PDA

View Full Version : MAK 2005: race 4: 4 juni 2005: Bilzer-Karting


Frederik
10-05-2005, 11:57
Hellow iedereen, omdat ik niet kan wachten totdat bilzen eraan komt ;) heb ik al een thread gestart. Calamitas racing 2 zal in ieder geval van de partij zijn,en hopelijk zal er beter gescoord worden dan in aalst; een circuit om te vergeten. Greetz allemaal

Speesman
10-05-2005, 13:55
Ik ga er ook weer bij zijn :applaus: , deze keer bij rhino racing 1. Heb er wel al zin, Bilzen is namelijk een parcours waar ik meestal wel goede resultaten kan neerzetten.

Mark
10-05-2005, 19:38
Mocht iemand verlegen zitten om een team-genoot.........ik heb budget :D :D

snelle
11-05-2005, 17:31
Ik ga er deze keer ook terug bij zijn.
Ik heb Aalst noodgedwongen moeten missen en dat is toch zo frustrerend :frusty:

Maar in Bilzen hoop ik dat we met rhino racing 2 eerst en vooral rhino racing 1 kunnen voorblijven. Al zal dit niet gemakkelijk zijn. Maar we zullen ons best doen :gas:

SU all!!!

Frederik
16-05-2005, 22:11
Hey,ik wilde even vragen of er al een team,of een teamlid is gaan testen op bilzen en zoja,hoe ligt het circuit er bij,en wat zijn ongeveer de richttijden?
Ik ga waarschijnlijk in de loop van volgende week eens wat verbluffende tijden neerzetten :p Ik zie jullie allemaal de 4e juni, greetz Frederik

jurgen L.
17-05-2005, 11:01
Ben er ook nog niet geweest maar je laat maar iets weten, kunnen we dees week evt al ne keer gaan oefenen als je kunt :)

Speesman
17-05-2005, 16:41
Ik ben met Mike en de mannen van Rhino Racing al eens gaan oefenen. Er was die dag niet zo heel veel gereden en lag dus heel weinig grip. Toch ging het vrij goed.
Kay reed 42.9, ikke 43.2 en de rest van de tijden weet ik niet meer :o

jurgen L.
17-05-2005, 20:05
Ligt het parcours er nog bij gelijk de vorige keer?

flugel
17-05-2005, 20:17
'k Heb zo den indruk dat dit voor de meeste teams de wedstrijd van het jaar wordt :D

Speesman
17-05-2005, 23:19
Ligt het parcours er nog bij gelijk de vorige keer?

Ja, het is volgens mij niet echt veranderd.
Het was wel al zo lang geleden dat ik er nog gereden had (van bij de ckc), dat ik de layout wel niet zo goed meer kende.

stefco
24-05-2005, 07:57
The old men zal ook opnieuw van de partij zijn,maar het parcours is ons totaal onbekend,en ook iets te ver (140 km) om eens te gaan oefenen!De verwachtingen zijn (in tegenstelling tot andere teams) deze keer niet al te hoog.
Goed nieuws is dat we met 3 piloten zijn,en bijgevolg nog iemand zoeken om met 2 teams te kunnen rijden (onder welke naam speelt voor ons geen rol)
Zijn er nog kandidaten?

Frederik
25-05-2005, 23:00
Nu het allemaal wat dichterbij komt laat ik me nog eens horen :worship: lol, zaterdag 28 mei ga ik het circuit eens verkennen, normaal zou dit geen probleem mogen worden, het ligt me redelijk goed, perfecte speling op de weg,in alle geval,betere als aalst ;) Nog iemand onlangs gaan trainen? Hopelijk wordt het 4 juni niet al te warm, of we gaan bakke in ons kartjes :) Greetz,en veel chance ,tot dan

snelle
31-05-2005, 18:55
zaterdag 28 mei ga ik het circuit eens verkennen, normaal zou dit geen probleem mogen worden, het ligt me redelijk goed, perfecte speling op de weg,

Hoi Frederik

Welke tijden draaide je zaterdag in Bilzen?
Of is het top secret dat we het niet mogen wete :p
Zijn er nog teams die al gaan trainen zijn? welke tijden reden jullie?

sportieve groetjes en laat het een memorabele race worden!

Rhino racing 2 :gas:

Frederik
31-05-2005, 23:29
Ja top secret niet, we reden laag 43, maar tlag er allemaal spekglad bij :d Net zoals in sint niklaas het geval was. In de race veranderen de omstandigheden en biedt het circuit de ideale grip maw, een 42.6 ofzo moet er inzitten met wat geluk en grip ;) Good luck rhino 2,en idd,moge het een memorabele race worden ;) Greetz, Frederik

Speesman
01-06-2005, 01:17
Grip is idd zeer variabel daar en het kan goed zijn dat je de ene dag een seconde trager rijdt dan de andere dag, zonder dat je daarvoor slechter gereden hebt. Zeer moeilijk dus om tijden te vergelijken.

Ik verwacht zeker wel een mooie strijd tussen de Calamitas teams en de Rhino Racing (misschien andere teams ook nog, heb ik iets minder zicht op). En met mij deze keer nog eens bij de Rhino teams (al begint dit al meer regel dan uitzondering te worden :) ).

stefco
01-06-2005, 23:00
Zijn nog steeds op zoek naar vierde piloot!Misschien moet ik een startpremie geven :D

redje
05-06-2005, 01:09
Een eerste reactie:

Dit was een race om in te kaderen. Spannend van begin tot einde.
En ondanks een crash met een van de beginnelingen die meereden, nog de overwinning kunnen binnenhalen door een goede tactiek, is wel goed meegenomen.

Frederik
05-06-2005, 11:23
Een tweede reactie :p: een verschrikkelijk spannende en mooie wedstrijd. Ik rij nog maar 1 seizoen en een kwart en dat ik zo iet moois heb mogen meemaken, echt schitterend. De kart lag goed, het circuit bood veel meer grip dan tijdens de trainingen, en neem daarbij dat ge bij calamitas leden moogt strijden, dat maakt het extra fijn :d Hopelijk dat we nog zulke races mogen meemaken. Ook alvast proficiat voor BRI racing omwille van hun snelste lap van de ganse makteams ;) en The old men, als ik me goed herinner zijn jullie 4e geeindigd, terwijl 1 piloot het ganse uur moest rijden? Ferm gedaan! En dat voor 155 km van het circuit te wonen :p Ik ben er mee door, de woorden drukken mijn gevoelens uit van dit moment, moge ik er nog zulke meemaken! Bye

Speesman
05-06-2005, 17:10
Hier komt dan een 3de reactie :p :

Wat een sensationele race!!!!! :eek: :crazy:

Vooraf had ik een heel goed gevoel voor deze race. Bilzen is het thuiscircuit van Kay (mijn teamgenoot voor deze race) en het circuit ligt me ook wel goed. Heb er in februari nog de CKC gewonnen en tijdens trainingen ging het ook steeds heel goed. Het was dan ook logisch dat we onze joker gingen inzetten. Maar er waren uiteraard ook kapers op de kust, in de eerste plaats de 2 Calamitas teams (altijd leuk om te zien als Calamitas bestuurslid ;) ) en ms racing. Het beloofde dus een heel mooie race te worden en dat werd het dan ook.

Tijdens de kwalifs kon ik direct een mooie kloof slagen met de andere teams, maar uiteindelijk haalden we slechts de pole met enkele hondersten voorsprong op de 2 Calamitas teams. Kay nam de start en kwam niet goed weg. Het scheelde maar weinig of we waren onze eerste plaats kwijt. Ondanks een paar incidenten met achterliggers (Joris werd daar het belangrijkste slachtoffer van) bleven de 3 teams vlakbij elkaar. Jurgen kon zelfs uiteindelijk Kay voorbijsteken en Joris kwam ook een paar keer kijken. Dan komt een heel cruciaal moment in de race, de pitstops. Wij wisselen op een volledig fout moment. Kay wordt namelijk opgehouden door een ander team dat ook komt wisselen zodat we een kleine 5 seconden verliezen. Bovendien kwam ik nog eens in druk verkeer terecht waar ik ook automatisch tijd verloor (ondanks het feit dat ik redelijk vlot doorkon). Nadat alle wissels uitgevoerd waren en ik er een snel tempo op kon nahouden, zat ik een goede 5s achter Calamitas 2. Dat gat heb ik kunnen dichtrijden en na een heel mooi en fair duel met Frederik heb ik de 2de plaats kunnen overnemen. Nog 1 te gaan dacht ik toen. Enkel was die ene piloot Karel (mijn teamgenoot van vorig jaar trouwens :) ) en die heeft best wel wat race ervaring. Hij begon onmiddellijk 1 a 2 seconden trager te rijden zodat ik hem niet meer kon uitremmen. Bovendien kon zo Frederik terugkomen en kregen we een treintje van 3. Taktisch heel sterk gezien van Karel. :applaus: Wat volgde was een schitterend duel :gas: (vond ik toch, maar de mensen langs de kant precies ook). Ik heb echt geprobeerd om overal voorbij te geraken, want was duidelijk sneller, maar ik kwam telkens een beetje te kort. Soms maar enkele cm's. En toen kwam de laatste ronde. Ik had toen de keuze. Ofwel de 2de plaats proberen te behouden, ofwel een alles-of-niets maneuver uitvoeren. Als ik won, zou ik eerste worden; als mijn maneuver zou mislukken, zou ik bijna zeker de 2de plaats nog kwijtspelen. Uiteindelijk maar gegokt om het toch maar te wagen. Het was nipt, maar ik geraakte er net niet voorbij en Frederik heeft er mooi van kunnen profiteren om me voorbij te steken op de brug (mooi gezien, al was het zeker geen verrassing voor mij). Het gevolg was dus een 3de plaats, op minder dan een seconde van de overwinning. 20s later kwamen de 4de en 5de over de streep, ook wiel aan wiel.


Dit is dus zeker de mooiste race van het seizoen geweest (zelfs van de laatste x aantal seizoenen volgens mij). Hopelijk komen er nog zo'n duels de volgende races!

Nog eens een proficiat aan de andere Calamitas piloten, het was een zeer mooi en fair duel!!!!

stefco
05-06-2005, 17:47
Zoals vroeger aangehaald waren de verwachtingen voor The Old Men eerder laag:
1)We kenden het circuit niet.Door om 18.30 aanwezig te zijn konden we toch nog eens oefenen,want geef toe,als je op 10 minuten het parcours moet leren kennen met 2 piloten,das verre van optimaal.
2)We waren nog steeds met 3 piloten,en zoals de naam van ons team laat vermoeden,zag niemand van ons het zitten om alleen te rijden.
Plots kreeg ik een geniale ingeving (al zeg ik het zelf :) : ik besloot me in te schrijven in 2 teams (wat door het reglement niet verboden is).Ik zou de eerste 20 min voor The Old Men 2 rijden,de laatste 20 min voor The old Men.
Inderdaad,we zijn zeker niet de snelste van het veld,maar tactisch onklopbaar :p
Wat The Old Men 2 betreft:hier kan ik kort zijn,ik vertrok als achtste,gaf het stuur door als achtste,en Wim eindigde zevende (door het uitvallen van een cart (Dieter??) met een afgebroken wiel)
Dat er verschil zit tussen de verschillende carts,is soms moeilijk te bewijzen,maar de cart van The Old Men was SUPER.Ik draaide ongeveer 1 sec per ronde sneller.Bart vertrok als zesde,verloor 1 plaats bij de start,maar gaf na 39 min de cart door in vierde stelling.Ik reed de wedstrijd van mijn leven,maar had de pech dat BRI (ja,den Dries) amper 10 sec achterstand had,waardoor hij een kwartier voor het einde aan mijn bumper kleefde.Eventjes overwoog ik om hem voorbij te laten,maar toen ik besefte dat het hier ging om de leiding in het kampioenschap,besloot ik me toch te verweren.15 min lang probeerde Dries mij langs alle kanten voorbij te steken (voor de toeschouwers leverde dit soms ongelooflijke taferelen op),maar door zoals Karel te kiezen voor de defensieve lijn ,heb ik het tot het einde kunnen volhouden.Bij deze wens ik Dries te bedanken voor het sportieve duel:het ging er bij momenten spectaculair aan toe,maar we hadden voldoende respect om elkaar niet van de baan te rijden.
De voldoening van een vierde plaats is nog nooit zo groot geweest :worship: .

vertigo
05-06-2005, 22:42
Heel kort (tussen het studeren door) mijn reactie over deze race: " :applaus: :gas: :worship: "

Op www.rhino-racing.be staan iets uitgebreidere :+ verslagen. Verder staan op de site ook de uitslagen van de kwalificaties en de race (met de split-tijden). Bij de nieuwsberichten staat ook een fotootje van de gehavende kart en een woordje uitleg. Van zodra er tijd is zal er ook een gropje fotos online komen te staan. Alvast deze: (foto: Brecht Decancq | Corvetteboy)

http://users.skynet.be/fa364891/rhinoracing/media/los/start.jpg

Speesman
06-06-2005, 02:07
Ah, ik wist niet dat Brecht Corvetteboy was. Ik leer weer bij :)

Ben eens benieuwd naar zijn foto's, die van de start vind ik in ieder geval al een leuke!!

redje
06-06-2005, 08:07
Ah, ik wist niet dat Brecht Corvetteboy was. Ik leer weer bij :)

Ben eens benieuwd naar zijn foto's, die van de start vind ik in ieder geval al een leuke!!
Viel dat niet op? Hij was bijna volledig in Corvette-uitrusting, met wagen en al. :+

Frederik
06-06-2005, 11:20
Idd mooie foto van de start, ik ben ook nieuwsgierig naar de andere gelukte foto's,zo een race mag niet vergeten worden ;) Dit gezegd zijnde, greetz Frederik

vertigo
06-06-2005, 21:41
Ziezo tis gelukt om ze al online te krijgen. :p . Een 25 tal fotos staan nu online op www.rhino-racing.be (onder de categorie media). Alvast een pluim van mij voor Corvetteboy want de foto's zijn goed gelukt. Hier alvast een voorbeeldje of 2:

http://users.skynet.be/fa364891/rhinoracing/media/mak_04_05/groot/02.JPG

http://users.skynet.be/fa364891/rhinoracing/media/mak_04_05/groot/20.JPG

Giovanni
06-06-2005, 22:59
Eindelijk krijg ik tijd om ook een woordje uitleg te geven.
De avond begon reeds op een rampzalige manier.
Door een foutieve reservatie van de administratief verantwoordelijke bij Bilzer karting stonden wij genoteerd voor volgende week zaterdag !!!
Best wel grappig om iemand te moeten antwoorden op de vraag "Is er dan een probleem voor volgende week ?" ... :fight:
Na wat gepalaver hebben we dan een gulden middenweg kunnen vinden door enkele mensen bij ons te laten meerijden.
Wat onze wedstrijd uiteindelijk betreft.
Waauw !!!
Dat is zowat het enige wat deze race kan omschrijven.
Een vol uur bumper aan bumper rijden is voor weinigen gegeven.
Jullie hebben bewezen dat dit zelfs op een faire manier kan gebeuren en tevens dat dit vonken geeft !!!
Dit had ik nooit eerder gezien maar hoop dit telkens opnieuw te mogen aanschouwen ...
Grote pechvogels zijn Rhino Racing 2.
Na een mooie race werden zijn plots geplaagd door een technisch defect waardoor ze werden teruggeslagen naar de allerlaatste plaats :( en dit na het inzetten van hun joker :fight:
Als er al een prijs was voor de pechvogels dan hebben ze die zeker verdient.
Na de "podiumbeesten" is er ook in de achterhoede een overwinning geboekt die vermeldenswaardig is.
Full Throttle Racing, in iedere wedstrijd goed voor 1 punt, hebben deze keer een 9de plaats behaald. Goed voor 2 punten die ze zowel voor het individueel- als teamkampioenschap verdubbelen door het inzetten van hun joker.
Wat betreft het kampioenschap kunnen we gerust spreken van een machtsgreep van Calamitas 2.
Door eveneens hun Joker mooi uit te spelen zijn ze uitgebreid aan de leiding gekomen !!!
Meer info is te vinden op http://users.skynet.be/makkarting of www.GiovanniHerbots.com (http://www.GiovanniHerbots.com)

vertigo
06-06-2005, 23:23
.
Een vol uur bumper aan bumper rijden is voor weinigen gegeven.
Jullie hebben bewezen dat dit zelfs op een faire manier kan gebeuren en tevens dat dit vonken geeft !!!
Dit had ik nooit eerder gezien maar hoop dit telkens opnieuw te mogen aanschouwen ...

We hebben hier bij Rhino Racing een mooi voorbeeld hiervan. Op onze site staat een kort filmpje om een impressie te geven hoe de laatste minuten van de race er in de top 3 uitzagen. Voor 1 keer zal ik eens rechtstreeks linken :rolleyes: :D .

>> Filmke:"De top 3 op enkele minuten van het einde" (http://users.skynet.be/fa364891/rhinoracing/media/video/05_mak_04.wmv)

Speesman
07-06-2005, 00:44
Dat filmpje vind ik echt schitterend :applaus: :applaus: :applaus: :worship: :worship: :worship:

Frederik
07-06-2005, 12:26
Ook ik vind het filmpke schitterend :applaus: Echt mooi, misschien wat donker,maar toch prachtig ;) Dit hou ik bij voor mijn heel leven. Proficiat voor het mooie fotowerk van Brecht aka Corvetteboy hehe, bye , Frederik

snelle
07-06-2005, 17:41
Okej enkele woordjes van mij na deze toch wel spectaculaire race waar alles in zat: vreugde, verdriet, spanning, drama, sfeer, sprotiviteit,... :applaus:

Eerst en vooral een proficiat op de manier waarop Gio de dubbele boeking toch nog heeft kunnen oplossen. 6 mensen die eventjes 30 min. meerijde is nog altijd beter dan met alle makleden naar Eupen te rijden om daar onvoorbereid een raceje te gaan rijden.

Wat de top drie betreft. Ik heb enkel het eerste half uur van de wedstrijd wat kunnen volgen en voor de rest moet ik het met de verslagen doen. Maar wat ik zo gezien en gelezen heb,wil ik elke race wel meemaken. Spijtig genoeg hebben we met Rhino Racing 1 uiteindelijk nog in het zand moeten bijten :( maar toch bravo voor Dave om toch het risico te nemen op een alles of niets actie. Leuk voor de toeschouwer;-)

Wat ik super vind is dat Full Throttle racing eindelijk zijn eerste punten pakte na 1,5 seizoen. Ze hebben het echt verdient. Vorig jaar hield ik ze in Bilzen nog net (lees op 0.100 sec) van de punten. Dit jaar heb ik ze een plaats cadeau kunnen doen doordat men kartje de geest gaf. :o

Ik hoop dat onze portie ogeluk met Rhino Racing 2 eindelijk op is (Stop and Go in Sint Niklaas, gebroken band in Bilzen,... ) , want het moet nog wel plezant blijven voor ons ook :fight: