Log in

View Full Version : 24 uur Nürburgring 2005, trainingen en race.

Mark
05-05-2005, 20:17
Op 05-05-05 is de 33ste 24 uurs van de Nürburgring weer op gang geschoten. Vandaag de trainingen voor de races in het bij-programma.........en morgen de trainingen en kwalificaties voor de 24 uurs race zelf.

Enkele handige links voor de thuisblijvers:
http://adac.24h-rennen.de (de officiële site)
www.langstreckenpokal.de (de serie waarin de meeste wagens van de 24 uur de rest van het jaar in rondrijden)
www.nurburgring.de (Foto's + forum) Eerste foto's van de volle campings zijn daar al te vinden.

Overige Duitstalige coverage zal te vinden zijn op:
www.motorsport2000.de
www.gt-eins.de
www.project-lemans.de
www.the-paddock.net

Geen grote fabrieksteams dit jaar, behalve het afsscheidsoptreden van de BMW M3 GTR. Benieuwd wie er morgen vandoor gaat met de pole.......voor wat het waard is. Beetje regen en Das Turbinchen gaat ermee lopen......blijft een aparte verschijning die wagen.

FIRE
05-05-2005, 21:03
Er is zeker geen streaming video?

Mark
05-05-2005, 22:00
Er is zeker geen streaming video?

Niks kunnen vinden.........alleen wat wat web-cams ;) Uiteraard die twee op de site van de 24 uur zelf. De volgende teams zijn ook iets van plan:

www.dieselspeed.com (webcam, live-ticker, foto's, nieuws)
www.fev-racing.de (live-ticker)

Oja, wie een rondje wil winnen in een V8star op de Nordschleife.......speel mee in de prono van Dirk Adorf op www.nurburgring.de

fish88
06-05-2005, 12:26
rijden ze nu ook over de normale nurburgring? of was dat al zo vorig jaar?

marcel
06-05-2005, 15:19
is altijd al zo geweest (al denk ik dat ze wel het korte GP-circuit gebruiken)

fish88
06-05-2005, 15:20
dus de baan in gran tourismo 4 is verkeerd ofzo of een oude versie?

marcel
06-05-2005, 15:23
de baan in GT4 is wat ze gebruiken voor de trackdays

FIRE
06-05-2005, 15:43
Ze gebruiken dit circuit:

http://20832.com/images/site/nordschleife_1024.jpg

Raceboy
06-05-2005, 15:52
Ze gebruiken dit circuit:

http://20832.com/images/site/nordschleife_1024.jpg

+ een stuk Gp circuit

Mark
06-05-2005, 16:32
Nordschleife + volledig GP circuit. Als ze moeten binnenkomen voor een pitstop is het helemaal lachen...........de pitstraat is dan eigenlijk een compleet GP-rondje. Ze komen van de Nordschleife en rijden dan een bijna compleet rondje over het GP-circuit. Ze maken gebruik van dezelfde ingang als de F1. Als de klaar zijn rijden ze pits uit waar ook de F1 de pits verlaat.............ze moeten dan weer een bijna compleet rondje over het GP-circuit rijden. Ter hoogte van de ingang van de pitstraat gaan ze de Nordschleife weer op. Snapt iemand het nog? ;) :D

O ja, hoeveel wagens passen er in een box op de Nürburgring? Jawohl, 8 stuks........

Mark
06-05-2005, 17:01
Eerste training zit erop............nat, iets minder nat en weer natte omstandigheden. Moeilijk om iedereen op zijn waarde in te schatten maar de gekende namen staan weer bovenaan.

Top 10 van de eerste kwalificatie
1 1 BMW M3 GTR Müller Dirk, Müller Jörg, Stuck Hans-Joachim, Lamy Pedro 9:10.604
2 6 Porsche 996 Turbo Alzen Jürgen, Alzen Uwe, Ludwig Klaus, Dumbreck Peter 9:11.123
3 7 V8-Star Jaguar Tilke Hermann, Adorf Dirk, Simon Patrick 9:30.334
4 5 V8-Star Irmscher-Opel Berlandy Georg, Mölig Reinhold, Thiim Kurt 9:49.162
5 40 Porsche GT3 RSR Basseng Marc, Lieb Marc, Rockenfeller Maik 9:53.948
6 2 BMW M3 GTR Lamy Pedro, Said Boris, Huisman Duncan, Priaulx Andy 9:57.769
7 46 Porsche 911 GT3-MR Luhr Lucas, Bernhard Timo, Collard Emmanuel, Tiemann Marcel 9:58.634
8 36 Porsche 996 GT3 RS Mamerow Peter, Mamerow Chris, Kaufmann Wolfgang 9:59.718
9 28 Porsche 911 GT3 RS Schmidt Peter, Ney Friedrich, Bär Winfried, Irmgartz Michael 10:01.236
10 10 BMW M3 GTRS Scheid Johannes, Kainz Oliver, Rostek Dennis, Hagenmeyer Tobias 10:02.097

Das Turbinchen:
http://www-11.24h-rennen.de/images/galerie/2005/1.%20Training/2005-24h-NBR-T-0863.jpg

En dit zijn de leuke dingen van de Nordschleife:
http://www-11.24h-rennen.de/images/galerie/2005/1.%20Training/2005-24h-NBR-T-0873.jpg
Foto's: http://adac.24h-rennen.de

Mark
06-05-2005, 22:16
Oops, een van de Fabrieks M3-GTR (Lamy/Said/Huisman/Priaulx) is er vanaf gegaan in de avondtraining ter hoogte van Kesselchen, samen met een Alfa Romeo GT. Beide voertuigen "rollen" niet meer...........dat is dus geen lichte schade. Benieuwd of die morgen van start gaan.

FIRE
06-05-2005, 22:27
Das Turbinchen nog de snelste tijd. :) (Vond hem trouwens in Vitaphone livery mooier).

Wordt die Viper van Zakspeed erg geknepen?

Mark
06-05-2005, 22:53
Wordt die Viper van Zakspeed erg geknepen?

Er mogen maar 8 van 10 cilinders werken ;) T.o.v. 2004 is de tankinhoud wederom vergroot tot 120 liter.

De Belcar-BMW van Moore heeft tijdens de voormiddag-training de muur gekust ergens op de Nordschleife. Ze hebben nog niet gereden tijdens de nachttraining. De Opel Manta Fuchsenschwanz van Volker Strycek is "beyond repair"..........geloof dat het een Manta is met de nodige geschiedenis. Eentje van het museum. Strycek gaat nu maar rijden bij een van de Kissling Opels.....die hebben er nogal wat op de baan.

In de slotfase van de tweede training liep de BMW van Huisman forse schade op. Met Pedro Lamy achter het stuur werd de auto aangereden bij het inhalen van een andere deelnemer, hetgeen leidde tot flinke schade aan de achteras. “Dat wordt voor de jongens waarschijnlijk een nacht doorwerken”, zei Duncan Huisman, die zowel in de middag- als in de avondsessie twee rondes aflegde. “Met name vanavond ging het goed, ik heb er wel een goed gevoel over”, aldus Huisman.

www.autosport.nl

Scapa
07-05-2005, 11:07
O ja, hoeveel wagens passen er in een box op de Nürburgring? Jawohl, 8 stuks........

En per box 1 tankinstallatie, dat moet soms gewoon :fight: zijn...

Autofan
07-05-2005, 12:11
En ook maar duimen dat de enorme snelheidsverschillen geen gewonden gaan opleveren. Gelukkig dat de Alzen Porsche en de fabrieks M3 GTR's er zijn, anders was het kwalitatief niet zo hoogstaand. Kwantitatief is het natuurlijk wel, met ruim boven de 200 wagens.

Nu maar hopen dat Schoysman zijn prestatie van vorig jaar, vijfde, kan evenaren :)

Mark
07-05-2005, 12:50
En ook maar duimen dat de enorme snelheidsverschillen geen gewonden gaan opleveren.

Die verschillen zijn er al jaren, daar heb ik nooit een Duitser over horen klagen ;)

Op de site van de ADAC staat een filmpje van de vrijdagmorgen-training. Niet te downloaden vanwege de drukte, een mirror is hier te vinden: http://www.the-paddock.net/downloads/session1.wmv

De crash van Moore is goed te zien, ook hoe slecht het weer is.

Autofan
07-05-2005, 13:27
Ik weet het dat er al jaren zoveel deelnemers zijn met ook enorme verschillen ;) Maar mijn reply was vooral bedoeld op de enorm helse omstandigheden, die nog erger zullen zijn dan vorig jaar.

In de tweede kwalificatie kan je goed zien dat een Viper bijna inrijdt op twee veel tragere wagens.

FIRE
07-05-2005, 14:59
Het is opnieuw slecht weer, op sommige delen zelfs hagel.

fish88
07-05-2005, 16:02
de wagen van duncan huisman leid de race :)

Mark
07-05-2005, 16:23
de wagen van duncan huisman leid de race :)

Niet te vroegen juichen ;) De eerste tik met bijbehorende schade is een feit voor deze wagen. Geloof dat het een heftig begin is van deze wedstrijd.

fish88
07-05-2005, 16:24
jammer. maart er zijn nog genoeg uurtjes te gaan :)

Autofan
07-05-2005, 17:15
Dirk Schoysman momenteel op een mooie vierde plaats.

redje
07-05-2005, 17:37
Wie rijdt er momenteel met Mulhner n°42? Die piloot is wel een serieus pak achterstand aan het goedmaken. Nu al liggen ze 3de in de klasse en 10de algemeen. :confused:

smiley
07-05-2005, 17:58
de v8stars zijn nogal terug gevallen :o

175 5 V8-Star Irmscher-Opel
Pitstop Berlandy Georg, Mölig Reinhold, Thiim Kurt 10 2:48:12.268 5 laps

193 7 V8-Star Jaguar Tilke Hermann, Adorf Dirk, Simon Patrick 7 1:32:12.953 8 laps

en de alzen porsche op plaats 214 en op 12 ronden :o

marcel
07-05-2005, 18:23
de alzen porsche is na de formatie rondes de pits ingekomen met water in de motor.

Mark
07-05-2005, 19:03
Gezien wie er na 4 uur racen op de 10de plaats algemeen ligt? Een Audi 200 Quattro!!! Zo'n ouwe kist heeft toch zo zijn voordelen :) De fabrieks GTR's komen weer langzaam naar voren............

fish88
07-05-2005, 19:06
is er nergens een site die live beelden uitzend (geen webcam)

FIRE
07-05-2005, 20:07
is er nergens een site die live beelden uitzend (geen webcam)
Helaas niet, volgens mij zend alleen de Duitse sportzender DSF live beelden uit. Het blijft toch vooral een Duits evenement.

fish88
07-05-2005, 20:25
die bmw's zijn echt bezig met een opmars naar vooren :D

Jochie
07-05-2005, 20:48
Nordschleife + volledig GP circuit. Als ze moeten binnenkomen voor een pitstop is het helemaal lachen...........de pitstraat is dan eigenlijk een compleet GP-rondje. Ze komen van de Nordschleife en rijden dan een bijna compleet rondje over het GP-circuit. Ze maken gebruik van dezelfde ingang als de F1. Als de klaar zijn rijden ze pits uit waar ook de F1 de pits verlaat.............ze moeten dan weer een bijna compleet rondje over het GP-circuit rijden. Ter hoogte van de ingang van de pitstraat gaan ze de Nordschleife weer op. Snapt iemand het nog? ;) :D

Ze gebruiken niet het volledige GP circuit, de Mercedes arena word afgesneden, waarschijnlijk gedaan om meer plaats te maken voor de campers.

8 autos in een box is echt krap X|
Je kan enkel langs de 3 gangen lopen en niet meer dwars tussen de autos X|

Het is hier nog geen vijf minuten hetzelfde weer geweest.
Zakspeed ligt nu terug op kop maar Manthey maakt de sterkste indruk.
Was ook al eerste ronde zo maar toen ging ie in Breidscheid in de muur!
Lamy GTR is voor de 2e dag op rij tegen een alfa gereden, vandaag kon de alfa er zeker niks aan doen.
Jan Van Springel is heel goed bezig.

Kheb al voor 3 weken calorieen verbrand met mijn mountainbike denk ik, dus nu even vanuit het mediacenter :)

Jochie

Jochie
07-05-2005, 20:51
Er mogen maar 8 van 10 cilinders werken ;) T.o.v. 2004 is de tankinhoud wederom vergroot tot 120 liter.

De Belcar-BMW van Moore heeft tijdens de voormiddag-training de muur gekust ergens op de Nordschleife. .

Hij is er tussen Schwedenkreuz en Aremberg hard afgegaan.
Hij haalde plots twee trage autos in die naast elkaar reden en moest dus meer remmen als normaal, gespind en voorkant eraf tegen de vangrail.
Dan doodleuk weer de baan op en heel de boel onder olie gezet.
15km verder (op de pitstraight) zet hij hem langs de kant op de rechte, waarschijnlijk omdat het team dan pas de schade zag.

Jochie

smiley
07-05-2005, 20:54
@jochie :euhm een vraag rijdt de v8 star irmscher nog ?? en heeft hij problemen ofzo gehad dat hij zo laag staat ??

FIRE
07-05-2005, 21:24
Met het Nederlandse Auto Traa Flexpool team (met o.a. Tom Coronel) gaat het niet echt goed: http://www.traa-acoma.nl/default.asp?pagina_ID=20050503190946&nav_naam=Home

redje
07-05-2005, 23:47
en de alzen porsche op plaats 214 en op 12 ronden :o
Ik heb eens snel uitgerekend, t is te zeggen geschat, dat hij 40sec per ronde sneller moet zijn dan de huidige leider om nog te kunnen winnen. En dat lijkt me niet haalbaar.

Autofan
07-05-2005, 23:52
Tuurlijk is dat niet haalbaar met de Porsche die nu aan de leiding rijdt, de fabrieks BMW's en de Viper's.

Jochie
08-05-2005, 00:06
@jochie :euhm een vraag rijdt de v8 star irmscher nog ?? en heeft hij problemen ofzo gehad dat hij zo laag staat ??
Hij rijdt nog, meer weet ik niet.

Te druk aan het supporteren voor Schwedenkreuz, Ecurie Europe en Tischner
en aja Manthey :)

Jochie

Mark
08-05-2005, 02:01
Ze gebruiken niet het volledige GP circuit, de Mercedes arena word afgesneden, waarschijnlijk gedaan om meer plaats te maken voor de campers.

Dat is dan een verandering t.o.v. 2004. Des te beter, aan dat ordinaire F1-rondje hebben de VLN'ers geen boodschap :D

Zo omstreeks 02.00 uur is het 3C graden Celcius boven nul......snikkeltjeskoud, bibber bibber in de tentjes rondom de Nordschleife.

Stand 02.00 uur:
1 46 Porsche 911 GT3-MR Manthey Racing
2 1 BMW M3 GTR
3 2 BMW M3 GTR Lamy Pedro, Said Boris, Huisman Duncan, Priaulx Andy
4 77 Dodge Viper GTS-R Zakowski Peter, Lechner Robert, Bert Sascha
5 40 Porsche GT3 RSR Basseng Marc, Lieb Marc, Rockenfeller Maik
6 68 BMW M3 Quester Dieter, Wolff Toto, Deutgen Arthur, Peter Philipp
7 10 BMW M3 GTRS Scheid Johannes
8 44 Nissan Skyline GT-R Schoysman Dirk
9 66 Dodge Viper GTS-R Zakspeed
10 14 Audi RS 4
13 42 Porsche GT3 Cup, de wagen van mevrouw Ickx..........wederom een puike prestatie van Mulhner Motorsport.

Deze 24-uurs een is een ware veldslag, die live-ticker laat de ene klapper en schuiver na de andere zien. Site van de ADAC loopt overigens perfect.

Autofan
08-05-2005, 08:45
Vanina Ickx, Jean-François Hemroulle en Bert Lambrecht voorlopig op een prachtige vijfde plaats :applaus:

redje
08-05-2005, 11:06
Vanina Ickx, Jean-François Hemroulle en Bert Lambrecht voorlopig op een prachtige vijfde plaats :applaus:
Nu 7de algemeen en 3de in de klasse. :applaus:

PorscheGT
08-05-2005, 12:17
Ben gisteren geweest naar nurburgring, de race zelf was super maar het weer minder ... Wat ik persoonlijk het mooiste vond was de alzen porsche .. bij het accelereren schiet hij gewoon weg en in de eerste hairpin, de snelheid waarmee hij naar die bocht rijd en dan op het allerlaatste moment 4-5 auto's inhaalt.. prachtig..
ook de schnitzers zijn echt prachtig .. het geluid, de vlammen uit de uitlaat en vooral de snelheid .. prachtig ;) hoewel je toch nog altijd het snelheidsverschil tussen Alzen en Schnitzer duidelijk ziet :p die porsche is gewoon onmenselijk snel ...

MarcelT
08-05-2005, 12:27

Die is gisteravond rond een uur of 7 vlak na een flinke regenbui gecrashed op Flugplatz, en best goed hard ook. Hij heeft daar toen misschien een kwartier gestaan eer hij werd afgesleept maar de belangrijkste delen leken er nog aan te zitten.

Wat een weer zeg. Toen ik aankwam vlak voor de opwarmronde regende het echt hard, met hagel dus toen hebben ze er maar even 2 opwarmrondes van gemaakt. En even later schijnt het zonnetje weer.
Dit is de eerste race die ik zag op de Nordschleife, maar man man man wat mooi. Daar zitten echt een paar heel spectaculaire autos bij. Jammer alleen dat ik om 9 uur alweer naar huis kon met een knallende koppijn :(
Toch van de zomer eens naar de VLN zien te gaan!

Integra
08-05-2005, 12:30
Toch van de zomer eens naar de VLN zien te gaan!
In de zomer is het weer daar nog altijd heel wisselvallig. :)

fish88
08-05-2005, 12:53
effe vraagje. waarom staat er bij allebei bmw's pedro lamy? rijd hij in allebei de wagens ofzo?

Integra
08-05-2005, 13:24
effe vraagje. waarom staat er bij allebei bmw's pedro lamy? rijd hij in allebei de wagens ofzo?
Yup.
Zoals vorig jaar ...

Mark
08-05-2005, 13:36

Je mag als coureur op twee wagens staan ingeschreven..............op het moment dat je plaats neemt achter het stuur tijdens de race dan vervalt de mogelijkheid om op die andere wagen te rijden. In dit geval heeft Lamy dus enkele uren de kans om te beslissen op welke wagen hij zijn stints gaat rijden.

Mark
08-05-2005, 15:13
Mooi afscheid voor de M3 GTR, voorzien van een 1ste en 2de plaats tijdens deze 24 ur mogen ze nu naar het museum van BMW. Zakspeed met een geknepen Viper op een derde plaats.

Mooi prestatie van Ickx/Duve/Hemroull/Lambrecht, timing is even van slag maar ik gok op een zesde plaats. 2005 is toch wel goed van start gegaan voor die kleine Ickx.

Opvallend zijn ook de wagens op de 11de en 15de plaats,twee stuks van Schubert Motors volgens volgens S2000 reglement. Op de 14de plaats vinden we de Subaru terug van "rally-coureur" Sarrazin.

marcel
08-05-2005, 15:16
. 2005 is toch wel goed van start gegaan voor die kleine Ickx.

mag je wel zeggen, hopelijk trekt ze de lijn door in Le Mans

smiley
08-05-2005, 17:16
sheider,bartels ... op een 13de plaats algemaan met hun Alfa Romeo 147 ITD :)
:applaus:

FIRE
08-05-2005, 18:15
Opvallend zijn ook de wagens op de 11de en 15de plaats,twee stuks van Schubert Motors volgens volgens S2000 reglement. Op de 14de plaats vinden we de Subaru terug van "rally-coureur" Sarrazin.
Idd
Dacht eigenlijk dat JAS met een Honda Accord mee zou doen.

fish88
08-05-2005, 19:03
DUNCAN HUISMAN :applaus: :worship: :gas:

FIRE
08-05-2005, 19:38
DUNCAN HUISMAN :applaus: :worship: :gas:
Eerste Nederlander die wint op de ring. :) :)

Jochie
08-05-2005, 22:21

Wisselvallig is een understatement, ik zit deze morgen na een stint (fotos :D) mijn handen te warmen, zie ik op tv live de melding dat de zon erdoor komt.
Hup weer naar buiten en jup zonnetje, tegen dat ik de paddock overgestoken had was het aan het miezeren en toen ik uitgepakt had FEL aan het hagelen!
Bijna niemand kwam binnen, dus het was plaatselijk.
Tien minuten later was er weer mooie zon ...

Jochen

redje
08-05-2005, 22:50
http://www.catharina-felser.de/images/realizer_racing_team.wmv

Een reportage over het team met de Mazda RX-8. :gas:

ICEMAN
08-05-2005, 23:02
Weet iemand wat de equipe van Moore International Motorsport gemaakt heeft?

AlainH
08-05-2005, 23:08

Niet aan de start gezien... ( ofwel heb ik ze gemist )

Mark
08-05-2005, 23:21
http://www.catharina-felser.de/images/realizer_racing_team.wmv

Wat doe jij op de site van Catharina Felser? ;) :D :D Zeker voor zakelijke doeleinden :D :D

Moore? die hebben een crash gehad op vrijdag, een pittige. Is te zien op de video's van de vrijdag. Weet niet of de schade van dien aard was dat rijden op zaterdag niet meer mogelijk was.

R@ce@holiC
08-05-2005, 23:28
Ik heb Moore motorsport ook niet gezien aan de start.

Het was echt een weekendje vol nattigheid, kou, wind, slijk, modder, zatte duitsers, een prachtig circuit en daar ergens tussen ook nog één of andere race :).

Wat je daar ziet is echt niet te schatten. Op de campings worden hele huizen getimmerd, hele huisraden meegezeuld, meters hoge stellingen gebouwd, je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het bij. En als de race gedaan is? Dan fikken we het hele zooitje toch effe op :). Echt ongeloofelijke dingen gezien.

Wij zaten op kamping Schwalbenschwanz, echt wel een leuke bocht om te zien. Op zaterdag hebben we ons eraan gewaagd om naar de karussell te wandelen. Dat was bijna niet te doen van het slijk en de modder, op sommige momenten meer dan 10 cm diep slijk. Mr Dallara zal wel enkele sfeerfoto's posten van onze trip (denk ik). :) Mijn foto's zullen tot morgen moeten wachten...

RWP
09-05-2005, 07:41

zijn niet gestart, vrijdag bij het opkomen van het F1 circuit de muur in gegaan.
wagen te fel beschadigd .
Zaterdag stond de wagen zonder motor in de box

moore
09-05-2005, 08:50

zijn niet gestart de schade was redelijk groot na de crash van willie vrijdag morgend moesten een nieuwe motor steken en zo en hebben de stukken niet optijd gekregen om de wagen nog aan de start te krijgen

Jochie
09-05-2005, 09:33
zijn niet gestart de schade was redelijk groot na de crash van willie vrijdag morgend moesten een nieuwe motor steken en zo en hebben de stukken niet optijd gekregen om de wagen nog aan de start te krijgen

Spijtig dat het zo gelopen is heb daardoor ook geen foto's van jullie kunnen maken.

Ik begrijp wel niet waarom de wagen met zulk een beschadigde voorkant doorreed na de crash aan Schwedenkreuz???
Naast het leggen van een lang gevaarlijk oliespoor door Fuchsrohre (vriend was er bijna afgegaan) kan dat toch ook niet goed geweest zijn voor de wagen zelf?

Groeten,

Jochen

ICEMAN
09-05-2005, 10:43
Heel jammer. Was benieuwd naar hun prestatie dit jaar. Omdat ze elk jaar héél sterk presteren.

Scapa
09-05-2005, 11:57
Mooi afscheid voor Gaby :applaus:

Schitterende auto... jammer dat hij in het museum verdwijnt (tiens, er stond daar toch al één :D ). Binnenkort komt er nog een nieuwe dvd van uit, dat wordt ook de mijne. Mij één dezer nog eens een laatste keer bezighouden met het verzamelen van foto's, daarna sluit ik de collectie af. Op naar de M6 GT1...hopelijk.

Raceboy
09-05-2005, 11:59
Binnenkort ergens een tentoonstelling? ;)

Mark
09-05-2005, 12:58
zijn niet gestart, vrijdag bij het opkomen van het F1 circuit de muur in gegaan.
wagen te fel beschadigd .

:confused: Wie knalt er dan in dit filmpje( http://www-01.24h-rennen.de/videos/2005/Zeittraining_1_dsl.wmv ) bij minuut 2.37 hard in de muur? Volgens mij is dat toch Moore..................

TOM
09-05-2005, 14:33
Heb een mooie race gezien het afgelopen weekend. Alleen wat jammer van het weer.
Weet er iemand iets van de clio van East Belgium Racing Team, want ik heb die het hele weekend niet gezien. Spijtig van de BMW van moore, ik vond dat hij er toch niet zo hard beschadigd uit zag.( in mijn ogen toch te repareren ) Maar toch nog een beetje Belgisch succes met Ickx/Lambrecht/Hemroulle met een 3de plaats in hun klasse en 6de algemeen met de porsche.

R@ce@holiC
09-05-2005, 16:04
Mooi afscheid voor Gaby :applaus:

Schitterende auto... jammer dat hij in het museum verdwijnt (tiens, er stond daar toch al één :D ). Binnenkort komt er nog een nieuwe dvd van uit, dat wordt ook de mijne. Mij één dezer nog eens een laatste keer bezighouden met het verzamelen van foto's, daarna sluit ik de collectie af. Op naar de M6 GT1...hopelijk.Is dat toevallig niet de afscheids DVD van de m3 gtr met:
- DE ronde van Stuck op de ring
- Pedro Lamy op de ring (nachtqualif)
- Jorg Müller in Spa (testday 24u)
- Dirk Müller in Spa (nachtqualif)

?? :D ??

Scapa
09-05-2005, 16:48
Yep ;) Op de site van renn.tv was ie nog niet te koop.

PorscheGT
09-05-2005, 17:48
die was verkrijgbaar in het BMW Motorsport kraampje ;) het was €30 maar het is zeker de moeite waard!!

Scapa
09-05-2005, 20:55
die was verkrijgbaar in het BMW Motorsport kraampje ;) het was €30 maar het is zeker de moeite waard!!

F*ck :fight: Wat verkochten ze daar nog zoal?

moore
09-05-2005, 21:12
Spijtig dat het zo gelopen is heb daardoor ook geen foto's van jullie kunnen maken.

Ik begrijp wel niet waarom de wagen met zulk een beschadigde voorkant doorreed na de crash aan Schwedenkreuz???
Naast het leggen van een lang gevaarlijk oliespoor door Fuchsrohre (vriend was er bijna afgegaan) kan dat toch ook niet goed geweest zijn voor de wagen zelf?

Groeten,

Jochen

meer weet ik momenteel niet heb willie maar even gezien maar zal je in de loop van de week wel meer weten te vertellen onderandere welke schade er juist waren

MarcelT
09-05-2005, 23:17

Klopt. Maar toch moet ik daar dit jaar nog een keer (of twee) heen ;)

Trouwens over die BMW DVD - ik las op nurburgring.de dat ze waren gestopt met die te verkopen omdat er een fout in de audio zat? Best klote als je dan zo'n foute zou hebben gekocht. Ik hoop in ieder geval dat hij snel weer beschikbaar is want dat zal een hebbedingetje zijn!

PorscheGT
10-05-2005, 01:05
F*ck :fight: Wat verkochten ze daar nog zoal?
wat ze daar verkochten=
-Sleutelhanger
-Vlag 90cm*60cm
-T-shirt , Polo shirt , Sweater en Jas(zeer mooi)
-Rugzakje
-Pet
-Pen
ik denk dat dat alles is ..
ik zelf heb aangeschaft= 2vlag,1dvd,1sleutelhanger,1t-shirt,1pet en ik had al van in spa 1pet en een pen
wel redelijk duur deze dingen maar het is het zeker waard .. ook lagen er kaarten ik schat 30*20 met op de voorkant een prachtige foto van schnitzer en op de achterkant info over de piloten per wagen :) en er stond een BMW M3 GTR een echte wagen en de etcc wagen waarmee ze de vorige koers hebben meegedaan :)

Raceboy
10-05-2005, 01:09
w er stond een BMW M3 GTR een echte wagen en de etcc wagen waarmee ze de vorige koers hebben meegedaan :)

wat kostten die? :D

PJ46
10-05-2005, 10:23

Groeten,

Jochen

Oliespoor kwam niet van de auto van Moore, auto is nog terug tot over start en finish gereden.
De crash was echter niet de reden van opgave, auto was bijna terug klaar voor de avondtraining, maar bleek er probleem te zijn met motor, niet herstelbaar voor de race.

Scapa
10-05-2005, 11:18
wat ze daar verkochten=
-Sleutelhanger
-Vlag 90cm*60cm
-T-shirt , Polo shirt , Sweater en Jas(zeer mooi)
-Rugzakje
-Pet
-Pen
ik denk dat dat alles is ..
ik zelf heb aangeschaft= 2vlag,1dvd,1sleutelhanger,1t-shirt,1pet en ik had al van in spa 1pet en een pen
wel redelijk duur deze dingen maar het is het zeker waard .. ook lagen er kaarten ik schat 30*20 met op de voorkant een prachtige foto van schnitzer en op de achterkant info over de piloten per wagen :) en er stond een BMW M3 GTR een echte wagen en de etcc wagen waarmee ze de vorige koers hebben meegedaan :)

Was dat merchandise van BMW Motorsport of van BMW Williams F1? Die van de F1 interesseert me zo niet, die van Motorsport daarentegen :|

PorscheGT
10-05-2005, 17:36
alleen maar BMW Motorsport zelf , elk artikel was gekleurd met Wit, Blauw en Rood, de kleuren van BMW motorsport :) ik heb nu zelf alles (behalve de DVD) wat ik heb gekocht tegen de muur gehangen :p mooi behang moet ik zeggen :)...

PorscheGT
10-05-2005, 17:39
wat kostten die? :D
er hing geen prijskaartje aan :p maar hij was wel prachtig :) hij stond helemaal in de livery waar ze deze 24h van nurburgring mee van start gingen, met aan de ene kant het startnummer 2 en de namen Lamy,Priaulx,Said,Huisman, en aan de andere kant van de wagen stond Muller,Muller,Stuck,Lamy met startnummer 1 :)
dat was heel mooi gedaan vond ik
verder was er ook in de shop van Nurburgring zelf, net naast de karting, een model van schnitzer verkrijgbar in 1:43 echt tot in het kleinste detail nagemaakt van minichamps, de prijs daarvan was €44.95 en het was de wagen met de mullers, ik dacht hurtgen en duez op :) maar die heb ik spijtig genoeg niet gekocht :p

Scapa
10-05-2005, 17:56
alleen maar BMW Motorsport zelf , elk artikel was gekleurd met Wit, Blauw en Rood, de kleuren van BMW motorsport :)

F*ck f*ck :frusty:

AlainH
10-05-2005, 19:18
F*ck f*ck :frusty:

Kan je toch allemaal ook kopen via een BMW agentschap ? Vraag eens een Guino ;)

R@ce@holiC
10-05-2005, 19:46
Wat ik hier van soundprobs van de motorsport DVD merk op de PC is dat de sound bij het rondje van Lamy op de ring wat achterloopt...

(De vlag en pet zijn trouwens heel knap, merci PorscheGT ;))

Bramzel
11-05-2005, 00:12
Deze BMW Motorsport stand gaat ook mee met alle WTCC races, dus voor hen die hem gemist hebben is er een herkansing tijdens de 24u van Spa.