PDA

View Full Version : 6° Leeuwenrit


Pascal
25-04-2005, 00:58
Het is niet echt een meeting maar omdat alle threads inzake rittensport hier staan post ik hem hier.

Het was de bedoeling om met twee teams (Johan C - Werner en Ann en ikzelf) deel te nemen aan de 6° Leeuwenrit. Omdat Johan C om één of andere reden niet kon, zat Werner zonder piloot. En omdat Ann haar plaatsje niet wou afstaan moest Werner thuisblijven...

Slechts 1 paddock-team aan de start...

Opnieuw namen we deel in de recreatieklasse met de navigatietechnieken bolleke-pijl en ingetekende lijn. Na een verbindingsrit van ongeveer 8 kilometer plaatsten we onze dagteller terug op "nul" en konden van start gaan aan het eerste deel. Het was onmiddellijk duidelijk dat Autostal Hemicuda in het land van de rallysport gevestigd is. Voornamelijk ingetekende lijn op het menu. Nogal makkellijk in het heuvelachtige landschap van Wielsbeke, Meulebeke en omstreken. Er was duidelijk de nadruk gelegd op rijden, wat sommigen nogal letterlijk namen. Hier en daar waren wat rallyrijders ingeschreven, denk ik... De organisatie had dit blijkbaar voorzien want op meerdere plaatsen waren er GTK's voorzien waar je mocht inklokken met een maximum van 5 minuten te vroeg op je "ideale tijd". Dit was duidelijk gedaan om het veld terug uit elkaar te trekken. Na ongeveer 2 uur rijden arriveerden we in 't Hof ter Velde (the place to be voor countryliefhebbers) en klokten we in om 21.32 uur.

Iets minder ingetekende lijn maar op het traject kaartlezen toch wat te lange en vervelende rechte stukken op hoofdbanen. Maar opnieuw kwam het leuke heuvelachtige aspect hier aan bod. Dan komen de hoogtelijnen op de (zwart/wit) kaart je goed van pas als referentiepunten.
Na aankomst moest er opnieuw een verbindingsrit tot aan de finish gereden worden.

Zoals gewoonlijk was de "ideale controlekaart" van het eerste deel reeds geafficheerd. Geen fouten in de controles was onze eerste vaststelling. Dat zat dus goed. Na enige tijd werd de stand van deel 1 geafficheerd. Alvorens ik een blik had kunnen werpen op deze stand was hij al verdwenen. Bleek dat enkele teams niet akkoord waren met de uitslag. Ze dienden (officieus) protest in. De organisator stapte in zijn auto om enkele situaties opnieuw te gaan bekijken. Toen hij na enige tijd terug kwam, afficheerde hij een nieuwe "ideale controlekaart" waaruit bleek dat we ineens twee controles fout hadden. Bizar... Na enige uitleg van de organisator begreep ik één van zijn verbeteringen maar was er niet mee akkoord. De tweede verbetering begreep ik niet maarja, de jury is de baas.

Even nadien het verdict na deel 1 : 16° plaats met 62 punten.

Tegelijkertijd werd de ideale controlekaart van het tweede deel geafficheerd. Ook hier hadden we in eerste instantie geen fouten. Hieraan werd niets meer gewijzigd en dus werden we in dit deel 5°.

In de eindklassering behaalden we met 63 punten een 8° plaats. (Op 34 deelnemers)

Zeker niet slecht, al zeg ik het zelf...

Op naar de volgende.

C U