View Full Version : Valentino Rossi in 2007 naar de F1
Wereldkampioen MotoGP Valentino Rossi wil in 2007 overstappen naar de autoraces in de Formule 1. Het contract van Rossi loopt aan het einde van volgend seizoen af, maar de Italiaan knoopt er nog één jaar aan vast. Dat verklaarde vrijdag Davide Brivio, zijn teambaas bij Yamaha.
Brivio zegt dat de contractverlenging geen problemen oplevert, maar dat Rossi daarna zeker van twee naar vier wielen zal overstappen. De 26-jarige motorcoureur testte al eens een Ferrari in de Formule 1. Vanaf dat moment speculeerden de media in Italië over Rossi als opvolger van Michael Schumacher.
Bron : Het Laatste Nieuws
Hola, hola, niet te rap :rolleyes:
Ziehier het antwoord van Brivio op het artikel. Die geruchten van Rossi naar F1 waren er vorig jaar al en vooral na de "geheime" test van Rossi op Fiorano. Echter, een spoor dat in 2003 al bewandeld werd, nl. Rossi naar Ducati, is nog steeds het meest waarschijnlijke na zijn Yamaha-avontuur...We hebben eerst nog 14 Gp's in 2005 af te werken en dan is 2006 aan de orde en met nog een 18tal maanden geduld zullen we wellicht weten waar Rossi zal zijn in 2007 :cool:
Gauloises Yamaha team director Davide Brivio has been forced to clarify his comments to the Italian media regarding Valentino Rossi's racing future, after he appeared to reveal that the six-times world champion would move to Formula One in 2007.
Brivio is reported to have said that his star rider would sign a new contract with the Factory Yamaha Team for next season - which would be his third with the Japanese company - and then leave MotoGP for Formula One (see separate story) but, according to Brivio, that wasn't what he actually said.
"I think it's important to set the record straight about some comments reported in the Italian media this morning as they seem to have appeared elsewhere now," said Brivio at Le Mans today. "I said that we are going to start working on an extension to Valentino's contract and we will be discussing it after Mugello.
"I was then asked about any plan Valentino might have to drive in Formula One and I said that would be Valentino's decision and it might happen. I certainly did not say that he would be in F1 from 2007," emphasised Davide. "From Yamaha's side we hope that he will still be riding for us, but I cannot predict Valentino's future!"
Bron :www.crash.net
Rossi maakt in 2007 overstap naar F1
MotoGP-kampioen Valentino Rossi hoopt in 2007 de overstap naar de Formule 1 te maken. Dat heeft Davide Brivio, teambaas van Yamaha, laten weten. Het huidige contract van Rossi loopt aan het einde van dit seizoen af, maar wordt nog met een jaar verlengd.
Brivio zei: "We hebben overeenstemming bereikt over een verlenging van het contract met een jaar. We weten dat hij vanaf 2007 in de Formule 1 zal rijden." Rossi zelf laat weten nog na te denken over wat hij na 2006 gaat doen, maar zegt dat hij aanbiedingen van F1-teams serieus zal overwegen. Rossi testte vorig jaar nog voor Ferrari en liet daar een goede indruk achter. Begin dit jaar was Rossi de geruchten over een mogelijke F1-loopbaan even zat en riep: "Ik ben een motorcoureur. Motorracen is het enige waar ik aan denk. Het moet eens ophouden met al die geruchten. Ik word er niet goed van. Ik ben nog lang niet klaar in de MotoGP."
bron: www.f1racing.nl
Of het nu wel of niet doorgaat..............maar die Rossi zou de boel in de F1, qua charisma e.d, wel op gang kunnen jagen. Voormalig 250 cc wereldkampioen Tetsuya Harada gaat hem alvast voor. De Japanner is van plan om dit jaar nog deel te nemen aan enkele wedstrijden van het Italiaans F3000 kampioenschap (waarin ook Astromega zijn rondjes rijdt)
Meer info op: http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=1811&back=1
Aha, leuk. Harada is altijd een van mijn favoriete rijders geweest op twee wielen.
Nog steeds jammer van die tweede wereldtitel 250cc die door Capirossi gestolen werd in 1998. Kan het tevens nog steeds niet vatten waarom hij daar niet voor bestraft werd ( behalve door Aprillia zelf dan )... :frusty:
Wat Rossi betreft, dat is voornamelijk praat van de Italiaanse pers die van een mug een olifant maken. Er is nergens een officieel statement dat hij daadwerkelijk naar de F1 overstapt in 2007. Meer nog, er is nog steeds geen contract getekend voor 2006 bij Yamaha.
Ook in MSA wordt gewag maakt van een overstap naar Ducati alvorens definitief naar vier wielen te gaan... In the meantime, is hij alweer aardig op weg naar zijn vijfde titel op rij :applaus: :worship:
Illustere voorgangers hierin zijn (zeer succesvol) John Surtees en (matig succesvol) Mike Hailwood. In de F1 althans. Of vergeet ik er nog enkele?
Illustere voorgangers hierin zijn (zeer succesvol) John Surtees en (matig succesvol) Mike Hailwood. In de F1 althans. Of vergeet ik er nog enkele?
Johnny Cecotto, destijds bij Toleman.
Kwam Damon Hill ook niet van de moto's?
Wel niet in F1 maar ook een overstap van 2 naar 4 wielen :
Wayne Gardner naar V8 Supercars
Jeff Ward van Super X naar IRL
en last but not least.... onze eigen Didier De radigues niet vergeten :cool: :cool:
Kevin Schwantz heeft ook eens een poging ondernomen denk ik.
onze eigenste jacky ickx kwam ook van de moto.
Rossi vind F1 maar saai:
MotoGP world champion Valentino Rossi has ruled out switching to Formula One in the future after claiming the sport is not appealing enough for him.
The Italian, linked with a move to Formula One since he tested a Ferrari at Fiorano, said he will "stick to motorbikes forever", claiming the driver does not make a significant difference.
"As far as I'm concerned, I hadn't seen a race on TV for a long time, but I did for the race in Canada, and I realize that the driver's task is to take the car to the finish," Rossi told Gazzetta dello Sport.
bron: autosport.com
Aha, leuk. Harada is altijd een van mijn favoriete rijders geweest op twee wielen.
Nog steeds jammer van die tweede wereldtitel 250cc die door Capirossi gestolen werd in 1998. Kan het tevens nog steeds niet vatten waarom hij daar niet voor bestraft werd ( behalve door Aprillia zelf dan )... :frusty:
Harada is ook altijd een van mijn favorieten geweest, ik denk niet dat ik die in de laatste ronde ooit een plaats zien verliezen heb ...
Dat eerste duel met John Kockinski die bij finish spurt zig zagt om hem uit de slipstream te houden terwijl Harada er gewoon op een andere lijn rechtdoor langs gaat, geniaal. :)
Behalve het degoutante incident waar je het over hebt.
Maar als Capirex daar bestraft zou geweest zijn zou de titel naar Rossi gegaan zijn hee.
Jochie
Wel niet in F1 maar ook een overstap van 2 naar 4 wielen :
Wayne Gardner naar V8 Supercars
Jeff Ward van Super X naar IRL
en last but not least.... onze eigen Didier de Radiguès niet vergeten :cool: :cool:
:worship: :worship: :worship:
Dat duel met Kocinski kan ik me niet meer herinneren. Waar was dat?
Je hebt uiteraard gelijk dat de titel naar Rossi zou gegaan zijn maar dat zou m.i. nog beter zjn geweest dan Capirossi op deze manier...maar ja, dat behoort inmiddels tot het verleden. Harada rijdt niet meer en Capirossi zit op een Duc en heeft een schoon madam - maar dat doet hier even niet terzake zeker ;)
Dat duel met Kocinski kan ik me niet meer herinneren. Waar was dat?
Je hebt uiteraard gelijk dat de titel naar Rossi zou gegaan zijn maar dat zou m.i. nog beter zjn geweest dan Capirossi op deze manier...maar ja, dat behoort inmiddels tot het verleden. Harada rijdt niet meer en Capirossi zit op een Duc en heeft een schoon madam - maar dat doet hier even niet terzake zeker ;)
Weet het niet meer ... was geloof ik Harada zijn eerste 250 zege op Yamaha dus.
En titel voor Rossi zou idd ook nog beter geweest zijn, niet dat deze daar op het einde van zijn carriere zal over vloeken.
Jochie
Yannick R
24-06-2005, 13:38
Kwam Damon Hill ook niet van de moto's?
Yup, van motorcross zelfs :)
En @Alain:
Kan je me eens vertellen wat er gebeurd is met Capirossi aub ?
Ik ben nogal fan van Ducati :p
Rossi vind F1 maar saai:
Als het zo saai zou zijn...........waarom blijft ie dan testen? ;)
The Valentino Rossi-to-Ferrari rumors just won’t go away: according to Italy’s Autosprint magazine
Ferrari’s idea could be to have Rossi as an official test driver next year - whenever his MotoGP schedule so allowed - ahead of a racing role in 2007, when both Michael Schumacher’s Scuderia deal and Rossi’s Yamaha contract are set to expire.
http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/18790/
Het aloude gezegde: Waar rook is, is vuur kon toch weleens waaarheid worden. Die Rossi heeft nu meerdere malen in een F1 gezeten. Kijk, om iemand eens een plezier te doen laat je zo iemand eens een dag rijden met een F1. Maar hoe vaak heeft ie nou al in een Ferrari gereden? Denk toch dat er serieus wordt gekeken of Rossi een optie is voor het Ferrari na Schumacher.
bluelite
11-08-2005, 08:59
Ik heb PbP, één van onze forummers op onze site, foto's gekregen van Rossi tijdens de tests. Daaruit bleek toch dat hij meer moeilijkheden had om met de wagen op de ideale lijn te rijden. Continu zat Rossi met de volledige wagen over de kerbs en bleef tweemaal in de grindbak steken. Dat hij dan zogezegd rondetijden rijdt die in de buurt komen van 58 seconden op Fiorano vind ik lichtjes overdreven. Als hij in de buurt van de minuut komt, mag hij best tevreden zijn. Ofwel werd die rondetijd gemeten op de korte versie van het circuit :p Ok, hij mag dan geen F1-piloot zijn, maar iets meer precisie is in een vak als F1 wel gevraagd. Misschien dat Ferrari hem daarom een oudere wagen gegeven heeft, dan is het minder erg als die stuk is.
Een gebrek aan precisie zou ik Rossi precies toch niet kunnen verwijten :confused:
Misschien onwennig ? Hij rijdt er tenslotte niet elke dag mee.
Zet Schumacher of praktisch eender welke F1-rijder eens op Rossi's motorfiets ; ik steek er mijn hand voor in het vuur dat hij er ofwel afgaat of zowat het dubbele van Rossi's rondetijden laat optekenen. Om te motorrijden zijn heel wat andere vaardigheden/reflexen vereist dan voor autorijden.
Intussen heeft Rossi toch al meer ervaring kunnen opdoen in de F1 en zou hij toch moeten weten wat er mee kan en niet.
Hij zou toch redelijke tijden moeten kunnen draaien zonder dat hij van de baan gaat.
En dat hij niet altijd ideale lijnen rijdt, kan ik begrijpen. In de MotoGP wijken ze soms ook wel van de lijn af om in te halen (wat veel meer gebeurt dan in de F1)
Intussen heeft Rossi toch al meer ervaring kunnen opdoen in de F1 en zou hij toch moeten weten wat er mee kan en niet.
Hij zou toch redelijke tijden moeten kunnen draaien zonder dat hij van de baan gaat.
En dat hij niet altijd ideale lijnen rijdt, kan ik begrijpen. In de MotoGP wijken ze soms ook wel van de lijn af om in te halen (wat veel meer gebeurt dan in de F1)
Tja, die bolides evolueren ook constant hé.
Een voorbeeldje uit de oude doos : in '92 neemt Alain Prost een jaar loopbaanonderbreking. Naar het schijnt zijn precies in dat jaar de koppelingen nogal geëvolueerd en lag daar een van de redenen van een aantal van Prosts mindere starts in '93. Hij was het niet gewoon die koppelingen van '93 te gebruiken (je moest dat heel bruusk doen, wat tegen Prosts manier van doen inging).
Hoeveel keer heeft Rossi nu met een F1-bolide gereden ? 1, hoogstens 2 maal per jaar ?
Trouwens, na Yamaha gaat hij naar Ducati :p. Al die zever over Rossi in F1...
Ik heb eens met een paar goed ingelichte bronnen gesproken over de testen van Rossi, ze waren er minder enthousiast over als ik had verwacht/gehoopt.
Ze vertelden mij dat het niveau en gebruiksvriendelijkheid van de huidige F1's zodanig is dat gij en ik (dont get your hopes up, t'is bij wijze van spreken) als amateurracers, na een aanpasperiode (vooral remmen), daar tijden mee kunnen draaien die veel dichter in de buurt komen van de referenties als ge zou verwachten.
Maar de twee moeilijkheden liggen hem dan nog in die laatste beetjes eruit persen (lukt een paar testpiloten ook nog) en die tijden dan constant te brengen (en dat is blijkbaar het moeilijkst van al).
Verder hoop ik van harte dat Rossi in motoGP blijft, hij zou F1 waarschijnlijk kunnen opfleuren maar dan nog zou het de saaie boel blijven waar je met de regels niet vanonder kan.
Dus om the Doctor daarin mee te zien rondtoeren, nee bedankt.
En zijn vertrek zou voor motoGP een enorm verlies betekenen.
Rossi dus "gewoon" op Ducati graag.
Jochie
Yannick R
11-08-2005, 14:14
Idem, Rossi op Ducati :):p
Inderdaad.
#46 hoort thuis in de MotoGP en vanaf 2007 op een Duc.
Dat die maar gauw wegblijft uit dat stijfburgerlijk F1-gedoe.
Ach, er wordt genoeg over gespeculeerd, nu zelfs over een mogelijke testrol, maar dat zou pas vanaf 2007 kunnen wegens tegenstrijdige sponsorbelangen in 2006...
De Italiaanse pers maakt er vanalles van en geloven hun eigen onzin. As if Rossi een jaar zal spenderen zonder de mogelijkheid om voor de wereldtitel te strijden...???? :crazy: :crazy: :crazy:
Zelfs als de titel binnen is kent hij geen genade voor zijn tegenstanders :worship:
Wat is er met je "spiderman" gebeurd, Alain ? ;)
Helio hangt de voorbije twee jaar iets te weinig in den draad maar fan ben ik uiteraard nog steeds :gas:
Oh, ik dacht dat je daarmee naar Ruben Xaus verwees :o .
Neen, toch niet want dat zou betekenen dat Xaus onder de meeste extreme omstandigheden aan zijn motor zou kunnen "kleven" en dat is jammer genoeg absoluut niet het geval :)
En nu terug naar Rossi ;)
En nu terug naar Rossi ;)
Ok ;)
De woorden van Ross Brawn, vanuit de Monza paddock, zijn veelzeggend:
Brawn revealed at Monza that the Italian would have a series of tests next year after two private outings in a Formula One car already this season at the team's Fiorano test track.
"You can see he's got huge potential," said Brawn.
www.autosport-atlas.com
Yannick R
03-09-2005, 22:18
Van F1club.Be:
Renault teambaas Flavio Briatore heeft naar verluidt Valentino Rossi een F1 testcontract aangeboden voor 2007.
"Hij moet de voorbereiding op de juiste manier doen," zei Briatore, die erop aandrong dat de 26 jaar oude MotoGP kampioen de overstap naar vier wielen - misschien bij Ferrari - niet moet maken alvorens hij er volledig klaar voor is.
"Een Formule 1 met Rossi zou geweldig zijn," werd de flamboyante teambaas geciteerd in de Italiaanse krant Corriere della Sera.
The Interceptor
04-09-2005, 12:18
Zou daar dan echt zo'n groot potentieel inzitten? Toch al twee van de topteams die hem onder contract willen leggen precies.
Publicitair gezien is dit zeker een goede zet, en het verleden heeft al bewezen dat het wel kan een goede overstap maken vd Motors naar de F1. Surtees is wel het beste voorbeeld, zowel op 2 als op 4 wielen kampioen. Ook Damon Hill racete eerst rond met de motors, maar zonder daar echt brokken te breken overgestapt naar de 4-wielers met het gekende gevolg :)
Nog een jaarke wachten en we zullen wel zien zeker ...
Rossi is hopelijk en waarschijnlijk wel slimmer als met een ***** als die Briatore in zee te gaan.
Of zoals iemand het verwoorde toen Flavio en Mike Tyson samen optrokken op de grid : moeilijk te zeggen wie van de twee het slechtst is in zijn vrienden kiezen :D
Jochie
De woorden van Ross Brawn, vanuit de Monza paddock, zijn veelzeggend:
Voor de MotoGP mannen is er slecht nieuws. Rossi heeft een meerjarig contract getekend met Ferrari. De details zijn nog niet bekend. Als Rossi ooit gaat rijden in de F1 dan zal het zijn met Ferrari. In 2006 zal er maandelijks getest gaan worden met Rossi. Tijdens die test gaat men proberen om zijn zwakke punten te verbeteren. Er bestaat een optie tot racen in 2007.
Rossi verliest tijd t.o.v. de huidige Ferrari coureurs bij het aanremmen van bochten en in bochten met een hoge snelheid. Zijn snelheid in bochten met een lage snelheid zou goed zijn. Rossi moet dus nog wat grotere ballen krijgen ;) :D
E.e.a. is te lezen in de Autosport van 08-09-05.
Tot zover het nieuws dat bevestigd is, volgens datzelfde artikel zijn er onbevestigde verhalen dat Rossi, in het kader van zijn opleiding, deel uit zou kunnen maken van het Italiaanse A1GP team. Op die manier kan hij alvast leren racen met een paar honderd PK onder zijn kont.
Rossi moet dus nog wat grotere ballen krijgen ;) :D
Op die manier kan hij alvast leren racen met een paar honderd PK onder zijn kont.
Die paar honderd pk onder zijn kont heeft hij al. De MotoGP's leveren probleemloos 200 pk.
Bovendien smeren ze dat op de baan via een contactoppervlak ter grootte van een creditkaart en maar twee banden dus qua ballen moeten ze niet onderdoen voor autocoureurs, wel integendeel. Acceleratie- en remvermogen zijn praktisch aan elkaar gewaagd (F1 bedoel ik), waarbij zij bovendien niet in een voertuig zitten, maar erop en dus meer risico's lopen op kwetsuren. Ik blijf erbij : zet eender welke F1-piloot als duo op bijvoorbeeld die Ducati tweezitter en laat die besturen door een MotoGP-piloot, ze komen er met een vuile broek uit. Omgekeerd ben ik daar niet zo zeker van (Minardi of McLaren-tweezitter).
Wat Rossi en de F1 aangaat, ik geloof er nog steeds niet veel van, ook al staat het in jouw bijbel. ;)
Hmmm, die van Autosport zijn doorgaans uitstekend geïnformeerd.
Wanneer zo'n artikel in dat magazine verschijnt, begin ik er toch stilaan iets van te geloven.
Voor één keer hoop ik echter dat ze de bal serieus misslaan. Dat zou een bijzonder pijnlijke gebeurtenis zijn voor de MotoGP. Nou ja, als hij dan toch gaat, heeft hij de beste keuze gemaakt qua team ;)
Rossi heeft het ook lang geheim kunnen houden dat gij naar Yamaha ging dus ik heb moeite om te geloven dat het zo snel zo uitlekken.
En ik blijf hopen dat hij uit die saai karrekesparade blijft.
En die indiscrete opmerking ivm de ballsize van the doctor, hmm ik vermoed dat je niet zo vaak naar motoGP kijkt Mark ;)
Jochie
Wat Rossi en de F1 aangaat, ik geloof er nog steeds niet veel van, ook al staat het in jouw bijbel. ;)
Die bijbel is ook niet heilig hoor ;) Zowat elk Vlaams team of coureur noemen ze daar consequent ""Dutch" :D
Het staat er dan wel in..........tijd voor Gaetan Vigneron van de RTBF om Todt eens aan zijn neus te trekken:
Todt: "Waarop baseert men zich? Op 2 dagen testen van Rossi bij ons. En dan wordt dit en dat geschreven en gezegd. Maar het klopt niet met wat er echt aan de hand is.
Volledig artikel: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9633
Todt is weer aan het ontkennen.........dus dan is het waar ;)
En die indiscrete opmerking ivm de ballsize van the doctor, hmm ik vermoed dat je niet zo vaak naar motoGP kijkt
Idd correct, behalve de TT van Assen kijk ik daar zo goed als nooit naar........vooral tijdgebrek en afwezigheid in de weekends ;)
Rossi in de F1? Rossi in de Rally! ;)
http://www.italiaspeed.com/2005/motorsport/rally/rossi/1208.html
Idd correct, behalve de TT van Assen kijk ik daar zo goed als nooit naar........vooral tijdgebrek en afwezigheid in de weekends ;)
Wat heb ik gewonnen???
Ik betaal voor Eurosport en kijk dan meestal in Duitsland op cafe naar de race. :D
De speculaties in deze topic gaan waarschijnlijk nooit eindigen voor het geweten is, kunnen we het er niet gewoon op houden dat Rossi ook in 2007 wereldkampioen zal zijn, gelijk wat hij doet? ;)
Jochie
kunnen we het er niet gewoon op houden dat Rossi ook in 2007 wereldkampioen zal zijn, gelijk wat hij doet? ;)
Nou, dan heb je dezelfde mening als Mick Doohan:
Motorcycle legend Mick Doohan has urged Valentino Rossi to make the switch to Formula One.
The five-times 500cc champion believes that Rossi should have no second thoughts about turning his back on bike racing if he believes he can make a success of car racing.
www.autosport-atlas.com
Doohan wilt gewoon weer een competitief GP500-kampioenschap
Nou, dan heb je dezelfde mening als Mick Doohan:
De Mick heeft weer groot gelijk natuurlijk ;)
En we hebben nogal wat gemeen, zie avatar :D
http://img107.imageshack.us/img107/4781/jochenhelmet4fl.th.jpg
Jochie
Zondag eindelijk nog eens een Ducati-overwinning. :worship:
Wat Rossi en F1 aangaat, werd dat door de waarnemers toch eerder afgedaan als gebakken lucht. Rossi was blijkbaar zelf verrast door de verklaringen van Ferrari.
Waarschijnlijk wordt er nogal wat mist gespoten en speelt men een spelletje. Ik hoop en geloof (tegen beter weten in ?) dat er van dat alles niets in huis komt. Alhoewel, die jarenlange dominantie begint me nu toch ook te vervelen. Als hij uit de MotoGP gegroeid is, mag ie eigenlijk gerust naar de F1 gaan. Of hij daar potten gaat breken, is een ander verhaal.
Als hij uit de MotoGP gegroeid is, mag ie eigenlijk gerust naar de F1 gaan. Of hij daar potten gaat breken, is een ander verhaal.
Maar Rossi in 2007 bij Ferrari zou wel kunnen betekenen dat Schumacher er dan eindelijk mee ophoudt. Vooropgesteld dat Massa het goed doet natuurlijk. Als dàt geen hoopvol bericht is :applaus:
In de afgelopen week weer enkele ontkenningen van Todt en Rossi zelf. Toch wederom een teken dat er "iets" aan het groeien is:
Ferrari confirmed it wants to give world motorcycling champion Valentino Rossi his Formula One debut in 2007 but denied reports that an agreement has been already reached.
Italian media speculated that Ferrari was prepared to give the Italian rider - Italy's most popular sportsman - a three-year contract worth euro60 million (US$72 million). www.eitb24.com/
Italian media speculated that Ferrari was prepared to give the Italian rider - Italy's most popular sportsman - a three-year contract worth euro60 million (US$72 million).
Belachelijk geldbedrag voor een coureur die nog niks gepresteerd heeft in de autosport.
Voor 60 miljoen Euro is de F1 ook een ultieme uitdaging voor mij ;)
Despite recently distancing himself from suggestions that he is on the brink of committing to Formula One, Valentino Rossi has admitted that driving for Ferrari would be the 'ultimate challenge'.
www.autosport-atlas.com 27-09-05
O ja, Valentino laat niks heel van zijn toekomstige tegenstanders. Een stel saaie huismussen zijn het! Braaf, lief en burger-truttig ........ behalve schuinsmarcheerder Kimi ;)
"It (F1) is boring ... none of the drivers are interesting," Rossi said. "Raikkonen is not so bad.
"Kimi sounded very boring in interviews but when I heard he goes to lap-dancing clubs I think, ah, maybe he is more interesting than the others."
www.autosport-atlas.com 27-09-05
Yes, die instelling hebben we nodig!
Ach, over een 12-tal maanden zullen we wellicht iets meer weten.
Rossi heeft ook uitdagingen nodig en daar zal 2006 een belangrijke rol in spelen. Zowel Rossi als Ducati zien een huwelijk wel zitten maar voorlopig wil hij niet omdat ze met Bridgestone rijden. Gezien de resultaten van de laatste twee races ( in Japan was het te verwachten, in Maleisië was het een zeer aangename verrassing ) en de vooruitgang die Bridgestone gemaakt heeft, zou hij wel eens van gedachten kunnen veranderen. Rekening houdend dat Capirossi voor 1 jaar heeft bijgetekend en Checa slechts een contract heeft voor 2005 ( misschien ook voor 2006? ), zal er sowieso plaats zijn bij Ducati in 2007 en ze zullen het in Bologna niet laten om Vale het hof te maken, zeker weten.
Indien Bridgestone die lijn kan doortrekken en op de meeste circuits competitief kan zijn in 2006, sluit ik Rossi op een Ducati in 2007 helemaal niet uit...
En dat Sennake, zou misschien betekenen dat MS dan toch nog zal rondrijden...als dat geen goed nieuws is ;)
Het lijkt nu toch wel waarheid te gaan worden ... Rossi opnieuw betrapt tijdens een geheime test ...
http://www.drzoidberg.pwp.blueyonder.co.uk/rossi.jpg
Ach, over een 12-tal maanden zullen we wellicht iets meer weten.
Rossi heeft ook uitdagingen nodig en daar zal 2006 een belangrijke rol in spelen. Zowel Rossi als Ducati zien een huwelijk wel zitten maar voorlopig wil hij niet omdat ze met Bridgestone rijden. Gezien de resultaten van de laatste twee races ( in Japan was het te verwachten, in Maleisië was het een zeer aangename verrassing ) en de vooruitgang die Bridgestone gemaakt heeft, zou hij wel eens van gedachten kunnen veranderen. Rekening houdend dat Capirossi voor 1 jaar heeft bijgetekend en Checa slechts een contract heeft voor 2005 ( misschien ook voor 2006? ), zal er sowieso plaats zijn bij Ducati in 2007 en ze zullen het in Bologna niet laten om Vale het hof te maken, zeker weten.
Indien Bridgestone die lijn kan doortrekken en op de meeste circuits competitief kan zijn in 2006, sluit ik Rossi op een Ducati in 2007 helemaal niet uit...
En dat Sennake, zou misschien betekenen dat MS dan toch nog zal rondrijden...als dat geen goed nieuws is ;)
Ducati --> Marlboro, Shell, Bridgestone, AMD
Ferrari --> Marlboro, Shell, Bridgestone, AMD
Ducati als tussenstation voor hij naar Ferrari vertrekt?
Bezemwagen
28-10-2005, 18:29
Zie hier een exclusieve foto van de test van Rossi bij Ferrari:
227
Zie hier een exclusieve foto van de test van Rossi bij Ferrari:
227
Is inderdaad een goeie.
En hier de thread waarin die al eens langskwam ;)
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10620&page=4&highlight=rossi
Bezemwagen
28-10-2005, 19:17
En ik heb die thread nog helemaal doorgenomen alvorens deze thread op te starten :o
Maar toch blijft het ne goeie ;)
Schumacher heeft de afgelopen week getest met een MotoGP op het circuit van Mugello.......................hij was maar 20 seconden "off the pace".
Rossi begint op snelheid te komen...........
Although lap times were not disclosed, Italy’s Gazzetta dello Sport newspaper unofficially clocked Rossi’s best Mugello lap at 1:23.2, or about 4.5s off the circuit’s record, established by former Ferrari man Rubens Barrichello in 2004
http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/20720/
Zijn eerste keer op Mugello achter het stuurtje van een F1 wagen. Ze maken er toch werk van voor 2007 ;)
In mei 2006 valt de beslissing:
According to Motorcycle News, the MotoGP champion will then have to decide by May if he wants to join Ferrari to give the time to start a full testing programme to get him up to speed with latest F1 machinery.
www.autosport.com
Om volstrekt onverklaarbare redenen moet Flavio B. ook iets zeggen ;)
Renault team chief suggests MotoGP champ learn properly
Alba, November 25 - Valentino Rossi should spend a year working as a Formula 1 test driver if he wants to compete seriously in the sport, according to one of the most respected voices in the F1 world .
ansa.it (http://ansa.it/main/notizie/awnplus/english/news/2005-11-25_1942420.html)
Met de aankoop van de F1 door CVC (lees Dorma) begint het verhaal Rossi wel zeer leuk te worden ;)
Met de aankoop van de F1 door CVC (lees Dorma) begint het verhaal Rossi wel zeer leuk te worden ;)
Dit is gewoon de beste (soap)thread van gans het forum!
F1 Fans, Rossi fans, Ferrari haters, motoGP verdedigers, F1 bashers, Flavio wannabe's, iedereen kan er terecht voor de grootste speculaties en wildste beweringen ;):D:)
bluelite
07-12-2005, 19:50
Nu wil Sébastien Loeb voor Ferrari testen...
Opmerkelijk nieuws uit onverwachte hoek:
In de wandelgangen bij Gauloises wordt er evenwel al een tijd rekening mee gehouden dat Rossi inderdaad naar F1 en Ferrari zal overstappen. Er wordt bovendien gefluisterd dat Rossi in 2006 al betaald zou worden door Philip Morris, op voorwaarde dat de Italiaan niet langer de kleuren verdedigt van Gauloises, maar in een neutrale oufit gaat racen.
Volledige verhaal: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10447
Een conflict tussen Yamaha en Fortuna/Gauloises........tja, de uitleg op pitstop klinkt zeer logisch. De Rossi is nu al goed voor een soap van jewelste ;)
senna's kingdom
24-12-2005, 12:32
Een raar verhaal eigenlijk.
Ik zou het raar vinden dat ze Rossi meteen bij Ferrari zouden opvissen.
Reden,buiten testen heeft die geen ervaring in een race met een F1 auto.
Ik vermoed dat Kimi en Massa bij ferrari gaan rijden.
Als het niet Kimi en Michael zou zijn dan:crazy: .
Maar dat zou Kimi niet willen denk ik.Als 2de rijder:no: .
Goh, never a dull moment with vale ;)
Yamaha heeft gisteren eenzijdig het contract met Altadis verbroken. Beslist geen Gauloises op de machines van Rossi en Edwards in 2006.
Er wordt gesugereerd dat dit te wijten is aan de sponsorconflicten tussen PM en Altadis wanneer Rossi met Ferrari test.
Eerder dit seizoen wilde Yamaha voor Rossi een derde M1 ter beschikking stellen in 2006 waarbij Rossi met een andere sponsor zou rijden dan Gauloises. Edwards was voorzien om dan met de "gewone" Gauloises te rijden, net als Casey Stoner die door Yamaha benaderd was om met de Gauloises te rijden. Dat kreeg een volmondig Njet van Altadis door te stellen dat ze een contract hebben voor 2006 en dat Rossi met Gauloises-sponsoring rijdt.
Nu gaat Altadis dus gerechtelijke stappen nemen tov Yamaha.
gwyllion
31-01-2006, 16:32
Rossi test vandaag voor Ferrari in Valencia tussen de echte F1 piloten. Voorlopig heeft hij nog niet gereden door regen.
Toch wel raar om hem in een race overall te zien. Normaal zie je hem enkel in een strak lederen pak ;)
http://images.f1racing.net/large/55466.jpg
Schumi is trouwens gaan skien :D
http://www.f1racing.nl/nl/photolarge.php?photoID=55467&catID=1937
gwyllion
31-01-2006, 18:26
Rossi test vandaag voor Ferrari in Valencia tussen de echte F1 piloten. Voorlopig heeft hij nog niet gereden door regen.Rossi is toch vertrokken op het natte circuit en in de eerste ronde gebeurde dit :applaus:
http://images.f1racing.net/large/55493.jpg
waarom heeft Rossie de helm van Schumacher aan?
schumivill
31-01-2006, 20:22
Rossi heeft vandaag niet gereden,buiten die paar spinnende meters,test is uitgesteld,aangezien men nog tot vrijdag test zal er hopelijk wel een droge dag inzitten.
Dit zou wel de juiste foto moeten zijn.
http://images.f1racing.net/large/55505.jpg
Toch wel raar om hem in een race overall te zien.
Het zal idd wennen worden, stoemen F1 :(
Rossi heeft vandaag niet gereden,buiten die paar spinnende meters,test is uitgesteld,aangezien men nog tot vrijdag test zal er hopelijk wel een droge dag inzitten.
Alwaar hij opnieuw spint waarna finaal besloten wordt dat hij niet uit het juiste hout gesneden is voor F1.
Eind goed al goed :)
The Interceptor
01-02-2006, 19:52
Alwaar hij opnieuw spint waarna finaal besloten wordt dat hij niet uit het juiste hout gesneden is voor F1.
Eind goed al goed :)
Het is toch wel wat anders gelopen vandaag. Hij staat zelfs ergens in't midden op de tijdentabel, 1.5 trager dan Alonso, slechts 1 sec trager dan Schumacher!
Maar wel in een 2004-wagen met een geknepen V10 3.0L motor. Ten opzichte van de andere wagens had hij dan wel een voordeel ;) Neemt niet weg dat hij volgens de specialisten een goede indruk heeft achtergelaten:
Alonso, however, had to share the attention with MotoGP champion Valentino Rossi, who shone in his first proper test alongside other Formula One drivers.
www.autosport.com
F1 in Spanje is hot, vandaag 5.500 bezoekers voor een testdag!
Maar wel in een 2004-wagen met een geknepen V10 3.0L motor. Ten opzichte van de andere wagens had hij dan wel een voordeel ;) Neemt niet weg dat hij volgens de specialisten een goede indruk heeft achtergelaten:
F1 in Spanje is hot, vandaag 5.500 bezoekers voor een testdag!
Veel verschil zit daar niet op ze tussen een V8 en een dichtgeknepen V10.
Naart schijnt zouden er geen 4 tienden op zitten.
En 5500 man voor een test :cool:
Zoveel volk was er vorige week in Barcelona niet ze.
Mr.Dallara
02-02-2006, 16:32
En 5500 man voor een test :cool:
Zoveel volk was er vorige week in Barcelona niet ze.
Vraag me geen getal dat er vorige week in Barca was (ik was er dit jaar niet bij), maar er was veeel meer volk dan de voorbije jaren ook in Barcelona.
Tja, als je voor 10€ een testdag kan mee maken, zonder al te veel drukte en veel meer passages van de wagens t.o.v. een GP weekend wat je honderden euro's kost ... dan is de keuze wel snel gemaakt... ;)
Vraag me geen getal dat er vorige week in Barca was (ik was er dit jaar niet bij), maar er was veeel meer volk dan de voorbije jaren ook in Barcelona.
Tja, als je voor 10€ een testdag kan mee maken, zonder al te veel drukte en veel meer passages van de wagens t.o.v. een GP weekend wat je honderden euro's kost ... dan is de keuze wel snel gemaakt... ;)
Inderdaad maar de inkom heeft ons niks,nada gekost wij waren gratis binnen.
Ik ben zelfs in de pits geweest.
Vandaag een "analyse" gelezen van de prestaties van Rossi. Als het klopt wat ze schrijven dan gaan we daar nog veel plezier aan beleven.
Rossi reed dus met een volwaardige 2004 spec wagen behalve dat de V10 geknepen was. Beste tijd was een 1.12.3 Begin vorig jaar heeft Schumacher met een volwaardige 2004 spec wagen en motor gereden op Valencia. Zijn beste tijd een 1.10.2 De testen waren onder vergelijkbare omstandigheden qua benzine, banden, weer e.d.
Volgens de rekenmeesters bij Ferrari is het verschil tussen een ongeknepen 3.0L V10 en een geknepen versie op het circuit van Valencia +/- 1.5 sec. M.a.w. Rossi is na 6 dagen testen maar 0.6 seconden langzamer dan Schumacher. Of zoals de Engelsen opmerken, hij is al net zo snel als Eddie Irvine :D
Het leuke is dat Rossi op zijn MotoGP machine een dikke 30 seconden trager is op een rondje Valencia. Dus Rossi heeft zijn kennis m.b.t. rempunten, instuurpunten e.d. moeten herkalibreren binnen enkele uren. Dat maakt de prestatie des te indrukwekkender.
Voor de rest gaat het verhaaltje waarom de ene coureur nu wel snel is en de andere niet.......al blijft ie jaren testen en oefenen. Het heeft te maken met een bepaald onderdeel van het evenwichtsorgaan. Dat gaan we eens verder uitspitten ;)
Om zich niet te vervelen heeft Rossi afgelopen vrijdag dan maar wat rondjes gereden in een Maserati MC12 van Racing Box op het circuit van Misano. Na 13 rondjes reed Rossi vergelijkbare tijden de andere aanwezige coureurs zoals Marco Cioci en Fabrizio De Simone.
Deze test was overigens een kadootje van zijn schoonpa, Gabriele Matteuzzi. Een van de gentleman-coureurs in 2005 van Racing Box. Dochter Arianna Matteuzzi is de huidige vriendin van Rossi
http://www.maseraticorse.it/modules/walllist/img/06010105/800600/99a.jpg
www.maseraticorse.it
Verhaaltje op maseraticorse.it (http://www.maseraticorse.it/home.php?lang=eng&menuid=0202060022&idsitm=CN)
Om de speculaties omtrent Ferrari, Rossi en Schumacher aan de gang te houden:
Nur wenn Michael Schumacher bleibt, kann Motorradstar Valentino Rossi zu Ferrari in die Formel 1 wechseln. Dies berichtete die Zeitung "La Gazzetta dello Sport" am Freitag (10.2.).
auto-motor-und-sport.de (http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel1/rossi_nur_mit_schumi.103372.htm)
Rossi heeft het aan de stok met Alonso ;)
Alonso liet zich enige tijd terug niet al te positief uit over de F1-aspiraties van Rossi. Dat zat Rossi niet lekker, die Italiaan daagt de Spanjaard uit:
Rossi, who was quoted by British weekly Motorcycle News on Wednesday as saying he wanted to put Alonso to the test.
"I read that if Alonso is able to make some practice then he can put a MotoGP bike on the podium with me," said the 27-year-old Italian.
"Well, I think we should drive a Formula One car, a World Rally car and a MotoGP bike, add the times together and then we will see who is the fastest."
www.autosport.com
Antwoord van Alonso in de Gazzetto dello Sport: Ja :)
Rossi daagt Alonso uit:
Antwoord van Alonso in de Gazzetto dello Sport: Ja :)
Wat "Ja"?
Ik dacht dat die F1 balleri...athleten zelfs geen schoenen met lange veters mochten dragen?
Mogen ze eigenlijk nog tennissen? :D
gaat een probleem worden lijkt me met allemaal sponsorverplichtingen enz (bv mild seven en camel)
Bart.Vandecavey
15-03-2006, 23:20
gaat een probleem worden lijkt me met allemaal sponsorverplichtingen enz (bv mild seven en camel)
Ze kunnen toch 2 auto's in verschillende kleuren zetten (of gewoon wit laten)
Volgens mij wint Rossi dat op z'n gemak.
Hij heeft de automatismen om (snel) met een auto te rijden al aardig onder de knie, maar bij Alonso heb ik de grootste twijfels of hij snel met een MotoGP-machine overweg kan.
Met een motor rijden is helemaal anders als met een auto.
Dankzij al die hulpjes kan tegenwoordig bijna iedereen met een F1-wagen binnen een paar seconden van elkaar rijden (het zijn de laatste tienden die, denk ik, de goede van de mindere goden onderscheiden), dus laat staan twee mensen van hun kaliber.
Op een motorfiets zijn er toch heel wat minder en hoe het met een rallywagen zit, weet ik al helemaal niet. Misschien is dat nog het meest representatief ?
Rallywagen is ook weer wat scheef; Rossi heeft ook Rally ervaring, die heeft in 2001 of 2002 meegedaan aan de rally van Groot Britannie in een Peugeot 206 WRC:
http://www.italiaspeed.com/2005/motorsport/rally/rossi/rossi_peugeot_1.jpg
Volgens mij wint Rossi dat op z'n gemak.
Dankzij al die hulpjes kan tegenwoordig bijna iedereen met een F1-wagen binnen een paar seconden van elkaar rijden (het zijn de laatste tienden die, denk ik, de goede van de mindere goden onderscheiden), dus laat staan twee mensen van hun kaliber.
Daar slaat ge volgens mij de nagel op de kop.
Bij Ferrari kijken ze er echt niet van op als een random pippo enkele seconden trager is per ronde met een F1, het zijn die laatste tienden en de constante die de top onderscheiden.
Daar tegenover, slechts het rijden op zich met een motoGP is al een hele opgave.
Alonso zal natuurlijk gene minne zijn maar een competitieve tijd zetten zie ik hem niet doen.
Klein voorbeeld, Steven Caesar, 1 van de betere Belgische piloten en fabriekstester voor MV Agusta, heeft al een paar x met een motoGP gereden, de RCV211, met veruit het meest vriendelijke motorkarakter van allemaal.
Na de eerste maal had hij een knagend gevoel dat hij de gas nooit vol open had kunnen zetten, zelfs niet op de lange rechte, te overweldigend.
Dit zat in zijn hoofd om tijdens de tweede mogelijkheid zeker eens te doen.
Hij was er echt op gefixeerd, eens hij aan het rijden was was de machine opnieuw zo overweldigend dat hij het onmiddelijk terug vergeten was ...
El Torro
17-03-2006, 21:59
<a target="_blank" href="http://www.rallysport.nl/index.php?module=nieuws&id=558">Hier</a> nog eens de uitdaging Rossi-Alonso, kan nog leuk worden.......
1-0 voor Rossi, Alonso durft niet :)
Alonso initially indicated he would accept the challenge, but the Spaniard has since made it clear he will not make the effort.
"I'm an F1 driver with a busy schedule, I've got no time to play around," Alonso said at Sepang. "He obviously has time on his hands.
www.autosport.com
Die twee zullen elkaar geen kerstkaart sturen ;)
Hmm, een samenvatting :
Rossi lijkt gecharmeerd door F1 en doet het schijnbaar niet onaardig in de testen.
Alonso vind het nodig om zich daar negatief over uit te laten.
Rossi daagt hem onmiddellijk uit omdat het wel fun lijkt.
Alonso ziet het ook wel zitten, natuurlijk.
Rossi lijkt het echt te menen?
F1 ballerina trekt haar staart in en vlucht paniekerig naar de kleedkamer, ondertussen nog wat beledigingen roepend.
Rossi is ontgoocheld, denkt "Rare jongens die F1 piloten" en zoekt andere speelkameraadjes :D
Ook effe samenvatten (vanuit een andere invalshoek) :
Rossi in 2007 naar Ferrari
Raikkonen in 2007 naar Ferrari
Schumacher in 2007 nog bij Ferrari
Massa in 2007 nog bij Ferrari (?)
Amai, we gaan nogal wat Ferrari's zien volgend jaar! :+
...
F1 ballerina trekt haar staart in en vlucht paniekerig naar de kleedkamer, ondertussen nog wat beledigingen roepend.
Rossi is ontgoocheld, denkt "Rare jongens die F1 piloten" en zoekt andere speelkameraadjes :D
Rossi is gewoon iemand met een grote mond - owv zijn zoveelste wereldtitel in de MotoGP? - die ervan houdt om andere uit te dagen. Dat hij zelf maar al te graag in dingen rondrijdt waar hij beroepshalve niet mee bezig is, is geweten. Mij geeft het zo de indruk van een verwend nestje te zijn, die uit verveling dan maar andere dingen gaat doen.
Doet me ook terugdenken aan die ene keer toen hij, met veel tralala, aan de RAC ging meedoen, er al zeer vroeg af ging en toen ook 'weggevlucht' is. Versterkt alleen maar die indruk van verwende gast - geprobeerd, mislukt en dan maar snel weer vertrokken.
Rondjes draaien voor het plezier is toch nog altijd wat anders dan rondjes draaien om een machine af te stellen voor te winnen. 't is allemaal larie en apekool heel die poeha over Rossi dit en Rossi dat in de autosport. Pas als hij een vol seizoen meegedraaid heeft in de F1, of in eender welke vorm van autosport, zal je iets zinnings over zijn echte capaciteiten als autoracer kunnen zeggen.
...
Dus als ik het hier goed begrepen heb, volgend jaar 2 Ferrari teams? Die dan, naar analogie met RedBull, omgedoopt worden tot:
Team Cavallino Rampante (Ferrari 1)
Team Prancing Horse (Ferrari 2)?
:D :+
Rossi is gewoon iemand met een grote mond - owv zijn zoveelste wereldtitel in de MotoGP? - die ervan houdt om andere uit te dagen.
Best mogelijk dat ik ze gemist heb maar ik heb geen grootspraak gezien van Rossi wat betreft F1.
Grootspraak rond Rossi is er zeker, maar komt die van hemzelf?
En als je je zoals Alonso laagdunkend uitlaat over Rossi, dan daagt hij je idd uit om daden bij je woorden te voegen, zie ik weinig verkeerds in.
Dat hij zelf maar al te graag in dingen rondrijdt waar hij beroepshalve niet mee bezig is, is geweten. Mij geeft het zo de indruk van een verwend nestje te zijn, die uit verveling dan maar andere dingen gaat doen.
Het is idd iemand die de dingen met plezier wil doen en uitdagingen zoekt, daar zie ik opnieuw weinig verkeerds in, zijn werkgevers en sponsors ook niet vermoed ik ;)
Vond het erg bewonderingswaardig hoe hij vertrok bij Honda en bewust een mindere motor en grotere uitdaging ging zoeken, die hij ook waargemaakt heeft in zijn eerste jaar.
Waarmee het ook bewezen is dat in MotoGP de rijder nog steeds belangrijker is als de machine.
Doet me ook terugdenken aan die ene keer toen hij, met veel tralala, aan de RAC ging meedoen, er al zeer vroeg af ging en toen ook 'weggevlucht' is. Versterkt alleen maar die indruk van verwende gast - geprobeerd, mislukt en dan maar snel weer vertrokken.
Dat leek idd geen groot succes, maar in welke zin gevlucht?
In de zin van geen verdere deelnames? Hebben we hem idd niet meer gezien klopt.
Ik las trouwens onlangs dat hij ergens in Italie McRae geklopt heeft bij een demonstratieduel met WRCs.
Rondjes draaien voor het plezier is toch nog altijd wat anders dan rondjes draaien om een machine af te stellen voor te winnen. 't is allemaal larie en apekool heel die poeha over Rossi dit en Rossi dat in de autosport. Pas als hij een vol seizoen meegedraaid heeft in de F1, of in eender welke vorm van autosport, zal je iets zinnings over zijn echte capaciteiten als autoracer kunnen zeggen.
Allemaal waar.
Des te indrukwekkender zal het dus allemaal zijn ;):+;)
Jochie die hoopt dat Rossi gewoon in MotoGP blijft
Iemand uitdagen voor WRC, MotoGP en F1... is dat geen grootspraak?
Vond het erg bewonderingswaardig hoe hij vertrok bij Honda en bewust een mindere motor en grotere uitdaging ging zoeken, die hij ook waargemaakt heeft in zijn eerste jaar.
Waarmee het ook bewezen is dat in MotoGP de rijder nog steeds belangrijker is als de machine.
Ah, maar ge hebt mij daar ook nergens iets over horen zeggen he. Op de moto is er wellicht niemand zo goed als Rossi.
Dat leek idd geen groot succes, maar in welke zin gevlucht?
In de zin van geen verdere deelnames? Hebben we hem idd niet meer gezien klopt.
Toen de auto gerecupereerd werd op de kp, was Rossi nergens nog te bespeuren... Die zat al op een vliegtuig...
Ik las trouwens onlangs dat hij ergens in Italie McRae geklopt heeft bij een demonstratieduel met WRCs.
Boring... bij demo-runs zal het wel niet zo moeilijk zijn, dat is overigens waar het hier telkens over gaat. Demos, plezierritjes, oefenrondjes enz. Zegt toch niks over iemands capaciteiten over een heel kampioenschap, afstellen enz. Aan de hand daarvan hem een grote toekomst toedichten... tja, mij zijn zulke literaire capaciteiten niet gegeven. :D
Jochie die hoopt dat Rossi gewoon in MotoGP blijft
Idd, ben het helemaal mee eens. Dat hij daar maar de virtuoos blijft spelen.
Niks is zo vervelend en pijnlijk om zo een opgeklopte god te zien afgaan in de loop van een kampioenschap. Begrijp me niet verkeerd, opgeklopt, omdat hij magistraal is in MotoGP, en regelmatig scherpe tijden komt draaien in wagens die (door anderen?) piekfijn zijn afgeregeld.
Ben al blij dat de RAC klap hem voor de rest uit het WRC gehouden heeft. :D
Alonso vind het niet leuk dat Rossi hem zo aan het pesten is. Pappa Briatore neemt het op voor zijn zoon Alonso, lijkt wel of het McLaren akkefietje tussen die twee is uitgepraat.
Fernando never said he would have gone faster than Rossi on bikes," Briatore told Gazzetta dello Sport. "If Valentino wants to set up challenges, let's do them with rope-pulling, trout-fishing and sack-racing.
"It's always Rossi saying he can go fast in cars, but I carry on feeling that he's three seconds slower. Why do I say this? Because he's run in a Ferrari.
www.autosport.com
Heerlijk dat temperament van de mensen rondom de Middelandse zee. Het gaat helemaal nergens over maar het staat welke elke dag op de sites. Wat zal de volgende aflevering van deze soapserie inhouden?
Iemand uitdagen voor WRC, MotoGP en F1... is dat geen grootspraak?
In de zin van dat dat bijna niet te regelen valt?
Misschien wel maar die mannen zitten nu eenmaal in een andere positie, verder zie ik er enkel een open uitdaging in.
Ik stoor me meer aan iemand die van onbewezen/ongekende (mogelijke) tegenstanders beweert dat ze minderwaardig zijn.
Toen de auto gerecupereerd werd op de kp, was Rossi nergens nog te bespeuren... Die zat al op een vliegtuig...
Wist ik niks van bedankt, wil je zeggen dat hij nog verder had kunnen deelnemen?
Boring... bij demo-runs zal het wel niet zo moeilijk zijn, dat is overigens waar het hier telkens over gaat. Demos, plezierritjes, oefenrondjes enz. Zegt toch niks over iemands capaciteiten over een heel kampioenschap, afstellen enz. Aan de hand daarvan hem een grote toekomst toedichten... tja, mij zijn zulke literaire capaciteiten niet gegeven. :D
Inderdaad en mij ook niet, zie beide reeds in de passage van mijn vorige post welke je laten vallen hebt.
Niks is zo vervelend en pijnlijk om zo een opgeklopte god te zien afgaan in de loop van een kampioenschap.
Idd :(
Gr,
Jochie
- Meende niet dat Rossi nog verder kon, maar een crew blijft toch altijd bij de wagen tot ze opgepikt worden, of vergis ik mij? Rossi niet dus. Ik ken wel enkele kinderen in mijn omgeving, die goed passen bij de definitie van "verwend nestje" :D en die net zo reageren. Andermans speelgoedje zelf kapot gedaan, bah, en ze lopen gewoon weg, zonder dat er melding van gemaakt wordt. Zoiets doen die luitjes ook niet, er is altijd wel iemand die hun brokjes dan komt oprapen en eens diep zucht. Hij daagt uit wie hij wil, maar het blijft een verwend kind dat zeer goed aan een gashendel kan draaien, motorbeheersing heeft enz. Dat ie maar blijkt waar ie is en dat ie in zijn vrije tijd maar zoveel mogelijk met andermans speelgoed rondhost. Nu goed, door zo'n gasten krijgen we natuurlijk ons forum volgetikt, niet? :D
- Wat heb ik laten vallen?
;)
Ik zeg jullie : Capirossi wordt dit jaar wk MotoGP en Kawasaki bij de constructeurs. Let op m'n woorden !
Nah, eens over iemand anders.
:D
gwyllion
24-05-2006, 15:32
Rossi heeft zijn beslissing genomen:
Rossi says no to Formula One
By Michele Lostia May 24th 2006, 13:00 GMT
MotoGP champion Valentino Rossi has ruled out driving in Formula One in the near future, ending months of speculation about his plans.bron: www.autosport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/51871&type=news&id=51871)
Et vwalla. Hij heeft de beste beslissing genomen - en al helemaal in de ogen van de motoliefhebbers - want er zijn beslist nog uitdagingen genoeg in de MotoGP, niet alleen dit jaar maar ook volgend jaar met de 800cc 's . Hij heeft alleszins laten zien dat hij beslist goed met een F1 uit de voeten kan en ik denk niet dat hij eigenlijk nog iets te bewijzen heeft. Trouwens, er is toch niks leuks aan die F1 en die opgeklopte paellavreter....die zal al een vuil onderbroek hebben op een 125cc, laat staan dat ie met een MotoGP iets zou kunnen doen...:crazy:
Ach, ik sprak maanden geleden al van mijn overtuiging dat Rossi in 2007 op een Duc zit en die kans wordt bij deze alleen maar groter.
Mocht MS volgend jaar alsnog blijven rijden, zie ik ook niet in hoe Rossi had toegestemd in de rol van diens knechtje. ;)
Mocht MS volgend jaar alsnog blijven rijden, zie ik ook niet in hoe Rossi had toegestemd in de rol van diens knechtje. ;)en ik zie niet hoe hij sneller zou zijn dan MS.. zeker niet in zijn eerste seizoen, en dan nog meteen f1 komaan. er zijn mannen met meer talent wat het ook meer verdienen op races te mogen rijden in de f1 zoals hamilton, paffett, kovalainen, dividson (lijkt me nu ook wel rijp voor races), wurz,....
en ik zie niet hoe hij sneller zou zijn dan MS.. zeker niet in zijn eerste seizoen, en dan nog meteen f1 komaan. er zijn mannen met meer talent wat het ook meer verdienen op races te mogen rijden in de f1 zoals hamilton, paffett, kovalainen, dividson (lijkt me nu ook wel rijp voor races), wurz,....
Dat was mijn punt niet.
Wat jij beweert, is best mogelijk en dan zal Rossi de eerste zijn om dat te beseffen, maar iemand met zijn palmares gaat niet in een F1-wagen stappen om zich door zijn teammaat belachelijk te laten maken. Bovendien zijn die twee qua persoonlijkheid antipoden en hebben ze beide een groot ego. Ik zie ze eigenlijk niet samenwerken en Rossi evenmin als voetveeg van Schumacher.
Ik zeg jullie : Capirossi wordt dit jaar wk MotoGP en Kawasaki bij de constructeurs. Let op m'n woorden !
Nah, eens over iemand anders.
:D
En voorlopig lijkt dit niet eens zo utopisch ! :D
Hij blijft nog een jaartje bij Yamaha : http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/motorbikes/5036492.stm
Hij blijft nog een jaartje bij Yamaha :
En daarna?
MotoGP Valentino Rossi says he is likely to switch to four-wheel racing in the future, but has hinted it will not be in Formula One.
"In the future I am sure that I will do car racing, but maybe not Formula One."
www.autosport.com
We kunnen dus nog even vooruit met deze thread ;) Hij schijnt F1 serieus overwogen te hebben na de succesvolle testen op Fiorano en Mugello........echter, na de test van Valencia was hij genezen van zijn F1-droom. Volgens zijn eigen woorden was hij toch een maatje te klein voor de F1.
Zoiets durft niet iedereen te zeggen over zichzelf. Toch een sterk punt van die Rossi.
En jawel, 2 jaar verder zit Rossi weer in een F1!
"There's no secret about Valentino Rossi testing the Ferrari F2008 on November 20 and 21," said Domenicali. "Everyone can attend. The Mugello celebrations must go on."
http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/72061
Een WRC-deelname schijnt ook dichtbij te zijn voor Rossi. Dacht de rally van Engeland.
Ik ben benieuwd of het zal lukken zonder de tractie controlle.
En jawel, 2 jaar verder zit Rossi weer in een F1!
Een WRC-deelname schijnt ook dichtbij te zijn voor Rossi. Dacht de rally van Engeland.
Inderdaad met een Ford Focus WRC.
FIAT is hoofdsponsor van het Yamaha fabrieksteam. Je zou dan eigenlijk verwachten dat Rossi een rally gaat rijden met de Abarth S2000 wagen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.