PDA

View Full Version : Leinders naar Prost?


Mark
19-11-2001, 23:50
van fastcompany.nl het zwijgen is voorbij:D

Prost in gesprek met Belg Bas Leinders
Bas Leinders maakt kans op een zitje bij Prost, aldus berichten vanuit Italië. De Belg heeft volgens eigen zeggen alleen nog een sponsor nodig. Biermerk Stella Artois is een mogelijke geldschieter, maar ook tabaksfabrikant Bastos.
Leinders in de plaats voor Frentzen of Burti
Volgens berichten in de Italiaanse media is Prost Acer in gesprek met Bas Leinders. De Belg is gegadigde voor één van de waarschijnlijk twee vacante stoeltjes bij het team. Luciano Burti heeft zich aan Ferrari verbonden als testcoureur, terwijl Heinz-Harald Frentzen niet over zijn toekomst lijkt te kunnen beslissen. “Het is waar: ik ben in contact met Prost, maar het probleem is alleen economisch,” citeerde het bureau Datasport de 27-jarige Formule 3000-coureur Leinders. “Ik ben op zoek naar een sponsor die in de positie is me het hele seizoen te ondersteunen, maar dat is niet makkelijk. Om in Formule 1 te kunnen rijden, moet ik een paar miljoen dollar bemachtigen.”
Belgische bedrijven mogelijk sponsor
Volgens geruchten zou één van Bas Leinders’ sponsors het Belgische Interbrew zijn. De bierbrouwer is momenteel met het biermerk Becks partner van Jaguar. Waarschijnlijk is het bekende Stella Artois de naam waarmee Leinders zou worden gesteund. Echter, eerder dit seizoen werd ook gespeculeerd dat Interbrew, dat ook eigenaar is van het Nederlandse Bavaria, zich helemaal uit Formule 1 zou terugtrekken. Overigens werd ook het Belgische sigarettenmerk Bastos in verband gebracht met Leinders. In het Internationaal Formule 3000-kampioenschap, waarin Leinders in 2001 zevende werd, was het Nederlandse DSM sponsor van de Belg.

Sennake
20-11-2001, 00:03
Yep, da was em dus. Hebben wij op de racing show van Bas zelf gehoord :-)

Werner333
20-11-2001, 00:06
Juist ja. En we praten over 300.000.000 frank he.

Finish
20-11-2001, 00:12
[Dream mode: on]
ok. Als we met de paddock nu elk eens 1000 frank bijleggen.
Das 1000 * 93 members = 93.000
[Dream mode: off]

Serieus nu :) Het feit dat er nu reeds 2 belgische coureurs meedingen voor een stoeltje volgend jaar vind ik uitermate fantastisch. Ik hoop dan ook dat het bij één van deze 2 bingo wordt :) Good luck Bas en David. Thierry Boutsen is nu toch wel al heel lang geleden.

Werner333
20-11-2001, 00:15
Effe off topic
Originally posted by Finish
[Dream mode: on]
ok. Als we met de paddock nu elk eens 1000 frank bijleggen.
Das 1000 * 93 members = 93.000
[Dream mode: off]

WOW die dream mode vind ik tof zulle. Al die wolkjes die dan over je scherm zweven.:D :D :D

Finish
20-11-2001, 00:17
Ik denk dat het hoog tijd is dat gij gaat slapen Werner want ik zien die wolkskes echt niet :D :D

Raceboy
20-11-2001, 14:09
hij heeft die illegale rookbenodigdheden mode opstaan ;)

Oneliner
20-11-2001, 22:54
s idd wel sjow, stel u voor dat ze et alle2 maken, da zou wel kewl zijn.

Maarja, kben waarschijnlijk iets te optimistisch... :)

Lambo
23-11-2001, 22:55
Hmmm, Prost zit in diepe schulden, zo'n 30,5 miljoen Euro. Het bedrijf is onder toezicht van een rechtbank geplaatst. Ze hebben nog zes maanden om alles te regelen, anders... Maar ik denk wel dat ik weet hoe laat het is :(

Mark
24-11-2001, 23:10
slecht nieuws voor onze grieperige Bas Leinders

Weer zo een deja vu gevoel.....

Briatore in verband gebracht met overname Prost
Flavio Briatore zou van plan zijn Prost over te nemen. Het is niet bekend of de Renault-baas de motoren van zijn werkgever in de auto’s wil plaatsen. In 1995 kocht Briatore het team, toen nog Ligier, ook al eens.
The Guardian linkt Briatore aan overname Prost
Flavio Briatore is van plan Prost Grand Prix over te nemen, aldus het Britse dagblad The Guardian in haar uitgave van vandaag. Naar verluidt deed de topman van Renault Sport eerder dit jaar al een poging het team te kopen. De huidige financiële situatie van Prost zou hem kunnen overhalen dat nogmaals te doen. Briatores poging zou in elk geval de steun van Formule 1-baas Bernie Ecclestone hebben.
Briatore eerder eigenaar van Ligier
Flavio Briatore is al eerder eigenaar geweest van Prost. Begin 1995, toen het team nog Ligier heette, kocht de flamboyante Italiaan het team van oprichter en eigenaar Guy Ligier. Zodoende kreeg hij de beschikking over de dominante Renault-motoren. De krachtbronnen stuwden Benetton en Michael Schumacher dat seizoen naar het Wereldkampioenschap. Overigens is het niet bekend of Briatore nu van plan is de Renault-motor achter in de Prost te plaatsen.


:D :D