PDA

View Full Version : Ralf De Zeiker


Alain
22-11-2001, 12:19
Die Ralf Schumacher blijft maar zeiken.
Nu beweert hij dat Williams Montoya voortrekt, maar dat hij samen met Juan Williams nog verder naar voor wil brengen.
O ja, citaat : De rivaliteit tussen mij en Montoya heeft nog niet tot een aanrijding geleid. Let vooral op het woord " nog "...

Hij vind altijd wel iets als hij regelmatig geklopt wordt. Dat resulteert dan ook nog eens in een slechte relatie met zijn teammaat. Hij had dit met Fisichella en nu met Montoya, alleen met Hill niet, maar ja die was dan ook al wereldkampioen geweest en daar kon ie niet veel op zeggen.

airco
22-11-2001, 12:25
mja kzien da volgend seizoen toch nog niet goe komen zene!!! zou wel eens heel wat vonkjes kunnen opleveren!!! zolang hun prestaties daar niet onder leiden, kan het weinig kwaad!! maar als ze door hun gekibbel kostbare punten laten liggen, zal Ferrari nog moeilijker te verslagen zijn dan dit jaar!!

airco

Bart.Vandecavey
22-11-2001, 14:34
Hij had het al met Hill ook hé

Finish
22-11-2001, 15:28
Een Hill en een Schumacher, dat ging zowiezo niet samen :D

Oneliner
22-11-2001, 22:48
Hij had et idd met hill ook.
wat er over de boordradio ni gezegd tijdens franchourchamps....

Werner333
22-11-2001, 23:58
Ja maar in Spa had Ralf de overwinning meer verdiend dan niHill.

Oneliner
23-11-2001, 00:29
Elk zijn mening, maar ik vind van ni.
As die safety car er ni was geweest, had ralf nooit bij hill geraakt...

Finish
23-11-2001, 01:07
Nee, maar ik herinner me wel nog dat Ralffff serieus dicht op Hill zat en alle mogelijkheid om Damon te passeren, dus had hij gemogen van Eddie, dan had hij toen op het hoogste trapje gestaan....
Iedereen trouwens maar opscheppen over de goede 2de seizoenshelft van Montoya waarbij de 3 overwinningen van Ralfke precies niets voorstellen in het begin van het seizoen.
Die ene van Montoya telt natuurlijk wel voor meer (op Hockenheim en Brazilië was hij goed op weg) maar als ik eerlijk ben vind ik Ralfs prestatie ook verre van slecht.

En Ralfs' mooiste race vind ik tot nu toe nog altijd Nurburgring 99 (legendarische race) waarin hij lange tijd op kop reed, pitte, terug op kop kwam en een klapband kreeg. Toen had hij ook z'n eerste kunnen binnenhalen.

Michael kwam arrogant in de F1 en werd sympathieker.
Ralf kwam 'als broer van' in de F1 en ging van min of meer sympathiek naar arrogant :) 't is es wat anders.

Sennake
23-11-2001, 08:29
Inderdaad, dat geef ik toe. Waar Michael zijn best doet om symphatieker over te komen, blijkt Ralf juist het omgekeerde te doen...
En wat JPM betreft, wat mij vooral bijblijft is dat hij 3 x in rechtstreeks duel met MS gekomen is dit jaar en er 3 x als winnaar uitgekomen is. Dat spreekt boekdelen en belooft voor volgend jaar...

airco
23-11-2001, 12:10
mja,

ok je kan de zaken bekijken van de 3 onderlinge duels!!

maar als we dan naar de redenen van die duels gaan kijken is alles al heel wat duidelijker!!

Het manoeuvre in Brazilië oogt bangelijk, maar als je gaat kijken naar de topspeed (gecombineerd met de pace-car, waardoor het tijfdsverschil quasi nul was) dan kan je als MS zijnde niks meer ondernemen!! Niet dat het geen mooi manoeuver is, maar zet bv ralf schumacher, of zelfs mindere goden in dezelfde situatie, en dan steken die MS ook voorbij!!!

Niet dat ik de prestatie van Montoya wil afbreken zene!!! Hij heeft een mooi seizoen gereden, en in de 2e seizoenshelft zelfs constant gepresteerd!! Maar om nu op basis van 3 inhaal-manoeuvers te gaan besluiten dat hij volgend jaar grootste kanshebber is op de wereldtitel, of dat hij RS naar huis gaat rijden in zijn Williams lijkt me wat overdreven!!!

Om nu even naar de verschillen in wagen te kijken kunnen we hetvolgende besluiten:

Williams:

- snel op rechte lijn (wegens krachtige BMW-motor)
- valt niet achter te slipstreamen wegens turbulentie (gripverlies)

Ferrari:
- Minder snel op rechte lijn
- snel op bochtige stukken (kijk naar de stukken waar MS dit jaar altijd het verschil maakte)

als je deze conclusies bij elkaar telt, en dan ook nog moet vaststellen dat inhalen in de F1 (bijna) enkel nog op lange rechte stukken kan, dan heb je in mijn ogen een mooi voorbeeld van 1 van de feiten die hebben meegespeeld in de 3 bewuste inhaalmanoeuvers!!

Nogmaals geen afbraak aan de prestatie van Montoya!!

airco