PDA

View Full Version : 9° nacht van de Vlaamse Ardennen.


Pascal
05-05-2005, 01:07
Ann en ik zullen weer van de partij zijn. Hopelijk mogen we nog wat Paddockteams verwachten.

Op 4 Juni organiseert AC Zwevegem de 9° Nacht v/d Vlaamse Ardennen (rittensport). De wedstrijd start om 19.00 uur i/h feestzaal t’ Park a/d Westdorp 5 te Tiegem.

Heb al wat gezocht maar blijkbaar heeft AC Zwevegem geen website.

Toch dit gevonden : http://www.altena-vzw.be/Documents/Inschr_Nachtvdv_Ardenne_2005.pdf

C U

Pascal
02-06-2005, 20:38
Helaas moet Ann omwille van haar werk forfait geven. Niet getreurd want Werner lag al op de loer. Hij neemt de plaats van navigator voor zijn rekening en ik verander van stoeltje en zal dit jaar voor het eerst bestuurder zijn...

C U

Raceboy
02-06-2005, 20:42
Geen paddockteam aan de start dan in de karting?

Pascal
02-06-2005, 20:45
Geen paddockteam aan de start dan in de karting?

Wie weet ?!?!?

C U

Pascal
06-06-2005, 01:38
Omstreeks 18.30 uur ter plaatse en reeds ingeschreven. Ruimschoots de tijd om nog een frietje te steken in de frituur tegenover taverne 't Park te Tiegem want onze starttijd was 19.37 uur.

Met goed gevulde maag, ontvangen wij aan de start het roadboek van deel 1. 3 delen bolleke-pijl en 2 delen ingetekende lijn. Een vluchtige blik op het roadbook, vooral de ingetekende lijn, deed ons besluiten dat het er goed uitzag. Op het eerste zicht geen valstrikken in het roadbook. Maar, zowel op de briefing als op het officiële uithangbord waarschuwde de organisator voor het hoge gras in de berm. Omdat een verwittigd man er twee waard is, besloot ik uiterst attent te zijn voor eventuele controleletters in de berm. Zeer vermoeiend om telkens zowel de weg als de berm "af te scannen" tijdens het rijden. In een zeer mooie streek (we konden er nog van genieten want het was nog licht) reden we van nota tot nota om ongeveer 50 kilometer later terug toe te komen in taverne 't Park. Zonder verkeerd te rijden en met heel wat controles, tikten we aan. Het zat goed, zo voelden we het toch aan...

Na een natje terug van start voor deel 2. 2 delen bolleke pijl en 1 deel ingetekende lijn. De ingetekende lijn zag er niet al te simpel uit. Alvorens goed van start te gaan het road-book nagekeken en ja hoor deze keer was het prijs. De klassiekers : nota's in gewijzigde volgorde en bolleke-pijl situatie omgekeerd getekend... Ook namen we reeds de ingetekendelijn al eens onder de loep. We hadden er een eerste idee over maar wat bijkomende studie nadien zou nodig blijken. Ook zeer inventief, deze organisator. Bij deel 2 kwamen we op plaatsen waar we bij deel 1 ook geweest waren mmar er werden controles gezet die er in het eerste deel niet stonden. Goed uitkijken dus...
Aangekomen bij het begin van de ingetekende lijn bestudeerden we alle situatie nog eens gedetailleerd en we konden van start. Nog niet voldoende want reeds 500 meter verder gingen we al "de boer op". Terug naar af en iets anders proberen... Verder ging het goed al was er één situatie waarvan we niet helemaal zeker waren. Maarja je kunt niet blijven twijfelen dus rijden maar. Op een "simpel" stukje gaan we dan weer de fout in... Het wordt rekenen en op het laatste zelfs goed doorrijden. Vooral ook omdat ik voor de rit was vergeten te tanken. Mijn tank was bijna leeg toen de redding nabij was... Effe tanken en we konden weer met een gerust hart verder.
We zaten op sommige momenten in de aanlooproute naar de finale van de Ronde van Vlaanderen (voor wielrenners) Bijgevolg hebben we de Kwaremont en de Patersberg beklommen. Halfweg de Kwaremont werden we opnieuw "gekweld". Een zelfstempel in het midden van de stijle beklimming. De truuk met de handrem en mijn rijlessen moesten terug bovengehaald worden om de helling verder te kunnen beklimmen. Leuke situatie was dat...

Na iets maar dan een uur was ook het tweede deel voorbij en kwamen we juist op onze ideale tijd toe... (of toch niet ???)

Auto geparkeerd, Duveltjes besteld en dan eens kijken naar de uitslag van deel 1. Een derde plaats met 1 strafpunt was het verdict. Lang niet slecht. Omdat we in deel 2 toch wat foutjes hadden gemaakt waren we niet geheel zeker. Even langs bij de relatie deelnemers die ons sommige situaties verklaarde. En dan kan het wachten beginnen. Iedereen moet namelijk zijn klacht of vraag kwijt en wenst een voor hem bevredigend antwoord. Soms komt dit, soms niet tot grote ergernis van sommige deelnemers. We verbroederden dan maar met onze collega's van OCMB en maakten er een gezellig boeltje van.

Om 01.00 uur was de einduitslag definitief en bleek dat we onze eerste overwinning in de recreatieklasse binnen hadden. Geen enkele controle gemist in deel 2 en 4 strafpunten op tijd bracht ons totaal op 5 punten. We waren het enige team dat geen controle hadden gemist en dat leverde op.

Zeer mooie rit. Een echte aanrader...

C U

Jan
06-06-2005, 09:05
Een overwinning, maar dat is mooi zeg :applaus: :applaus: :applaus:

Als dat zo doorgaat zal voor 2006 een upgrade naar toerisme zich opdringen :D

Werner333
07-06-2005, 21:17
Thx.
Deel 2 was kantje boordje. Buiten de lus in de ingetekende lijn, zag deze lijn er vrij simpel uit. Zo simpel dat de co, ikke dus, het niet nodig vond om te meten. Gevolg: 2 keer de mist in. :frusty:
Maar voor de rest, prachtige rit in een prachtig landschap en met genoeg "valletjes" in het roadboek.