PDA

View Full Version : Prost Failliet


Werner333
22-11-2001, 00:55
Net op het nieuws. Meer dan 1 miljard frank aan schulden.
Ben is benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Wordt het team overgekocht??

Sennake
22-11-2001, 08:48
Da's niet zo best voor Bas vrees ik...

Rallyloverke
22-11-2001, 12:15
Toevallig, nadat ik Arrows failliet had gekregen bij mijn Manager-spel, is dat gisteren met Prost gebeurd.

airco
22-11-2001, 12:15
nee, mor eigenlijk zat het er al aan te komen he!!

dus volgend jaar een team minder op de de startgrid????

airco

airco
22-11-2001, 12:26
las zonet dat Diniz of Briatore de resten van het team zouden opkopen, en op die manier een soort doorstart maken!!

airco

airco
22-11-2001, 12:34
nog een interessant verhaaltje!! enkel gaat het hier niet over Diniz en Braitore, maar over Interbrew!! Eigenlijk wel veel geruchten, maar wat zou ervan aan zijn?!?

Vandaag wordt het faillisement van Prost Grand Prix aangevraagd. Dat heeft de Franse omroep LCI gisteravond gemeld. Maar het lijkt erop dat de renstal wel een zogenaamde 'doorstart' kan maken. Door het faillissement ontworstelt Prost zich aan de greep van de aandeelhouders Pedro Diniz, LVMH en Bertelsmann. Er zou een nieuwe geldschieter klaarstaan om de boedel van Prost Grand Prix over te nemen.

Volgens de Franse televisie heeft Alain Prost aan zijn personeel meegedeeld dat hij dertig miljoen euro tekort komt op zijn begroting. Eerder deze week bevestigde woordvoerster Virginie Papin al dat er voor het komend weekeinde meer duidelijkheid over de levensvatbaarheid van Prost zou komen. Teambaas Alain Prost toonde zich tot enkele weken geleden nog heel positief over de perspectieven van zijn renstal. De oud-coureur verklaarde keer op keer dat hij de keus had uit verschillende geldschieters. Ook zou hij een vergaand voorstel van de motorenbouwer Asiatech naar de prullenmand hebben verwezen.

Het is niet uitgesloten dat het faillissement een stap is in een 'doorstart' met nieuwe investeerders. Door een faillisement kan Prost zich ontdoen van zijn aandeelhouders. Franse media meldden ook vandaag weer dat Prost de investeringsvoorstellen niet accepteerde omdat hij zijn zeggenschap over het Formule 1-avontuur niet wilde opgeven. Andere bronnen meldden dat Philip de Laey van de Belgische brouwer Interbrew klaar staat om de renstal over te nemen. Ook zouden de lokale overheid van de Canadese provincie Quebec garant staan voor leningen voor een Formule 1-avontuur. De Laey van Interbrew woont ook in Quebec. Het bierconcern Interbrew zou het hoofdkantoor van Prost naar Canada willen halen. De technische faciliteiten zouden wel in Guyancourt blijven. Vorig jaar ontvouwden enkele ondernemers uit Quebec al plannen voor een overname van een Formule 1-team
bron: <a href='http://www.formule1.nl' target='_blank'>formule 1.nl</a>

TiBo
22-11-2001, 13:01
Originally posted by airco
dus volgend jaar een team minder op de de startgrid????


Nope!

+ Toyotot - Prost = 11 teams. Wil zeggen dat we toch weer geen volledige grid (=24) krijgen.

Wat Interbrew betreft zijn er al lang geruchten. Er is spraken geweest van Stella Artois sponsoring op de Prost. Misschien is dit nog zo geen slecht nieuws voor Bas.

Jan
22-11-2001, 14:02
:grenade: vandaag om 16.30 geeft den Alain (Prost) een perskonferentie aangaande zijn sabeniènse toestanden, rechtstreeks te volgen op www.f1-live.com.
Als Interbrew en de overheid van Quebec het team overkoopt zullen zij daar ongetwijfeld op Pro(o)sten!

jan

Bart.Vandecavey
22-11-2001, 14:37
Originally posted by Johan
Toevallig, nadat ik Arrows failliet had gekregen bij mijn Manager-spel, is dat gisteren met Prost gebeurd.

Bij mij in Grandprix World werd mijn Prost team voor de 4de keer kampioen met Pedro Diniz. :D

Alain
22-11-2001, 18:37
Laatste nieuws is dat Prost 6 maanden tijd heeft om de slechte financiële situatie recht te trekken. Voorlopig nog gered !!!!

Werner333
22-11-2001, 19:45
Dat ze dan Van Rossem maar aannemen.
Meer dan 1 miljard vinden in 6 maanden tijd.:no:

Sennake
22-11-2001, 20:13
Ik weet dat Bas al Bastos en Stella Artois had als sponsors. Dus als Interbrew zich er mee gaat bemoeien zou dat inderdaad wel eens in zijn kaart kunnen spelen...
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Raceboy
22-11-2001, 20:17
vraag is of het wel het moment is om voor prost te rijden .:(

Werner333
22-11-2001, 20:30
Dat weet je nooit he.
Misschien is volgend jaar ondanks alles het jaar van de doorbraak van Prost GP.
En stel je dan maar voor dat het is dankzij Bas Leinders.;)

Mark
22-11-2001, 21:23
heeft een voordeel. De kans van Bas Leinders op aanwezigheid met de karting is met sprongen vooruit gegaan :D

Finish
22-11-2001, 21:42
Vraag is of Leinders überhaupt wel kans maakt op een ander stoeltje dan de Prost. Hij heeft 'goede relaties' met enkele bij Sauber, maar als testrijder ben je feitelijk ook niet veel...

Finish
23-11-2001, 14:26
Prost made the best decision possible - what we need is a big sponsor

bron : www.f1-live.com
news: http://www.f1-live.com/f1-2001/en/headlines/news/detail/011123030559.shtml

A BIG sponsor ?
Kans voor Interbrew ! Ze moeten wel een schuld van 27 milj $ weg proberen te krijgen, maar allez :)