd in GTB te rijden, dan was voor ons een eerste podiumplaats in GTB een feit. Ook Jeuris/Leest reden een verdienstelijke wedstrijd. Wim Jeuris maakte echter een schoonheidsfoutje waardoor het Belgisch-Nederlandse duo flink achterop raakte. Leest reed de snelste chrono van het team (1’40”48) en meteen ook de vierde snelste tijd van de geklasseerden in GTB”.
Buiten het feit dat het duo Van Rompuy/De Sterck vierde algemeen werd, bolden ze ook als eerste originele Porsche GT3 Supercup over de eindmeet en namen de maat van méér geëvolueerde Porsches GT3 R, RS en RSR.
Kelly Jamers en Philip Cracco kregen met pech af te rekenen toen het kuipje afbrak en een eigen leven ging leiden. Het onfortuinlijke duo verloor méér dan 15 minuten en mochten zodoende een goede klassering vergeten. De wagen van Philip Cracco, ex Van Moerkerke kwam te laat aan in de ateliers van First Motorsport en er rest nog een pak werk om deze even competitief te maken als beide andere GT3’s. Naast de Mediagroup Van Dyck Belcar snijdt Philip Cracco samen met Luigi Vroman ook het BTCS-kampioenschap aan met de Porsche GT3.
“In Francorchamps zal het andere koek zijn”, gaat de Zolderse tuner verder.
“Met twee korte wedstrijden van telkens één uur zijn we met de Supercups niet opgewassen tegenover de méér geëvolueerde versies en de Ultima’s. Mogelijks maken ze er een echte sprint van en kunnen we in de huid kruipen van de spreekwoordelijke derde hond. Ook belangrijk is de verplichte pilotenwissel. Ik ben daaromtrent een strategie aan het uitdokteren die ons winst moet opleveren tijdens de pitstop. In ieder geval zitten we na Zolder mee op de goede trein en gaan trachten om in Francorchamps zoveel mogelijk de schade te beperken. Dergelijke korte wedstrijden zijn niet weggelegd voor de Porsche GT3. Wij zullen het méér moeten hebben van de wedstrijden over 6 en 24 uren. Daar pas kunnen we onze troeven op tafel gooien. Nl. De betrouwbaarheid van de Porsche GT3 Supercup. Dat hebben we vorig jaar trouwens reeds bewezen met een podiumplaats in de Klasse GTB tijdens de Euphony 24 Uren van Zolder”.
“ Francorchamps wordt een moeilijk weekend”
Komend weekend wordt in het voorprogramma van de LMES 1000 km van Spa de tweede manche verreden van de Mediagroup Van Dyck Belcar. Deze wedstrijd wordt opgesplitst in twee manches van elk één uur wat in de rangen van First Motorsport de wenkbrauwen doet fronsen.
Voorlopig hebben ze bij First Motorsport geen reden tot klagen na het Belcar New Race Festival, de traditionele openingswedstrijd van het Belcar-kampioenschap 2005 op Circuit Zolder. Drie wagens aan de start en evenveel ongeschonden aan de geblokte vlag kan niet van ieder team worden gezegd. En daarbij nog eens de schitterende 4de plaats in de Klasse GTB voor het duo Van Rompuy/De Sterck en een vierde chrono in GTB voor Leest/Jeuris.
Jo Jamers: “Met méér dan 20 wagens in GTB, waarvan een tiental op papier sneller zijn dan onze Porsches GT3 Supercup, mogen we best tevreden zijn met de behaalde uitslag. Vooral de vierde plaats van Van Rompuy/De Sterck springt in het oog. Net binnen de top 10 en een vierde plaats in GTB. Had Palttala zijn biturbo een week voordien niet geplooid in Dijon, waardoor hij verplicht was om met de RSR de eerste wedstrijd in GTB te rijden, dan was voor ons een eerste podiumplaats in GTB een feit. Ook Jeuris/Leest reden een verdienstelijke wedstrijd. Wim Jeuris maakte echter een schoonheidsfoutje waardoor het Belgisch-Nederlandse duo flink achterop raakte. Leest reed de snelste chrono van het team (1’40”48) en meteen ook de vierde snelste tijd van de geklasseerden in GTB”.
Buiten het feit dat het duo Van Rompuy/De Sterck vierde algemeen werd, bolden ze ook als eerste originele Porsche GT3 Supercup over de eindmeet en namen de maat van méér geëvolueerde Porsches GT3 R, RS en RSR.
Kelly Jamers en Philip Cracco kregen met pech af te rekenen toen het kuipje afbrak en een eigen leven ging leiden. Het onfortuinlijke duo verloor méér dan 15 minuten en mochten zodoende een goede klassering vergeten. De wagen van Philip Cracco, ex Van Moerkerke kwam te laat aan in de ateliers van First Motorsport en er rest nog een pak werk om deze even competitief te maken als beide andere GT3’s. Naast de Mediagroup Van Dyck Belcar snijdt Philip Cracco samen met Luigi Vroman ook het BTCS-kampioenschap aan met de Porsche GT3.
“In Francorchamps zal het andere koek zijn”, gaat de Zolderse tuner verder.
“Met twee korte wedstrijden van telkens één uur zijn we met de Supercups niet opgewassen tegenover de méér geëvolueerde versies en de Ultima’s. Mogelijks maken ze er een echte sprint van en kunnen we in de huid kruipen van de spreekwoordelijke derde hond. Ook belangrijk is de verplichte pilotenwissel. Ik ben daaromtrent een strategie aan het uitdokteren die ons winst moet opleveren tijdens de pitstop. In ieder geval zitten we na Zolder mee op de goede trein en gaan trachten om in Francorchamps zoveel mogelijk de schade te beperken. Dergelijke korte wedstrijden zijn niet weggelegd voor de Porsche GT3. Wij zullen het méér moeten hebben van de wedstrijden over 6 en 24 uren. Daar pas kunnen we onze troeven op tafel gooien. Nl. De betrouwbaarheid van de Porsche GT3 Supercup. Dat hebben we vorig jaar trouwens reeds bewezen met een podiumplaats in de Klasse GTB tijdens de Euphony 24 Uren van Zolder”.