PDA

View Full Version : Race 2: weekend 1000 km van Spa.

Mark
15-04-2005, 12:52
Resultaten van dit weekend zijn hier te vinden:
http://www.race-rally.be/2005/1000km2005/results/liveresults/hor.htm

De eerste activiteiten van dit weekend kwamen voor rekening van de Belcar. Pas om 09.30 uur ging men van start voor de korte vrije training. De 'Vette is maar 4 seconden sneller dan de eerstvolgende.........

De tweede Stealth is er dit weekend ook bij, die oude LM600 van ERG Motorsport hebben ze ook weten te repareren. Vandaag toch maar 48 deelnemers aan de start.

Scapa
15-04-2005, 13:19
Wat een knaltijd seg... :gas:

marcel
15-04-2005, 15:15
de BiTurbo van Palttala en Van Sande is precies nog niet gerepareerd

MichelRacing
15-04-2005, 15:41
Peuh... Vind het nog niet knaltijd... Als ze richting de 2.18 duiken wel... 2.20 reden David Hart en Sebastiaan Bleekemolen 2 jaar geleden al met de kwalificaties van het Racing Festival met de Chrysler-Viper GTS-R... Maar verwacht wel dat de Corvette nog wel paar secondes eraf weet te halen... :D

Mr.Dallara
15-04-2005, 15:58
Peuh... Vind het nog niet knaltijd... Als ze richting de 2.18 duiken wel... 2.20 reden David Hart en Sebastiaan Bleekemolen 2 jaar geleden al met de kwalificaties van het Racing Festival met de Chrysler-Viper GTS-R... Maar verwacht wel dat de Corvette nog wel paar secondes eraf weet te halen... :D

Lag de chicane toevallig twee jaar terug niet een stukje korter?? ;)

4sec gap! :crazy: wat een geluk voor de tegenstand dat het maar racen zijn van 1uur dit weekend...

edit: ondertussen is de concurentie tot op 2.28 sec genaderd op de Vette. (in kwali 1)

MichelRacing
15-04-2005, 16:08
Ok, Mr Dallara... U heeft gelijk. Wanneer is de chicane ook alweer verbouwd? Vorige winter toch jaargang 2003/2004 toch? In ieder geval 2.17 moet haalbaar zijn voor de Vette afgelopen jaar haalde men bij de kwalificatie van de 24Uren van Spa een tijd van 2.17. Denk dat dat dit jaar nog sneller kan, met de evoluties die de wagen deze winter heeft gehad. Misschien dat ik fout zit met de verbouwing van de chicane met jaarstip... Hierzo Corvette bij kwalificatie op 2.19. Mooi meegenomen Jeroen Bleekemolen vervoegt ook weer een keer het Belcar-veld dit keer op een Markant Porsche 996GT3 Cup

marcel
15-04-2005, 16:15
Ok, Mr Dallara... U heeft gelijk. Wanneer is de chicane ook alweer verbouwd? Vorige winter toch jaargang 2003/2004 toch? In ieder geval 2.17 moet haalbaar zijn voor de Vette afgelopen jaar haalde men bij de kwalificatie van de 24Uren van Spa een tijd van 2.17. Denk dat dat dit jaar nog sneller kan, met de evoluties die de wagen deze winter heeft gehad. Misschien dat ik fout zit met de verbouwing van de chicane met jaarstip... Hierzo Corvette bij kwalificatie op 2.19. Mooi meegenomen Jeroen Bleekemolen vervoegt ook weer een keer het Belcar-veld dit keer op een Markant Porsche 996GT3 Cup

chicane werd herlegt in juni-juli. tijdens de Euro-races werd nog de echte busstop gebruikt

MichelRacing
15-04-2005, 16:20
De tijd die ik opnoem de 2.17 is gereden door de Corvette tijdens de kwalificaties van de 24Uren van Spa in 2004(Afgelopen jaar) zie maar op http://www.fiagt.com/results.php?season=2004&event=7&session=Combined%20Qualifying en dan kijken naar Renstal Excelsior. Bedankt Marcel;)

marcel
15-04-2005, 16:24
weet ik wel. maar juni/juli is geen winter he.
en trouwens, de 24 uren worden gereden onder FIA GT reglementen, deze wedstrijden onder Belcar-reglementen :)

Autofan
15-04-2005, 18:00
De Kuismanen Viper is in Bruxelles gecrasht :fight:

Bron: pitstop.tv

Thomaske
15-04-2005, 19:39
Zwaar gecrasht en kan hij nog gerepareerd worden?

Mvg

Astra-fan
15-04-2005, 20:01
Op Pitstop.tv staat het bericht dat de Viper raceklaar zou moeten kunnen geraken tegen morgen.

RX-7 freakske
16-04-2005, 13:27
Voila, de race gaat zo dadelijk van start. Hopelijk veranderen de beelden en blijft neit enkel de busstop in beeld. Ben eens benieuwd wat deze race ons gaat brengen.

The Leader
16-04-2005, 13:43
Ja ik ben de busstop chicane al beu gezien :) :) .

Ik hoop ook da ze snel gaan overschakelen op een andere camera.

JPMontoya
16-04-2005, 13:45
SC start. Zeer natte baan voor de eerste race.

The Leader
16-04-2005, 13:48
Ja inderdaar da beloofd vo morgen ik zal ma ne goeie paraplu meepakken peis ik.

JPMontoya
16-04-2005, 13:56
spin goossens aan begin radillon in 1ste ronde. De Muur aangetikt.
Einde voor Goossens.

The Leader
16-04-2005, 13:57
Ja einde race, spijtig da ge juist de busstop ziet.

yannick88
16-04-2005, 14:02
Op welke manier kan je de live wedstrijd volgen ?

Via HIBN gaat het niet

JPMontoya
16-04-2005, 14:03
Hibn gaat wel bij mij en anders via race-rally

Scapa
16-04-2005, 14:20
Wat een begin van Vanina Ickx :crazy: Zeer snel waren ook Vosse (uiteraard), de Stealth in het begin, Thiers Porsche, Paltalla, MSE Ford en vooral ook weer Muytjens!

Scapa
16-04-2005, 14:20
Wat een begin van Vanina Ickx Zeer snel waren ook Vosse (uiteraard), de Stealth in het begin, Thiers Porsche, Paltalla, MSE Ford en vooral ook weer Muytjens!

Bart.Vandecavey
16-04-2005, 14:23
Gestart 45ste finish 4de in een uurke... Ook wel genoemd een sprintje naar voren :D Zalig gedaan van Kurt en Hans met een auto die eindelijk bolt!

JPMontoya
16-04-2005, 14:33
Ook de GLPK viper naar de kant blijkbaar. Probleem met z'n lichten blijkbaar...

Update: toch niet men is weer kunnen vertrekken.

marcel
16-04-2005, 14:36
op Race-Rally zien ze blijkbaar wel graag naar de Busstop :(

FIRE
16-04-2005, 14:55
op Race-Rally zien ze blijkbaar wel graag naar de Busstop :(
De livestream (dat is eigenlijk te veel gezegd, webcam is beter op zijn plaats) is echt waardeloos.

RX-7 freakske
16-04-2005, 14:57
Kelly Jamers is blijkbaar ook uitgevallen :(

Brecht
16-04-2005, 14:57
Overwinning voor Kuismanen/Vosse na een prachtige stint van Vosse. 2de plaats voor Menten/Bouvy gevolgd door Paltalla/Van Sande.

De belangerijkste opgaves die er te melden waren zijn die van de SRT Corvette, Goossens die startte ging eraf bij de start aan de voet van de radillon, te wijten aan aquaplanning. Ook een opgave voor de GLPK Viper, zij hadden problemen met de lichten, en in zo een slecht weer is rijden zonder lichten niet echt aan te raden.

Greetzz.. Corvetteboy

Autofan
16-04-2005, 15:07
Kelly Jamers is blijkbaar ook uitgevallen :(

De wagen is hard gecrasht, maar ik weet niet wie aan het stuur zat van de opgave.

lotuzzz
16-04-2005, 15:15
Palttala heeft de snelste ronde van de wedstrijd gereden, en wat voor een! Het hele veld op 4 seconden of meer, wat dit betreft... :worship:
De 2 grootste favorieten laten het afweten, en Kuismanen wint (voor de eerste keer met de viper?) en neemt ongetwijfeld ook de leiding in het kampioenschap! Mooi voor dat team!

Scapa
16-04-2005, 15:29
Ook wel mooi is de race van de twee youngsters bij GS. Net nog even de baas afgetroefd :D

Autofan
16-04-2005, 15:50
Kuismanen wint inderdaad voor de eerste keer met de Viper. Ik ben echt heel blij daarvoor.

Maarten
16-04-2005, 17:51
jawadde, leuke race
spijtig dat die engelsen met de stealth een technisch probleem hadden, die nigel greensal is nog sneller dan zijn teammaat, dus die hadden wel eens zonder problemen de winnaars kunnen zijn, maar ik weet het als als als ...
spijtig van de camera op de busstop, alleen wel leuk om te commentaren live te volgen, dat verliep bij mij bijzonder vlot
paltalla en vosse inderdaad zeer sterk, ik had toch paltalla precies laten starten, dan had de 2de plaats er misschien wel in gezeten. Eindelijk eens een ander top 3 dan we gewoon zijn... kan alleen maar goed zijn voor het kampioenschap me dunkt!
was het een foutje van goossens, want ze zeiden direct dat de ophanging 'open' stond, als ik het goed heb verstaan van Daniël aan de micro!

dat belooft alleszins voor morgen! Misschien hopen op droog, anders zie ik vosse deze prestatie herhalen, tenzij marcus ... :)

B.V.S.
16-04-2005, 20:02
Amai wat een race, net terug van Franco.. (beetje blijven hangen in de Belcartent :+ )
Het weer was afschuwelijk, dit heb ik nog nooit gezien. De meeste piloten zeiden dat het zo goed als niet te doen was om te racen... maja dit hoort erbij zeker.
'k Heb de schuiver van Marc voor m'n ogen zien gebeuren. De Corvette begon al heel snel na de start te schuiven... en net op het ogenblik dat Marc em bijna terug onder controle had, raakte hij de vangrail, spijtig...
De Viper van GLPK werd inderdaad uit koers gehaald, omdat de lichten het gewoon begeven hadden... Ze hebben nog vanalles geprobeerd, maar er was niks aan te doen...
Ongelofelijk vind ik de tijd die Paltalla neerzette in de gietende regen... 2'45" :eek:
En natuurlijk niet te vergeten de 1e plaats Tourisme van de MSE Mondeo (11e algemeen)!! Marc Neyens draaide met de Mondeo 2'54" in de gietende regen... jiehaaa...!

Scapa
17-04-2005, 08:31
Ongezien: Vosse neemt in race 2 op twee ronden 19 seconden op de tweede, nl Bouvy!

Scapa
17-04-2005, 08:57
Goossens gaat HARD! Een gat van een minuut op de leidende Viper van Vosse herleid tot 20 seconden...

Scapa
17-04-2005, 09:07
SC na ongeval van Vancraeynest. Kuismanen en Hart zitten net achter elkaar. Indien de SC van de baan gaat voor het einde van de race zit er nog een leuk gevecht in!

JPMontoya
17-04-2005, 09:26
Kuismannen opnieuw aan het feest voor Hart en Kumpen.

Mark
17-04-2005, 20:00
Waarom was er vandaag alleen maar commentaar in het frans bij de Belcar? Nieuw beleid van Pierre?

FIRE
17-04-2005, 20:05
Waarom was er vandaag alleen maar commentaar in het frans bij de Belcar? Nieuw beleid van Pierre?

Bij LMES was zowel Frans als Engels commentaar

Autofan
17-04-2005, 20:30
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=30&bericht=534 Volgens autosport.nl heeft Longin de race gewonnen :rolleyes:

Mark
17-04-2005, 20:35
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=30&bericht=534 Volgens autosport.nl heeft Longin de race gewonnen :rolleyes:

Ook gezien wie het geschreven heeft? Flor Schilte, die kerel maakt fout op fout in zijn berichten. Staat nog een leuke blunder in:

Nadat Leo van Santé weer vroeg het stuur had overgegeven aan Markus Palttala ging de Fin er als een speer vandoor en kon uiteindelijk terugkomen naar een 6e plaats

Proost Leo, laat hem goed smaken :D :D

Raceboy
17-04-2005, 21:03
De livestream (dat is eigenlijk te veel gezegd, webcam is beter op zijn plaats) is echt waardeloos.

mss eerst de oorzaak is onderzoeken voor je zoiets roept. De cameras op spa werkten op dat moment niet. ook de speakers hadden enkel de chicane in beeld.

redje
17-04-2005, 21:20
Doordat de Vette en de GLPK-viper zaterdag uitvielen, kregen we nog een iets of wat interessante race voor de GT's, want aan Vosse en co was er echt geen houden aan. En aan madam Ickx zaterdag ook niet. Ik geloofde gewoon mijn ogen niet, zoals die toen reed.

The Interceptor
17-04-2005, 22:41
Ik ben ondertussen ook terug thuis geweest na een interessant autosportweekendje: veel auto's en bier gezien :D

Zaterdag vond ik de Belcar-race echt balen. Echt zo jammer dat Marc in de Corvette al zo snel van de baan ging :( mja hij kon er maar weinig aan doen natuurlijk. Hij was zeker niet de enige die onderaan eau rouge last kreeg van aquaplanning, heb daar nog vele wagens zien slingeren.
Eigenlijk snap ik niet goed dat die race gestart is, op die moment was het echt wel heel hard aan het regenen. Het eerste rondje achter de safety car maakt dan echt geen verschil hoor! En bij die spin van Goossens mogen we nog van geluk spreken dat de rest van het veld nog goed reageerde en we geen senario kregen à la start vd F1 in Spa in 1998!
Nog een opmerking over deze race: er reed daar een porsche rond die blijkbaar nog niet eens de safety car kan volgen :confused: als ik met goed herinner en nogal witte porsche met nr 7? Al bij de start hield hij de deelnemers achter zich serieus op, net als tijdens de safety car procedures. De race van vandaag eigenlijk net hetzelfde gezien :frusty:

De race van vandaag vond ik dan weer veel interessanter (hoe zou dat toch komen? :))
Toen Goossens bij de start al een minuut moest toegeven op Vosse had ik op die moment al blij geweest met een top 5 klassering, maar die mening werd al snel bijgeschaafd hoor! Na 2 ronden had hij Longin al te pakken die toch wel een 10-tal plaatsen voor hem gestart was. Na 20 minuten reed hij al op de 2e plek, wel nog op zo'n 45 seconden van de vrijwel ongenaakbare Vosse. Of dat dachten we toen toch nog, dan begon Marc daar eens te laten zien wat hij in huis heeft aan kwaliteiten door ongeveer 4 seconden per ronde in te lopen op Vosse. Indrukwekkend gewoon, ik begon hoe langer hoe meer te geloven dat de overwinning er nog helemaal inzat. Maar net bij de pilotenwissels kwam daar die safety car buiten die zolang buiten bleef dat hij (weer eens) in het nadeel van SRT speelde, ik ben ervan overtuigd dat Hart de Viper nog had gepakt moest hij een kwartier racetijd gekregen hebben. In die laatste ronde moest hij natuurlijk geen risico's gaan nemen, kon beter zoals hij deed gewoon de 2e plek vrijstellen voor SRT. Kvind het echt heel jammer voor hem dat hij eigenlijk niet eens heeft kunnen racen dit weekend.
Ik had SRT graag zien winnen, het had een verdiende en magistrale overwinning geweest. Echt chapeau voor wat Marc daar liet zien vandaag :eek: ff het 'foutje' van de dag ervoor rechtzetten noemen ze dat! :+

Het kampioenschap ziet er natuurlijk weer heel wat interessanter uit na dit weekend.

FIRE
18-04-2005, 16:00
mss eerst de oorzaak is onderzoeken voor je zoiets roept. De cameras op spa werkten op dat moment niet. ook de speakers hadden enkel de chicane in beeld.
Waar stond dan dat het camera systeem defect was?

Zondag was de coverage, zowel beeld als geluid tijdens LMES race, overigens prima verzorgt.

Raceboy
18-04-2005, 16:49
Waar stond dan dat het camera systeem defect was?

Zondag was de coverage, zowel beeld als geluid tijdens LMES race, overigens prima verzorgt.

als je de commentaar beluisterde. Zo was het commentaar bij de laatste ronde in de balcar race 2: " Si vous etes dans le chicane de l' arret de bus vous sais qui est premier. nous pas. :D"

FIRE
18-04-2005, 16:58
Ik versta geen Frans

Mark
18-04-2005, 17:38
Er is weer een press release verschenen van GLPK, mag ik even? ;)

Het was een historische wedstrijd voor want voor het eerst werden er twee reeksen van telkens één uur georganiseerd. Eén wedstrijd van de Mediagroup Van Dijck Belcar op zaterdag en één wedstrijd op zondag. Een nieuwigheid die niet in het voordeel uitdraaide van het GLPK Racing team.

Ze vallen uit in race 1 en mogen in race 2 alsnog gaan strijden voor de punten. Iets dat goed gelukt is met een derde plaats in race 2. Als een team voordeel heeft gehad van dit nieuwe ideetje dan is het GLPK wel. Normaal hadden ze 0 punten gehad ;)

Met vriendelijke groet,
De GLPK pressrelease-watcher :D

ps. Als er behoefte aan is wil ik die quote van Kumpen in dezelfde pressrelease ook wel van commentaar voorzien.

FIRE
18-04-2005, 17:44
Er is weer een press release verschenen van GLPK, mag ik even? ;)

Ze vallen uit in race 1 en mogen in race 2 alsnog gaan strijden voor de punten. Iets dat goed gelukt is met een derde plaats in race 2. Als een team voordeel heeft gehad van dit nieuwe ideetje dan is het GLPK wel. Normaal hadden ze 0 punten gehad ;)

Dat was me ook al opgevallen. Press-releases zijn niet het sterkste punt van GPLK(-Carsport)...;)

RaptuningGirl
18-04-2005, 18:19
De daikin dames hebben het héél goed gedaan in race 2
2de Tb en dat ondanks de opgave in race 1
Een DIKKE proficiat!

ICEMAN
18-04-2005, 22:55
De daikin dames hebben het héél goed gedaan in race 2
2de Tb en dat ondanks de opgave in race 1
Een DIKKE proficiat!
Ahum! We hebben helemaal NIET opgegeven in Race 1, we zyn gewoon niet geklasseerd omdat we 1 ronde te kort hadden. Kleine misrekening gedaan.

Mark
18-04-2005, 23:01
Dat was me ook al opgevallen. Press-releases zijn niet het sterkste punt van GPLK(-Carsport)...;)

Aan de auteur ligt het in ieder geval niet ;)