christophe
27-04-2005, 10:59
Raceverslag ZTC 2 European Formula Racing
Nadat de motor van de BMW M3(NR 13) in de vorige race reeds in de vrije trainingen na 20 ronden volledig in puin was gedraaid( fout van motorenleverancier), hadden wij in de vorige 5 weken een volledig nieuw concept opgebouwd.
De kwalificatie werd aangevat op een basis afstelling, daar de piloten nog maar een tiental ronden ooit met deze wagen hadden gereden.
Na enkele aanpassingen werd er door het nummer 13 uiteindelijk de vijfde krono en eerste tourisme gereden( 1.47). Boven onze verwachtingen was dit.
De BMW 325 DTC ( NR 14) reed probleemloos zijn rondjes, daar dit gentlemendrivers zijn werd er slechts een chrono genoteerd van 2.00
De start werd door Pampel op de M3( NR 13) en door Stehr op de 325 ( NR 14 ) genomen.
Pampel nam een superstart en was na twee bochten 3e algemeen. Gedurende het eerste half uur was er een hels tempo vooraan en wij hadden reeds een voorsprong van meer dan een minuut op onze rivalen.Door een spijtig voorval met gele vlag en een smart die tegen 50 per uur over de rechte lijn reed, kregen wij een stop en go.Pampel moest terug aan een hoog tempo naar de kop rijden. Dit lukte en we bevonden ons na 40 minuten terug op de vijfde plaats algemeen.
In de daarop volgende safty car reed pampel achter de Marcos, deze stond zo rijk afgesteld dat de uitlaatgassen en de hitte in de cockpit de piloot deden beslissen om het stuur over te laten aan Joosen. Deze reed de wagen gedurende twee uur terug naar voor om als zesde na een drietal uur wedstrijd terug het stuur over te geven aan pampel. Deze reed aan een rustig tempo de wagen rond om zo onze plaats te verzekeren, op dat moment zevende algemeen en eerste tourisme, tot wij plots een stop en go kregen voor geluid op een 20 tal minuten van de finish.Wij zakten een beetje terug en finishten op een tiende plaats algemeen en tweede tourisme. Nu verder de wagen evolueren en op weg naar race 3.
De 325 dtc ( Nr 14) had een propere start en vertoefde op een tweede plaats in klasse drie.
Na een goed half uur kregen de mecaniciens het bericht van een trilling in de voortrein. Nog voor Stehr de wagen kon binnenbrengen, brak het LV wiel af. Op drie wielen is deze dan toch binnengeraakt, doch er werd beslist om de handdoek in de ring te werpen. Volgende afspraak is er binnen drie weken.
Sportieve groeten aan iedereen die op of rond het circuit vertoefde.
Nadat de motor van de BMW M3(NR 13) in de vorige race reeds in de vrije trainingen na 20 ronden volledig in puin was gedraaid( fout van motorenleverancier), hadden wij in de vorige 5 weken een volledig nieuw concept opgebouwd.
De kwalificatie werd aangevat op een basis afstelling, daar de piloten nog maar een tiental ronden ooit met deze wagen hadden gereden.
Na enkele aanpassingen werd er door het nummer 13 uiteindelijk de vijfde krono en eerste tourisme gereden( 1.47). Boven onze verwachtingen was dit.
De BMW 325 DTC ( NR 14) reed probleemloos zijn rondjes, daar dit gentlemendrivers zijn werd er slechts een chrono genoteerd van 2.00
De start werd door Pampel op de M3( NR 13) en door Stehr op de 325 ( NR 14 ) genomen.
Pampel nam een superstart en was na twee bochten 3e algemeen. Gedurende het eerste half uur was er een hels tempo vooraan en wij hadden reeds een voorsprong van meer dan een minuut op onze rivalen.Door een spijtig voorval met gele vlag en een smart die tegen 50 per uur over de rechte lijn reed, kregen wij een stop en go.Pampel moest terug aan een hoog tempo naar de kop rijden. Dit lukte en we bevonden ons na 40 minuten terug op de vijfde plaats algemeen.
In de daarop volgende safty car reed pampel achter de Marcos, deze stond zo rijk afgesteld dat de uitlaatgassen en de hitte in de cockpit de piloot deden beslissen om het stuur over te laten aan Joosen. Deze reed de wagen gedurende twee uur terug naar voor om als zesde na een drietal uur wedstrijd terug het stuur over te geven aan pampel. Deze reed aan een rustig tempo de wagen rond om zo onze plaats te verzekeren, op dat moment zevende algemeen en eerste tourisme, tot wij plots een stop en go kregen voor geluid op een 20 tal minuten van de finish.Wij zakten een beetje terug en finishten op een tiende plaats algemeen en tweede tourisme. Nu verder de wagen evolueren en op weg naar race 3.
De 325 dtc ( Nr 14) had een propere start en vertoefde op een tweede plaats in klasse drie.
Na een goed half uur kregen de mecaniciens het bericht van een trilling in de voortrein. Nog voor Stehr de wagen kon binnenbrengen, brak het LV wiel af. Op drie wielen is deze dan toch binnengeraakt, doch er werd beslist om de handdoek in de ring te werpen. Volgende afspraak is er binnen drie weken.
Sportieve groeten aan iedereen die op of rond het circuit vertoefde.