PDA

View Full Version : belcar race 3: euro race

Raceboy
15-05-2005, 21:36
misschien een beetje vroeg om deze thread over de derde (of was het nu 4de) race van het seizoen te openen maar het komt er toch wel wer snel aan.
Mijn vraag op dit moment is gaat vosse wel met kuismanen zijn leiding kunenn verdedigen nu hij met zijn voet in de gips ligt? Wie weet er wat er gebeurd is?

ICEMAN
15-05-2005, 21:45
Hier wist ik nog nix van? :confused:

@ Raceboy: Tis race 3. ;)

Raceboy
15-05-2005, 21:47
Hier wist ik nog nix van? :confused:

@ Raceboy: Tis race 3. ;)

gisteren gezien op de DTm. De paddock heeft reporters ter plaatse ;)

ok 3 dus (wel de 4de start van het jaar :D) tis verwarrend hoor ;)

Thomaske
16-05-2005, 07:18
Als Vosse dan nog niet kan rijden hebben ze altijd Duncan Huisman nog. En ik zou er ook niet van verschieten als Pertie zijn ploegmaat van vorig jaar dan even terug laat rijden.

We mogen ook een nieuwe wagen verwachten, namelijk een TVR.

Zijn er al gastrijders bekend?

Mvg

The Interceptor
16-05-2005, 15:45
Een TVR? Amai zalig.
En is het nu al zeker met welke wagen ze bij GLPK gaan afkomen. Er zijn geruchten dat ze hun Corvette wel eens zouden durven inzetten?
Beloofd een mooie race te worden, maar door examens zal ik niet aanwezig kunnen zijn :(

Maarten
16-05-2005, 22:05
wat is er met vosse gebeurd dat hij niet kan rijden?

ICEMAN
16-05-2005, 23:08
Als Vosse dan nog niet kan rijden hebben ze altijd Duncan Huisman nog. En ik zou er ook niet van verschieten als Pertie zijn ploegmaat van vorig jaar dan even terug laat rijden.

We mogen ook een nieuwe wagen verwachten, namelijk een TVR.

Zijn er al gastrijders bekend?

Mvg Die TVR is als gast ingeschreven. ;)

@ The Interceptor: Tis na het schijnt ne redelijke oude TVR Cerbera. Ben benieuwd als hy meekan.

AlainH
17-05-2005, 18:58
De Ford Mondeo zal er niet zijn blijkbaar ? :(
Zie hier (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8508)

RaptuningGirl
17-05-2005, 19:21
MSE niet langer met Ford Mondeo Turbo in Belcar Kampioenschap
Kijk hier (http://www.racingworld.be/nieuws/2213/) maar

JPMontoya
20-05-2005, 08:43
http://www.renault-sport.be/imageNews/Invit%20FR%201.6.pdf
free entry

Mark
21-05-2005, 22:22
In een van de Belcar nieuwsbrieven is er al melding van gemaakt dat Rene Snel met zijn eigen GT3-RS gaat deelnemen aan de Belcar. Alvast een foto van zijn wagen met de liverey van 2005:

http://www.auto-rennsport-page.de/bilder/divinol_cup/05/2/div05_97_a.jpg
Foto: www.auto-rennsport-page.de

Dan een speculeer gevalletje van mij ;) Vandaag op een lokaal TV-station (TVL) was het programma Xavier's (Maassen) Autowereld te zien. Zwaar gesponsord door de lokale dealers hier in de buurt, elke geteste wagen is fantastisch :rolleyes: Zit ook altijd een stukje autosport in. Vandaag lieten ze beelden zien van de algemene testdag op Spa afgelopen donderdag.

Het onderwerp was de Marcos LM 600 EVO van Herman Buurman. Vooral dat EVO, dat zegt me dus niks............hebben ze bij Eurotech aan dat ding liggen sleutelen? Meen een gewijzigde voorkant te hebben gezien........

Zoontje Yelmer Buurman was het trainen voor toekomstige races. Yelmer rijdt normaal in het Brits FRenault 2000 kampioenschap. Trainen voor de FRenault 2000 doe je mijn inziens niet in een Marcos ;) Dus ik vermoed dat we die oranje-zwarte Marcos LM 600 EVO weleens aan het werk kunnen zien dit jaar. Maar waar? Spaans GT? Belcar?

ICEMAN
23-05-2005, 13:29
Nog een gast tijdens de Spa Euro Race:
Ondertussen besloot ik ook om deel te nemen aan de Spa Euro Race met dezelfde auto maar met de bi-turbo achterin. Hopelijk meer geluk dan in de ZTC maar met geluidsoverlast zullen we in elk geval geen rekening moeten houden. Groet François Bouillon
Het betreft hier om de Porsche n° 49 die normaal gezien rondscheurt in de TC.

http://www.auto-rennsport-page.de/bilder/divinol_cup/05/2/div05_97_a.jpg
Foto: www.auto-rennsport-page.de
Het is toch niet de bedoeling dat hy rallycross gaat rijden hé. http://www.hetpostpaleis.be/images/smiles/icon_mrgreen.gif

TYRI F1
23-05-2005, 21:58
damn, dies dr nie echt mooier op geworden...

ICEMAN
24-05-2005, 13:09
Gasten tot nu toe:

FOREM Team - Sylvie Delcour / Philippe Ménage - Lotus Elise
??? - Christophe Canaguier / ??? - TVR Cerbera
McDonalds Racing Team? - François Bouillon / ??? - Porsche 996 Bi-Turbo
GPR - Maxime Dumarey / Guillaume Dumarey - Porsche 996 GT3 Supercup

ICEMAN
24-05-2005, 18:05
Deze week deden een aantal geruchten de ronde over een mogelijke niet-deelname van Vincent Vosse aan de Spa Euro Race. Vosse werd tijdens het DTM weekend in Spa gesignaleerd met één been in het gips.
"Vincent claimt dat hij tennis heeft gespeeld met Montoya, maar zijn been is aan het genezen. Hij zakt volgende week reeds af naar Le Mans om zich te kwalificeren met de Courage-Ford in de LMP2 klasse. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij geen verdere hinder ondervinden van zijn blessure. Zijn deelname aan de Spa Euro Race komt dus niet in het gedrang.
Bron: RACINGWORLD (http://www.racingworld.be)

Mr.Dallara
26-05-2005, 18:56
De vorige twee racen (zonder pitstop, behalve dan de piloot) in Spa heeft Kuismanen gewonnen, met overmacht zelfs.

Geen toeval denk ik, de wagen was supper, de pilot(en) ook. Waarom zijn ze dan in andere racen niet zo goed, of kunnen ze daar dan niet het verschil maken om te winnen? denk ik dan...
het antwoord is dan: dat er in de twee uurs koersen ook moet getankt worden en banden gewisselt worden... Kuismanen staat lang niet bekend voor de snelste pitstops... integendeel zelfs :(

Maar let op ;) tijdens de Spa euro race zal het veranderen (in de pitlane) ...

Wait and see! ;)

Thomaske
26-05-2005, 19:03
Mr. Dallara je zegt dat de pilot(en) super zijn. Dat spreek ik helemaal niet tegen, integendeel zelfs, ik vind 't knap wat Kuismanen op zijn leeftijd nog allemaal kan. Maar als je bekijkt wie in Spa het meeste heeft gereden dan moet ik wel de naam van Vincent Vosse noemen. Hij reedt 't maximum van wat je mag rijden en kwam dan binnen om Kuismanen zijn rondjes te laten malen.

Je haalt ook aan dat de pitstops niet van de snelste zijn maar dat het tijdens de Spa Euro race zal veranderen. Weet jij meer?

De Gillet Vertigo zou terug raceklaar zijn maar ze zoeken nog een piloot met budget. Ik hoop dat ze snel iemand vinden want ik vind het wel een prachtige wagen en zo'n wagens maken het veld steeds mooier en mooier.

Mvg

Mr.Dallara
26-05-2005, 19:22
Mr. Dallara je zegt dat de pilot(en) super zijn. Dat spreek ik helemaal niet tegen, integendeel zelfs, ik vind 't knap wat Kuismanen op zijn leeftijd nog allemaal kan. Maar als je bekijkt wie in Spa het meeste heeft gereden dan moet ik wel de naam van Vincent Vosse noemen. Hij reedt 't maximum van wat je mag rijden en kwam dan binnen om Kuismanen zijn rondjes te laten malen.

Tja, Vosse reed idd het merendeel van de wedstrijd (en daardoor zijn ze ongetwijfeld gewonnen) maar dat is en zal nu eenmaal Belcar blijven... (de ééne voor de centen, de andere voor de snelheid... ;) )

Je haalt ook aan dat de pitstops niet van de snelste zijn maar dat het tijdens de Spa Euro race zal veranderen. Weet jij meer?

Zoals ik al zij: "Wait and see!" ;)
Nog 16 keer slapen, en dan zal je het wel zien ;)

Zal de viper in Spa rijden met Kuismanen en Vosse alleen? of zal ook Huisman er al bij zijn tijdens de zes uren???

Thomaske
26-05-2005, 19:24
Nog zo lang :D

Mvg

Autofan
26-05-2005, 21:38
Zal de viper in Spa rijden met Kuismanen en Vosse alleen? of zal ook Huisman er al bij zijn tijdens de zes uren???

Het is de bedoeling dat Huisman ook zal rijden, dit is nog voor het seizoen begon bekend gemaakt.

ICEMAN
27-05-2005, 10:17
Pino Sperlinga bevestigde gisteren aan onze redactie dat ook zijn GPR team een extra wagen zal inzetten. Naast de vertrouwde Porsche 996 GT3-RS voor het duo De Bock-De Gastines, zet Sperlinga in Spa ook nog een Porsche 996 Supercup op de startgrid. Een zeer speciale onderneming, want de wagen zal bestuurd worden door twee broers, wiens leeftijden samen toch wel al het getal van... 34 lentes bereiken! Maxime Dumarey (16j) en zijn broer Guillaume (18j) worden de piloten van de 996 Supercup.
Bron: Racingworld (http://www.racingworld.be)

Mark
29-05-2005, 19:39
Geen tweede C5-R P&M tijdens de Euro Race:

Kumpen: "We hebben een aanvraag ingediend om met Corvette te kunnen rijden, maar dan wel in FIA GT-configuratie, anders hadden we onze keramische remmen moeten vervangen. We zouden wel met kleinere restrictoren en een kleinere vleugel hebben gereden, want op dat vlak laat de Belcar meer toe. Maar onze aanvraag werd afgewezen."
http://www.pitstoptv.be

Dan kijken we maar de Corvette van Xero Competition, die is ook geel ;)

ICEMAN
29-05-2005, 21:17
Geen tweede C5-R P&M tijdens de Euro Race:

Dan kijken we maar de Corvette van Xero Competition, die is ook geel ;)
Maar die gaat wel niet zo snel als die van GLPK. ;)

Belle
29-05-2005, 23:00
Damn das jammer. Ik had graag eens Marc en Kumpen in duel gezien met hun C5-R'kes... ;)

teun{crg}
01-06-2005, 19:52
ik had zo ook graag tegen elkaar zien rijden alleen vrees ik dan toch dat de glpk corvette sneller is want die is in een top conditie !!

Brecht
01-06-2005, 20:00
ik had zo ook graag tegen elkaar zien rijden alleen vrees ik dan toch dat de glpk corvette sneller is want die is in een top conditie !!

Wat denk je dan ? Dat die van SRT niet in conditie is :no:. De GLPK/Carsport Corvette is natuurlijk wel sneller, want dat is een C5-R 2004 Spec. met de laatse nieuwe evoluties erop. Die Van SRT daarintegen is een 2002 spec.

Greetzz.. Corvetteboy

ICEMAN
01-06-2005, 20:08
En het feit dat Marc meer ervaring heeft me de Chevy dan die van GLPK. :gas:

Mark
01-06-2005, 20:18
Die Van SRT daarintegen is een 2002 spec.

Het chassis is van 2002, voorzien van de (zo goed als alle) 2004 specs ;)

SRT ging afgelopen winter shoppen bij Pratt & Miller, wat doet vermoeden dat de Corvette nog sneller uit de hoek zal komen. Het Amerikaanse monster werd ondermeer voorzien van een sequentiële schakelbak.

www.belcar.com, preview NRF

TT Racing
01-06-2005, 23:14
Het chassis is van 2002, voorzien van de (zo goed als alle) 2004 specs ;)

Onmogelijk, want het chassis van 2002 is te ver verschillend van de 2004 versie om die evoluties te gebruiken, bijv, de GLPK heeft een bak van X-track en die van SRT van Hewland, bijde zijn niet omwisselbaar. Maar, het is inderdaad zo dat de SRT corvette wel belangrijke update's heeft gehad. Verder is de vergelijking moeilijk te doen, vermits er nogal veel verschillen zijn tussen de Belcar en FIA reglementen. Niet zo eenvoudig om eventjes te veranderen.

ICEMAN
02-06-2005, 11:33
Maar de meest recente berichten wijzen erop dat Vosse heeft gekozen voor de Courage C65 van Belmondo Racing. Vosse, die momenteel nog in het gips zit na een ongeval in een kart cross, verklaarde enkele dagen geleden in het maandblad Turbo Magazine: "Ik mag zowat die dag zelf uit het gips! Maar normaal gezien verandert dat niets aan mijn programma. Ik zal er staan in Le Mans met Belmondo Racing om de Courage C65 LM P2 te besturen."

Hier zegt Vosse dat hij diezelfde dag als de start van de 24 Uur van Le Mans uit het gips mag. Komt de Spa Euro Race dan toch te vroeg voor Vincent?

Mark
02-06-2005, 12:39
Onmogelijk, want het chassis van 2002 is te ver verschillend van de 2004 versie om die evoluties te gebruiken.

Weeral iets bijgeleerd, dank u ;)

TT Racing
02-06-2005, 12:41
Weeral iets bijgeleerd, dank u ;)

graag gedaan ;)

Belle
02-06-2005, 16:51
Hier zegt Vosse dat hij diezelfde dag als de start van de 24 Uur van Le Mans uit het gips mag. Komt de Spa Euro Race dan toch te vroeg voor Vincent?

Inderdaad, maar ik dacht dat Vosse het had over de kwalificaties die op 5 juni doorgaan...en dat hij er dus over een paar dagen van verlost zal zijn. Ik mag het in ieder geval hopen, want hij zou wel een gemis zijn tijdens Spa Euro Race.

teun{crg}
02-06-2005, 20:46
gegarandeerd als die der wel bij zal zijn !! zo zijn die mannen wel !!

pascual
02-06-2005, 21:11
De echte knippen dat gips er zelf af om te kunnen rijden!

Mark
02-06-2005, 22:03
Verder is de vergelijking moeilijk te doen.

Vergelijken is bijna niet te doen, welke kist nu intrensiek sneller is en zoja.........hoeveel per rondje. De enige redelijke vergelijking die er te maken is om naar de tijden van de kwalificaties te kijken op Le Mans. In 2002 was de snelste tijd een 3:56.600, in 2004 was dat een 3:52.158.

Puur op cijfermatige basis is het verschil tussen een full blood 2002 ACO spec C5-R en een full blood 2004 ACO spec C5-R ongeveer +/- 1.9% Zeer gevaarlijk deze uitspraak, want de volgende externe factoren kunnen van invloed zijn op dit verschil:

-Veranderingen aan het circuit tussen 2002 en 2004, al is het maar een curbstone die iets hoger of lager ligt
-Het weer, beide waren droge en warme jaren maar identiek is het nooit qua temperatuur, wind en relatieve vochtigheid
-De banden, op twee jaar tijd zal daar toch wel enige vorm van evolutie inzitten
-De afmetingen van restrictors, vleugels e.d.. De ACO wil die weleens veranderen om iedereen op hetzelfde "peil" te houden.
-Coureurs, maar bij Chevrolet gebruiken ze vaak dezelfde coureurs.

Haal je deze factoren uit dat verschil dan kon het weleens minder zijn dan die 1.9% performance verschil. Alleen het technisch reglement van de ACO blijft een groot vraagteken voor mij. Hoeveel beperkingen hebben ze de C5-R opgelegd in die twee jaar?

Om terug te keren naar de huidige vergelijking tussen de SRT 2002 plus versie en de GLPK 2004 versie denk ik dat het verschil tussen die twee wagens in tienden van procenten is uit te drukken met het voordeel voor GLPK. Let wel, beide wagens zouden dan wel via hetzelfde technische reglement moeten rijden, Belcar of FIA GT.

Ben ik aan het halucineren ? :D Of kom ik in de buurt van het werkelijke verschil?

teun{crg}
03-06-2005, 18:44
dat is een mooie uitspraak van u , maar stel ze zijn alletwee volgens het belcar regelement gebouwd en wie denkt u dat dan wint ??
rijd SRT dit jaar mee met de 24 uur van francochamps ?? anders komen we er snel achter wie de snelleren auto is !

Raceboy
03-06-2005, 18:46
rijd SRT dit jaar mee met de 24 uur van francochamps ?? anders komen we er snel achter wie de snelleren auto is !
dan kom je er niet achter want dan moet SRT weer met het groep 2 reglement rijden terwijl de GLPK corvette in groep 1 aantreed.

pascual
03-06-2005, 20:42
dan kom je er niet achter want dan moet SRT weer met het groep 2 reglement rijden terwijl de GLPK corvette in groep 1 aantreed.

En vergeet de piloten niet hé! Dat maakt nog het meeste verschil zeker bij zo'n auto.

Brecht
03-06-2005, 20:54
En vergeet de piloten niet hé! Dat maakt nog het meeste verschil zeker bij zo'n auto.

Ja inderdaad, en vermits Marc Goossens voor de 24H van Spa rijdt met de Aston Martin, valt de beste piloot bij SRT weg. Zet bv. Kumpen tegen Goossens allebei met hun Corvette, dan zou er wel wat vuurwerk te zien zijn.

Greetzz.. Corvetteboy

strepper
03-06-2005, 20:58
de winnaar zal snel bekend zijn ...

Mark
03-06-2005, 22:39
de winnaar zal snel bekend zijn ...

Wat dacht je van 31 juli 16.00 ? :+ (of net iets later als ze de start weer verknallen :)

tarzancorner
04-06-2005, 09:20
nieuwe tijdschema belcar start om 17.15 er is namelijk een klasse uit
gevallen de mg power trophy

Thomaske
05-06-2005, 20:22
Komen de Daikin meiden met iemand extra afgezakt naar Spa of rijden ze 6uren met hun tweetjes?

Mvg

ICEMAN
05-06-2005, 20:32
Tot nu toe rijden ze nog met hun 2tjes. Misschien dat dit nog kan veranderen, maar dat weet ik niet.

FIRE
05-06-2005, 20:37
Danica Patrick? ;)

Belle
05-06-2005, 20:39
:D You guys wish! :p

ICEMAN
05-06-2005, 20:45
Indeed I do! :D

Mark
06-06-2005, 23:46
In een van de Belcar nieuwsbrieven is er al melding van gemaakt dat Rene Snel met zijn eigen GT3-RS gaat deelnemen aan de Belcar.

Zijn collega zal Donny Crevels zijn. Zojuist de mededeling van deze Amsterdams onderbroekenkoning in RTL Autosport.

MichelRacing
07-06-2005, 13:08
Er komen ook nog een heleboel extra deelnemers verwijzend naar de PSI 996 GT3-RSR, Marcos Mantis, Mercedes CLK, Lotus Elise.

Wordt mooi veld als deze inderdaad werkelijk komen:D

ICEMAN
07-06-2005, 13:15
PSI 996 & Lotus Elise komen zeker. Welke andere Marcos Mantis komt meedoen? De 2de van Eurotech?

Die CLK lijkt my onwaarschijnlijk dat die zou komen rijden. :confused:

ICEMAN
07-06-2005, 16:30
3de piloten:

GLPK: Mike Hezemans (NL)
Kuismanen: Duncan Huisman (NL)
PSI (Palttala): Philippe Haezebrouck (F)
RS Racing: Verbist
AD Sport (Wauters): Schreurs
Stealth: Pudwell (GB)
TT Racing (Porsche): Couwbergs
Qvick Motors: Van Delm
G&A (Z3): Van Bellingen & Beckers
Beliën: Colman of Cuyvers
Mercedes CLK: Döffinger (D)/Grüner (D)/Sing (D)
Carlier Racing: Carlier/Pauwels/Pasteels

Guests:

Xero Competition-Corvette C5 - Cole (GB)/Le Bas (F)
TVR - Canaguier (F)/Le Calvez (F) (indien klaar)
JMT-BMW Z3 - ??/??
Cor Euser-Marcos Mantis - Gebbink (NL)/De Wit (NL)
PSI Motorsport-Porsche 996 GT3 RSR - A. Beltoise (F)/Blanchemain (F)/Coens
GPR-Porsche 996 Supercup Dumarey/Dumarey
FOREM-Lotus Elise - Delcour/Ménage
Max Team-BMW - De Megni (I)/Cerrai (I)/Marini (I)
Max Team-BMW - Alessi (I)/Ravasio (I)/Canali (I)

Bron: Racingworld.be (http://www.racingworld.be)

teun{crg}
07-06-2005, 18:05
wie is max-team BMW ??? BMW motorsport ??

Mark
07-06-2005, 18:40
wie is max-team BMW ??? BMW motorsport ??

Ze knallen met M5'jes op de circuits. Het is een team uit de het Italiaanse Superstar kampioenschap => http://www.eurosuperstars.com

De site van het team, http://www.maxteam.it/ , ligt op zijn gat.

Leuke verrassing deze deelname ;)

http://www.eurosuperstars.com/mediagallery/photo/08_vallelunga_arrivo.jpg

Foto: www.eurosuperstars.com

Mark
07-06-2005, 18:54
Bron: Racingworld.be (http://www.racingworld.be)

Wat dacht je van www.belcar.com? Al die namen kom ik namelijk ook tegen in de voorbeschouwing van De Sonville op www.belcar.com

Scapa
07-06-2005, 19:07
Raar kampioenschapje die Euro Superstars :d

ICEMAN
07-06-2005, 19:21
Wat dacht je van www.belcar.com? Al die namen kom ik namelijk ook tegen in de voorbeschouwing van De Sonville op www.belcar.com
Is het mijn fout dat ze bij RW sneller zijn dan bij belcar.com?

Mark
07-06-2005, 19:45
Raar kampioenschapje die Euro Superstars :d

Even naar vergelijkingsmateriaal gezocht. De toppers (550's, MC12) uit het Italiaans GT rijden +/-1.10 op Vallelunga. De gasten van het Max team rijden met hun M5 op hetzelfde circuit ongeveer +/- 1.22 ...........als je die "erg ruwe" vergelijking gaat omrekenen naar Spa kom je uit op +/- 2.35 in droge omstandigheden. Dus vergelijkbaar qua snelheid met bijvoorbeeld de Beliën BMW.

Om terug te keren naar de huidige vergelijking tussen de SRT 2002 plus versie en de GLPK 2004 versie denk ik dat het verschil tussen die twee wagens in tienden van procenten is uit te drukken met het voordeel voor GLPK. Let wel, beide wagens zouden dan wel via hetzelfde technische reglement moeten rijden, Belcar of FIA GT.

Ben ik aan het halucineren ? :D Of kom ik in de buurt van het werkelijke verschil?

Uit de voorbeschouwing op www.belcar.com
Van GLPK kregen we te horen dat het monteren van stalen remschijven een te dure aangelegenheid is en dat dit bovendien ook weer hun parameters overhoop zou halen. Nog volgens GLPK is een wagen in Belcarconfiguratie overigens sneller dan diezelfde wagen in FIA GT-configuratie omdat de restrictoren en de vleugels kleiner zijn in FIA GT.

Dus Belcar 'Vettes zijn sneller dan FIA 'Vettes, kijk dat is nou leuk :D

Thomaske
07-06-2005, 19:47
Morgen wat meer tijd uittrekken om de site van de Euro Superstars eens verder uit te pluizen. Lijkt me wel een mooi kampioenschap.

Tof dat deze jongens mee komen rijden tijdens de 6 uren.

Mvg

Integra
08-06-2005, 12:32
Dus Belcar 'Vettes zijn sneller dan FIA 'Vettes, kijk dat is nou leuk :D
Voornamelijk omdat in belcar een grotere achtervleugel gebruikt mag worden denk ik. Hoe zit het met de "restrictors?" remmen?

teun{crg}
08-06-2005, 15:08
Ze knallen met M5'jes op de circuits. Het is een team uit de het Italiaanse Superstar kampioenschap => http://www.eurosuperstars.com

De site van het team, http://www.maxteam.it/ , ligt op zijn gat.

Leuke verrassing deze deelname ;)

http://www.eurosuperstars.com/mediagallery/photo/08_vallelunga_arrivo.jpg

Foto: www.eurosuperstars.com

dankje voor de uitleg ! :) zijn die bmw's TA's of TB's ???

teun{crg}
08-06-2005, 15:10
[QUOTE=Mark]Even naar vergelijkingsmateriaal gezocht. De toppers (550's, MC12) uit het Italiaans GT rijden +/-1.10 op Vallelunga. De gasten van het Max team rijden met hun M5 op hetzelfde circuit ongeveer +/- 1.22 ...........als je die "erg ruwe" vergelijking gaat omrekenen naar Spa kom je uit op +/- 2.35 in droge omstandigheden. Dus vergelijkbaar qua snelheid met bijvoorbeeld de Beliën BMW.

als ze 2.35 rijden op droog in spa en ze zijn TB hebben ze het dus echt NIET slecht alleen cox&moore komt dan bij die in de buurt !

Raceboy
08-06-2005, 15:16
[QUOTE=Mark]Even naar vergelijkingsmateriaal gezocht. De toppers (550's, MC12) uit het Italiaans GT rijden +/-1.10 op Vallelunga. De gasten van het Max team rijden met hun M5 op hetzelfde circuit ongeveer +/- 1.22 ...........als je die "erg ruwe" vergelijking gaat omrekenen naar Spa kom je uit op +/- 2.35 in droge omstandigheden. Dus vergelijkbaar qua snelheid met bijvoorbeeld de Beliën BMW.

als ze 2.35 rijden op droog in spa en ze zijn TB hebben ze het dus echt NIET slecht alleen cox&moore komt dan bij die in de buurt !

ze zijn TA:

Cilindrata Auto (cc.): 4941

ICEMAN
08-06-2005, 15:18
Maar gaan waarschijnlijk toch uitkomen in de Guest-klasse, dus geen punten. Zo nogal oneerlijk zijn voor de rest van de teams dat een team dat maar 1-malig meedoet, punten gaat afpakken van de rest vanhet vveld.

teun{crg}
08-06-2005, 15:32
dat klopt als het oneerlijk zou zijn als ze maar een wedstrijd mee deden maar wie weet komt er een vervolg als het ze beviel !!

ICEMAN
08-06-2005, 16:18
You'll never know.

Thomaske
08-06-2005, 16:21
Het is niet oneerlijk als ze maar één wedstrijd meedoen en met de punten gaan lopen. Maar dan moet men wel voor een heel seizoen zijn ingeschreven en dat is nu niet het geval.

Was dit vorig seizoen ook niet met de punten die BMW Motorsport pakte?

Mvg

ICEMAN
08-06-2005, 17:25
Het is niet oneerlijk als ze maar één wedstrijd meedoen en met de punten gaan lopen. Maar dan moet men wel voor een heel seizoen zijn ingeschreven en dat is nu niet het geval.

Was dit vorig seizoen ook niet met de punten die BMW Motorsport pakte?

Mvg
Dat was omdat BMW Motorsport niet als guest ingeschreven was. Zodoende konden ze meedoen aan de 24 uur van Spa.

Thomaske
08-06-2005, 17:41
Yupz dat klopt. Ik had toch vermeld dat ze niet als guest waren ingeschreven.

Ik ben echt wel benieuwd om deze BMW's te zien. Zien er echt knappe bakskes uit.

Mvg

teun{crg}
08-06-2005, 17:54
thomaske wanneer komen jullie met jullie pagani of corvette in actie in de belcar ??

Thomaske
08-06-2005, 18:42
Hier kan en mag ik echter niks over zeggen. Eén ding kan ik wel zeggen Wait And See!

Mvg

teun{crg}
08-06-2005, 19:25
Hier kan en mag ik echter niks over zeggen. Eén ding kan ik wel zeggen Wait And See!

Mvg

dit jaar nog ?? of mag je helemaal NIKS zeggen ??

Thomaske
08-06-2005, 20:56
Helemaal niks, sorry.

Mvg

teun{crg}
08-06-2005, 21:23
Helemaal niks, sorry.

Mvg

ik kan het begrijpen ;) :)

JPMontoya
09-06-2005, 16:38
SRT in Spa enkele weken terug
http://vertigomaniac465.skyblog.com/pics/142231136.jpg

Om eens te weten wat er dagelijks in Spa over het asfalt raast
http://vertigomaniac465.skyblog.com/

De recente fotos staan op de laatste pagina ! topsite met ook fotos test PSI.

Thomaske
09-06-2005, 18:50
Bedankt JPMontoya dat je deze link met ons wilt delen. Kan 't zijn dat ik David Hart achter het stuur zie zitten?

Mvg

PorscheGT
09-06-2005, 19:36
ff off-topic=
http://vertigomaniac465.skyblog.com/pics/150870515.jpg

:p fijn om die wagen nog eens terug te zien :)

teun{crg}
09-06-2005, 20:31
de wagen van srt is nogal veranderd kwa sponsoren !! of is dit alleen voor t ander kampioenschap ??

Belle
09-06-2005, 20:33
de wagen van srt is nogal veranderd kwa sponsoren !! of is dit alleen voor t ander kampioenschap ??

Deze livery werd idd aangepast voor het FFSA kampioenschap. Voor de Belcar zal daar wel weer Williams/Sara Lee ea opstaan...

FIRE
09-06-2005, 21:28
ff off-topic=
[pic]

:p fijn om die wagen nog eens terug te zien :)
Dit is toch Marcos van Herman Buurman die 2 jaar terug uitgebrand is?

Thomaske
09-06-2005, 21:36
Yep dat is hem. Dat voorval was twee seizoenen geleden bij de New Race Festival. Spijtig dat we deze wagen dat seizoen niet meer hebben terug gezien.

Mvg

Brecht
09-06-2005, 21:47
Yep dat is hem. Dat voorval was twee seizoenen geleden bij de Belcar Masters. Spijtig dat we deze wagen dat seizoen niet meer hebben terug gezien.

Mvg

Daar denk ik toch dat je fout zit, ik dacht dat het was tijdens het New race Festival van 2003. De wagen schoof van de baan door zijn eigen olie in de rea.

Greetzz.. Corvetteboy

Mark
09-06-2005, 22:11
Er is vandaag al gereden door enkele deelnemers op Spa.

1 GTA GOOSSENS Marc/HART David B/NL Chevrolet Corv. C5R 2:18.217 16
2 GTB PALTTALA Markus/VAN SANDE Leo/HAEZEBROUCK PSF/B/B Porsche GT3-RSR 05.401
3 GTA MENTEN Jos/BOUVY Fred NL/B Porsche GT2-R 05.544
4 GTA KUISMANEN Pertti/VOSSE Vincent SF/B Chrysler Viper GTS-R 06.352
5 GTA VIRTANEN Risto/WEISENBURGER M SF/B Marcos LM 600 9.410

Volledige "uitslag": http://www.autosport.be/shownews.awm?id=5129

Die ouwe LM600 gaat wel lekker sinds daar een Oreca-Viper achteras opligt.

The Interceptor
09-06-2005, 22:56
Paltalla-Van Sande rijden toch gewoon met hun GTA wagen? Is dat nog altijd foutje in het timing-systeem omdat ze de eerste race met die RSR gereden hebben? :rolleyes:

De Corvette gaat anders al weer lekker snel, 2.18.2 is best wel knappe chrono :eek:

Mark
09-06-2005, 23:47
Geen Hezemans bij GLPK dit weekend.........schijnt een redelijk ernstig gezondheidsprobleem te hebben. Pulmonaire, bloedklonters die terecht komen in de longvaten????? Klinkt niet erg positief........

Al de tweede keer op korte tijd dat Hezemans jnr. last heeft van een aandoening aan de longen.

Nieuws staat te lezen op www.turbomagazine.be

yannick88
10-06-2005, 00:23
Dat was omdat BMW Motorsport niet als guest ingeschreven was. Zodoende konden ze meedoen aan de 24 uur van Spa.

Klopt niet helemaal BMW Motorsport had een volledige inschrijving genomen in de Belcar en zodoende waren geen guest .
Deelname aan de Ring met overwinning en nog een deelname in Francorchamps .

Mvg

MichelRacing
10-06-2005, 12:50
Huh> Nemen die Italianen niet deel met hun BMW M5? Zoals in die Italiaanse serie? Bij de resultaten van de trainingen staat dat ze deelnemen met een BMW M3 E46?
Is mij niet helemaal duidelijk of staat het verkeerd op de resultatenlijst van de vrije training?

teun{crg}
10-06-2005, 18:02
Deze livery werd idd aangepast voor het FFSA kampioenschap. Voor de Belcar zal daar wel weer Williams/Sara Lee ea opstaan...

ik dacht al :confused:
maar bedankt :crazy:
maar ik zie onder aan de voorbumper staan pirelli , ik dacht toch dat ze met michelin reden of ben ik nu verkeerd aan't denken ??

teun{crg}
10-06-2005, 18:03
Paltalla-Van Sande rijden toch gewoon met hun GTA wagen? Is dat nog altijd foutje in het timing-systeem omdat ze de eerste race met die RSR gereden hebben? :rolleyes:

De Corvette gaat anders al weer lekker snel, 2.18.2 is best wel knappe chrono :eek:

is al gezakt naar 2.17 nog iets

Thomaske
10-06-2005, 19:11
Natuurlijk staat er op de voorbumper Pirelli. In het FFSA kampioenschap rijdt elk team op Pirelli.

Mvg

teun{crg}
10-06-2005, 20:30
Natuurlijk staat er op de voorbumper Pirelli. In het FFSA kampioenschap rijdt elk team op Pirelli.

Mvg

sorry wist ik niet :rolleyes:
bedankt :) weet ik dat nu ook :)

The Leader
11-06-2005, 17:18
De live stream werkt zeker niet???

FIRE
11-06-2005, 17:23
De live stream werkt zeker niet???
Ik heb geen problemen.

The Leader
11-06-2005, 17:27
Op wat een site kijkte gij ???

FIRE
11-06-2005, 17:31
Op wat een site kijkte gij ???

Onderstaande link openen in Windows Media Player:
http://mediaserver02.cybernet.be/spalive

Andere mogelijkheid:
http://www.race-rally.be/2005/spaeurorace2005/multimedia/default.asp

The Leader
11-06-2005, 17:35
Thanks makker, de eerste link werkt perfect.

The Leader
11-06-2005, 17:52
Al ne serieuze klapper tussen de Mini van Ickx en de BMW van Moore. Na 1 ronde al safety car.

JPMontoya
11-06-2005, 17:58
men laat het accident vakkundig uit beeld .....belachelijk

The Leader
11-06-2005, 18:17
Ja en nu is de camera weer vastgeroest op de bus stop chicane. Pfff. Dit had zo mooi kunnen worden maar neen.

Autofan
11-06-2005, 18:33
Ja en nu is de camera weer vastgeroest op de bus stop chicane. Pfff. Dit had zo mooi kunnen worden maar neen.

Je zou blij moeten zijn met gratis beelden + commentaar + een gedeelte van het klassement.

Yannick R
11-06-2005, 20:04
Kzie net op Teletekst dat Belcar uitgezonden wordt op Canvas, na de Motorcross :)
Zal wss wel een samenvatting zijn matoch.
Zijn we ni gewoon van één/canvas.

Autofan
11-06-2005, 20:06
Kzie net op Teletekst dat Belcar uitgezonden wordt op Canvas, na de Motorcross :)

Dat hebben ze bij de vorige races ook gedaan hoor :)

Yannick R
11-06-2005, 20:23
Dat hebben ze bij de vorige races ook gedaan hoor :)
Khad alleen die van het New Race Festival gezien (hoogtepunten). :p

extricationhunk
11-06-2005, 21:30
GLPK gecrasht door klapband. Piloot ok, maar wie reed op dat moment???
Dit is een moment dat we niet vaak zien, GLPK dat uitvalt tijdens een belcar wedstrijd.

ZTCfan
11-06-2005, 21:38
Longin zou op dat moment aan het stuur gezeten hebben als ik mij nie vergis

extricationhunk
11-06-2005, 21:41
Volgens mij ligt het dan volledig aan de banden. Maar daar zal thomaske binnenkort meer kunnen zeggen denk ik. Effe een strijdje geweest tussen vosse en bouvy maar vosse snelde weg voor bouvy te goei aan de bumper raakte.spannend

Mr.Dallara
11-06-2005, 21:45
Volgens mij ligt het dan volledig aan de banden. Maar daar zal thomaske binnenkort meer kunnen zeggen denk ik.

tja, die heeft altijd wel iets te vertellen ;) :rolleyes:

extricationhunk
11-06-2005, 21:51
Wie rijd er op het moment met wagen nr31? Die tovert daar tijden uit z'n mouwen dat het ongelooflijk is! Zo gaat Koen nooit terugkomen :( , daarom hebben ze zo snel van piloot gewisseld. :frusty:

strepper
11-06-2005, 22:27
Bart Couwberghs

extricationhunk
11-06-2005, 22:30
knappe stint die hij aant maken is!!! Is dat de uitbater ni van een karting in herselt??

fordje
11-06-2005, 22:35
***edit***

Mathias G
11-06-2005, 22:41
knappe stint die hij aant maken is!!! Is dat de uitbater ni van een karting in herselt??

Inderdaad!

En hij reed inderdaad een zeer goeie stint :)

redje
11-06-2005, 22:46

Ik heb Bart nog maar zelden slecht zien rijden.

extricationhunk
11-06-2005, 22:46
wie is er zojuist uitgegaan in de pif-paf?

The Interceptor
11-06-2005, 22:48
Aan de rondtijden te zien is't weer safety car.
De Corvette nog altijd op meer dan een ronde voor, dat zouden ze wel moeten kunnen houden met nog een goed half uur te gaan! En is ook goed voor't kampioenschap :)

extricationhunk
11-06-2005, 22:49
Ik heb Bart nog maar zelden slecht zien rijden.
Ik ga af en toe in zen karting rijden, en als ik hem daar zie rijden sta ik er ni stom van dat hij met die gtb porshe zo snel gaat. :gas:

extricationhunk
11-06-2005, 22:54
Twas de porsche van Rene Snel die in de zandbak stond in de pif-paf blijkbaar.Snel was hij toch niet meer. hihi

extricationhunk
11-06-2005, 23:04
Menten en bouvy problemen met de radiator!!!goed nieuws voor Bart Couwbergs en gebroeders Wauters??? nog even in spanning wachten...

ze waren redelijk snel de pits uit maar ze vallen achteruit, zouden ze weer de pits in zijn???

en nu weer op de baan. 35sec voor Wauters maar een ronde achter Couwbergs en co

Scapa
11-06-2005, 23:40
Zijn ze later begonnen ofzo?

The Interceptor
11-06-2005, 23:44
Voila, 2e overwinning voor de Corvette! knap gedaan!
Kuismanen anders ook wel sterk gereden, en voor PSI wel jammer dat ze op het einde nog zijn teruggevallen.

Op racingworld.be staat trouwens een foto van de toegetakelde GLPK Viper, die rechtervoorkant is er echt wel zwaar aan toe.
En dit is natuurlijk niet de enige wagen die zware schade heeft opgelopen deze race, benieuwd of we ze allemaal gaan terugzien over twee weken in Brands Hatch.

JPMontoya
11-06-2005, 23:49
Enfin, peu après le cap de la mi-course, le pneu avant droit de la Chrysler Viper GTS-R du GLPK Racing éclatait alors que Bert Longin se trouvait... dans Blanchimont ! Le choc qui s'en suivait était d'une violence rare, et si le récent vainqueur de la course FIA-GT d'Imola ne souffrait d'aucune fracture, le bolide américain semble avoir vécu. A voir les larmes couler sur les joues de l'un ou l'autre mécanicien du GLPK Racing, et à entendre les propos d'Anthony Kumpen, il est plus que probable que cette mythique Viper ne soit jamais de retour sur nos circuits.

Heeft het inderdaad nog zin om die Viper te gaan herstellen.... (open vraag)

Autofan
11-06-2005, 23:50
Op racingworld.be staat trouwens een foto van de toegetakelde GLPK Viper, die rechtervoorkant is er echt wel zwaar aan toe.
En dit is natuurlijk niet de enige wagen die zware schade heeft opgelopen deze race, benieuwd of we ze allemaal gaan terugzien over twee weken in Brands Hatch.

De RS Racing Porsche met bijna zekerheid niet. Op pitstop.tv staat te lezen dat Maes met de Apollo in BH wil gaan rijden.

Scapa
11-06-2005, 23:55
Heeft het inderdaad nog zin om die Viper te gaan herstellen.... (open vraag)

Het zal er wat vanaf hangen wat ze nog hebben van reservestukken denk ik.

Elk jaar opnieuw is de Euro Race een half slagveld. Als teambaas zou ik deze race gewoon mijden. 6 uur racen voor evenveel punten als een 2u koers...

Mooie 3de plaats voor Lamot-Penders-Couwberghs. Outsiders voor de 24u van Zolder? Echt een juweeltje die auto.

The Interceptor
12-06-2005, 00:54
Mooie 3de plaats voor Lamot-Penders-Couwberghs. Outsiders voor de 24u van Zolder? Echt een juweeltje die auto.

Ja ik denk het ook wel! Het is een heel snelle wagen voor zijn klasse. Zelfs in deze 6-uurs race maar op 4 ronden gereden :eek: En daarenboven is de wagen ook nog eens héél betrouwbaar.

Mark
12-06-2005, 02:26
Elk jaar opnieuw is de Euro Race een half slagveld. Als teambaas zou ik deze race gewoon mijden. 6 uur racen voor evenveel punten als een 2u koers...

Idd, dat is een punt van van overweging. Trouwens met welke mentaliteit ga je aan zo'n koers beginnen? De 2-uurs sprintspirit of de 24-uurs spirit? Op het laatste leek het wel de TC 2005. Nauwelijks 30 wagens op de baan.

Toch, deze avond heb ik enkele bedenkingen gemaakt over Belcar 2005..........een grand cru zal het zeer zeker niet worden. Ga eens een nachtje slapen, dat zijn de scherpste kantjes er vanaf ;)

Belcar : Francorchamps, cimetière de bolides... volgens turbomagazine.be maar misschien ook wel een beetje van de serie zelf.

Integra
12-06-2005, 09:30
Zijn ze later begonnen ofzo?
Naar't schijnt zijn ze pas om 17.45 begonnen. (ik kon pas rond 7 u ten vroegste daar zijn)

fordje
12-06-2005, 10:05
Kwalificaties en wedstrijd van dit week-end waren inderdaad een slachtveld. Ondanks goede weersomstandigheden is er weer serieus met de euro's gegooid.

Een opsomming:

Elise van Forem uitgebrand
RS Racing Porsche uitgebrand
Mini Daikin serieuze klapper
BMW Moore was de "tegenpartij"
Viper GLPK zwaar beschadigd

En dan spreken we niet over het "plaatwerk" dat her en der verdween op diverse wagens. Dat zal nog de minste zorg zijn.

Resultaat:
De oversteek van het Kanaal zou wel eens enkele wagens minder kunnen omvatten.

opel freaky
12-06-2005, 10:49
ik stond bij het ongeval van rs racing en het heeft meer als 5 minuten geduurd voor dat de baanposten erbijwaren.
ik denk dat de wagen zo uitgebrand was omdat de piloot of de baanposten de "coupcircuit" niet hadden uitgetrokken.de naftpomp stond dus nog aan...

Thomaske
12-06-2005, 11:21
Wat er bij de GLPK Viper gaat gebeuren blijft nog afwachten. We hebben hem gisteren nog een de vrachtwagen gekregen en toen vertrokken richting Hasselt. Daar zal alles de komende dagen goed bekeken worden. Eerst alles afbreken en dan kijken als de schade nog groter is dan dat we op het eerste oog gezien hebben.

Het beste nieuws voor GLPK is nog altijd dat Bert er niks aan over gehouden heeft, buiten een dikke lip.

Meer nieuws volgt misschien binnenkort. Nu terug leren!

Mvg

POL
12-06-2005, 12:11
Naar aanleiding van de crash van GLPK en omdat ik teveel tijd heb tijdens de examens ;-), was ik ff gaan kijken op de site van de belcar naar de toegelaten wagen en merken en tot wanneer deze nog gebruikt mogen worden.

Viper GTS tot 2006 (zonder wijzigingen van het reglement, verdwijnt deze machtige machine na volgend jaar)
Ford Mondeo tot 2005 (deze home-made wagen en smaakmaker in de Toerisme klassen mag na dit jaar op pensioen, spijtig genoeg)
BMW E36 idem dito als de ford mondeo
raar maar waar de Porsche 997 staat er niet in vermeld
wagens die we nog lang (hopelijk) in de belcar gaan zien
Corvette C5-R tot 2010
Mini tot 2011
BMW 1 tot 2011
Audi TT tot 2011
en zo kan ik nog wel doorgaan
Dus tot 2010 kunnen we nog mooie kampioenschappen krijgen ;-) en hopelijk daarna ook...

Bevrac
12-06-2005, 12:56
heb deze zin net van autosport.be gehaald:
"Na een race zonder verhaal, won de Corvette SRT logischerwijze voor de Viper van Kuismanen Racing en de Porsche van RTM, de snelste in GTB."

RTM??? deze Porsche is ingeschreven onder TTracing/Marc Crauwels...
Het team loopt inderdaad misschien wel vol ex-RTM'ers, maar om dan te schrijven dat de wagen onder RTM zit is toch wel een grote fout he.

Of vergis ik me?

Thomaske
12-06-2005, 13:00
En een race zonder verhaal. Naar welke race zijn die dan wel niet gaan kijken?

Mvg

Bevrac
12-06-2005, 13:06
ik begrijp het ook niet goed wat ze daar mee bedoelen, volgens mij was het ook een wedstrijd met verhaal, maar ja. Blijkbaar zijn er journalisten die er anders over denken zeker?

pascual
12-06-2005, 13:19
Heb de onboard camera beelden gezien (vanuit de Speedlover Porsche met Meert); van het ongeval tussen de mini en de BMW in de pif paf, de mini was duidelijk in de fout. Voor de start steekt de Mini (in de opwarming dus nog voor de startlijn) de Porsche al voorbij :no: dan rijdt ze met de 4 wielen over de wittelijn op de Raidillon, vervolgens rijdt ze met veel inhalen achter de BMW van More, bij het inrijden van de pif-paf zit ze er duidelijk nog achter maar in de pif-paf!!! steekt ze de BMW voorbij met alle gevolgen vandien samen eruit en zelfs overkop! Zoiets had ik niet verwacht, zeker niet van Vanina Ickx!?

Thomaske
12-06-2005, 15:01
Als je goed naar de foto's kijkt van de gehavende Mini en Moore BMW zie je dat de Mini links vanvoor stuk is en de Moore BMW links vanachter. Dus niemand gaat mij wijs maken dat dat kan gebeuren door gewoon in te halen. Naar wat er in de pitlane gezegt werd zou Moore een kleine stuurfout hebben gemaakt en zo weg gegaan zijn vanachter en dat is dus de oorzaak.

Mvg

moore
12-06-2005, 15:39
de bmw van moore is zodanig beschadigd dat ze waarschijnlijk niet zulle terug keren met deze bmw hoe ze het seizoen verder zulle zetten is momenteel nog niet bekend

Mark
12-06-2005, 15:49
Bij deze wil ik toch enkele kritische noten kraken ;)

53. Verlichting
-Indien een wedstrijd in het donker verreden wordt, moeten op elke wagen de wedstrijdnummers verlicht
zijn. Deze lichten dienen samen met het ontsteken van de koplampen aan te gaan.
· Op geen enkel ogenblik mag er een wit licht naar achter schijnen, zelfs niet deze welke de
wedstrijdnummers verlichten, noch die lichten bestemd ter identificatie van de wagen. De lampen van de
achteruitrijlichten moeten verwijderd worden.

Technisch Reglement 2005

Een gedeelte van de wedstrijd is toch in het donker gereden. Nu weet ik niet wat die technische controle voorstelt maar waarom staat dit dan in het reglement? Gisteren met eigen ogen gezien dat bij enkele wagens er een wit licht te zien was als je vanachteren naar die wagens keek. O.a. de Russell Racing en die twee Italiaanse Guestwagens. Deze wagens hadden tenminste nog licht voorzien voor hun nummers...............er reden ook enkele wagens rond zonder verlichting van de nummers. Bij Brother Racing was niet eens iets voorzien hiervoor, maar er waren er meer die geen verlichting voor de nummers hadden. Hetzij defect of niet aanwezig. De fluorkleurige Mantis heeft heel wat ronden rondgereden zonder achterverlichting, ook een situatie die niet wenselijk is.

Wat betreft de teams die wel verlichting hadden, het was weer hommeles. In het donker zijn de nummers simpelweg niet te herkennen. Het duurde toch eventjes voordat men wist dat de wagen van Rene Snel in het grind stond. Een onschuldig gevalletje maar wat als het eens een keer goed mis is? Op die manier kan je vitale seconden verspelen. SRT, NGT en GS Motorsport hebben het wel begrepen. Nummers waren zeer duidelijk te zien. Overigens hadden ze bij GS nog van die mooie blauwe wielen voorzien :) Beetje in de traditie van de Nordschleife, wel leuk om te zien. Echter is het voor de organisatie nu eens niet mogelijk om het op dit punt eens een keer goed aan te pakken? Zal het eigen werk van die blauwe blazers ook makkelijker maken. Op dit punt blijven het regelrechte amateurs.

Iets wat ik niet snap is dat tijdens het einde van de eerste safetycar-procedure de tweede groep eerder het groen kreeg dan de eerste groep waar de leider in zat. Dit voor zover de praktische uitvoering.

Tijdens de Euro Race mochten we in totaal 50 wagens verwelkomen. Mooi getal zo op het eerste gezicht maar als je deelnemers gaat analyseren is er maar sprake van 40 structurele deelnemers die we het hele jaar terug zien. Er zaten heel wat gasten tussen. Ben dus zeer benieuwd met hoeveel wagens men in Brands Hatch van start gaat. Enkele van die structurele deelnemers hebben zware schade opgelopen, het is nog maar de vraag bij sommigen of we ze dit jaar nog terugzien. Als ik dan iets verder denk dan konden we weleens een (zeer) mager startveld hebben voor de 24 uur van Zolder. Van die 40 vaste wagens zijn er een aantal die niet deelnemen aan de 24 uur. Teams die de bemanningen van twee wagens samensmelten tot de crew van één wagen. Teams die simpelweg niet deelnemen vanwege de hoge budgetten voor een 24 uurs race. Er zullen wel enkele gasten verschijnen maar ik moet het nog maar zien of we de 40 gaan halen.

Daarnaast is de kwaliteit van het deelnemersveld ook niet meer wat het geweest is. De afdeling Toerisme vertoonde gisteren toch wel een triest beeld. Maar drie wagens aan de finish, geen van de drie wagens kende een probleemloze race...........en dan toch het podium halen? Dat zegt heel veel, dit doet niets af aan de individuele prestatie van de deelnemers zelf maar het geeft wel denken over de kwaliteit van de Belcar anno 2005.

Het tij zal moeten keren want de dalende tendens is nu toch wel duidelijk zichtbaar. Is alles dan negatief? Nee, tuurlijk niet maar af en toe de zaken kritisch benaderen kan geen kwaad ;) Er waren gisteren toch wel leuke dingen te zien. Het eerste uurtje tussen Hart en Longin was mooi om te zien, Menten die goed kon volgen.

Thomaske
12-06-2005, 16:07
Mark het is heel simpel waarom de tweede groep eerder groen kreeg dan de eerste. Dit is om te zorgen dat ze veel sneller terug kunnen aansluiten bij groep één en zo de kloof kleiner houden.

Mvg

FIRE
12-06-2005, 16:26
Ik heb gisteren de laatste 10 minuten van de race gezien via live stream. Vanwege de duisternis was er niet veel aan. Waarom start men de race niet 2 uur eerder? Het is toch mooier voor het publiek als de race met wat meer licht finished?

FIRE
12-06-2005, 17:05
De race is nu op VRT

fordje
12-06-2005, 17:10
Wat voor zin heeft een avond/ nachtrace als je ze laat starten om 9 uur s'ochtends...???
Zulke wedstrijden zijn er en hebben hun charme. Flauwekul om zoiets af te schaffen. Een 24 uur rij je ook niet tussen 9 en 19 uur....
Je kan natuurlijk ook ter plaatse komen en gewoon genieten van de sfeer/ commentaar die de wedstrijdradio geeft. Zo komt er eindelijk ook nog eens volk (gisteren gratis toegang en toch gewoon lege tribunes...) en kan je daarenboven tussendoor goed lachen met de speakers.

BTW, die journalist die beweert een "saaie race" te hebben gezien... die was waarschijnlijk (zoals het merendeel van de pers) al om 19.00 naar huis voor de "patatjes...".

OK, het was geen grote wedstrijd, maar er zat beweging in tot op het laatste. Misschien niet voor plaats 1 en 2, maar zeker wel in het achterveld.
Als was het maar alleen om de inspanningen van de aftakelende wagens naar het eidne toe op te volgen.

Een race houdt niet op bij het podium. Wat erachter komt is soms veel spannender om volgen, al staan die mannen niet met de bloemen te zwaaien, ze hebben er toch iets voor over om zich te tonen (al zie je dan niet veel in het donker...)

marcel
12-06-2005, 17:21
De race is nu op VRT

voor de canvas-kijker draait de Belcar om 4-5 wagens. meer zijn er niet aan bod gekomen. spijtig.

FIRE
12-06-2005, 17:29
voor de canvas-kijker draait de Belcar om 4-5 wagens. meer zijn er niet aan bod gekomen. spijtig.

Idd, bovendien is de samenvatting erg kort voor een 6-uurs race.

Ottooke
12-06-2005, 17:36
Ook al zijn het er maar 5, het is meer dan helemaal geen. Maar een verslag van 10 minuten vind ik toch ook wel erg kort voor een race van 6 uur. Wat minder motorcross zou geen kwaad kunnen ;)

Waar zijn er ergens foto's te vinden van de Mini en Moore BMW na hun crash?

Ik was gisteren in Spa en heb me geen moment verveeld, ik had het alleen maar koud... Van een saaie race was geen sprake, ondanks het magere deelnemersaantal tegen het einde van de race.

kartboyke
12-06-2005, 17:39
Ik heb daarjuist op sporza de samenvatting van de wedstrijd gezien.
Eigenlijk mogen we al blij zijn dat ze iets uitzenden maar toch, hun commentaar was soms toch vrij ondermaats.
Zo rijdt er op de 2e viper Vosse en kWismanen en bij de crash konden zij zien wie het was, terwijl men enkel de hoofden van de marshals zag en 1 band zag liggen.
Maar vond het toch goed dat ze iets hebben uitgezonden.

Thomaske
12-06-2005, 17:41
En zeggen ze weer een aantal namen van piloten en wagens fout. Zoals Corvette werd uitgesproken tot de laatste e. Dus cor-vet-te. Zijn er geen andere die 't dan wel te goei kunnen?

Mvg

Z3Cp
12-06-2005, 17:57
Ik heb gisteren de laatste 10 minuten van de race gezien via live stream. Vanwege de duisternis was er niet veel aan. Waarom start men de race niet 2 uur eerder? Het is toch mooier voor het publiek als de race met wat meer licht finished?

Ik was ter plekke en voor dat handvol toeschouwers hadden ze geen vervroegd startuur moeten nemen. Belcar blijkt enkel interessant als het in Zolder doorgaat (wegens VIP toestanden, mensen die geen zin hebben om tot Francorchamps te komen) en bovendien is Belcar in Wallonie niet nodig. Ze hebben dat al : BTCS !!
Waarom ziet niemand in dat er een golfbeweging is tussen beide series. Belcar verliest deelnemers aan BTCS, gasten als Bovy hebben dat door, die rijden nu al in BTCS. Het deelnemersveld volgende week (12 uren) zou rond de 90 autos zijn. Benieuwd hoeveel we in Zolder aan de start krijgen...
Eens men vooraan met een wapenwedloop begint (Vipers, Corvette,ea.) haken de kleintjes af en zoeken een alternatief. Als dat alternatief dan een heel tof en mediageniek evenement wordt, dan komen de grote ook meedoen.
De kosten swingen weer de pan uit, en iedereen vlucht terug naar de Belcar.
Dus in 2015 een 24 uren van Zolder met 80 auto's ...

fordje
12-06-2005, 17:57
Ja mag solliciteren... info@vrt.be :)
Verslag was idd kort. Podium 1,2,3. Maar er bestaan ook nog de divisies GTA, GTB, TA, TB.
Zoals ik al zei. Het achterveld doet ook mee en strijdt voor de ereplaatsen. Op dat punt toch een voorspraak voor Peter Baert. Die heeft in zijn reportages wel oog voor de divisies.

Maar alles beter dan niets.

Z3Cp
12-06-2005, 18:02
Ik was gisteren in Spa en heb me geen moment verveeld, ik had het alleen maar koud... Van een saaie race was geen sprake, ondanks het magere deelnemersaantal tegen het einde van de race.

Je hebt gelijk.

Een toffe race, veel spektakel en bovendien mooie wagens. Als echte racefan weet ik dat er velen ons deze races benijden. Zolang men ermee doorgaat blijf ik ervan genieten en zaag niet over het feit dat men 5 minuten laat zien op tv en of er al of niet veel volk naar komt kijken.
Alles kan altijd beter, maar ... enjoy while you can

teun{crg}
12-06-2005, 18:35
heb je de wagens al na de wedstrijd gezien ?? ik wel !! ze zien der allebij slecht uit bij moore is de rolkooi krom en bij de mini zoiets alles wat los en vast hangt !!

teun{crg}
12-06-2005, 18:37
heb je de wagens al na de wedstrijd gezien ?? ik wel !! ze zien der allebij slecht uit bij moore is de rolkooi krom en bij de mini zoiets alles wat los en vast hangt !!

sorry ik lig achter ofjeh mijn internet :o

tarzancorner
12-06-2005, 21:02
Het aantal toeschouwers vond ik zwaar tegen vallen daarbij ook nog eens
het feit dat het gratis was
over de race die vind ik te lang duren 4 uur is net mooi
er waren ook niet zo veel autos ongeveer 44 tel daar bij nog
wat uitvallers .ik denk dat een hoop hun wagen spaarden om in engeland te rijden.

ICEMAN
13-06-2005, 00:43
Niet overdrijven. Het ziet er erger uit omwille van het vele polyester dat los hangt, rolkooi & kas zyn niet geraakt. Toch een sterk autootje. Onze deelname aan de volgende race komt wel in het gedrang. Men probeert alles in het werk te stellen om toch te kunnen deelnemen aan deze race. Meer nieuws volgt in de loop van de week.

moore
13-06-2005, 13:02

idd de bmw is dood gelijk willie moore het me vertelde
zullen dus ook niet op hun thuis circuit in engeland kunnen rijden
wat ze heel jammer vinden
maar het goede nieuws is er dat ze terug zullen zijn
bij de 24 uren van zolder met de nieuwe bmw die normaal
voorzien was voor volgend seizoen

ICEMAN
13-06-2005, 13:13
Echt zeer jammer dat jullie niet kunnen meedoen. Het kampioenschap is voor beide om zeep. :confused:

moore
13-06-2005, 13:49
Echt zeer jammer dat jullie niet kunnen meedoen. Het kampioenschap is voor beide om zeep. :confused:

inderdaad :(

Raceboy
13-06-2005, 14:22
BTW, die journalist die beweert een "saaie race" te hebben gezien... die was waarschijnlijk (zoals het merendeel van de pers) al om 19.00 naar huis voor de "patatjes...".

diegene die beweert dat die journalist zei dat de race saai was die heeft niet goed geluisterd. Er is alleen gevraagd of het niet saai was te weten dat je toch de beste wagen had en zonder pech zowiezo won.

teun{crg}
13-06-2005, 17:08
maar de mini word dus wel nog opgelapt voor engeland ??
en hoeveel pk's heefd de mini eigelijk ??
en was der nu eigenlijk gebeurd ? de ronde gaat dat willie moore verhaal was gaan halen bij vanina ickx en zij zei : je moet maar doorrijden met je bmw . klopt dit verhaal ??
iceman, moore ??

ICEMAN
13-06-2005, 17:26
maar de mini word dus wel nog opgelapt voor engeland ??
en hoeveel pk's heefd de mini eigelijk ??
We gaan in ieder geval "proberen" om hem te maken voor Engeland. De motor die erin zat had 400 pk.

en was der nu eigenlijk gebeurd ?
kijk zaterdag maar naar pitstop.

de ronde gaat dat willie moore verhaal was gaan halen bij vanina ickx en zij zei : je moet maar doorrijden met je bmw . klopt dit verhaal ??
Geen commentaar.

teun{crg}
13-06-2005, 17:52
bedankt iceman

Mark
17-06-2005, 22:25
Is dit de reden dat we die TVR niet hebben gezien tijdens de Eurorace?

http://www.spa-francorchamps.be/gfx/report2005/050605porscheeuropa/images/GX6J8566.jpg

Foto: www.spa-francorchamps.be , Porsche Europa Challenge

Autofan
17-06-2005, 22:49
de ronde gaat dat willie moore verhaal was gaan halen bij vanina ickx en zij zei : je moet maar doorrijden met je bmw . klopt dit verhaal ??
iceman, moore ??

Dat klopt, ja. Waarschijnlijk gaat Vanina Ickx zelfs nog een sanctie krijgen.

ICEMAN
18-06-2005, 00:01
Wat zit gy allemaal uit uwe duim te zuigen! Gy waart niet eens daar dus hoe kunt ge zoiets weten?

Scapa
18-06-2005, 12:52
Het lijkt mij alvast een serieuze blunder van Tanghe om met die Porsche nog door te rijden...

Bramzel
18-06-2005, 13:19
Wat zit gy allemaal uit uwe duim te zuigen! Gy waart niet eens daar dus hoe kunt ge zoiets weten?

LOL, kan of mag je alleen maar dingen weten/zeggen als je ergens bij was? Zullen we de media maar opdoeken dan? :p Doe eens even rustig zeg.

Autofan
18-06-2005, 14:07
LOL, kan of mag je alleen maar dingen weten/zeggen als je ergens bij was? Zullen we de media maar opdoeken dan? :p Doe eens even rustig zeg.

Dat was gewoon een pure aanval op mij.

Thomaske
18-06-2005, 14:45
Het was zeker een blunder van Tanghe om door te rijden, maar hij wist echter wel niet dat de wagen ging branden hé. Zijn bedoeling zal wel geweest zijn om de wagen veilig aan de kant te zetten of misschien zelf nog de pits te bereiken.

Peter Baert zei ook dat er geen beelden waren van de crash van de Mini vs. Moore BMW. Die zijn er echter wel. Maar die liggen bij de koersdirectie van Francorchamps. Want we hebben het zien gebeuren op het scherm, dusja. Kunnen de mensen van de TV niet aan deze beelden geraken?

Mvg

moore
18-06-2005, 17:49

inderdaad, willie en dave zijn een klacht gaan neerleggen bij de koersdirectie en werden de beelden nog eens bekeken en vanina ickx gaat een santie krijgen wegens gevaarlijk rijden. dit heeft willie me dinsdag weten te vertellen

Thomaske
18-06-2005, 18:00
Wat kan deze sanctie inhouden? De volgende race dat ze meerijden vertrekken uit de pitlane?

Mvg

FIRE
18-06-2005, 18:02
Is dit de reden dat we die TVR niet hebben gezien tijdens de Eurorace?

http://www.spa-francorchamps.be/gfx/report2005/050605porscheeuropa/images/GX6J8566.jpg

Foto: www.spa-francorchamps.be , Porsche Europa Challenge
Livery = zwak aftreksel van Euser's Rainbow Warrior. ;)

Bramzel
18-06-2005, 18:14
Wat kan deze sanctie inhouden? De volgende race dat ze meerijden vertrekken uit de pitlane?

Mvg

Of vanuit de garage in Belgie :p

moore
18-06-2005, 18:28

Mvg

ik weet niet welke sanctie ze zal krijgen

Integra
18-06-2005, 19:24
ik weet niet welke sanctie ze zal krijgen
Misschien kan Tom die aanwezig was het ons wel vertellen. ;)

moore
18-06-2005, 19:28
Misschien kan Tom die aanwezig was het ons wel vertellen. ;)

die is nu in francorchamps 12 uur btcs aan het rijden :p

teun{crg}
20-06-2005, 18:36
weet er eigelijk wel al iemand of die nu meerijden in engeland of niet ?? iceman ??

ICEMAN
20-06-2005, 18:55
Yup, we will be there. :gas:

teun{crg}
20-06-2005, 20:27
Yup, we will be there. :gas:

gelukkig ! zijn jullie wel hard aan't werken maarjah had ook niet anders verwacht ! :D :applaus: