View Full Version : FIA GT 2005 Round 2: Magny-Cours
gwyllion
29-04-2005, 15:53
De GLPK Corvette is de snelste in de eerste vrije training voor het rijtje Maseratis: http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=51702fp1fgt
De Corvette heeft natuurlijk geen ballast, na de opgave in Monza, in tegenstelling tot een aantal Maseratis.
Tijdens de 2de vrije training goed voor een 6de plek. De "Russische" 550 staat op de eerste plaats, verrassende 3de plek voor de Reiter Lambo. Twee aparte verschijningen dit weekend: de Vauxhall Monaro en de Nissan 350Z in de klasse G2
Tijden: http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=51702fp2fgt&round=round02.gif
Foto's: http://www.project-lemans.de/index.php?option=com_zoom&Itemid=29&catid=149
Tijdens de 2de vrije training goed voor een 6de plek. De "Russische" 550 staat op de eerste plaats, verrassende 3de plek voor de Reiter Lambo. Twee aparte verschijningen dit weekend: de Vauxhall Monaro en de Nissan 350Z in de klasse G2
Tijden: http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=51702fp2fgt&round=round02.gif
Foto's: http://www.project-lemans.de/index.php?option=com_zoom&Itemid=29&catid=149
De Lambo doet het opnieuw verassend goed.
De Monaro heeft nog veel werk voor de boeg.
gaat weer goed met het top nl-be team hopen op revange van vorige race
gwyllion
30-04-2005, 12:54
Bouchut staat voorlopig op pole. De Corvette staat voorlopig op de 4de plaats. De 4 Maseratis staan ook helemaal bovenaan in de lijst en de Lamborghini doet het opnieuw zeer goed.
qualifying 1 (http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=2&session=Qualifying%201)
Alleen FIA GT, FIA WTCC en de Alfa's? Dat is wel een heel triest weekend op Magny Cours. Geen FRenault's 2.0 of V6, geen Clio's of Trofeo Maserati.........
Timing Magny Cours:
Samedi 30 avril
09h00-09h30 : FIA WTCC / essais libres 1
09h45-10h30 : FIA GT / essais qualificatifs 1
10h45-11h15 : European Alfa Challenge /
essais qualificatifs 2
12h30-13h00 : FIA WTCC / essais libres 2
14h15-15h00 : FIA GT / essais qualificatifs 2
15h15-15h45 : FIA WTCC / essais qualificatifs
16h20-16h50 : European Alfa Challenge / course 1
(12 tours, 52,920 Km) départ Grand Prix
Dimanche 1er mai
09h00-09h15 : FIA GT / warm up
09h25-09h40 : FIA WTCC / warm up
10h10-10h35 : European Alfa Challenge / course 2
(12 tours, 52,920Km, maxi 25mn) départ Grand Prix
11h20-14h20 : FIA GT / course
(114 tours, 502,740 Km, maxi 3 heures) départ lancé
15h10-15h35 : FIA WTCC / course 1
(12 tours, 52,920 Km) départ Grand Prix
16h15-16h40 : FIA WTCC / course 2
(12 tours, 52,920 Km) départ Grand Prix
Dat is meer pauze als iets anders..............gelukkig zijn de kaarten voor de toeschouwers goedkoop te noemen ;)
kan je het weer online volgen via eurosport?
kan je het weer online volgen via eurosport?
Via Eurosport2 is de FIA GT volledig live te volgen.
ja maar vorige keer kon je het ook via livestreaming op internet bekijken dus dat wil ik weten want ik heb geen eurosport2 :(
Ik heb ook geen Eurosport2 en moet het antwoord op je vraag schuldig blijven.
Waar is de live-streaming te vinden?
Waar is de live-streaming te vinden?
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s224/playermultimedia_lng0_rub9_spo224_ven19912.shtml
Werkt niet in Mozilla Firefox, althans niet bij mij, dus openen in Internet Explorer.
gwyllion
01-05-2005, 13:05
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s224/playermultimedia_lng0_rub9_spo224_ven19912.shtml
Werkt niet in Mozilla Firefox, althans niet bij mij, dus openen in Internet Explorer.
Gewoon mms://wmedialive.coltfrance.com/EurosportFrance openen in Windows Media Player.
gwyllion
01-05-2005, 13:07
De live timing vind je normaal op http://www.msttiming.com/fiagt/livetiming.asp, maar momenteel blijft het blijkbaar hangen.
De Maseratis zijn extreem sterk (zelfs met ballast). Niet te doen met hoeveel gemak ze andere wagens dubbelen.
De Maseratis zijn extreem sterk (zelfs met ballast). Niet te doen met hoeveel gemak ze andere wagens dubbelen.
Toch logisch, het zijn halve prototypes.
Jeroen Bleekemolen is in gesprek om aan enkele FIA GT races deel te nemen.
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=5&bericht=621
Zou dit misschien Konrad zijn als vervanger voor Lechner Jr?
De bandenslijtage is wel ook veel meer by Maserati e.
Wie was eigenlijk die Belgische Eurosport commentator tijdens de warmup van WTCC en de start van FIA GT?
Peter Baert natuurlijk :)
Peter Baert natuurlijk :)
Die naam was al bij me opgekomen, tenminste iemand met verstand van zaken. :applaus:
Echt fantastisch hoe hij commentaar kan geven. Nog altijd even goed als vroeger. En straks nog 2 uur bij het WTCC, dat wordt smullen :)
strepper
01-05-2005, 13:52
zo te zien kan Bert Longin nog niet zo goed weg met de Corvette.
Ik denk nu al dat hij een tweede Franz Lamot word.
ik vind nederlandse commentatoren beter :)
gwyllion
01-05-2005, 19:21
Die naam was al bij me opgekomen, tenminste iemand met verstand van zaken. :applaus:
Ik was ook aangenaam verrast om de commentaar van Peter Baert tijdens de WTCC warm up te horen. Een dikke proficiat voor zijn nieuwe job.
gwyllion
01-05-2005, 19:26
De Maseratis zijn extreem sterk (zelfs met ballast). Niet te doen met hoeveel gemak ze andere wagens dubbelen.
Zou de FIA niet ingrijpen door nog wat extra restricties in te voegen voor de Maserati? Of laten ze het succes ballast systeem zijn werk doen.
Het blijkt nu nog maar eens duidelijk dat de ACO het aan het rechte einde heeft. De Maserati is duidelijk niet naar de geest van het FIA GT reglement gebouwd.
Ik kijk al enorm uit naar Silverstone waar een ware clash tussen Maserati en Aston Martin zal plaatsvinden :eek:
gwyllion
01-05-2005, 19:39
Wat is er trouwens gebeurd met de Lamborghini? Ze waren redelijk snel tijdens training en kwalificatie, een stukje minder snel tijdens de race, maar uiteindelijk hebben ze de finish niet gehaald.
De ACO had de Maserati's nooit startrecht mogen geven voor het kampioenschap. Ze hebben eind vorig jaar ook al gedomineerd. In Monza hebben ze zich ingehouden om een Ferrari te laten winnen, zodat niet opnieuw zou gezegd worden dat ze te dominant zouden zijn.
De Maserati's mogen van mij best uit de FIA GT, want met zo'n budgetten kan je beter andere krachtige en veel mooiere wagens laten rijden. Bovendien zou het dan veel spannender zijn, want nu komen enkel de Maserati's, af en toe de Corvette en de Ferrari's in beeld. Spijtig genoeg bijna nooit de GT's, die niet minder hard moeten werken voor een zege in hun klasse.
gwyllion
01-05-2005, 20:06
De ACO had de Maserati's nooit startrecht mogen geven voor het kampioenschap. Ze hebben eind vorig jaar ook al gedomineerd.
FIA bedoel je :) ACO blijft de Maserati halsstarig weigeren tot de afmetingen gewijzigd worden.
Wat is er trouwens gebeurd met de Lamborghini? Ze waren redelijk snel tijdens training en kwalificatie, een stukje minder snel tijdens de race, maar uiteindelijk hebben ze de finish niet gehaald.
Ik meen technische problemen op het einde van de race.
De Monaro heeft nog veel werk voor de boeg.toch nog 2 punten kunne pakke in het british gt :gas:
zo te zien kan Bert Longin nog niet zo goed weg met de Corvette.
Ik denk nu al dat hij een tweede Franz Lamot word.
Was het niet bert Longin die een tijdje in 3de stelling rondreed? ;)
Bertje heeft wel iets meer ervaring met krachtigere GT's dan Lamot, niet dat ik hier afbreuk wil doen aan de Franz ofzo hé. Maar ge weet wat ik wil zeggen.
Die pipo in z'n Porsche die daar voor Bouchut de deur dichtvlamt in de eerste linkse terwijl die aan de leiding reed... man man.
gwyllion
02-05-2005, 08:24
Wat is er trouwens gebeurd met de Lamborghini? Ze waren redelijk snel tijdens training en kwalificatie, een stukje minder snel tijdens de race, maar uiteindelijk hebben ze de finish niet gehaald.
Versnellingsbak had het lastig met de hoge temperaturen: de bak schakelde moeilijke (gear box selection problem) en op het einde begaf hij het.
Lamborghini Murcielago R-GT continues to show performance potential at Magny-Cours (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4225&mode=thread&order=0&thold=0)
Die pipo in z'n Porsche die daar voor Bouchut de deur dichtvlamt in de eerste linkse terwijl die aan de leiding reed... man man.
Inderdaad hij (Kahn) zat niet op te letten. Bouchet heeft nog enkele keren met zijn lichten geknipperd.
Thomaske
02-05-2005, 15:22
Yupz dat klopt. Het flikkeren met zijn lichten is goed te zien op de Highlights op Eurosport. Weet er iemand of deze Porsche zijn weg heeft kunnen verder zetten?
Mvg
Yupz dat klopt. Het flikkeren met zijn lichten is goed te zien op de Highlights op Eurosport. Weet er iemand of deze Porsche zijn weg heeft kunnen verder zetten?
Mvg
Ik HOOP van niet.
Yupz dat klopt. Het flikkeren met zijn lichten is goed te zien op de Highlights op Eurosport. Weet er iemand of deze Porsche zijn weg heeft kunnen verder zetten?
Mvg
#75 DNF
http://www.fiagt.com/results.php?event=2&season=2005&session=Race%20Result
http://autoweek.com/article.cms?articleId=102257 BMW gaat misschien ooit met de M6 racen in de fia GT :)
Thomaske
03-05-2005, 10:48
Weer ben ik opzoek naar foto's van de FIA GT. Ditkeer van in Magny Cours. Als jullie sites weten willen jullie deze dan posten. Gelieve geen google te zeggen want dat weet ik al :D
Mvg
Bart.Vandecavey
03-05-2005, 11:19
Gelieve geen google te zeggen want dat weet ik al :D
Mvg
http://a9.com
http://www.sport25.be/images/smiles/nixweiss.gif
Was het niet bert Longin die een tijdje in 3de stelling rondreed? ;)
Nee, dat was Hezemans. Ze hebben het podium verloren in de middelste stint waarin Longin reed, dit valt echter niet volledig aan Bert toe te rekenen aangezien hij ook nog achterstevoren getikt is door de Larbre 550 van Gardel.
Yupz dat klopt. Het flikkeren met zijn lichten is goed te zien op de Highlights op Eurosport. Weet er iemand of deze Porsche zijn weg heeft kunnen verder zetten?
Die Porsche was er ernstiger aan toe dan de 550, linker voorkant aan diggelen + linker achterwiel volledig naar de knoppen (velg was alles behalve rond en stond ook niet helemaal lekker onder de wagen).
Peter Baert
03-05-2005, 14:44
Na de eerste pitstop heeft Longin zelfs even in tweede positie gereden. De Corvette sukkelde met de grip ...
:)
Na de eerste pitstop heeft Longin zelfs even in tweede positie gereden. De Corvette sukkelde met de grip ...
:)
Complimenten voor uw goede commentaar tijdens FIA GT en WTCC. :)
jeroen bleekemmolen gaat de 24 uurs race van spa rijden in het glpk-carsport team heeft hij gezegd in rtl autosport
Dan staat het gelijk. :) 2 Belgen & 2 Nederlanders. ;)
Dan staat het gelijk. :) 2 Belgen & 2 Nederlanders. ;)
Het is ook niet voor niks een Nederlands-Belgisch team ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.