PDA

View Full Version : Autofilms!

Rohrl-fan
17-05-2005, 15:01
Dag collega paddockers!

Ik vermoed dat ik niet de enige autofanaat ben die regelmatig met plezier een (goede) hollywoodfilm met spectaculaire autoscenes op zet. Ik denk dan niet aan veredelde CGI (Computer Generated Images) tekenfilms zoals "The Fast And The Furious", maar eerder aan films waarin echte rijscenes inzitten :cool: .

Zo ben ik eens aan't denken geweest welke van die films de moeite zijn, en ik kwam zelf al bij deze films uit.

- Le Mans (1971)
- The Driver (1978)
- Gone In 60 Seconds (1974)
- Vanishing Point (1971)
- Smokey & the bandit I & II (1977 & 1980)
- The Italian Job (1969)
- Grand Prix (1966)
- Ronin (1998)

Dit zijn toch al enkele leuke autofilms, maar dit is een lijstje dat natuurlijk verre van compleet is. Ik heb ze zelf bijna allemaal :D , alleen Grand Prix en Smokey & The Bandit II zoek ik nog.

Weten jullie misschien nog enkel films die de moeite waard zijn voor een zichzelf respecterende autofreak?

Ottooke
17-05-2005, 15:44
Van The Italian Job en Gone in 60 seconds zijn ook moderne remakes. De oude versies vond ik toch nog steeds beter. Raar he, dat oude films mooier kunnen zijn dan nieuwe, ondanks alle vooruitgang in de filmindustrie :) Verder denk ik nog aan Days of Thunder, Bourne Identity en de Herbie films. Een andere film, maar wel met veel CGI is Michel Vaillant.

En dan is er nog de trilogie van Taxi, The Transporter, Ronin 2, Cannonball Run, ... Ik ken er waarschijnlijk nog, maar ze schieten me niet te binnen.

Rohrl-fan
17-05-2005, 15:52
Van The Italian Job is ook een modernere remake. De oude vond ik toch nog steeds beter. Verder denk ik nog aan Days of Thunder, Bourne Identity en de Herbie films. Een andere film, maar wel met veel CGI is Michel Vaillant.

Inderdaad, die remake ken ik ook, maar het is maar een flauw afkooksel van't origineel. Al is het maar vanwege het gebrek aan Michael Caine. "You were only supposed to blow the bloody doors of!!!" Fantastisch! :D

Days of Thunder vond ik ook wel zijn momenten hebben. Vooral de eerste test van Cruise en de laatste race van de film vond ik zalig.

Met de Herbiefilms ben ik opgegroeid. Die ken ik ondertussen zo ongeveer wel van buiten. De Apollo 5000GT (Thorndyke Special) uit de eerste was wel machtig.

Michel Vaillant was op zich niet slecht, maar als jarenlange fan van de stripreeks was toch een beetje teleurgesteld in de uiteindelijke film :( .

Nu denk ik er ineens aan: de Taxi-trilogie! Vooral de eerste 2 waren bangelijk! Nog nooit was een 406 zo cool! :cool:

Ottooke
17-05-2005, 15:54
Terwijl jij aan het typen was, heb ik blijkbaar al een edit gedaan :) De Taxi trilogie is er op momenten wel "over". Maar toch knap gemaakt. Oh ja, in iedere James Bond film zit ook wel een achtervolging ofzo.

sledge
17-05-2005, 16:06
Niemand die Driven vermeld? :applaus: ;)
Ik heb ook de dvd van Convoy(1978). Niet bepaald racen, maar toch de moeite qua beelden soms. En natuurlijk soms zo over the top betreffende muziek en beelden dat het grappig wordt.

Rohrl-fan
17-05-2005, 16:44
Niemand die Driven vermeld? :applaus: ;)
Ik heb ook de dvd van Convoy(1978). Niet bepaald racen, maar toch de moeite qua beelden soms. En natuurlijk soms zo over the top betreffende muziek en beelden dat het grappig wordt.

Driven is ook leuk, maar de racescenes zijn CGI, en ik geef persoonlijk de voorkeur aan echte autostunts. Die zijn door computertechnieken (nog) niet te evenaren. Die scene dat ze met die eenzitters op de openbare weg reden was wel heel leuk! :D

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met de 2 "The Fast & The Furious" films. Die zijn ook meer animatiefilm dan iets anders! :mad:

Inderdaad, Convoy, die was ik compleet vergeten. :o (Hoewel ik die ook heb liggen...) En nu we toch over trucks bezig zijn denk ik ineens aan nog een pareltje: Duel, het regiedebuut van Spielberg. Ook zeker de moeite...

AlainH
17-05-2005, 16:58
Autobahnraser is ook niet slecht :)

Rohrl-fan
17-05-2005, 17:00
Autobahnraser is ook niet slecht :)

Hmmm...

Die ken ik niet. :o Net wel even de cover gecheckt op Amazon.de. Ziet er wel goed uit. Waarover gaat die juist en wat bolt er zoal in rond?

Dominique
17-05-2005, 20:22
Vanishing point. Nog altijd de referentie wat mij betreft.

A.J.
17-05-2005, 20:23
days of thunder.
door die film ben ik reeds 8 keer naar Daytona geweest. Die film heeft mij al een fortuin gekost :D

Dominique
17-05-2005, 20:24
De dolle kever? :+ :D

A.J.
17-05-2005, 20:24
de dolle kever :gas:

binnenkort nieuwe versie : dolle kever goes NASCAR

Dominique
17-05-2005, 20:25
(ik zit AJ in zijn vaarwater blijkbaar) :D

A.J.
17-05-2005, 20:28
(ik zit AJ in zijn vaarwater blijkbaar) :D

ik wist gewoon wat jij aan het denken was :D

ICEMAN
17-05-2005, 20:53
A2 Racer vind ik ook niet slecht.

Lambo
17-05-2005, 22:43
Heb hier een ongelooflijke cultfilm op dvd liggen, da is echt nie voor te stellen...

'Death race 2000' met David Carradine en Sylvester Stallone. De film dateert uit 1977, maar speelt zich in het jaar 2000 af met enorm 'futuristische' auto's :p En zoals de titel het al laat vermoeden, worden punten toegekend bij het doodrijden van mensen (Carmageddon avant la lettre)...

De film zelf zit vol absurditeiten, onfunctioneel functioneel naakt ( :p ), grandioze fouten en de annozelste dingen eerst :D Culter dan deze cult ga je ze niet vinden :p

Sennake
18-05-2005, 07:02
Niemand schijnt hier DE film met de allerbeste achtervolgingsscene aller tijden te kennen : BULLIT. Met Steve McQueen in de hoofdrol die ook zelf alle stunts voor zijn rekening nam.

Rohrl-fan
18-05-2005, 10:10
Inderdaad, Death Race 2000, die is wel lachen! :D Vooral met dat Nazi-team heb ik serieus moeten lachen.

David Carradine speelde trouwens ook de hoofdrol in een Cannonball-film, die niets te maken heeft met de reeks van Burt Reynolds.

Carradine rijdt met 2 prachtige wagens in die film: een rode Trans Am uit (ik schat) 1970 en later een donkergroene Mustang, zijn voornaamste tegenstander bolt met een zwarte Dodge Charger (Bullitt! :) ). Een Pantera van de 1ste generatie maakt in de eerste helft van de film ook een indrukwekkend gastoptreden.

Een andere Cannonball-film uit de jaren '70 is Gumball Rally (waar de nu serieus onder vuur liggende race/rally zijn naam gehaald heeft). Dewagens zijn voor een groot stuk replica's (Cobra, Ferrari "Miami Vice" Daytona in't rood), maar de rijscenes zijn prachtig is beeld gebracht.

A.J.
18-05-2005, 10:30
heb dit jaar in Daytona een IMAX 3D film gezien over NASCAR. Was ook wel enorm indrukwekkend.

Raceboy
18-05-2005, 10:50
er is ook een gewone imaxfilm (geen 3D dus) over CART genaamd "superspeedway".
Je hebt natuurlijk ook de gewone "speedway" film, maar die is dan met Elvis ;)

Rohrl-fan
18-05-2005, 11:00
heb dit jaar in Daytona een IMAX 3D film gezien over NASCAR. Was ook wel enorm indrukwekkend.

Ik denk dat ik daar iets over gelezen heb in de laatste Top Gear. In alle geval, zo'n IMAX installatie is altijd wel de moeite! Moest ge het trouwens nog niet weten, NASCAR is dit jaar wel een hot item in Hollywood.

Men gaat een film (tv-film, geen blockbuster) maken over het leven van Dale Earnhardt (met de juiste auto's voor de juiste periode), de gekende nieuwe Herbie en natuurlijk de nieuwste (en waarschijnlijk laatste :( ) Disney-Pixar, Cars. Aangezien "The Incredibles" zo goed was ben ik vooral naar die laatste benieuwd...

Raceboy
18-05-2005, 11:03
Men gaat een film (tv-film, geen blockbuster) maken over het leven van Dale Earnhardt (met de juiste auto's voor de juiste periode),
die is vorig jaar op TV geweest. "3" heet de film. Ondertussen beschikbaar op DVD.

Rohrl-fan
18-05-2005, 11:09
die is vorig jaar op TV geweest. "3" heet de film. Ondertussen beschikbaar op DVD.

Oei! Ik sta hier precies weer serieus achter! :o Is die ook in DVD regio 2 te krijgen, of enkel op regio 1?

A.J.
18-05-2005, 11:12
ook wel een goede film. Heb hem op een avond op TV gezien in het hotel.
waar kan je die DVD kopen?

A.J.
18-05-2005, 11:12
Oei! Ik sta hier precies weer serieus achter! :o Is die ook in DVD regio 2 te krijgen, of enkel op regio 1?
DVD's uit USA kan je hier zonder problemen spelen

Rohrl-fan
18-05-2005, 11:30
ook wel een goede film. Heb hem op een avond op TV gezien in het hotel.
waar kan je die DVD kopen?

Ik heb hem gevonden bij Amazon.com (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000642008/qid=1116408510/sr=1-1/ref=sr_1_1/102-7432239-3661722?v=glance&s=dvd)

Jimbo
18-05-2005, 12:46
Niemand schijnt hier DE film met de allerbeste achtervolgingsscene aller tijden te kennen : BULLIT
*Ahum*The French*kuch*Connection*rochel*... :D

Verdorie, lastig hoestje. Bullit is pertank ook niet slecht.

Jimbo.

Rohrl-fan
18-05-2005, 14:10
The French Connection, dat we die konden vergeten! :o

Die achtervolging is naar het schijnt voor een groot stuk tussen normaal verkeer opgenomen! :confused: Je zal het maar meemaken: Sta je net eens op de bus te wachten...

Heeft iemand trouwens ooit Red Line gezien met Chad "zoon van" McQueen? De film is "gene vette", maar de wagens des te meer! Enkele leuke Mustangs van de 1ste generatie, een ZR-1, Jag XJ-S, 928, enz. Zeer leuke achtervolgingen, alleen jammer dat ze af en toe overduidelijk versneld zijn.

Bramzel
18-05-2005, 14:36
Denk dat "Ronin" ook niet mag ontbreken in de carchases-lijst.

Rohrl-fan
18-05-2005, 15:26
Inderdaad, inderdaad. Ronin is fantastisch! :cool:
Maar euh, hij stond er al wel tussen, hé. ;)

Zo ben ik eens aan't denken geweest welke van die films de moeite zijn, en ik kwam zelf al bij deze films uit.

- Le Mans (1971)
- The Driver (1978)
- Gone In 60 Seconds (1974)
- Vanishing Point (1971)
- Smokey & the bandit I & II (1977 & 1980)
- The Italian Job (1969)
- Grand Prix (1966)
- Ronin (1998)

Bart.Vandecavey
18-05-2005, 15:27
In Amsterdamned zit er ook een leuke achtervolging

Rohrl-fan
18-05-2005, 16:35
En voila! Is het net niet prachtig? Een volledige website over films en achtervolgingen!

Car chase movie database (http://www.varaces.com/)

Trouwens, daar net op gezien dat "The Transporter 2" eraan komt, met vette Audi en Lambo Murcielago Roadster! :)

Boetzie
18-05-2005, 17:24
Al een geluk dat we sennake nog hebben om Steve MQueen en z'n achtervolgingslegende staande de houde :D :applaus:

Trouwens in de Bondfilm "At Your Majesty's Secret Service" figureert onder andere ene Gilbert Staepelaere en ook andere prominente rallypiloten uit die tijd wanneer Bond, vergezelt van zijn enige toekomstige echtgenote trouwens, op een plaatselijk ijsrace evenement terecht komt.

LE Mans, Grand Prix en Days of Thunder behoren hier tot de favorieten.
Ook een film, waarvan mij nu de naam even ontgaat, over het autoracen in amerika met o.a Elvis 'The King' was overlaatst nog op de beeldbuis te bewonderen.

Geen films misschien (hoewel ze het verdienen me dunkt) maar KNIGHTRIDER en THE A-TEAM brachten en brengen van tijd tot tijd nog enig achtervolgings spektakel. Michael Knight was in ieder geval mijn grote held vroeger! :o

En voor de echte maniaken: ALs je ooit "956 in Car" van Duke ergens tegenkomt, niet twijfelen, gewoon kopen!!!! Ongeveer een dik uur genieten hoe Derek Bell met de Rothmans Porsche 956 over de meest legendarische circuits (Le Mans, Spa, Fuji, oude Nürburgring) scheurt! Het wordt trouwens tijd dat ik hem zelf eens opnieuw aanschaf want om 1 of andere reden is hij een beetje versleten :p :p :rolleyes:

Rohrl-fan
18-05-2005, 17:43
Geen films misschien (hoewel ze het verdienen me dunkt) maar KNIGHTRIDER en THE A-TEAM brachten en brengen van tijd tot tijd nog enig achtervolgings spektakel. Michael Knight was in ieder geval mijn grote held vroeger! :o

En voor de echte maniaken: ALs je ooit "956 in Car" van Duke ergens tegenkomt, niet twijfelen, gewoon kopen!!!! Ongeveer een dik uur genieten hoe Derek Bell met de Rothmans Porsche 956 over de meest legendarische circuits (Le Mans, Spa, Fuji, oude Nürburgring) scheurt! Het wordt trouwens tijd dat ik hem zelf eens opnieuw aanschaf want om 1 of andere reden is hij een beetje versleten :p :p :rolleyes:

Die jaren '80 reeksen waren ook wel leuk. Jammer genoeg ben ik net iets te jong om er mee opgegroeid te zijn, maar ik ben ze nu volop aan't ontdekken. Zo heb ik onlangs alle 4 seizoenen van Knight Rider kunnen bemachtigen op DVD, en daar geniet ik nog regelmatig van. :cool:

Ken je trouwens de reeks "Hardcastle & McCormick"? Dit was op een iets ouder publiek gerichte reeks waarin een gepensioneerde rechter en een ex-criminele racepiloot op misdadigers jaagden die door een procedurefout vrij werden gelaten. De wagen waarin ze zich verplaatste was een replica van een McLaren M6GT :D en een Corvette Stingray Roadster uit de jaren '60.

Wat "Incar 956" betreft, die kun je natuurlijk altijd bestellen bij Duke (http://www.dukevideo.co.uk) zelf. Het is inderdaad een echte aanrader. Pas uit trouwens, "Incar BTCC"!

Boetzie
18-05-2005, 18:26
Te jong Rohl-fan?

Ik ben een jaar jonger dan u en ik herinner me nog heel goed dat toen ik een jaar of 5-6-7 was ik elke maandagavond aan de buis gekluisterd zat, niet voor tik tak of plons de kikker die avond maar om Michael en zijn vriend KIT in actie te zien... :p

Man man dat waren nog eens tijden eh ;) Wist niet dat er dvd's van bestonden, dringend tijd om ze eens te zoeken...

Ik was nog mijn eigen achternaam serie vergeten! The Avengers of de Wrekers :p Kwamen van tijd tot tijd ook prachtige bakken en acties aan te pas.
Overlaatst nog volledig heruitgegeven door Nederland 3 dacht ik.

Groetjes

Rohrl-fan
18-05-2005, 18:42
Wat ik bedoelde was dat ik dat niet echt bewust heb meegemaakt. Er staat me nog wel bij dat ik naar Knight Rider keek en dat dat met een zwarte sportwagen was, maar voor de rest... :o

En ik was wel fan van "Plons de Kikker"! :p

Je kan op dit moment enkel seizoen 1 officieel op DVD krijgen. (Die hebben ze sinds kort zelfs in de Fnac), maar ik heb een tijdje terug een "niet-officiële" uitgave gekocht via een bedenkelijk firmake. ;) Als je echt fanatiek zoekt kan je heel wat illegale DVD's vinden op't net. (Airwolf, Lois & Clark, Miami Vice, enz.) Je moet natuurlijk wel geen DVD-beeldkwaliteit verwachten.

The Avengers heb ik jammer genoeg nog niet gezien, maar dat zal inderdaad ook wel de moeite zijn. Merci voor de tip!

Groetjes!

Dominique
18-05-2005, 22:55
Mmm,

Mad Max al vergeten? De eerste was volgens mij de beste. In de 2e begonnen ze te overdrijven, en in de derde reed iedereen met kiekenstront rond.

Ottooke
18-05-2005, 23:10
En er zijn ook nog films genre Road Rage: een bestuurder snijdt de pas af van een andere auto of truck en wordt dan de hele film achtervolgd. Ik heb er verschillende gezien, maar alleen de Road Rage met Yasmine Bleeth in de hoofdrol is me bijgebleven :)

Sennake
19-05-2005, 07:02
"Christine" en "The car" gaan dan weer over bezeten auto's die zonder bestuurder rondrijden en izoveel mogelijk voetgangers overhoop rijden. De Plymouth Belvedere in "Christine" vind ik wel een coole kar. Het merk van de gebruikte wagen in "The car" is ondefinieerbaar...

Rohrl-fan
19-05-2005, 10:20
"Christine" en "The car" gaan dan weer over bezeten auto's die zonder bestuurder rondrijden en izoveel mogelijk voetgangers overhoop rijden. De Plymouth Belvedere in "Christine" vind ik wel een coole kar. Het merk van de gebruikte wagen in "The car" is ondefinieerbaar...

The car is een creatie van Barris Customs op basis van een Lincoln uit 1971. Ik heb op de site van Barris (http://www.barris.com/gallery_thecar.html) wat meer info gevonden.

Een stom idee misschien, maar we zouden eventueel eens bijeen kunnen komen om één (of meerdere :p ) films te zien op groot scherm. Indien nodig kan ik wel een beamer regelen, dus dat zou geen probleem zijn.

A.J.
19-05-2005, 11:05
Een stom idee misschien, maar we zouden eventueel eens bijeen kunnen komen om één (of meerdere :p ) films te zien op groot scherm. Indien nodig kan ik wel een beamer regelen, dus dat zou geen probleem zijn.

bij mij staat een beamer, een groot scherm en plaats voor 40 man :D

Mark
19-05-2005, 12:48

Stom idee? Nee, dat hebben we al eens bijna ooit gedaan. Destijds niet doorgegaan i.v.m. te weinig voorbereidingstijd enzo.Ten tijde van de Vaillant film. Je kan het groots (bioscoop) of klein (zaaltje, cafe) aanpakken. We kunnen het idee opnieuw vorm geven, als er mensen zijn die het bestuur willen ondersteunen bij deze? Graag..........maken we een "werkgroepje Film".

Ideaal voor in de winter ;)

Rohrl-fan
19-05-2005, 12:50
bij mij staat een beamer, een groot scherm en plaats voor 40 man :D

Dat klinkt niet slecht ;) ! Tja, als je dat ziet zitten zou dat wel prachtig zijn. Zouden we dan nog zelf voor een DVD-speler moeten zorgen? Of staat die daar ook al?

De meeste van de films die hier opgenoemd zijn heb ik zelf op DVD, dus dat is al zeker geen probleem. :cool:

Rohrl-fan
19-05-2005, 12:52
We kunnen het idee opnieuw vorm geven, als er mensen zijn die het bestuur willen ondersteunen bij deze? Graag..........maken we een "werkgroepje Film".

Ideaal voor in de winter ;)

Bij deze meld ik me al aan als vrijwilliger! :p

Raceboy
25-06-2005, 22:56
Driven is ook leuk, maar de racescenes zijn CGI, en ik geef persoonlijk de voorkeur aan echte autostunts. Die zijn door computertechnieken (nog) niet te evenaren. Die scene dat ze met die eenzitters op de openbare weg reden was wel heel leuk! :D

geven ze nu op Ka2. Wat een kl*tefilm. net een wiel in het publiek gevlogen ,lachen natuurlijk, wat een autosport anti-promotie is dit.

volgens Ka2 ging deze film over formule 1 :confused: kheb altijd al geweten dat ze vroeger niet wisten wat dat was F1

Maarten
26-06-2005, 00:49
ik denk niet dat driven de autosport zo zwart maakt hoor!

als er in een film iemand op een festival wordt neergeschoten is dat dan ook slechte promotie voor festivals of leg ik hier een foute link? ;)
niet altijd denken dat mensen dit negatief onthalen, gewoon entertainment zo een uiterst matige film. De slechte naam wordt gemaakt in de media ( lees: journaals) waar men liever terugkomt op accidenten dan op de sportieve prestaties!

Laat ons allen dromen van een Belg met veel talent en de nodige budgetten die potten kan breken in de F1.... kijk maar naar wat Albers in Holland (en Bas vorig jaar in mindere mate) teweeg brengt(en)

Rohrl-fan
28-09-2005, 13:14
Net mijn laatste eBay-aankoop aangekregen. Waarschijnlijk wel gekend (zeker bij de NASCAR-fans!), "The Last American Hero" met Jeff Bridges. Zou losjes gebaseerd zijn op de eerste stapjes van racelegende Junior Johnson.

Beetje meer info op IMDB.com (http://www.imdb.com/title/tt0070287/) .

Ik weet weer wat doen vanavond! :D

Infinity_MC
28-09-2005, 21:49
Vorige week was ik de Carrefour en daar stond een grote bak met allerhande DVD's voor 1€/stuk. Normaal loop ik langs dit soort aanbiedingen door omdat dit meestal absoluute snertfilms zijn, het bekijken niet waard. Maar nu viel mijn oog op een film waarnaar ik al even op zoek was, namelijk Cannonball.
Cannonball was de eerste film over de beroemde illegale cross country race die later ook centraal stond in de 'Cannonball-Run' films. Mooie meiden, scheurende auto's en spectaculaire stunts. En dit voor 1€, als dit niet de aankoop van het jaar is :D. Voor de geinteresseerden, deze film is daar nog steeds verkrijgbaar als je er snel bij bent :gas:. :p

Greetings
Infinity:eek:MC

manu
28-09-2005, 23:25
Dit weekend heb ik eerder toevallig de dvd gevonden: "Les aventures de Michel Vaillant". :gas:

Op dvd1 staan de dertien afleveringen van de serie uit de jaren '60, de tweede staat boordevol extra's. In totaal voor zo'n 6 uur beeldmateriaal, en dat voor maar 7.50€. :p
Maar spijtig genoeg heb ik nog niet de kans gehad om er naar te kijken.

Wat ik zelf niet wist maar blijkbaar werkte er veel bekende piloten aan mee o.a.: Mauro Bianchi, Jo Schlesser, Jacky Ickx, Jean-pierre Beltoise enz... :cool:

Rohrl-fan
29-09-2005, 10:23
Cannonball was de eerste film over de beroemde illegale cross country race die later ook centraal stond in de 'Cannonball-Run' films. Mooie meiden, scheurende auto's en spectaculaire stunts.
Inderdaad, geweldige film. Beetje naief, maar zeker de beste van de Cannonball-films!

@ Manu: Waar heb je die DVD's gevonden? Dat daar heel wat racepiloten aan meegewerkt hebben wist ik. Dat heb ik gelezen toen de laatste film stilaan in de zalen terecht kwam. Ik heb ze al even op't oog via amazon.fr (http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00008NF4K/qid=1127983782/sr=1-5/ref=sr_1_3_5/402-3021313-7623369) , maar de prijs deed me twijfelen. Als ik hem voor € 7,50 zou kunnen vinden...

manu
29-09-2005, 12:18
Inderdaad, geweldige film. Beetje naief, maar zeker de beste van de Cannonball-films!

@ Manu: Waar heb je die DVD's gevonden? Dat daar heel wat racepiloten aan meegewerkt hebben wist ik. Dat heb ik gelezen toen de laatste film stilaan in de zalen terecht kwam. Ik heb ze al even op't oog via amazon.fr (http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00008NF4K/qid=1127983782/sr=1-5/ref=sr_1_3_5/402-3021313-7623369) , maar de prijs deed me twijfelen. Als ik hem voor € 7,50 zou kunnen vinden...
Ik heb de DVD gevonden in een winkeltje in Brussel op de boulevard Lemonnier.
Deze winkels zijn een beetje te vergelijken met de "Sleghte", een mix van nieuwe en tweedehands boeken, DVD's en cd's.

Rohrl-fan
29-09-2005, 12:42
Hmmm... Weinig kans dus dat ik daar nog een 2de zou vinden. :( Ben in Brussel overigens niet echt bekend. Ik ken mijn weg in (bijna) heel België, alleen Brussel is en blijft een misterie! ;)

Kun je anders later even laten weten of het de moeite waard is? Als de rijscenes echt goed zijn wil ik hem zelfs kopen bij Amazon.

manu
06-10-2005, 12:06
In het magazine "Autowereld" zit er nu een DVD bij over de Group B-rallywagens en de geschiedenis van de Audi Quattro. :applaus:

kristofgtv6
21-10-2005, 22:21
Kan 't zijn dat we hier nog the dukes of hazzard uit 't oog zijn verloren? Nog wat nostalgie (de serie, de remake-film schijnt ridicuul te zijn)

manu
30-10-2005, 10:38
In Zwitzerland is er een film uitgekomen over het leven van Jo Siffert. Ik denk niet dat hij ooit in de Belgische zalen te zien zal zijn, maar de DVD staat zekers op mijn verlanglijstje.:D
http://www.josiffert-film.ch/

Raceboy
12-12-2006, 21:46
Leuk lijstje op nascar.com van alles wat er mis is met days of thunder:

There are a lot of things wrong with Days of Thunder.

• First of all, cars that hit the wall that hard do not finish, much less win, races.

• Drivers do not smugly announce either on television or over their radios for one and all to hear, "I'm gonna put him in the wall."

• Drivers and crew chiefs do not travel to and from races in the lounges of the team transporter. Nobody travels to and from races in the lounge of a team transporter.

But wait, there's more:

• When a car is at speed, the hammer has already been dropped.

• When Rowdy (Rooker) introduces Cole (Cruise) to his wife, she says, "Hi Tom."

• Crew chiefs never spot for their drivers from pit road, and especially not at Daytona.

• Said crew chiefs are also never allowed in the garage by themselves to give their cars a pep talk.

• When a car spins out, it does not change numbers and paint schemes in mid-slide.

And some more ...

• When there's a 20-car pileup between turns three and four at Daytona, drivers in the middle of the backstretch do not continue to pile full blast into the middle of the mess, not unless they're (insert name of least favorite driver here).

• Drivers and crew chiefs do not chat back and forth while the driver is battling for the win on the last lap of the Daytona 500.

• And finally, cars that win races are not ... I repeat, not ... built in barns.

For all its faults, however, you still remember the lines.

"Rubbin', son, is racin'."

"Hit the pace car."

"You're very quick." -- Claire (Kidman) "You ought to see me drive." -- Cole

Rohrl-fan
13-12-2006, 18:27
Geweldig lijstje opmerkingen!!! :D

Trouwens, vanaf vandaag in de winkel: Cars! Natuurlijk alles behalve realistisch, maar wel zéér leuk, vooral die Italiaanse Fiat met z'n heftruckje. Hilarisch!!!

Kaze
14-12-2006, 09:27
grr.. ben aan een film aan het denken maar kan niet op de titel komen.
Is al een iets oudere film waarin drugskoeriers s'nacht hun transporten doen.

Er komt alleszins een rode 911 Turbo en een zwarte Lambo Miura in voor...

kan er dus ni meer opkomen hé... grrrr

Bramzel
15-12-2006, 14:22
Niet precies een autofilm, maar wel gerelateerd: The Worlds Fastest Indian. Het gaat over een gepensioneerde Nieuw-Zeelander (Anthony Hopkins) die in de jaren 60 met een 20 jaar oude Indian (motorfiets) het world-land-speedrecord wil neerzetten. Een absolute aanrader, echt een schitterende film waarin je nonstop met de hoofdpersoon meeleeft. Een echte topper!''

IMDB Info (http://www.imdb.com/title/tt0412080/)

manu
26-12-2006, 01:20
Trouwens, vanaf vandaag in de winkel: Cars! Natuurlijk alles behalve realistisch, maar wel zéér leuk, vooral die Italiaanse Fiat met z'n heftruckje. Hilarisch!!! Mijn kinderen vonden het grappigste de pitstop die het Italiaans heftruckje deed.

De DVD lag gisteren onder de kerstboom voor een van mijn jongens (en een beetje voor papa ook), maar sinds "Toy Story":worship: heb ik niet meer zo hard gelachen. Wat mij is opgevallen hoe dat het realistisch is, ik bedoel maar de schaduwen en de reflecties op de auto.:applaus:

Vooral Urbanus (Takel) vind ik ongelooflijk grappig. :p
Het enigste wat ik miste waren de bloopers op het einde.

Brecht
26-12-2006, 01:41
Ik heb de Cars dvd ook, heb em int Engels gekeken. In het Nederlands ga ik ook eens wat stukjes ervan kijken. Urbanus lijkt me grappig :D