PDA

View Full Version : Eran Racing 11 Mei


Jo Smets
12-05-2005, 12:33
Besten,

gisteren weer eens een leuke dag gehad.

Mooi weer, redelijk wat volk en veel knappe autos.

Ikzelf heb maar een uurtje gereden met de mini. Dit om de auto een beetje te sparen voor de wedstrijd van as maandag. Ik heb wel een nieuwe snelste tijd neergezet. namelijk 2.03.850 :gas: en er moet nog wat vanaf kunnen :D

Wel een spijtig voorval met de AX kort op de middag. Die heeft een ferme buiteling(en) gemaakt in de kanaalbocht en is daar over de vangrail geslagen. Gelukkig dat de inzittenden (2) niets mankeren. Alhoewel het niet veel scheelde naar mijn idee, na de auto achteraf gezien te hebben.

Nogmaals is het nut van een rolkooi bewezen.

Op naar maandag en dan naar 8 juni.

Race-groeten,
Jo

Yannick R
12-05-2005, 13:37
Die heeft een ferme buiteling(en) gemaakt in de kanaalbocht en is daar over de vangrail geslagen.

Ja, da is zo een bochtje waar de meesten de gas niet willen lossen he :cool:

Petter-Jån
12-05-2005, 13:46
Ja, ik vond het ook echt heel leuk, zeker de moeite waard! Ich habe richtig Späß gemacht! :cool:
Het was voor mij de eerste keer op circuit,vroeger ging ik wel karten op Horensbergdam, maar mijn kart staat nu toch al enkele jaartjes stil :o
Snelste tijd zou 2'06" zijn, ik moet zeggen, die Kadett gaat goed! Misschien iets te overmoedig begonnen, eerste linkse onder begeleiding werd eerste piroutte met begeleider :p en eerste ronde vrij rijden was meteen ook eerste kennnismaking met het grind in de Villeneuve :o . Het zou aan de bandenspanning gelegen hebben zou later blijken, merci André voor de hulp! :worship:
Daarna ging het echt wel goed, heb twee keer echt een uur zonder stop zitten racen.

Aan de mensen die het zich misschien nog afvragen, dat sturen aan de rechterkant went echt wel snel hoor, je bent er zo mee weg.
En voor geïnteresseerden, die Kadett verhuur ik voor Eran Racing dagen als er interesse is.

Make race, not war!
Petter-Jån (Dzèta Racing)

Jemme
12-05-2005, 14:40
Ik heb gisteren 1 volle ronde gereden :( Tijdens het opwarmen van de banden hoorde ik een krak en bij het naderen van de Villeneuve begaf de uitlaat het. Al hinkend met een stevige broem onder de auto naar de pits gereden en terug gaan inpakken :frusty:

Volgende keer beter...

IlPrincipal
12-05-2005, 15:00
Gisteren een fijne namiddag gehad. Ongeveer 1.15 uur op de baan gezeten.
Met de dikkere torsiestaven en het verlagen van de achterkant van "JohnyTurbo" lag hij veel rustiger in de bochten. Dat gaf vertrouwen.
De laatste 10 minuten zat ik precies door mijn remmen heen ofwel was ik te "hot" en overmoedig geworden.
Ik had eigenlijk al een paar ronden het gevoel dat mijn remmen wat verzwakten. Toch bleef ik doorgaan en had het gevoel steeds een beetje sneller te gaan. Tot ik onderaan de helling voor de Villeneuve moest remmen. Na 2 voorwielbloks ben ik maar door de grindbak geploegd. Dat zou me moeten geleerd hebben...Toch besloot ik door te gaan. 2 ronden later had ik na het inhalen van een ALFA 75 3 liter opnieuw wiellock, ditmaal aan de bocht bij de helihaven. Gelukkig is daar een grote geasfalteerde uitloopstrook voor de grindbak. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Diene gast in de ALFA zal wel eens goed gelachen hebben. Ik dacht bij mezelf: "nu is het tijd om binnen te gaan". Totdat mijne maat Filip voorbijkwam op het rechte stuk richting pitlane.
Allé rap nog een toerke om te zien hoeveel sneller hij is met zijne witte Porsche. Ik kon hem eigenlijk behoorlijk volgen en raakte weer in een euforische roes. Tot een ronde later, aan het rempunt van de Jacky Ickx chicane...Niemand thuis...Toen ben ik dan maar wijselijk de pits ingedoken...
Moraal van dit verhaal... Dat laat ik aan de andere Paddockers over :)
Tot volgende keer

opel freaky
12-05-2005, 15:57
heeft er iemand mischien fotos van de grijze bmw z3 coupe?
die is ook mooi rond gegaan in de eerste linkse :eek:

Sjees
12-05-2005, 19:07
Gisteren was inderdaad weer een leuke dag met mooi weer was het jammer dat in het uur dat wij met de escorts reden die BMW op de baan stond in de bocht ik wilde daar namelijk wat gaan proberen vond het wel vervelend voor de Driver van die wagen dat gun je namelijk niemand.Hopelijk valt bij hem de schade achteraf nog mee en de AX daar heb ik even niets van mee gekregen maar het is inderdaad wel heel er rot voor die jongens hoop dat ze gauw genoeg weer een bolide klaar hebben. :gas:

rappe106
12-05-2005, 19:30
:gas:
ik heb me gisteren heel goed geamuseerd. en als toeschouwer heb ik me ook niet verveelt. veel coole bagnollen.
ik heb twee uurtjes gereden en heb er alles aan gedaan om mijn banden naar de kl* te rijden. het is me niet gelukt (ik heb nieuwe banden thuis liggen en wou ze er graag opleggen, maar zal dan maar wachten tot na de volgende ERAN). straatbanden zijn toch behoorlijk slijtvast. met m'n straatbandjes draaide ik ook een snellere tijd als voorheen. de 106 is wel gevoelig aan bredere ef grotere wielen, alsook een extra persoon. met de 195 brede Yokohamas 14' draaide ik 2.07 en met de 165 bandjes mich pilot 14' is dat 2.05. een extra persoon (90kg) daarentegen is dan weer 2.12.

toen het driften begon, zei andy mij om der een lap op te geven. dat moeten ze geen twee keer zeggen om mij volledig op te hitsen. de eerste drift die ik placeerde was al dadelijk extreem en destructief. in plaats van op het asfalt te blijven, binnenkant bocht over het gras. een behoorlijke slag bij het betreden van de curb (radio uitgeschoven, binnenverlichting uit de hemel geklapt en al mijn cd's uit het handshoenkastje gevlogen). de band linksvoor bleek hard te blijven, dus maar verder gereden.
bij het afvlaggen om 6 uur nog stom zitten doen (een beetje gooien met het kontje tegen lage snelheid) en Natuurlijk moest het weer eens mis gaan. op het korte stukje na de eerste linkse (een lekker breed stuk om gek te doen) breekt hij zwaar uit naar links, dus dwars richting gras en grind. nog net de voorste wielen op het asfalt kunnen houden.
achteraf was het wel lachen. de copiloot moest vooral lachen met mijn domme uitspraken tijdens het voorval (oei....Oei....OEIEJOIEJ) :rolleyes:

het was super gister. nog extra bedankt Eran
groeten
de rooi saucies (centsies/106)

mijn innige deelneming aan de bestuurders van de AX. niet makkelijk om je speel autootje te verliezen nadat het je leven heeft gered.

jeroen van der
12-05-2005, 20:44
Hallo Lui,

Weer een geweldige dag gehad gisteren! Na de nodige modificaties aan de Peugeot 205 (vering, banden, remmen) even wennen aan de "nieuwe" auto. Gezellig druk op de baan en ook in de wagen! Ditmaal een vrouwelijke co-rijdster die mij steeds weer aanmoedigde om harder te gaan (sneller!!, haal die Porsche in!!). Al met al een hele fijne dag. Ook al omdat er naar mijn idee heel beschaafd gereden werd.

Tot 8 juni!

Roy Hartgerink
13-05-2005, 12:04
Hi,

Ik heb me ook goed geamuseerd. Lekker kunnen rijden.

http://pic18.picturetrail.com/VOL876/3269782/7382468/96341890.jpg

Er was wel een zwarte 944 die me haast van achteren ramde bij het aanremmen voor de Jochen Rindt (bovenstaande driver die wielblock had????). Het is dat ik snel reageerde door naar links te sturen, anders was dit verkeerd afgelopen. Gaarne iets meer respect voor elkaars materiaal de volgende keer.

Verder leuke acties gezien en gemerkt dat je in de Sterrenwacht echt op de lijn moet blijven. Er zit daar een vervelend hobbeltje aan de buitenzijde wat overstuur in de kaart speelt. Ff tegensturen en de neus ging weer de goede kant uit.

Tot juni!
Roy.

IlPrincipal
13-05-2005, 12:10
(bovenstaande driver die wielblock had????).

Neen Roy,
Ik reed met een blauwe 911. Ik heb je zeker niet gehinderd vermits ik reeds voor jou reed toen ik wiellock kreeg en gewoon rechtdoor gegaan ben. Tegen dat jij bij de bocht kwam stond ik in de uitremstrook net voor de grindbak.
Ik let er steeds op om anderen niet te hinderen of af te snijden...Dat dient voor niets.
Groetjes

Roy Hartgerink
13-05-2005, 12:14
Okidoki :D . Van de 911's heb ik alleen maar genoten :gas: Je hebt volkomen gelijk met je laatste zin. Sluit ik me helemaal bij aan.

Ciao,
Roy.

Scapa
13-05-2005, 12:40
Voor de Eranners. Ik heb wat foto's gevonden van de 11ste: hier klikken (http://ring.wegen.de/fotos/thumbs_list.php?galerie=zolder_20050511)

At your service :cool:

Roy Hartgerink
13-05-2005, 13:18
Schone foto's. Ik ruik het rubber weer ;-)

http://ring.wegen.de/fotos/zolder_20050511/162.jpg

Rohrl-fan
13-05-2005, 13:53
Ook ik heb er gisteren van genoten!

Aangenaam weer, prachtige supercars :applaus: en weeral tof gezelschap.
De Integra was deze keer echter niet in vorm, en dus heb ik niet echt veel rondjes gedaan. :( Ach, there's always next time...

En wat zag ik toen ik vandaag dit forum even doorlas:

http://ring.wegen.de/fotos/zolder_20050511/041.jpg

Een link naar een foto van mezelf in actie! :gas: Thanks!

Scapa
13-05-2005, 14:12
Foto's zal voor u wel geen probleem zijn zeker? ;)

Aan het merk van de wagen te zien denk ik te weten wie je bent...

Jo Smets
13-05-2005, 14:13
Er was wel een zwarte 944 die me haast van achteren ramde bij het aanremmen voor de Jochen Rindt. Het is dat ik snel reageerde door naar links te sturen, anders was dit verkeerd afgelopen. Gaarne iets meer respect voor elkaars materiaal de volgende keer.
Roy.

Besten,
ik heb van deze rijder ook wel gemerkt dat hij het niet leuk vond dat ik hem met de MINI op het rechte stuk voorbij ging. Hij hield hardnekkig vol in de chicane, wat vrij gevaarlijk was als ik ingestuurd had, en heb hem dan maar laten gaan. Heb hem dan maar bij het uitkomen van de Villeneuve gepakt. (PS, was niets aan de hand hoor)

Iets waar hij niets aan kan doen, maar wat ligt aan zen Kl#{@#te 944 is dat ik weer zit met een kapotte voorruit. :fight: Ze liggen hoger achteraan en gooien alles op wat op de weg ligt. 24 April een 944, nu weer een 944, dus vanaf nu haat ik officieel Porsche 944. :D

PS andere Porsches zijn OK :p

Race-groeten,
Jo

Rohrl-fan
13-05-2005, 15:13
Foto's zal voor u wel geen probleem zijn zeker? ;)

Aan het merk van de wagen te zien denk ik te weten wie je bent...


Tja, we hebben thuis wel een fotozaak, en ik neem op circuit met alle plezier mijn Nikon zelf in de hand, maar zelf rijden en ineens ook foto's nemen is een beetje moeilijk, hé. :D

Scapa
13-05-2005, 16:43
Tja, we hebben thuis wel een fotozaak, en ik neem op circuit met alle plezier mijn Nikon zelf in de hand, maar zelf rijden en ineens ook foto's nemen is een beetje moeilijk, hé. :D

Studio 73? Nog altijd de NSX?

Rohrl-fan
13-05-2005, 17:23
Ha, inderdaad, ik ben wie ge denkt... :applaus:

En neen, de NSX is jammer genoeg enkele weken geleden verkocht :( .
Maar ach, met mijnen witte heb ik nu wel een goede "afkick-therapie"! :cool:

En nu een groffe vraag: Wie ben jij? Kleine hint?

Scapa
13-05-2005, 17:30
Ha, inderdaad, ik ben wie ge denkt... :applaus:

En neen, de NSX is jammer genoeg enkele weken geleden verkocht :( .
Maar ach, met mijnen witte heb ik nu wel een goede "afkick-therapie"! :cool:

En nu een groffe vraag: Wie ben jij? Kleine hint?

Heb nog bij u op school gezeten het eerste jaar van het middelbaar opt college. Zelf nog regelmatig bij u op bezoek geweest en samen nog naar het autosalon geweest toen :D

Rohrl-fan
13-05-2005, 17:35
Aha!!! Mijn vermoeden klopt dus!
Uw naam begint met S en eindigt op n?

Scapa
13-05-2005, 17:43
Aha!!! Mijn vermoeden klopt dus!
Uw naam begint met S en eindigt op n?

Yes indeed ;)

Rohrl-fan
13-05-2005, 17:48
En? Bolt gij zelf ook op de piste? Ik heb u daar jammer genoeg nog niet gezien.

Enfin, de groeten voor vandaag, want ik moet om 19u00 in Puurs op de karting zijn. (Op uitnodiging van Donna: wie weet, misschien win ik wel een van de zitjes in een Fun Cup-race! :D )

Ik kom je nog wel eens tegen op dit forum zeker? ;)

Emiel
14-05-2005, 08:04
Besten,
ik heb van deze rijder ook wel gemerkt dat hij het niet leuk vond dat ik hem met de MINI op het rechte stuk voorbij ging. Hij hield hardnekkig vol in de chicane, wat vrij gevaarlijk was als ik ingestuurd had, en heb hem dan maar laten gaan. Heb hem dan maar bij het uitkomen van de Villeneuve gepakt. (PS, was niets aan de hand hoor)

Iets waar hij niets aan kan doen, maar wat ligt aan zen Kl#{@#te 944 is dat ik weer zit met een kapotte voorruit. :fight: Ze liggen hoger achteraan en gooien alles op wat op de weg ligt. 24 April een 944, nu weer een 944, dus vanaf nu haat ik officieel Porsche 944. :D

PS andere Porsches zijn OK :p

Race-groeten,
Jo

heren,

Wat was het nummer van de zwarte 944 ?
Ik reed namelijk met de zwarte 944 met nummer 64 en kan mij niets herinneren van bovengnoemde confrontaties.
Wel weet ik dat er nog een zwarte 944 rond reed met rode bestickering aan de voorkant.

Roy Hartgerink
14-05-2005, 08:23
Nummer? Geen idee Emiel. Deze 944 had wel inderdaad iets met rode stickers op de voorkant. Wat mij betreft "zand erover". Op naar 8-6 :crazy:

Emiel
14-05-2005, 08:39
Nummer? Geen idee Emiel. Deze 944 had wel inderdaad iets met rode stickers op de voorkant. Wat mij betreft "zand erover". Op naar 8-6 :crazy:

Ok, dan was ik het niet gelukkig.
Ik probeer zelf altijd rekening te houden met anderen aangezien de meeste rijders met de zelfde auto naar huis moeten.

Zeker tot 8 juni :gas:

Scapa
14-05-2005, 11:47
En? Bolt gij zelf ook op de piste? Ik heb u daar jammer genoeg nog niet gezien.

Enfin, de groeten voor vandaag, want ik moet om 19u00 in Puurs op de karting zijn. (Op uitnodiging van Donna: wie weet, misschien win ik wel een van de zitjes in een Fun Cup-race! :D )

Ik kom je nog wel eens tegen op dit forum zeker? ;)

Ik kom hier wel eens af en toe ja :gas:

Zelf racen zit er niet in, gaat nog wel even duren.

Cor
14-05-2005, 19:02
Zo,het was weer een geweldig dagje Eran-Racing op het circuit van Zolder.
ik geniet er elke keer weer van ,alsof het de eerste keer is.
het ging weer geweldig goed en ik heb alles heel gehouden.
want ik moest ook weer 260 km naar huis toe rijden met de Colt.

mijn snelste rondetijd met de Colt was 2.14
en mijn race maatje Emiel (944 S2) klokte een knappe 1.58.

hier een paar foto's ,1 van mijn Colt en 1 van mijn race maatje Emiel met zijn S2 racer.

http://www.porschefoto.nl/Diversen%20foto's/Zolder%2011-5-05/ColtZolder.JPG

http://www.porschefoto.nl/Diversen%20foto's/Zolder%2011-5-05/S2zolder.JPG

Bugalfa
14-05-2005, 21:30
Ik kom hier wel eens af en toe ja :gas:

Zelf racen zit er niet in, gaat nog wel even duren.

't wordt tijd dat we in Geel eens 'n circuit gaan aanleggen is't niet . Altijd welkom in cozitje op ErAn dagen of ZTC in box 30 . Viva Giallo !
En Kristof waarom ging'm niet zo goed deze keer ?

Scapa
14-05-2005, 23:23
't wordt tijd dat we in Geel eens 'n circuit gaan aanleggen is't niet . Altijd welkom in cozitje op ErAn dagen of ZTC in box 30 . Viva Giallo !
En Kristof waarom ging'm niet zo goed deze keer ?

Dat zullen we eens aan de Frans moeten vragen eh :D Geel is gewoon dé autosportstad bij uitstek in België!

Thanks for the offer, ik zal er u aan houden ;)

Aan de Integra zal het niet gelegen hebben de kwaliteit van Honda kennende. Moet dus wel de piloot geweest zijn :p

Rohrl-fan
15-05-2005, 00:51
Dat zullen we eens aan de Frans moeten vragen eh :D Geel is gewoon dé autosportstad bij uitstek in België!

Thanks for the offer, ik zal er u aan houden ;)

Aan de Integra zal het niet gelegen hebben de kwaliteit van Honda kennende. Moet dus wel de piloot geweest zijn :p

Voor een groot stuk zal het inderdaad wel aan de piloot gelegen hebben! :o ,

Ik had deze keer niet echt vertrouwen in mijn remmen. Ze waren niet zo goed bij de les als anders.

Het komt bij sommigen misschien een beetje flauw over, maar dan doe ik het liever wat kalmer aan IPV de wagen ergens in een of andere vangrail te parkeren. :eek:

Ik heb 6 jaar vakantiewerkgeld in die wagen zitten, en hoe graag ik het ook zou willen, ik ben geen beroepspiloot. :(

Maar inderdaad, over de betrouwbaarheid en de prestaties van mijn Integra heb ik totaal geen klagen. Trouwens, in die wagen staan er ook 2 sofa's, dus als je met mij ook eens mee zou willen ben je natuurlijk welkom! (Hoewel ik denk dat je bij Peter beter zit wat kicks betreft...)

En over die piste in Geel? Zou daar geen plaats voor zijn op het terrijn van den Buga? :p

Kris Nitro
16-05-2005, 23:51
Als newbie wil ik me al op de wachtlijst zetten voor een abonnement op 't circuit van Geel. ;)-

Kris

Blauwe WRX plus, 11 mei eerste keer Eran, 8 juni zeker 2e keer!

Rohrl-fan
17-05-2005, 10:22
En voila, weeral ne Gelenaar op De Paddock! (Dat circuit in Geel gaat er misschien ooit nog komen! :p )

Ik ga normaal proberen in juni er ook weer bij te zijn. :gas:

Tenminste, als mijn Integra terug in orde is. Gisteren nog eens een testritje gaan doen, en echt in orde zijn mijn remmen toch niet meer. :(

Waarschijnlijk zal ik je daar dan wel tegenkomen, hé!

A.J.
17-05-2005, 20:19
circuit in Geel?
dan moet ik verhuizen?
blijf toch maar naar zolder komen.

Rohrl-fan
18-05-2005, 10:29
Allez Andy, 't is goed, we zullen blijven komen... :p

Trouwens, als ik u eens iets mag vragen. "Waiting for the Skyline." Nieuwe auto gekocht misschien? :gas:

A.J.
18-05-2005, 10:32
Nieuwe auto gekocht misschien? :gas:

neen , het is ne occasie :D

Rohrl-fan
18-05-2005, 11:03
Sweet! Wat is't juist geworden? R33? Standaard?

In alle geval: Proficiat! :applaus:

A.J.
18-05-2005, 11:09
R33 GTS T type M
gewoon standaard

Jo Smets
18-05-2005, 12:11
Volgens mij, naar wat ik zo hier en daar gehoord heb, gaan de drifters serieuze concurentie krijgen :D.

:gas: :applaus:

Prachtige wagen trouwens zo'n Skyline, goeie keuze Andy

Race-groeten,
Jo

Rohrl-fan
18-05-2005, 13:18
Inderdaad, die Skyline GTS is toch met achtertractie, niet?

Dat zal wel een feestje zijn om door de bochten te jagen! :gas:

A.J.
18-05-2005, 17:40
Inderdaad, die Skyline GTS is toch met achtertractie, niet?

Dat zal wel een feestje zijn om door de bochten te jagen! :gas:

bwa, ik ben nogal ne rustige chauffeur

Rohrl-fan
18-05-2005, 17:52
bwa, ik ben nogal ne rustige chauffeur

Natuurlijk! Je stak me inderdaad rustig voorbij toen we van Francorchamps terugkwamen 23/03 laatstleden. :p

A.J.
20-05-2005, 17:55
hier is hij dan

Bugalfa
20-05-2005, 22:09
En voila, weeral ne Gelenaar op De Paddock! (Dat circuit in Geel gaat er misschien ooit nog komen! :p )

Ik ga normaal proberen in juni er ook weer bij te zijn. :gas:

Tenminste, als mijn Integra terug in orde is. Gisteren nog eens een testritje gaan doen, en echt in orde zijn mijn remmen toch niet meer. :(

Waarschijnlijk zal ik je daar dan wel tegenkomen, hé!
Zijn dat nog originele schijven en blokjes Kristof ? Met blauwe Pagid kunt ge al veel ellende besparen, Schijven evt. laten afdraaien als ze krom zijn . ge kunt ook brembokes aanschaffen...

Rohrl-fan
21-05-2005, 09:11
Zijn dat nog originele schijven en blokjes Kristof ? Met blauwe Pagid kunt ge al veel ellende besparen, Schijven evt. laten afdraaien als ze krom zijn . ge kunt ook brembokes aanschaffen...

Merci voor de tip! Ik was zelf al wel eens aan't nagaan wat de beste oplossing zou zijn, maar dat is als newbie niet echt simpel! :confused:

Het probleem is niet zozeer hoe fel hij moet remmen, dat is geen probleem. Het is vooral de uithouding die voor problemen zorgt, na 2 ronden Zolder heb ik dikwijls al problemen. ('t zal voor een stuk natuurlijk ook wel aan mijn remtechniek liggen, maar toch... :( )

Trouwens, @ Andy -> Waauw! "Schoon bakske!" :applaus: zoals ze bij ons zeggen. Heeft die wagen trouwens ook 276pk zoals de GT-R?

B.V.S.
21-05-2005, 09:34
;) hier is hij dan

ahaaaa... the beast!

A.J.
21-05-2005, 09:49
Trouwens, @ Andy -> Waauw! "Schoon bakske!" :applaus: zoals ze bij ons zeggen. Heeft die wagen trouwens ook 276pk zoals de GT-R?

dat is inderdaad zijn vermogen op slechts 0.4 bar turbodruk
Dus met een boostcontrollerke richting 0.8 draaien en het worden er meteen 330 :D

Rohrl-fan
21-05-2005, 11:01
dat is inderdaad zijn vermogen op slechts 0.4 bar turbodruk
Dus met een boostcontrollerke richting 0.8 draaien en het worden er meteen 330 :D

Die Japanners toch, hé... :D

Bugalfa
21-05-2005, 11:24
Volgens mij heeft Andy al zo'n boostcontrollerke liggen...
Kristof : brembokes kunt ge niet met choco opeten hè, 't is maar dat ge't weet hé... als ge nog originele schijven met redelijk veel km. hebt liggen is de kans groter dat ze krom gaan trekken(als ze aan vervanging toe zijn kunt ge evengoed ineens brembo schijven steken die hebt ge termisch behandeld, geperforeerd, gekerfd wat ge maar wilt), maar vooral straatblokjes zijn niet bestand tegen circuitgebruik blauwe Pagid(Rs 4-2) doen op dat gebied wonderen .

Rohrl-fan
21-05-2005, 12:35
Hey, serieus bedankt! :worship: Nu weet ik al iets meer.

Waar kan ik trouwens het beste informeren voor die Pagids? Ik ken nog niet echt veel adreskes, dus alle tips zijn welkom!

Nog een (dom? ;) ) vraagje: Als ik Brembo's zou willen steken, moet ik dan voor andere velgen gaan of zijn er ook varianten die achter mijn bescheiden 15 inchers passen?

Groetjes!

Scapa
21-05-2005, 12:39
Merci voor de tip! Ik was zelf al wel eens aan't nagaan wat de beste oplossing zou zijn, maar dat is als newbie niet echt simpel! :confused:

Het probleem is niet zozeer hoe fel hij moet remmen, dat is geen probleem. Het is vooral de uithouding die voor problemen zorgt, na 2 ronden Zolder heb ik dikwijls al problemen. ('t zal voor een stuk natuurlijk ook wel aan mijn remtechniek liggen, maar toch... :( )

Trouwens, @ Andy -> Waauw! "Schoon bakske!" :applaus: zoals ze bij ons zeggen. Heeft die wagen trouwens ook 276pk zoals de GT-R?

Dat is enigzins normaal eh. Zaak is dan om ze goed te laten afkoelen. Zijn er hier een paar die weten hoe het best met standaard remmen omgaan op circuit. Dacht twee ronden, dan ronde afkoelen enz...

Yannick R
21-05-2005, 13:07
Nog een (dom? ;) ) vraagje: Als ik Brembo's zou willen steken, moet ik dan voor andere velgen gaan of zijn er ook varianten die achter mijn bescheiden 15 inchers passen?

Groetjes!

Dat zou kunnen, maar kzou wel eerst nekeer zien naar de prijs.
Want zo een schijf .. da kost een pak ze :p

IlPrincipal
21-05-2005, 13:13
Eerst en vooral,
Andy dikken bak, zeggen ze in Leuven.
Wat betreft de remmen, ik zie hier niemand die over de remvloeistof spreekt... Ik had de eerste keer op circuit met mijn Porsche ook problemen van Fading. Het duurde maar 3 ronden of ik had geen remmen meer.
Nu heb ik... Grotere klauwen(C2), geperforeerde schijven van Zimmerman(origineel formaat) en remvloeistof ATE Blauw. Ik rijd 1 uur zonder fading. Alleen de laatste keer had ik na 3 kwartier problemen met de remmen. Het eerste wat men mij aanraadde was de remvloeistof te vernieuwen. Het is die die gaat koken door het contact met de gloeiende remblokjes en dan verdwijnt je remdruk in luchtbelletjes...Geen remdruk :( ...geen remmen :o .
Ik denk, maar ik ben ook maar een leek, dat de remblokjes zoals van Pagid en zo het remvermogen wel verbeteren, maar niet het tegengaan van Fading.
Maar een simpele mening van een leek.
Tot 8 juni, want dat komt al stillekesaan dichterbij.

Misschien kunnen al deze forummers eens ergens afspreken , dan zien we mekaars gezicht ook eens. Bij sommigen kan ik al de auto voorstellen, maar anderen zijn volledig onbekend. Toch spijtig vermits we allen dezelfde passie delen.

Rohrl-fan
21-05-2005, 13:28
Dat is enigzins normaal eh. Zaak is dan om ze goed te laten afkoelen. Zijn er hier een paar die weten hoe het best met standaard remmen omgaan op circuit. Dacht twee ronden, dan ronde afkoelen enz...

I know, I know... :o

Maar het is juist daarom dat ze het wel iets langer mogen uithouden. Nu is't iedere keer weer wat te snel gedaan met rijden, hé. :D

De problemen van 11/05 staan hier trouwens los van, want ik hij rijdt op't moment niet zoals normaal. Dinsdag wordt er naar gekeken.

De remmen pakken nu niet zoals anders en als ik in 2de voluit optrek gaat in de Vtec-zone (tussen 6000 tpm on 8800 tpm) gaat het verklikkerlampje van de handrem branden! :eek:

@ Yannick-R -> Tja, voor wat hoort wat zullen we maar denken. ('t zal trouwens toch nog niet voor direct zijn, hoor.) Ik heb trouwens nog nooit iemand horen zeggen dat autosport goedkoop is. ;) (Was ik maar begonnen met postzegels verzamelen of zo!)

Rohrl-fan
21-05-2005, 14:37
Misschien kunnen al deze forummers eens ergens afspreken , dan zien we mekaars gezicht ook eens. Bij sommigen kan ik al de auto voorstellen, maar anderen zijn volledig onbekend. Toch spijtig vermits we allen dezelfde passie delen.

Eerst en vooral ook aan u nen merci voor de tips! :worship: Ik ga dat zeker eens bekijken.

Wat dat afspreken betreft, ik zie dat direct zitten, "just name the time and place", en ik zal er zijn (nu ja, als ik niet moet werken, hé :p ). Het is altijd leuk op te trekken met andere "petrolheads"!

We kunnen daarvoor natuurlijk elders op dit forum een thread over starten.

AlainH
21-05-2005, 19:58
Dat is enigzins normaal eh. Zaak is dan om ze goed te laten afkoelen. Zijn er hier een paar die weten hoe het best met standaard remmen omgaan op circuit. Dacht twee ronden, dan ronde afkoelen enz...

Wij rijden op sommige van onze race-wagens met alles origineel ( BMW ), races van 4 uur, complete donderdagnamiddagtrainingen... Geen koeling, originele remolie voor straatwagens... Geen fading of problemen, wel heel goede rem.
Remtechniek maakt denk ik veel !

Maarten
21-05-2005, 20:20
misschien dat de remtechniek 'hard remmen als ge hard rijdt, en lossen naarmate je vertraagt' wel kunnen helpen

als je hard rijdt kan je in principe echt hard stampen op de remmen omdat je meestal pas wielspin hebt bij een lagere snelheid en anders moet je maar voor de eran dagen een simpele luchthapper onder aan je bumper hangen en die op de schijven richten voor extra koeling

tis maar een gedacht uiteraard ....

@ Andy: té graaf machien ... die zexel skylines indertijd toch, man man man, puur genieten tijdens de 24u van Franco!

Pascal
22-05-2005, 02:13
Misschien kunnen al deze forummers eens ergens afspreken , dan zien we mekaars gezicht ook eens. Bij sommigen kan ik al de auto voorstellen, maar anderen zijn volledig onbekend. Toch spijtig vermits we allen dezelfde passie delen.

Allemaal een Depaddock T-shirt kopen en aandoen tijdens Eran. Zou het herkennen van Depaddockers zeker vergemakkelijken...

Mijn baas verplicht me echter om Eran-kledij te dragen ;)

C U

IlPrincipal
22-05-2005, 17:13
'k Zal op mijne auto al "Il Principal" plakken... ;)

IlPrincipal
22-05-2005, 17:13
'k Zal op mijne auto al "Il Principal" plakken... ;)

IlPrincipal
22-05-2005, 17:18
Van de specialisten zou ik toch eens graag te weten komen wat een goede remtechniek is...
Als ik tegen 190 op een bocht afga, duw ik in 1 keer flink door zodat ik in 1 keer rem. En van het moment dat ik traag genoeg ga kom ik niet meer aan die rem aan.
Ik heb ten andere al gemerkt dat mijn remmen veel zwakker zijn nadat ik in de pits gestaan heb. Na 1 of 2 rondes zijn ze terug in orde. Dat heeft toch niets met remtechniek te maken?

Yannick R
22-05-2005, 17:44
Van de specialisten zou ik toch eens graag te weten komen wat een goede remtechniek is...
Als ik tegen 190 op een bocht afga, duw ik in 1 keer flink door zodat ik in 1 keer rem. En van het moment dat ik traag genoeg ga kom ik niet meer aan die rem aan.
Ik heb ten andere al gemerkt dat mijn remmen veel zwakker zijn nadat ik in de pits gestaan heb. Na 1 of 2 rondes zijn ze terug in orde. Dat heeft toch niets met remtechniek te maken?

Ik rem ook meestal in één stuk door, maar soms los ik wel even .. vitesse lager en dan weer remmen.

A.J.
22-05-2005, 22:03
Allemaal een Depaddock T-shirt kopen en aandoen tijdens Eran. Zou het herkennen van Depaddockers zeker vergemakkelijken...

Mijn baas verplicht me echter om Eran-kledij te dragen ;)

C U

uwe depaddock tanga slip mag je gerust dragen :D