PDA

View Full Version : MAK 2005 : race 3 :30 april: Aalst


stefco
17-04-2005, 19:21
Na de euforie van de vorige wedstrijd (waarin we derde werden,en momenteel op kop van het kampioenschap staan) ,hebben we nu slecht nieuws: :(
Bart kan omwille van familiale redenen niet deelnemen.
Ik ben dus op zoek naar een waardige vervanger ;)

Aan potentiele kandidaten:laat u niet afschrikken door onze huidige positie :) ,we beseffen dat een top5 plaats in het eindklassement voor ons het hoogst haalbare is.En een deelname levert altijd meer punten op dat een forfait.
Wie helpt mij uit de nood?
Iedereen die zich geroepen voelt,laat maar horen...

Speesman
18-04-2005, 00:17
Ai, ik heb me al als invaller opgegeven bij Rhino Racing 2 (die hebben in Aalst ook een piloot te weinig). Anders had ik graag ingevallen in jullie team.

Frederik
22-04-2005, 17:34
Ik blijf zoals alle ander keren voor calamitas racing 2 rijde :) Hopelijk wordt het even spannend als de 2 vorige wedstrijden. Ik kijk er alvast naar uit. Greetz iedereen en tot de 30e

Yannick R
22-04-2005, 21:54
Euh, ik zou wel willen .. maar ik weet niet of ik wel kan.
Ik ga zeer regelmatig in Aalst gaan rijden (woon ook in Aalst).
En kzal toch normaal gezien mee kunnen strijden in top 5.
Aleja, tis te zien wie er meerijdt he :p .. en ondertussen is het circuit al helemaal veranderd.

stefco
23-04-2005, 08:27
Euh, ik zou wel willen .. maar ik weet niet of ik wel kan.


Mocht je kunnen,je bent zeer welkom.
Hou je me op de hoogte?

Nb: parcours is inderdaad gewijzigd,heb nog maar 1 keer getraind,beste rondetijd:47sec.Ik vermoed dat het nog een stuk sneller moet kunnen?

Raceboy
23-04-2005, 15:49
Mocht je kunnen,je bent zeer welkom.
Hou je me op de hoogte?

Nb: parcours is inderdaad gewijzigd,heb nog maar 1 keer getraind,beste rondetijd:47sec.Ik vermoed dat het nog een stuk sneller moet kunnen?

ligt het nog altijd zo hobbelig?

stefco
23-04-2005, 16:08
Je kan het (nog steeds) vergelijken met Parijs - Roubaix :(

Yannick R
23-04-2005, 21:23
Ik heb daarnet gaan rijden en heb 2 heatjes gereden.
In heat 2 46.5 gereden
Daar kan nog (zeker) wat af, maar twas maar op 15min. en het kartje was ook niet top maarkom.
Kheb wel nog maar 3x in totaal op't circuit gereden en kben best tevreden met deze tijd :)

En @ threadstarter: mijn moeder is net weg, maar kzal strax es vragen of ik kan en/of ze me kan voeren.

Frederik
25-04-2005, 18:08
Ik ga morgen eens een kijkje in Aalst nemen en of het circuit inderdaad er zo hobbelig bijligt :) Al heel lang geleden dat ik er nog geweest ben, 1 ding herinner ik me nog, dat het een vrij groot circuit is. Maar met een tijd van 46.5 zoals ik gezien heb is het ongeveer te vergelijken met sint-niklaas. We zullen zien wat het geeft,hopelijk wordt het een bittere strijd zaterdag,zowel vooraan als achteraan, greetz Frederik

flugel
25-04-2005, 18:59
Ik ga morgen eens een kijkje in Aalst nemen en of het circuit inderdaad er zo hobbelig bijligt :) Al heel lang geleden dat ik er nog geweest ben, 1 ding herinner ik me nog, dat het een vrij groot circuit is. Maar met een tijd van 46.5 zoals ik gezien heb is het ongeveer te vergelijken met sint-niklaas. We zullen zien wat het geeft,hopelijk wordt het een bittere strijd zaterdag,zowel vooraan als achteraan, greetz Frederik

Vergeet geen cash geld mee te doen :+ den bancontact bevindt zich namelijk; parking afrijden, naar links, op het einde van de straat naar rechts richting kerk, aan de kerk parking oprijden en daar ziet ge recht voor u nen bankautomaat... s een vrij raar zicht als ge dat in raceoverall moet doen :p

Giovanni
25-04-2005, 23:22
Aalst zal er nog steeds hobbelig zijn.
De layout van het circuit is inderdaad onlangs gewijzigd maar aan de ondergrond heeft men niks gedaan.
Deze wedstrijd gaat duidelijk maken welke teams er in een goede fysieke conditie zijn :D
Voorlopig heb ik reeds van enkele teams een inschrijving ontvangen.
Deze lijst zal ik updaten naarmate ik ze ontvang :


BRI Racing
Rhino racing 1
Rhino racing 2
Calamitas Racing 1
Calamitas Racing 2
MS Racing
P&P Racing
V.D.H. Racing
GEMO Racing 1
The Old Men
...

Yannick R
26-04-2005, 17:27
Deze wedstrijd gaat duidelijk maken welke teams er in een goede fysieke conditie zijn :D

Ja 't is toch wel redelijk zwaar, kheb nog zeer in mijn rug :p

Mickey
26-04-2005, 20:55
Deze wedstrijd gaat duidelijk maken welke teams er in een goede fysieke conditie zijn :D


Oei met mijn gewone conditie is het héél erg gesteld :p :+
dus zulle we zien of dat ook effect heeft op de kartconditie :p http://forum.depaddock.eu/images/icons/icon10.gif

Alleszins iedereen véél suc6 en
laten we hopen dat we het gevoel zullen hebben,
dat we met karts rijden ipv met quads aant offroaden zijn :eek:

Yannick R
26-04-2005, 21:50
Ja jongens, wat zit iedereen hier bezig over hobbels ? Ik heb daar niveel last van.

Speesman
26-04-2005, 22:48
Het circuit is meestal toch een beetje hobbelig (door de grondplaten die niet perfect tegen elkaar aansluiten).

Mickey
26-04-2005, 22:53
Het is niet dat het zó erg is hoor dat willen we (of ik toch) niet bedoelen, maar het is eerder in vergelijking met andere circuits, die liggen toch heel wat effener.
Van die "hobbels" heb ik ook eigenlijk nooit echt last gehad, wel al van een keer té veel grip --> dat zorgde voor hevige schokken waardoor ik (zonder te zeveren) effen behoorlijk omhoog ging in mijn stoel :confused: :D

Frederik
27-04-2005, 11:06
Kben gisteren gaan rijden. Slechts een snelste tijd van 48.452 maar ik was al om 18.00 begonnen met als gevolg dat ik eerste heatje reed van die avond :) Bandjes ijskoud en circuit onbereden. Wat betreft de hobbels, het is vooral wanneer je iets te "goed" de bocht wil aansnijden om de maximale grip te hebben dat je ,zoals Mickey zegt, letterlijk omhoog gaat :D Nuja,een beetje circuitkennis kan geen kwaad,we zullen zien wat het geeft. 1 ding is zeker,mijne joker gaan ik nie inzette :D Bye iedereen

Yannick R
27-04-2005, 13:36
Ja das wel waar, soms vliegde hoooog :D
Maar das toch soms in andere kartings ook ?

Frederik
27-04-2005, 15:44
Mja,ma bij de meeste circuits is dit een goed teken,maw je bent goed bezig dan. Worden de schokken echt te hevig,dan is het een groot tijdverlies :) het is een beetje wikken en wegen en de gulde middeweg vinde tussen snelheid en remme :) bye

flugel
27-04-2005, 19:44
In de mail die rondgestuurd is voor de inschrijvingen staat in dat BRI hun jokerS gaan inzetten... ik dacht dat ze hun beste joker vorige koers al ingezet hadden, soit ;)

P&P zal ook meedoen, zij het niet op volle sterkte... pols een beetje overbelast, hopelijk is de pijn er tegen zaterdag uit :)

Yannick R
27-04-2005, 22:34
Dat zijn toch ewa schone bekers he ? :D
Ik heb er hier al genoeg van Aalst zelf, tzijn altijd dezelfde :p

Snellen Eddy
28-04-2005, 10:13
[QUOTE=flugel]In de mail die rondgestuurd is voor de inschrijvingen staat in dat BRI hun jokerS gaan inzetten... ik dacht dat ze hun beste joker vorige koers al ingezet hadden, soit ;)[QUOTE]

Vorige race hebben ze hun schrapresultaat laten doorvoeren volgens de site. Ben heeft dan de ganse wedstrijd alleen moeten rijden.

Frederik
28-04-2005, 10:47
Ik krijg nog steeds geen mails van giovanni in mijn mailbox :D Al sinds vorig seizoen zit ik er op te wachten hehe. Nogmaals: mijn email adres is fiarakker@hotmail.com

Fijne dag nog iedereen en tot zaterdag

Mickey
29-04-2005, 19:54
Ja nu je het zegt: ik heb ook nog nooit die mails van Giovanni gekregen,

dus stuur ze ook maar hierheen int vervolg: --> mike_meulemans@hotmail.com

Raceboy
29-04-2005, 20:02
pfff als ge inschrijft krijgde ook niks terug zenne :D

Giovanni
29-04-2005, 22:47
Ik moet inderdaad mijn lijstje eens updaten.
Raceboy, ik ben één keer een reply vergeten doen op jou mail en moet dit waarschijnlijk de rest van mijn leven horen.
't Is proper :p :fight: :p

Raceboy
29-04-2005, 22:54
kwacht nog altij om te zien of we morgen zen ingeschreven. :p

BTW kmoe toch ni int potteke p*ssen he? na die griep zijn die producten legaal :D

Giovanni
29-04-2005, 23:02
kwacht nog altij om te zien of we morgen zen ingeschreven. :p
Jullie staan toch in het lijstje ?

BTW kmoe toch ni int potteke p*ssen he? na die griep zijn die producten legaal :D
Voor jou zijn die ilegaal :p
We zullen je dus moeten sanctioneren met een "tourne general" ...

Raceboy
29-04-2005, 23:06
Jullie staan toch in het lijstje ?


Voor jou zijn die ilegaal :p
We zullen je dus moeten sanctioneren met een "tourne general" ...

das oneerlijk volgens het principe "ik kan niet meedrinken wegens anti-biotica" :D

Giovanni
29-04-2005, 23:10
das oneerlijk volgens het principe "ik kan niet meedrinken wegens anti-biotica" :D
Ge krijgt een waterken met EXTRA citroenschijfje, dat is gezond :+

Speesman
01-05-2005, 01:44
Net terug van Aalst.

Ik vond het een heel leuke race en het ging ook vrij vlot bij mij. Onze kart (nr 6) had een vrij slechte baanligging, maar een heel goede motor en dat vind ik altijd het belangrijkste. Tijdens de kwalifs kon ik redelijk goede tijden neerzetten en het gevolg was een 6de startplaats. Peter, mijn teamgenoot voor 1 race, nam de start, maar verloor door het geharrewar een paar plaatsen. En bovendien zat hij helemaal niet goed in de kart (stoel iets te ver naar achter voor hem) zodat hij niet echt in zijn ritme kon komen. We vielen daardoor ook steeds verder terug naar achter in het deelnemersveld. Na 18 min zat hij er zo door dat ik al moest overnemen. Rond plaats 12 op de baan gekomen en dan maar als een gek gereden om zoveel mogelijk plaatsen goed te maken. Dankzij het heel sportieve gedrag van de andere deelnemers (iedereen liet me vlot door toen ze zagen dat ik sneller was) kon ik nog opklimmen tot plaats 6. Ben ik wel tevreden mee, zeker ook omdat ik een 45.6 kon rijden. Zo mogen er nog races volgen :)

Enkel was het ongelooflijk zwaar, want in totaal heb ik vandaag meer dan 1u in Aalst gereden (15 min om te oefenen, onmiddellijk gevolgd door 10 min in de kwalifs en dan nog 42 min in de race). Is even genoeg voor mij :)
Op naar Bilzen, daar hoop ik vrij hoog te eindigen.

stefco
01-05-2005, 10:58
Als negende vertrokken,hadden we bij de start 'geluk',reden na 1 ronde in vierde positie.Lang kon Yannick deze positie niet aanhouden,maar weerde zich tot het einde,om het stuur over te geven als zesde.
Ik vertrok als een pijl uit een boog (snelste tijd : 45.8 , meer dan een seconde sneller dan mijn vorige besttijd),maar na enkele ronden was het beste er reeds af.Voor The Old Men was het parcours iets te zwaar,heb uiteindelijk nog 2 plaatsen moeten prijsgeven.
Een achtste plaats lijkt me dan ook een logische uitslag,en met de komende wedstrijden in het achterhoofd (voor ons onbekende circuits) wordt een vijfde plaats in het eindklassement (=onze doelstelling van voor de start van het seizoen) zeker geen makkie.

Giovanni
01-05-2005, 11:41
Na een licht rommelige start hebben we weer een mooie wedstrijd gezien.
Verrassing van de dag was de aanwezigheid van een, voor iedereen onbekende Sebastien de Cock.
Hij kwam, zag en overwon !!!
Van begin tot einde autoritair op kop.
Dit verstoorde de plannen van BRI die voor deze wedstrijd hun joker hadden ingezet.
Dries nam dus al snel de beslissing om het stuur van Ben over te nemen en als een bezetene naar de tweede plaats te spurten.
Een eerste plaats was op dat moment niet meer haalbaar.
De verdere uitslag lijkt me een logische volgorde.
Bij het uitrekenen van de kampioenschapsuitslag zijn er toch wel enkele dingen die me opvallen.
The Old Men kan zich mee handhaven aan de kop samen met BRI.
Zowel The Old Men als BRI hebben reeds hun joker opgebruikt én BRI heeft reeds z'n schrapresultaat gebruikt.
Ze worden nauw gevolgt door P&P Racing en Calamitas Racing 2 die beiden hun Joker nog moeten gebruiken !
In het individueel kampioenschap zien we eenzelfde trend.
Ben, Stefan en Dries staan mooi bovenaan maar worden op 3 punten gevolgd door Karo, Jurgen, Frederik en Bart Baekelandt.
Bart de Beule moet daar de rol lossen door een persoonlijk ongevalletje waardoor hij gisteren z'n kansen niet kon verdedigen.
Uiteraard kon hij deze wedstrijd reeds gebruiken om te schrappen.
Dit alles doet ons hoopvol vooruit kijken naar de volgende wedstrijden.
Bilzen, Antwerpen en Herselt zijn niet bepaald de gemakkelijkste circuits om voorbij te gaan en zal dus zeker in het voordeel spelen van de teams die goed kwalificeren.
De volledige kampioenschapsstand is te bekijken op http://users.skynet.be/makkarting of www.GiovanniHerbots.com .
Ik trek er enkele dagen op uit.
Piloten die nog hun schrapresultaat willen laten tellen kunnen me steeds een mailtje sturen : Giovanni@GiovanniHerbots.com
Eind deze week zijn we terug en dan zal ik het onmiddelijk verwerken.

CU.

FastFons
01-05-2005, 12:02
Voor ons was het een min of meer rampzalige race. Joris was net voor de race nog even gaan oefenen en kon daarin een mooie tijd rijden. In de kwalifs lukte het echter al niet al te best bij geen van ons beiden en we startten van een 8e plaats denk ik. Joris perste er het eerste half uur alles uit maar verder dan een 6e plaats kwamen we niet. Ook kwa tijden konden we niet met de besten mee. Tijdens de wissel klapte tot overmaat van ramp ook nog het klepje op de rem naar voor. Ik zat al vrij dicht en daardoor kon ik helemaal niet meer met gevoel remmen. Ik kreeg het klepje ook niet terug omgeklapt.
Erger was echter dat ik tussen mijn spoorstang en de rem zat geklemd. In linkse bochten moest ik continu proberen te zorgen dat ik door mijn stuurbeweging niet remde. Mijn spoorstang werd hierdoor echter steeds krommer. Op het einde van de wedstrijd kon ik dan ook geen linkse bochten meer nemen. Ik zag dus iedereen een voor een passeren. Zelfs het dubbelen van enkele tragere deelnemers was bijna onmogelijk.
Dit resulteerde uiteindelijk in een 9e plaats, hetgeen een schrapresultaat zal worden. Dit is natuurlijk een groot risico met de wedstrijd in Antwerp karting nog in het vooruitzicht maar er zijn maximaal 2 punten mee te verliezen...

FF

Yannick R
01-05-2005, 21:15
Voor ons was het een min of meer rampzalige race. Joris was net voor de race nog even gaan oefenen en kon daarin een mooie tijd rijden. In de kwalifs lukte het echter al niet al te best bij geen van ons beiden en we startten van een 8e plaats denk ik. Joris perste er het eerste half uur alles uit maar verder dan een 6e plaats kwamen we niet. Ook kwa tijden konden we niet met de besten mee.

Ja, bij mij (ons ?) ging het ook niet goed. Ik denk dat het de kart was, ik wil het nu niet op de kart steken maar het liep toch niet vlot.
Nog nooit zo 'slecht' gereden.
Maar den Alsemi (voor mij geen onbekende ;)) heeft verdiend gewonnen en dat had ik ook voorspeld.

flugel
02-05-2005, 08:18
't zag er wel een goeie en toffe race uit, ik moest spijtig genoeg vanop de zijkant toezien... De pole was zoals te verwachten voor Alsemi, wij hadden een 2de plaats en waren daar heel tevreden mee, alhoewel we wisten dat een podium heel moeilijk zou zijn, Karo slaagde er in haar 2de plaats vast te houden tot aan de wissel, dan nam Chris over, en hoewel hij heel goed reed was het bijna onmogelij deze plaats vast te houden... toch nog 5de geworden :)

Frederik
02-05-2005, 10:15
Spijtig genoeg heb ik niet de race kunnen volgen omdat ik om 23.00 in hasselt afgesproken had. Nuja, het was al van het begin een redelijke slechte wedstrijd. Het gevoel dat ik bij alle andere circuits had was niet bij dit circuit :) Vermoeiend vond ik het niet, ik trachtte alles uit mijn kart te trekken,maar vond precies de goeie tijden niet. Nauwelijks geraakte ik onder de 47 sec nuja,op de kart zelf kunnen we het niet steken ook al rommelde het wat. Iedereen heeft zijn minder circuit. 7e ten slotte geworden, nog niet zo rampzalig,maar we stellen ons er zeker niet tevreden mee. Met het oog op bilzer karting hopen we daar ons steentje bij te dragen hehe :p Het was al bij al een toffe race,kampioenschap kan er alleen maar op spannender worden, ook al was het een wat agressieve start waarvoor mijn excuses moest ik iemand gehinderd of ge"ramd" hebben :) Greetz

Yannick R
02-05-2005, 17:15
Ja, wie was da he :p
Ik reed achter iemand en die sneed de bocht te kort af (DENK Rhino Racing) en bleef steken waarop ik vollenbak in zijn gat vloog. Was wel ff verschieten en een beetje pijnlijk :p

Frederik
02-05-2005, 17:19
Nuja, zo een dingen horen er bij he :d Iedereen wil zo snel mogelijk een goede plaats hebben vanaf het begin :) Maar toch, omdat ik er na de race niet was zou ik me toch wat excuseren voor hen die ik moest geraakt hebben... :D bye iedereen en proficiat voor dries en ben

redje
02-05-2005, 18:58
Ja, wie was da he :p
Ik reed achter iemand en die sneed de bocht te kort af (DENK Rhino Racing) en bleef steken waarop ik vollenbak in zijn gat vloog. Was wel ff verschieten en een beetje pijnlijk :p
Ik werd gewoon gesandwicht. :fight: Daarom heb ik in de volgende bocht een bredere lijn genomen om zo te vermijden in de gevechten te komen en toch het positieverlies te minimaliseren, want bij de volgende bocht kon ik de meesten terug inhalen langs de binnenkant.

Karel heeft wat Calamitas 1 betreft al alles gezegd. Een rotrace was het voor ons, waar het dan ook aan lag. In vergelijking met de kart die ik in de oefensessie had, kan ik wel zeggen dat de kart in de race echt wel slecht was: noch goede baanligging noch goede motor. Op het einde van het recht stuk kwam de motor een beetje op toeren. Tijdens de kwalif had ik zelfs problemen om de jongste deelnemer onder ons, de silver star ofzo, bij te houden, hoewel ik toch een pak sneller ben. :fight: Toen besefte ik al dat we niet meer konden doen dan de schade beperken en dat is nog niet echt goed gelukt.
Het wordt dan maar een schrapresultaat. Veel erger kan het namelijk niet.

flugel
02-05-2005, 19:01
Ik werd gewoon gesandwicht. :fight: Daarom heb ik in de volgende bocht een bredere lijn genomen om zo te vermijden in de gevechten te komen en toch het positieverlies te minimaliseren, want bij de volgende bocht kon ik de meesten terug inhalen langs de binnenkant.

Karel heeft wat Calamitas 1 betreft al alles gezegd. Een rotrace was het voor ons, waar het dan ook aan lag. In vergelijking met de kart die ik in de oefensessie had, kan ik wel zeggen dat de kart in de race echt wel slecht was: noch goede baanligging noch goede motor. Op het einde van het recht stuk kwam de motor een beetje op toeren. Tijdens de kwalif had ik zelfs problemen om de jongste deelnemer onder ons, de silver star ofzo, bij te houden, hoewel ik toch een pak sneller ben. :fight: Toen besefte ik al dat we niet meer konden doen dan de schade beperken en dat is nog niet echt goed gelukt.
Het wordt dan maar een schrapresultaat. Veel erger kan het namelijk niet.

Feit is dat er een soms wel heeeeeel groot verschil zit op de karts ginds, ik heb al ervaring met meer dan 3 seconden :rolleyes:

vertigo
02-05-2005, 21:32
Ja, wie was da he :p
Ik reed achter iemand en die sneed de bocht te kort af (DENK Rhino Racing) en bleef steken waarop ik vollenbak in zijn gat vloog. Was wel ff verschieten en een beetje pijnlijk :p

Ik heb idd zoiets keihard gevoeld :eek: . Ik zat aan de binnekant bij de start en wilde voor de eerst bocht wat vertragen omdat buitenom iemand net wat voor me zat. Had ik doorgereden dan had ik hem garantie eraf gereden als hij wilde insturen. Daarom wilde ik vertragen. Maar door al dat geduw en getrek werd ik met de stroom mee vooruit geduwt en toen ik wilde remmen werd ik tussen de kart langst me en de banden geplet. Dat remde inderdaad enorm af en toen vlamde jij blijkbaar loeihard achterop. :eek: . Beetje een moeilijke situatie waar niemand echt iets aan kan doen denk ik zo ... . Een samenloop van omstandigheden en een onverantwoord close opgestelde startgrid.

Maar ja dat hoort ook bij racen zekers ... :gas:

Yannick R
02-05-2005, 21:40
Ik heb idd zoiets keihard gevoeld :eek: . Ik zat aan de binnekant bij de start en wilde voor de eerst bocht wat vertragen omdat buitenom iemand net wat voor me zat. Had ik doorgereden dan had ik hem garantie eraf gereden als hij wilde insturen. Daarom wilde ik vertragen. Maar door al dat geduw en getrek werd ik met de stroom mee vooruit geduwt en toen ik wilde remmen werd ik tussen de kart langst me en de banden geplet. Dat remde inderdaad enorm af en toen vlamde jij blijkbaar loeihard achterop. :eek: . Beetje een moeilijke situatie waar niemand echt iets aan kan doen denk ik zo ... . Een samenloop van omstandigheden en een onverantwoord close opgestelde startgrid.

Maar ja dat hoort ook bij racen zekers ... :gas:

Ja ik verwijt u niets. Het was gewoon vechten voor een plaats.
Daarom ben ik ook voorstaander van een vliegende start bij (indoor)karting.

vertigo
02-05-2005, 21:57
Ja ik verwijt u niets. Het was gewoon vechten voor een plaats.
Daarom ben ik ook voorstaander van een vliegende start bij (indoor)karting.

Ja vliegende starts is inderdaad veiliger maar een stilstaande start is in de vorige races ook steeds goed verlopen. Maar ja als je de karts gewoon tegen mekaar zet op de startgrid is het vragen om problemen. Meeste kartings hebben het verstand om de karts op veilige afstand van mekaar te laten starten. :frusty:

@ Yannick ik hoop wel dat je niet te veel zeer meer hebt want dat was een vieze patat. :fight:.