PDA

View Full Version : Naam van alle bochten

IlPrincipal
13-05-2005, 12:13
Ik weet het, het is een schande, :o maar ik ken bijna geen enkele naam van de bochten van het circuit van Zolder.
Is er ergens een site met een kaartje ofzo waar de namen opstaan?
Bedankt

Bart.Vandecavey
13-05-2005, 13:34
eerste linkse, kanaalbocht, chicane, bolderberg, Villeneuve, Rea, Jacky Ickx

Ik ben er waarschijnlijk nog enkele vergeten

Rohrl-fan
13-05-2005, 13:42
Inderdaad, tussen de eerste linkse en de kanaalbocht heb je nog de sterrenwachtbocht, tussen de kanaalbocht en de chicane kom je de Bianchibocht nog tegen, en voor Rea (ter hoogte van de Wheels als ik me niet vergis...) heb je de Terlaemenbocht.

Dat is dan zowel alles geloof ik! :)

Persoonlijke favoriet? Hmmm....

Zowat alles vanaf de chicane tot aan Rea, met de Villeneuve op kop! :cool:

Roy Hartgerink
13-05-2005, 13:52
......Terlamenbocht, Bolderbergbocht, Jochen Rindt, Jacky Ickx, 1e Linkse....etc

Yvonne
13-05-2005, 13:58
Hey,

Anthony Kumpen legt alle bochten uit in deze video (http://stream.harmony.be/2005/new_race_festival/video5.mpg)

Groetjes
Yvonne

IlPrincipal
13-05-2005, 14:25
Bedankt Yvonne,
kon ik meteen mijn lijnen even vergelijken. Lijkt toch gemakkelijker om snel te gaan als je zoveel PK's in huis hebt. Wij amateurkes zitten meer op onze 2 wielen te sukkelen en gaan veel mindersnel over het circuit.

A.J.
13-05-2005, 14:51
de juiste volgorde van bochten :

eerste linkse
sterrewachtbocht (eerste rechtse, er staat een sterrewachtgebouw 150m de woonwijk in)
kanaalbocht (snelle tweede rechtse)
Lucien Bianchibocht (de rechtse voor het rechte stuk)
chicane (voor de helling)
sacramentshelling
Gilles Villeneuve chicane
Terlaemenbocht (rechtse bergop die ons over de tunnel leidt)
Bolderbergbocht (90° aan de rea)
Jochen Rindtbocht (het knikje 100m na de bolderbergbocht)
Jacky Ickx bocht (links-rechts voor de startfinishlijn)

IlPrincipal
13-05-2005, 14:57
Bedankt Andy,
Ik zal ze uit het hoofd leren. En ook bedankt aan al de anderen voor de verschillende stukjes ;)

Mark
13-05-2005, 23:39
In de spreektaal worden deze stukjes ook weleens anders genoemd:

chicane (voor de helling) => Paddock-chicane
Bolderbergbocht (90° aan de rea) => REA-bocht of de Hairpin

A.J.
13-05-2005, 23:55
In de spreektaal worden deze stukjes ook weleens anders genoemd:

chicane (voor de helling) => Paddock-chicane
Bolderbergbocht (90° aan de rea) => REA-bocht of de Hairpin

ik heb dan ook de originele namen gebruikt.
trouwens wisten jullie dat de eerste linkse vroeger de sterrewachtbocht heette en de eerste en tweede rechtse samen de kanaalbocht?

de reden waarom de eerste chicane gewoon "chicane" heet is omdat het de eerste chicane was die in zolder werd aangelegd en geen verdere benaming nodig had.
de naam rea bocht is er ook pas veel later gekomendan de bolderbergbocht omdat er gedurende de eerste 18 jaren van het circuit geen ziekenhuisje lag

Mark
14-05-2005, 11:18
ik heb dan ook de originele namen gebruikt.

En zo hoort het ook ;)

Wat betreft de huidige Kanaal-bocht, enige jaren heeft die bocht de Kanaal 2 bocht geheten vanwege de sponsoring door het gelijknamige TV-station. Er stond destijds een mooi reclame-object in die bocht. Enkele jaren terug hebben enkele onverlaten een bepaalde letter van dat object verwijderd, ik zal maar niet zeggen welke letter. De bocht kreeg ineens een erg ranzig 18+ karakter :D :D

RaptuningGirl
14-05-2005, 15:28
http://img229.echo.cx/img229/9948/zolder2020021ne.gif (http://www.imageshack.us)

Ik hoop dat je hier iets mee bent
(bron:www.racingcircuits.net/Belgium/Zolder.html)

Yannick R
14-05-2005, 15:34
Kleine is dus chicane

RaptuningGirl
14-05-2005, 15:38
Ja. Ik was gaan kijken op de site van circuit zolder, ik vond wel een plannetje, maar er stonden geen bochtnamen bij :s
dus ben ik ergens anders gaan zoeken

IlPrincipal
14-05-2005, 20:08
Meisjes of dames zijn dus wel degelijk efficiënter dan jongens of mannen. Ik vroeg naar een plannetje en ziehier... :)
Bedankt :bye:

lotuzzz
14-05-2005, 21:00
Terlaemenbocht staat ook op de verkeerde plaats op het plannetje. Het is de volgende rechtse ;)