De eerste open deur van het seizoen komt eraan met name op 1 en 2 juli 2005 op het de Duivelsberg.
2 - 3 juli Opendeur/Folkrace
Een inschrijf formulier zal hier online verschijnen, zodra ik de beschikking heb over een digitale versie
Timing
Vrijdag 1 juli
circuit open 17u00
Zaterdag 2 juli
7u30 - 9u00 secretariaat open voor inschrijvingen
7u40 - 9u45 Technische keuringen
10u00 - 12u00 Vrije trainingen
13u30 - Briefing
14u00 - Start eerste reeks
Zondag 2 juli
9u30 Start tweede reeks
13u00 Start derde reeks
16u00 Start finales
18u00 prijsuitreiking
Een herkansing is mogelijk op dezelfde lokatie op 15 en 16 oktober. Meer info op http://www.duivelsbergcircuit.be/
Ook op het Glossocircuit kan je als "leek" aan de start en dit op 07 augustus of 23 oktober 2005. Meer info op http://www.glosso.be/
Zijn er Paddockers die plannen hebben in die richting. Ik kom alvast supporteren...
C U
Ben vandaag dus eens een kijkje gaan nemen op de Duivelsberg en het kon me zeer bekoren. Gisteren vonden de trainingen en de eerste reeks plaats. Vandaag dus in elke divisie nog twee reeksen en een B en A finale. Helaas geen C-finale, maarja in de loop van de dag voldoende wedstrijden gezien.
Zeer eenvoudige indeling
Lady's Cup (ongeveer 20 deelnemers)
Klasse A : - 1600 (68 deelnemers)
Klasse B : + 1600 (51 deelnemers)
Klasse C : competitiewagens - 1600 (19 deelnemers)
Klasse D : competitiewagens + 1600 (19 deelnemers)
Zoals je ziet aan het aantal deelnemers, was het een druk bezet programma. In elke reeks ging men met zijn achten van start. Het sportieve verloop is uiteraard hetzelfde als bij een gewone rallycross.
Een greep uit de wagens in klasse A : Toyota Corolla, Ford Escort, VW Golf, Honda Concerto, Honda Civic CRX, Mazda, Toyota Starlet, Opel Corsa, Suzuki Swift, Toyota Celica, Citroen AX, Lancia Delta, BMW, Ford Capri... Je ziet het : een bont allegaartje. Speciaal op aanvraag ;) een VW Jetta... Allen met een rolkooi en de nodige veiligheidsvoorzieningen. Of deze voorzieningen VAS-OK zijn, weet ik niet maar ze zagen er alleszins zeer behoorlijk uit.
In klasse B : Audi 200, Opel Corsa, Volvo 240, BMW 325, Opel Manta, Ford Sierra, Ford Escort, Citroen BX, Opel Astra, VW Golf, Opel Calibra, Volvo 740... Ook hier een mooie mix.
In klasse C : Ford Escort, Peugeot 205, VW Golf, Toyota Starlet, Citroen ZX, Toyota Yaris, Lancia Delta... Auto's die vroeger in competitie uitkwamen of die nu nog in de regionale of nationale competite te vinden zijn. Zoals bvb de Toyota Yaris en de Citroens ZX, gehuurd bij de familie Veltman en aangepast aan de wensen van de klant.
In klasse D : Nissan Sunny GTI, Volvo 240, VW Golf, Ford Sierra, Audi 80 S2... Ook hier dezelfde vaststelling in klasse C.
Je kan dus met zijn drieën deelnemen met één wagen en je een heel weekend amuseren. De vrouw neemt deel aan de lady's cup, één man neemt met dezelfde auto deel in bvb klasse A en een tweede man neemt deel, met dezelfde auto in klasse C. Je rijdt in klasse C dan niet echt met een competitiewagen maar dat mag de pret niet deren. Heel wat teams gezien die op zulke manier te werk gaan. Lekker voor het budget. Nu ja als er één in een bepaalde reeks in de fout gaat, is het ook gedaan voor de anderen...
Heel wat teams gezien die bvb een vijftal auto's bijhadden en deelnamen in verschillende reeksen. Een grote groep vrienden die er een leuk weekendje van maken. Aan de "feesttenten" en muziekinstallaties, die sommigen bijhadden, te zien, was het ook zaterdagavond dolle pret geweest.
De opendeurdag : een echte aanrader, zowel voor toeschouwer als voor deelnemer.
Wie er gewonnen heeft ? Geen idee. Het waren trouwens voor mij allemaal onbekenden. Maar ik heb een hele dag mooie en spannende wedstrijden gezien. Zowel in de reeksen als in de finales zag je mooie dingen, regionaal en zelfs nationaal niveau waardig. En bovendien was er erg weinig schade vast te stellen...
Besluit : ik heb geen spijt van mijn bezoek aan deze Folksraces...
C U
Volgend weekend is het dan weer zo ver. De tweede Folksrace van dit jaar op de Duivelsberg. Nu al een enorm succes. Ik heb uit goede bron vernomen dat er om en bij de 300 (ja u leest het goed) inschrijvingen zijn. De organisatie zet daarom zijn poorten al open vanaf vrijdag namiddag. Kwestie van de technische controles tijdig uitgevoerd te krijgen.
Omdat ik zondag helaas moet werken, plan ik op zaterdag een bezoek. Dan zijn er de trainingen en de eerste reeks...
C U
ik ga zaterdag ook eens een kijkje nemen
RX-7 freakske
11-10-2005, 22:57
Zaterdag beginnen we rond 8 uur met de trainingen, ruim geschat 4uur tot 4uur en een half per reeks wordt het. Tussen de 250-300 deelnemers. Waarschijnlijk geen pauze's (dus wij als marshall's hebben een zeer lange dag zaterdag en zondag) Maar zoiets kun je gewoon niet missen. Waarschijnlijk weer heel wat ex wagens van Ludo Helven aan de start. De wagen van Huybs zal er waarschijnlijk ook zijn met Bart Huybs aant stuur.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.