View Full Version : 24 uur Zolder, de aanloop.
- René Snel zou meedoen
- RSR van Beltoise word gebruikt door Bouvy, Menten, ...
- Yab Yum BMW was verkocht als ik my niet vergis
- Virtanen zou niet deelnemen
Als je andere mensen ter verantwoording roept om hunnen bronnen erbij te zetten............dan neem ik aan dat jezelf het goede voorbeeld kunt geven ;) Of moeten erbij zetten: "Bron: uit de dikke duim van Iceman" :D
Yab Yum BMW? Gooi een van de voormalige coureurs maar eens in Google ;)
misschien leuk voor onze noorderburen: Gaby Uljee is deze namiddag met de Daikin Mini aan het rijden
Mr.Dallara
18-08-2005, 19:46
misschien leuk voor onze noorderburen: Gaby Uljee is deze namiddag met de Daikin Mini aan het rijden
Tot ze stil viel met de Mini net voorbij de 1e linkse... (daarna heeft de Mini niet meer gereden, men heeft nog wel lang zitten werken aan de ophaning. Maar dit had niks te maken met het stilvallen denk ik)
Verder was er op de RS Porsche een deftig probleem. Na 13u heeft hij geen meter gereden. Ze hebben er nog aan liggen sleutelen, maar rond 16uur was de trailer van RS al weg. Zonder twijfel problemen met de motor of boit, want er was veel olie onder de wagen en bodemplaat ...
Wel een zeer slecht moment om dit net nu voor te hebben...(met geen enkele trainings mogelijkheid meer voor de meeting zelf)
Ook zeer raar vind ik de afwezigheid vd PK viper. Zij hebben na hun buildup vd wagen (na de zware crash in blanchimont) bij mijn weten nog geen meter gereden (mss in Spa???).
Als je dan de shake down, en het stelwerk allemaal moet gaan doen tijdens de trainingen vd 24uren zelf en dan ook nog eens de twee "gast" piloten de wagen moet leren kennen... (én dat dan ook nog eens af en toe "de stellers van dienst" in de helli moeten om op en af te vliegen om dan ff met een corvette te gaan rijden in Duitsland...)
De rode V8 van G&A was overduidelijk in zeer goede doen! Hij draaide zonder twijfel mooie rondetijden (ik heb geen tijden opgenomen).
In de Z3 van G&A heeft ook Verdonk gereden.
Ik weet niet dat dit "nieuws" is of "oud nieuws" maar als derde piloot hing de naam (fillip??) Craco op de TB wagen van GS motorsport.
Weet er iemand in welk handen heel de organisatie is van de Live uitzendingen tijdens de 24uren? Ik dacht dat KA2 > VTM dit deed de voorbije jaren.
Want vandaag stonden er 4 of mss wel 5 vrachtwagens vd VRT (techniek wagen, montage wagen, sateliet wagen, ...) in de paddock vlak aant podium. Verder stond er ook een grote sateliet toren vd VRT zelf achter de tribune én hebben er drie helicopters ongewoon lang en ook zeer laag over zolder zitten vliegen....
Zou de VRT vandaag een test gedaan hebben van hun organisatie en hun materiaal???
En heeft KA2 het live in beeldbrengen vd race uitbesteed aan de VRT???
Hier zie ja wat oa de VRT bij had. (http://www.angelfire.com/un2/24zolder/training/imagepages/image23.html)
Want vandaag stonden er 4 of mss wel 5 vrachtwagens vd VRT (techniek wagen, montage wagen, sateliet wagen, ...) in de paddock vlak aant podium. Verder stond er ook een grote sateliet toren vd VRT zelf achter de tribune én hebben er drie helicopters ongewoon lang en ook zeer laag over zolder zitten vliegen....
Zou de VRT vandaag een test gedaan hebben van hun organisatie en hun materiaal???
dit weekend => "marc hermans triatlon
[QUOTE=Mr.Dallara]
Als je dan de shake down, en het stelwerk allemaal moet gaan doen tijdens de trainingen vd 24uren zelf en dan ook nog eens de twee "gast" piloten de wagen moet leren kennen... (én dat dan ook nog eens af en toe "de stellers van dienst" in de helli moeten om op en af te vliegen om dan ff met een corvette te gaan rijden in Duitsland...)
Ola, Niet vergeten dat Marc Duez fabriekspiloot was op de Viper en onder andere de 24 uren van de Nurburgring heeft gewonnen. Duez reed verleden jaar in de 24 uren van Spa, trouwens in hetzelfde Viper team (Zwaans) waarmee Val Hillebrand het ganse jaar met de Viper reed.....
Thomaske
18-08-2005, 20:13
Ook zeer raar vind ik de afwezigheid vd PK viper. Zij hebben na hun buildup vd wagen (na de zware crash in blanchimont) bij mijn weten nog geen meter gereden (mss in Spa???).
Als je dan de shake down, en het stelwerk allemaal moet gaan doen tijdens de trainingen vd 24uren zelf en dan ook nog eens de twee "gast" piloten de wagen moet leren kennen... (én dat dan ook nog eens af en toe "de stellers van dienst" in de helli moeten om op en af te vliegen om dan ff met een corvette te gaan rijden in Duitsland...[/URL]
De (GL)PK Viper GTS-R was vandaag afwezig omdat de laatste hand nog gelegt moet worden aan de wagen. Zaterdag met man en macht de laatste dingen doen en dan is hij klaar.
Ivm de FIA GT Race die tijdens de 24Uren valt. Gelieve het reglement van de FIA GT eens na te lezen. Dit kan jullie misschien nog wat nieuws opleveren ivm de Corvette. Meer mag ik niet zeggen.
Mvg...
Mr.Dallara
18-08-2005, 20:24
dit weekend => "marc hermans triatlon
Ahzo.
Ik gun ook deze sport zonder twijfel hun media aandacht.
Maar het is wel zeer triest om aan tezien dat zij zoveel middelen krijgen om het live in beeld te brengen.
Daarentegen zien we bv geen enkele sec vd spectaculaire renault day's (waarin RFB aan de top is bij de Meganes en waar ook KTR in de voorste gelederen meestrijd) op een Vlaamse zender.
Onbegrijpelijk voor mij!
R@ce@holiC
18-08-2005, 20:44
Verder was er op de RS Porsche een deftig probleem. Na 13u heeft hij geen meter gereden. Ze hebben er nog aan liggen sleutelen, maar rond 16uur was de trailer van RS al weg. Zonder twijfel problemen met de motor of boit, want er was veel olie onder de wagen en bodemplaat ...
Wel een zeer slecht moment om dit net nu voor te hebben...(met geen enkele trainings mogelijkheid meer voor de meeting zelf)
1 van de vele rode vlaggen vandaag zou veroorzaakt zijn door de RS porsche. Hij zou een oliespoort getrokken hebben over het hele circuit op de ideale lijn.
Hopelijk is de schade niet te erg...
Filip Craco heeft inderdaad gisteren beslist om niet te rijden bi jGabriël maar wel bi GS motorsport
Meer mag ik niet zeggen.
Mvg...
Je maakt ons wel nieuwschierig zo hoor :frusty:
En de oosterburen? ;)
Ze heeft in ieder geval meer ervaring als Caroline Grifnee...........op dit moment is Mevrouw Coronel actief in de BRL V6-Light. Ze was ooit actief in het DTCC.........weet niet of ze superveel ervaring heeft met achtertrekkers. O ja, wel karnemelk serveren met de lunch :D :D
Netforce_1
19-08-2005, 10:03
De VVK kaarten die ik ontvangen heb (na ongeveer de helft van de bakkers op de BonGou lijst af te lopen vooraleer één te vinden die er had)
Kan je mij vertellen welke bakker WEL kaarten in VVK heeft.
Alvast bedankt
Bart.Vandecavey
19-08-2005, 12:16
Kan je mij vertellen welke bakker WEL kaarten in VVK heeft.
Alvast bedankt
Dat staat volgens mij op de site van Bongou
- René Snel zou meedoen
- RSR van Beltoise word gebruikt door Bouvy, Menten, ...
- Yab Yum BMW was verkocht als ik my niet vergis
- Virtanen zou niet deelnemen
Bron: - René Snel zelf
- RSR: 1 of andere nieuwssite
- Yab Yum: Heb ik ergens gelezen ghad, weet zelf niet meet van waar.
- Virtanen: Virtanen zelf
Tot ze stil viel met de Mini net voorbij de 1e linkse... (daarna heeft de Mini niet meer gereden, men heeft nog wel lang zitten werken aan de ophaning. Maar dit had niks te maken met het stilvallen denk ik)
Dit had wel te maken met het stilvallen. ;) Er was een schokdemper afgebroken.
Mr.Dallara
19-08-2005, 19:33
Bron: - René Snel zelf
- Virtanen: Virtanen zelf
Met als reden dat ERG (het team vd LM600) failliet zou zijn... :(
Thomaske
19-08-2005, 21:18
Hier omtrend kan ik u morgen misschien iets meer over zeggen. Ik zal me eens informeren en ik hoop dat het nieuws niet waar is want het zou erg zijn dat de belcar zo'n mooie wagen verliest.
Mvg...
Idd, http://www.bongou.be/bongou/deelnemende_bakkerijen.htm
En nu allemaal naar "De Foute Bakkerij" in Zichem voor die kaarten :D
Persoon op zoek naar kaarten: "Ben ik hier bij de juiste bakkerij voor kaarten van de 24 uur?"
Medewerker bakkerij: "Nee, u bent hier bij de Foute Bakkerij"
Persoon op zoek naar kaarten: "Sorry voor het ongemak, dan ga ik maar weer"
;)
M.a.w. de kans dat we dit jaar 50+ bij de start halen is aanwezig, het hoogste aantal sinds 2000. Met wat geluk het hoogste aantal van dit millenium. Af en toe ben ik blij als ik ongelijk heb, want volgens de trend in dit seizoen en dat van de laatste jaren hadden we al blij mogen zijn met een getal van 40+.
Het zal nipt worden om meer dan 50 bolides op de startgrid te zien verschijnen. Momenteel staan er 55 wagens op de inschrijvingslijst, maar daar vallen er (met 99.99% zekerheid) nog twee van weg. Bovendien blijkt het ook moeilijk te zijn om voor sommige andere wagens nog rijders te vinden. Er zouden dus nog wel eens een drietal inschrijvingen 'surplus' kunnen sneuvelen. En dat zou het aantal ingeschreven wagens dan terugbrengen op 50. Als die dan allemaal de kwalificaties overleven en op zaterdagnamiddag de start halen, dan zouden ook onze verwachtingen worden overtroffen. Ook wij dachten een paar weken geleden aan 40+ (in ons geval een 44-tal), en net zoals Mark zijn we dan blij te mogen vaststellen dat het er hoogstwaarschijnlijk toch een paar meer worden.
strepper
21-08-2005, 00:03
Ik ga eerst naar VLN wedstrijd Nurburgring zien en daarna kom ik naar Zolder.
Netforce_1
21-08-2005, 10:59
OK, maar blijkbaar heeft de helft van de "foute" :) bakkers geen kaarten in VVK, dus daarom de vraag, welke bakker wel?
Infinity_MC
21-08-2005, 12:05
Weet er hier iemand of je dit jaar de 24U kan volgen via de radio ? De vorige jaren kon dit via een lokale radio (waarvan ik de naam vergeten ben) en ik vond dat zeer handig om de stand te kunnen volgen. Ze zonden toen alles live uit gedurende de volledige 24u maar ik kan er dit jaar niets over terug vinden of dat opnieuw zal gebeuren.
Weet er hier iemand of je dit jaar de 24U kan volgen via de radio ? De vorige jaren kon dit via een lokale radio (waarvan ik de naam vergeten ben) en ik vond dat zeer handig om de stand te kunnen volgen. Ze zonden toen alles live uit gedurende de volledige 24u maar ik kan er dit jaar niets over terug vinden of dat opnieuw zal gebeuren.
Elke race wordt inderdaad door een lokale radio uitgezonden (klassieke Belcar weliswaar met flitsen vanop het circuit). Frequentie moet ik je schuldig blijven, maar een lokale luisteraar moet je die wel kunnen geven.
Of die mensen nu echt 24u live gaan, kan ik je niet zeggen. Hoor eens rond bij iemand uit de buurt welke radio het is en bel die mannen dan even.
Mijn excuus.
Deze post is niet namens 24u.be geplaatst, kwestie van geen misverstanden te hjebben.
Nick moet Fordje zijn ipv 24u.be..
102.9 radio mid-west limburg
yannick88
21-08-2005, 16:21
OK, maar blijkbaar heeft de helft van de "foute" :) bakkers geen kaarten in VVK, dus daarom de vraag, welke bakker wel?
Uit welke buurt ben je ?
Netforce_1
21-08-2005, 18:25
Regio Brussel.
Ik wil vermijden om van Aarschot via Mol naar Willebroek te rijden om een ticketje te kopen :+
Nicki_Mks
21-08-2005, 19:07
'Huts' in Nieuwrode had er.
Nicki_Mks
21-08-2005, 21:01
Weet er iemand eigenlijk of er, na het verdwijnen van Cool FM, een radiofrequentie is waarop het commentaar te volgen is?
yannick88
22-08-2005, 00:08
Regio Brussel.
Ik wil vermijden om van Aarschot via Mol naar Willebroek te rijden om een ticketje te kopen :+
Wanneer kom je kijken ik woon in de buur van circuit Zolder ( 500 m ) van P 69 Ik kan wel voor je kaarten zorgen ofwel via circuit zelf ofwel via een vriend in Hasselt die een Bakkerij met inkomkaarten heeft .
Jen laat maar iets weten in mijn persoonlijke mail .
Zijn ze in Zolder aan het besparen? De VVK kaarten die ik ontvangen heb (na ongeveer de helft van de bakkers op de BonGou lijst af te lopen vooraleer één te vinden die er had) hebben de grootte van een creditcard, en de streepjescode die "absoluut niet nat of anderzijds onleesbaar mag worden, zoniet wordt de toegang geweigerd" is er half naast gedrukt...
rare creditcard heb je dan. Ze zijn klein genoeg om ze te verliezen maar te groot om ze in je portefuille te steken. en inderdaad de barcode valt half van de kaart. Dat wordt weer lachen aan de ingang :D
Ofwel hebben jullie andere kaarten, ofwel zie ik het niet goed...
De kaarten zijn inderdaad klein ( 7,5 op 8,5 cm)maar dat is toch ruim groot genoeg? Tickets op A4 formaat zijn ook niet echt handig te noemen.
Op diverse evenementen of plaatsen zijn tickets nog kleiner.
We gaan elk jaar skien in Frankrijk, daar is een weekpas amper zo groot als een bankkaart. Ben je dat kwijt heb je ook pech. Kwestie van hoeveel aandacht je eraan wil besteden.
Tip: neem een keyhanger met een plastiek tickethouder mee ( zoals bvb vorig jaar met kilo's uitgedeeld in Spa op de F1)
Hang die boel rond je nek, steek de kaart daarin en je bent voor 24uur gerust.
Alles blijft droog en je raakt niks kwijt.
Wat die barcode betreft; links staat de streepcode, ruim 6 mm hoog. Genoeg om te kunnen scannen. Het ticketnr staat rechts. Dat kan altijd dienen als controle.
Als iedereen zijn kaart met een beetje fatsoen behandeld en de scanners van Zolder werken naar behoren, zie ik eigenlijk weinig problemen.
En als je echt je kaart kwijt bent, is er maar 1 oplossing...www.24u.be :) :).
Raceshot
22-08-2005, 18:53
Met de 24h van Zolder die eraan komen, leek het ons het ideale moment om voor één van de meest spectaculaire wedstrijden van het seizoen, een speciaal gedeelte van onze website hiervoor te reserveren.
Wat kan je vanaf woensdag zoal van ons verwachten ?
Dagelijks een update met de beste foto's van de testritten op woensdag (http://www.raceshots.be/gallery/thumbnails.php?album=70) en de kwalificaties op donderdag (http://www.raceshots.be/gallery/thumbnails.php?album=71). Vanaf zaterdag regelmatige updates tijdens de race (http://www.raceshots.be/gallery/thumbnails.php?album=72) met spectaculaire foto's van alles wat zich tijdens de 24h afspeelt op het circuit, tot en met de gebeurtenissen op zondag en uiteraard de podia (http://www.raceshots.be/gallery/thumbnails.php?album=73). Na de starting-grid zal ook de "babes-galerij" (http://www.raceshots.be/gallery/thumbnails.php?album=29) worden aangepast met al het "lekkers" dat op en rond de grind ronddartelt en last but not least wordt een galerij aangemaakt waar vooral aandacht geschonken wordt aan de randanimatie (http://www.raceshots.be/gallery/thumbnails.php?album=74) en uiteraard het concert van Praga Kahn (http://www.raceshots.be/gallery4/thumbnails.php?album=36) zaterdagnacht.
Blijkbaar vinden sommige mensen het een sport om achter onze rug ons blazoen de laatste weken te besmeuren met allerlei onwaarheden en roddels, welnu : we zullen antwoorden op het terrein met datgene waar raceshots voor staat : HIGH QUALITY RACING PICTURES, no more, no less ...
Blijkbaar vinden sommige mensen het een sport om achter onze rug ons blazoen de laatste weken te besmeuren met allerlei onwaarheden en roddels, welnu : we zullen antwoorden op het terrein met datgene waar raceshots voor staat : HIGH QUALITY RACING PICTURES, no more, no less ...
Zullen we samen een clubje oprichten? Ik ken het gevoel ;)
Tickets op A4 formaat zijn ook niet echt handig te noemen.
Die diende destijds ook als flyer..............maar dat schijnen we allemaal niet begrepen te hebben ;)
Nu weer terug naar de 24 uur, op de Saker zoeken ze opeens nog twee man........als ze die niet vinden, gaan ze dan van start met twee man? Volgens mij was Corsa Racing met de Astra in 2001 de laatste keer dat een team met twee man de wedstrijd heeft uitgereden.
Volgens mij was Corsa Racing met de Astra in 2001 de laatste keer dat een team met twee man de wedstrijd heeft uitgereden.
Klopt... en Peter Pauls heeft toen zelfs 16u van de 24u gereden...
Klopt... en Peter Pauls heeft toen zelfs 16u van de 24u gereden...
En dan nog in de top 15 eindigen, zeer sterk :) Maar we gaan wel behoorlijk off topic :p
B&S Racing
22-08-2005, 23:04
Nu weer terug naar de 24 uur, op de Saker zoeken ze opeens nog twee man........als ze die niet vinden, gaan ze dan van start met twee man? Volgens mij was Corsa Racing met de Astra in 2001 de laatste keer dat een team met twee man de wedstrijd heeft uitgereden.
Wat zal ik zeggen Mark, is allemaal een kwestie van budget! Martijn valt weg vanwege medische redenen :( , blijft er een budget van twee coureurs over. We zijn in ieder geval daar en zullen zeker aan de start verschijnen. Wellicht dat er woensdag nog coureurs zijn die willen instappen.
Guido Buskens
Veel succes met uw zoektocht. De Saker is echt een aangename afwisseling tussen de vele Porsches en BMW's.
bart VDB
23-08-2005, 07:10
Wat zal ik zeggen Mark, is allemaal een kwestie van budget! Martijn valt weg vanwege medische redenen :( , blijft er een budget van twee coureurs over. We zijn in ieder geval daar en zullen zeker aan de start verschijnen. Wellicht dat er woensdag nog coureurs zijn die willen instappen.
Guido Buskens
Nog veel succes gewenst in alle opzichten. ;)
Ik houd jullie (de Saker) ook zeker in de gaten. :applaus:
groetjes,
Bart
Deze avond eens gaan kijken in Zolder naar de build up. Er waren toch al redelijk wat teams aanwezig : G&A, First Motorsport, GLPK, Markant, Kuismanen, TT Racing, Qvick, Belgium Racing, KS,....
bluelite
23-08-2005, 22:23
Ik ga morgen en overmorgen naar Zolder. Voor het weekend moet ik forfait geven, want zaterdag moet ik werken.
PS: een topic van 20 bladzijden over de 24 Uren van Zolder... FREAKS :p
auto delta
23-08-2005, 22:38
weet er iemand wat er s'avonds nog allemaal te doen is buiten het optreden van praga khan? kan pas tege middernacht aanwezig zijn moet nog eerst naar de voetbal.
ps als je na 12 uur s'nachts binnekomt moet je dan nog 20 euro betalen of betaal je dan al de prijs voor aleen zondag?
Zéér sterke bezetting op de PSI Biturbo...
weet er iemand wat er s'avonds nog allemaal te doen is buiten het optreden van praga khan? kan pas tege middernacht aanwezig zijn moet nog eerst naar de voetbal.
ps als je na 12 uur s'nachts binnekomt moet je dan nog 20 euro betalen of betaal je dan al de prijs voor aleen zondag?
de prijs voor alleen zondag is ook 20€
EDIT: blijkbaar niet, blijkbaar is er dit jaar ook een tarief van 10€. Maar ik denk dat je zolang het praga khan is je wel 20€ moet betalen.
auto delta
23-08-2005, 22:49
oke bedangt voor de informatie.
Zover ik weet is er maar één type inkom kaart zowel voor zat- als zondag. Je moet uw inkom kaart kaart ook terug laten uitscannen om opnieuw binnen te komen. Normaal 20€ kassa en 15€ in voor verkoop, de teams kunnen wel extra kaarten kopen aan 10€.
Tickets
Zondag: € 10
Weekend: € 20
Paddock inbegrepen
komt van de site van Zolder. Als het zo niet is doe je ze maar een proces aan voor bedrieglijke reclame ofzo ;)
zondag om 16 u op canvas:
SPORZA
Vandaag:
- Motorcross: GP van Engeland, vanop het Isle of Wight
- Autosport: Belcar 24-uren van Zolder
om 16u kijk ik naar een andere zender
Weet iemand of er inkom is op vrijdag avond? en de camping is die betalend?
Weet iemand of er inkom is op vrijdag avond? en de camping is die betalend?
Vrijdag is er in principe geen toegang. Aangezien er geen activiteiten gepland staan zal er ook normaal niemand worden toegelaten (inzake bezoekers spreek ik dan). Natuurlijk wordt in de pits en boxen klassiek ijverig geknutseld aan de mecaniek en bestickering.
De camping is, zoals steeds, betalend. Tarieven, zie Circuit Zolder. Mogelijk is de parking vrijdag wel open, informeer daarvoor best ook ter plaatse.
Vrijdag is er in principe geen toegang. Aangezien er geen activiteiten gepland staan zal er ook normaal niemand worden toegelaten (inzake bezoekers spreek ik dan). Natuurlijk wordt in de pits en boxen klassiek ijverig geknutseld aan de mecaniek en bestickering.
De camping is, zoals steeds, betalend. Tarieven, zie Circuit Zolder. Mogelijk is de parking vrijdag wel open, informeer daarvoor best ook ter plaatse.
Bezoekers worden helemaal niet de toegang geweigerd. Ik ben zelfs deze voormiddag en gisteravond nog op Zolder geweest. Heb zelfs wat rondgelopen in de pit.
Bart.Vandecavey
24-08-2005, 15:21
Philipe Leybaert doe mee op de Gabriël Porsche
Bezoekers worden helemaal niet de toegang geweigerd. Ik ben zelfs deze voormiddag en gisteravond nog op Zolder geweest. Heb zelfs wat rondgelopen in de pit.
Natuurlijk...welke dag is het vandaag? Juist woensdag. Ik heb het wel degelijk over VRIJDAG. :no:
Best kand dat je dan niet binnen raakt. Indien wel? Geluk voor jou. :applaus:
Natuurlijk...welke dag is het vandaag? Juist woensdag. Ik heb het wel degelijk over VRIJDAG. :no:
Best kand dat je dan niet binnen raakt. Indien wel? Geluk voor jou. :applaus:
Hmmmmm, de camping en Wheels zijn gewoon open op vrijdag ;) Dus als wandelaar c.q. bezoeker kom je gewoon binnen hoor.
Infinity_MC
25-08-2005, 11:42
Live nieuws, ook via 107.2 FM
Niet alleen via TV en via internet (tv) kan u de Euphony 24 Uren van Zolder LIVE volgen, maar ook via radio. RADIO MWL, met frequentie 107.2 FM zendt eveneens de wedstrijd live en integraal uit.
voor de mensne die twijfelden zondagtickets tellen vanaf Zondag om 7u30. Deze info gevonden op pragakhan.com. waar je het al niet moet gaan zoeken he ;)
Bart.Vandecavey
25-08-2005, 16:39
voor de mensne die twijfelden zondagtickets tellen vanaf Zondag om 7u30. Deze info gevonden op pragakhan.com. waar je het al niet moet gaan zoeken he ;)
wat een ongelooflijk beledigende opmerking seg.
;) recyclage van uw berichtje
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.