P De Sonville
03-05-2005, 19:34
De Spa Euro Race op zaterdag 11 juni is ogenschijnlijk nog veraf, maar bepaalde teams werken nu al in de richting van deze derde wedstrijd van de Mediagroup Van Dyck Belcar. In tegenstelling tot voorgaande jaren gaat deze wedstrijd over een tijdsduur van 6 uren i.p.v. 4 uren. De Belcarorganisatie kreeg deze kans aangeboden van organisator Race Rally en nam die bijgevolg met beide handen aan. Het versterkt enerzijds het karakter van een echte uithoudingsrace en anderzijds stelt het de teams in staat om een generale repetitie te ondernemen naar de komende etmaalraces van Zolder en Francorchamps toe. De wedstrijd start om 18uur en wordt om middernacht afgevlagd. Er zal dus een héél stuk in het donker worden gereden. Naar de teams toe alweer een volledige ommezwaai op het vlak van de strategie tegenover de laatst verreden meeting over tweemaal 60 minuten. Daarin was alleen de snelheid van de pilotenwissel cruciaal.
Eén van de teams die van plan is om daar optimaal gebruik van te maken, is GLPK dat mogelijk met de Chevrolet Corvette naar Francorchamps komt afgezakt.
Anthony Kumpen: “Indien we tijdens de komende wedstrijden van het FIA GT-kampioenschap op schema blijven, is het de bedoeling om tijdens de Spa Euro Race aan te treden met de Corvette. Zes uren wedstrijd, waarvan enkele in het duister zou voor ons een ideale voorbereiding zijn op de 24 Uren van Francorchamps”.
Nog andere gerenommeerde teams toonden al interesse in de wedstrijd over 360 minuten. Maar zolang het inschrijvingsformulier niet is ingevuld, is er uiteraard ook geen zekerheid. Maar er resten nog vijf weken voor de wedstrijd. We houden U op de hoogte.
Met bijna zekerheid kunnen we wel melden dat de Fransman Christophe Canaguier opnieuw het Belcarpeloton zal vervoegen. Niet meer met de zwarte Venturi, maar met een TVR Cerbera ex-Martin Short. De wagen kwam in België éénmalig in aktie tijdens de 24 Uren van Francorchamps in 2002 en viel toen terug in het klassement nadat tijdens een kleine interventie de brandblusser plots afging. Deze TVR, opgebouwd bij Rollcentre Racing van Martin Short, gooide destijds hoge ogen in het Britse GT-kampioenschap. De wagen was sinds 2002 in Belgische handen en eigendom van Dominiek Ver Eecke, zaakvoerder van Veryplast. Vorige week werd hij verkocht aan de Fransman Canaguier, die zijn nieuwe speeltje al uittestte op het Noord-Franse circuit van Croix-en-Ternois. Canaguier was onder de indruk van het potentieel en de afstelmogelijkheden van de Cerbera. De Fransman liet zijn oog vallen op de TVR omdat hij liever een exoot aan de start brengt dan de zoveelste Porsche in de rij. Voor het kampioenschap in ieder geval een leuke en mooie aanwinst. Naast de Mediagroup Van Dyck Belcar wil hij ook een aantal wedstrijden afhaspelen in Frankrijk en mogelijk ook de 24 Uren van Le Mans. De TVR Cerbera heeft een 4000cc zescilinder in het vooronder die een vermogen van 485 pk ontwikkelt. De versnellingsbak is afkomstig van Hollinger en de achterbrug met uitwendig vervangbare verhoudingen is afkomstig uit de Nascar. De wagen zal de kleuren van Veryplast verdedigen.
Eén van de teams die van plan is om daar optimaal gebruik van te maken, is GLPK dat mogelijk met de Chevrolet Corvette naar Francorchamps komt afgezakt.
Anthony Kumpen: “Indien we tijdens de komende wedstrijden van het FIA GT-kampioenschap op schema blijven, is het de bedoeling om tijdens de Spa Euro Race aan te treden met de Corvette. Zes uren wedstrijd, waarvan enkele in het duister zou voor ons een ideale voorbereiding zijn op de 24 Uren van Francorchamps”.
Nog andere gerenommeerde teams toonden al interesse in de wedstrijd over 360 minuten. Maar zolang het inschrijvingsformulier niet is ingevuld, is er uiteraard ook geen zekerheid. Maar er resten nog vijf weken voor de wedstrijd. We houden U op de hoogte.
Met bijna zekerheid kunnen we wel melden dat de Fransman Christophe Canaguier opnieuw het Belcarpeloton zal vervoegen. Niet meer met de zwarte Venturi, maar met een TVR Cerbera ex-Martin Short. De wagen kwam in België éénmalig in aktie tijdens de 24 Uren van Francorchamps in 2002 en viel toen terug in het klassement nadat tijdens een kleine interventie de brandblusser plots afging. Deze TVR, opgebouwd bij Rollcentre Racing van Martin Short, gooide destijds hoge ogen in het Britse GT-kampioenschap. De wagen was sinds 2002 in Belgische handen en eigendom van Dominiek Ver Eecke, zaakvoerder van Veryplast. Vorige week werd hij verkocht aan de Fransman Canaguier, die zijn nieuwe speeltje al uittestte op het Noord-Franse circuit van Croix-en-Ternois. Canaguier was onder de indruk van het potentieel en de afstelmogelijkheden van de Cerbera. De Fransman liet zijn oog vallen op de TVR omdat hij liever een exoot aan de start brengt dan de zoveelste Porsche in de rij. Voor het kampioenschap in ieder geval een leuke en mooie aanwinst. Naast de Mediagroup Van Dyck Belcar wil hij ook een aantal wedstrijden afhaspelen in Frankrijk en mogelijk ook de 24 Uren van Le Mans. De TVR Cerbera heeft een 4000cc zescilinder in het vooronder die een vermogen van 485 pk ontwikkelt. De versnellingsbak is afkomstig van Hollinger en de achterbrug met uitwendig vervangbare verhoudingen is afkomstig uit de Nascar. De wagen zal de kleuren van Veryplast verdedigen.