PDA

View Full Version : Wtcc-Imola pronostiek

Bugalfa
18-05-2005, 21:41
De Bmw fans zullen in volgend lijstje troost vinden na Silverstone : Volgens mij komen volgende strafgewichten in Imola in voege ;
-Tarquini : 60kg(én 10 plaatsen achteruit op de grid) -Priaulx : 50kg -Dirk M.: 45kg -Jörg M. : 40kg -Farfus & Rydell : 35kg -Thompson : 25kg -Garcia : 20kg
-Plato : 10kg ...Giovanardi(!)-Géné-Terting & Zanardi 0(nul !)kg .
Mijn favoriet voor Imola : Giovanardi : Reed vorig jaar de pole op Imola, heeft in Silverstone z'n speed weergevonden(miste de pole door foutje in laatste bocht), heeft géén ballast en is de enige die met een Alfa snel wegraakt op de grid . Tarquini maakt met z'n 60kg en 10 plaatsen achteruit op de grid geen schijn van kans . Géné was vorig jaar ook snel op Imola en die heeft nul
kg. extra... en ook Zanardi is vrij van extra kg. op een circuit waar extra gewicht de remmen zwaar op proef stelt...
De grootste verassing gaat volgens mij komen van...Tavano met de Antonelli-DB privé Alfa die samen met mate Andrea Larini weer van de partij zal zijn omdat dit weer meetelt voor't Italiaans kampioenschap : Tavano heeft uiteraard 0kg en zorgde vorig jaar voor de beste privé qualif als 5e op...Imola !
Voor mij moeten de Alfa's niet te "zwaar(kg)" scoren voor Spa zodat ze daar voor onze neus er lichtvoetig vandoor kunnen...

smiley
18-05-2005, 21:44
ik hoop voor de 1ste plaatsen.. Thompson en/of Priaulx
verder hoop ik natuurlijk ook dat chevy's goede plaatsen kunnen behalen

Bugalfa
18-05-2005, 22:05
Smiley you must be British . Voor Priaulx vrees ik dat die in't gezelschap van Tarquini gaat verkeren als zwaarste Bmw . Thompson is de 2e-lichtste Alfa, maar vorig jaar op Imola afwezig owv...wittebroodsweken dus dat tikkeltje ervaring minder en Farfus zou met 10kg meer wel eens sneller kunnen zijn...

Scapa
18-05-2005, 23:16
Ik gok op een sterke prestatie voor Garcia en Giovanardi.

Bugalfa
19-05-2005, 21:09
Ere wie ere toekomt ; Tavano was met z'n 5e in Imola 2004 niet de beste privé qualifier wel z'n ploegmaat Rangoni met een 2e Startplaats in Dubai 2004 . Tavano heeft in Imola er wel 2x een 4e plaats uitgesleurd . Rangoni daarentegen was 8e in de 1e race en (nochtans vanop pole vertrokken) en nergens in de 2e op Dubai . Die 4e plaatsen van Tavano zouden wel eens de beste v.e. privé geweest kunnen zijn of ben ik er weer naast ?

Autofan
19-05-2005, 21:21
Bugalfa, ik denk dat je er inderdaad naast zit. Duncan Huisman of Tom Coronel heeft ooit eens een derde plaats behaald in een privé-BMW.

Bugalfa
20-05-2005, 12:54
Ge hebt idd. gelijk ; ze hebben in 2003 zelfs allebei een 2e plaats gehaald Huisman in Donington en Coronel in Monza . Balzan haalde ook nog eens een 3e in Pergusa met de Clever-Cats Gta 2.0 . Het is allemaal terug te vinden door op de wtcc site naar de etcc site te gaan in previous years .

Bugalfa
20-05-2005, 22:02
Strafgewichten liggen lichtjes anders : Tarquini 55kg, Priaulx 40kg, Dirk M. & Rydell 35kg, Farfus & Jörg M 30kg, Thompson 20kg, Garcia 15kg, Plato 10kg, Gené & Giovanardi 5kg . Mijn pronostiek blijft temeer daar Tarquini bovenop 10 plaatsen achterop de Grid ook nog 'ns 2 meetings(Imola & Puebla) onder dreiging van bij soortgelijk incident als met Terting z'n punten v.d. meeting mag inleveren ; probeer dan maar eens het veld van achteraan op te rollen... Dirk Müller hangt ook een dreiging boven't hoofd ; eender welk vergrijp komt'm op -5 punten te staan gedurende de rest van't seizoen ; als daar maar niet toevallig een Alfa of Seat rijdende chicane gaat spelen... Daar komt nog ambras van let maar op .

Bugalfa
23-05-2005, 22:07
Seat verwacht veel van Imola en Gené, zeker nu die met't gewicht in't voordeel is ; zie fiawtcc.com .

Bugalfa
25-05-2005, 21:00
Bij GR Asia doet er een Mejicano(Mexicaan) mee op de SEAT in Imola en Puebla ; zou er niet eens 'n inspanning v.d. KACB of Spa gedaan kunnen worden om 'n Belg op de grid in Spa te kunnen krijgen ? Het eeuwige probleem v.d. getalenteerde Belg...

Compact
26-05-2005, 11:57
vergeet niet dat Priaulx met 50 kg in Silverstone slechts 2/10 van de pole zat en 5/10 rapper was dan de tweede BMW. Als hij in de tweede race geen lekke Michelin kreeg won hij die met gemak. Aangezien dit tevens zijn eerste weekend was met Sachs ipv Moton is er op vlak van wegligging nog prgressie te verwachten.

Autofan
26-05-2005, 16:34
Compact, volgens mij had Rydell ook een serieuze kans om die tweede manche in Silverstone te winnen als Priaulx niet lek was gereden :)

Bugalfa
27-05-2005, 22:16
Zanardi krijgt als enige BMW minus 20kg...tot die de Müllers, Priaulx en Garcia voor de voeten gaat rijden... . Als't daar zo warm is als bij ons zou dat (zeker in de races) wel eens een "handicap" voor de voortrekkers kunnen zijn . Ik voeg Zanardi alvast als favoriet toe naast Giovanardi en Gené .

Bugalfa
28-05-2005, 22:35
Giovanardi was dus de nagel op de kop : 1e met lichtjaren voor op Garcia (Scapa zat goed), Gené 3e was ook prijs . Tarquini 5e straffe toer met 55kg maar dus teruggebonjourd naar 15, Priaulx 6e met 40kg zit idd. in Tarquini's gezelschap . Colciago is de verrassing met de Honda op 7 . Zanardi heeft vrees ik -100kg nodig want nog altijd maar 15e dat wordt dus 14 en G(abriele)T(arquini) in de nek... Müllers 9 & 14 ; bij RBM hebben ze met meer ballast hun huiswerk beter gedaan dan huistuner Schnitzer knap van Bart & Co . Menu 18 Larini 20 Huff 22 Chevy heeft nog werk evenals Ford . Beste Privé is De Michéli op 12 met de Honda (Colciago is geen Independent?) Tavano valt dik tegen op 24 .

Scapa
28-05-2005, 23:16
We zaten inderdaad goed :cool:

Mooi werk weer van Colciago en JAS!

Mark
29-05-2005, 16:22
Mooi werk weer van Colciago en JAS!

Die is niet vies van een duw ;) In de eerste wedstrijd zet ie een van de Seats strak in de bandenmuur. Bij de start van race 2 springen de onderdelen in het rond.

Iemand een idee hoe je een wagen op zijn dak legt bij het uitkomen van de laatste chicane? Sascha Ploderl is het gelukt in de groene Focus tijdens race 1.

FIRE
29-05-2005, 17:23
En verdomme die Farfus weer :(

Wel mooie 2e race (1e heb ik niet gezien). De Alfa's vielen me trouwens erg tegen.

Maarten
29-05-2005, 18:04
schitterende racerij dit wtcc kampioenschap

colciago idd een foute tik gegeven, hij was wel sneller maar zo moet het niet. Dat waren trouwens een aantal tikken in 1 bocht, waardoor die Seat blijkbaar niet meer kon sturen en recht in de banden vloog.
Schitterende 1ste race van giovanardi, raar dat het in de tweede een pak minder ging. Gelukkig voor hem maakte Farfus een domme fout op Zanardi waardoor hij nog kon opschuiven naar plek drie. Zanardi was op het einde trager maar ik had hem toch graag op 3 gezien. Het onmogelijk inhaalmanoevre van Farfus mag van mij bestraft worden.

Dirk Muller en Priaulx waren duidelijk aan mekaar gewaagd. Andy nam twee maal een schitterende start, Muller de tweede race vant zelfde. Daar ligt toch een belangrijk nadeel voor de alfa's lijkt me. Ondanks de extra gewichten van beide toch duidelijk overheerst in deze manche. Wat met Tarquini die twee onzichtbare races reed ... een tactisch plan om zijn gewicht weg te werken of een andere reden? De Alfa's konden m.i. zeer goed mee, maar hij bleef achter. Laat ons hopen dat Chevrolet en Ford er snel in slagen om de kloot te dichten en dan krijgen de drie topmerken nog wat extra concurrentie, en logischerwijze zou dit de races nog meer moeten animeren.

Autofan
29-05-2005, 21:21
Het onmogelijk inhaalmanoevre van Farfus mag van mij bestraft worden.

En Zanardi dan? Hij zette zijn auto 1 meter verder naar voor op de startgrid dan reglementair toegelaten is. Zo heeft hij o.a. Thompson opgehouden. Die Seat die de Brit rondtikte, mocht van mij ook wel een straf krijgen.

Bugalfa
29-05-2005, 22:03
Tarquini met 55kg kon je moeilijk veel van verwachten, over 1 rondje(qualif) gaat dat nog wel maar in de hitte die de voortrekkers ook al minder ligt wordt dat iedere ronde erger en die is in de eerste race door een spinnende Jörg Müller aangetikt . Giovanardi was snel weg maar na 4 rondjes waren z'n bandjes om zeep en liet hij Farfus weer door ... Zanardi was die 3e plaats wel gegund geweest . Priaulx & RBM hebben weer schitterend gewerkt . Seats houden zich iets teveel bezig met mekaar voor de voeten te rijden en anderen er af te tikken .

Bugalfa
29-05-2005, 22:09
Gené, Plato & Farfus gaan 10 plaatsen achteruit op de grid in Puebla .

gwyllion
30-05-2005, 09:30
Gené, Plato & Farfus gaan 10 plaatsen achteruit op de grid in Puebla .Wat is jouw bron? :confused:

Gene wordt bij mijn weten niet gestraft. Het is Colciago die gestraft wordt om het weekend van Gene om zeep te helpen door hem tijdens de eerste race in bandenmuur te duwen.

Farfus wordt gestraft om Zanardi rond te duwen. Ik kijk maar af en toe naar FIA WTCC wedstrijden, maar zo goed als elke keer zie ik betwijfelswaardige acties van Farfus.

Plato wordt gestraft voor zijn tikje tegen Tompson. Hoe wordt zijn straf trouwens geregeld? Normaal moet hij 10 plaatsen achteruit in Mexico, maar Plato gaat helemaal niet naar Puebla.

Scapa
30-05-2005, 12:24
Tikken hoort er nu eenmaal bij in WTCC. Soms is het erover en wordt dit bestraft. Colciago heeft er dit jaar al een paar serieuze gehad, nu deelt hij er zelf eens één uit. Toch een mooie 6de plaats! Denk dat ze daar bij Chevy jaloers op zijn ;)

Bugalfa
30-05-2005, 13:54
Colciago is idd. de gestrafte voor z'n vergrijp op Gené en niet andersom ikke abuis...
Balzan wordt ook nog eens z'n 2 1e plaatsen bij de privés afgenomen wegens te laag gewicht . Farfus heeft de 2 eerstvolgende races het zwaard van Damocles boven z'n hoofd bij 'n soortgelijk maneuver die zal in Puebla een WE ŕ la Tarquini in Imola hebben .
Volges mij worden dit de strafgewichten bij benadering voor Puebla :
Tarquini : 50kg, Giovanardi 55, Farfus 50, Dirk M 60, Priaulx 60, Jörg 20, Garcia 45, Rydell 40, Thompson 15, Gené 5, Plato 5 (die neemt hij mee naar z'n volgende deelname alsook de 10 plaatsen op de grid) . M'n favorieten voor Puebla : 1. Jörg, 2.Zanardi, 3 Garcia, 4 Thompson, 5 Gené ; 't zal daar heet zijn en dan zijn de voortrekkers in't nadeel zeker die met veel strafgewicht .

gwyllion
30-05-2005, 15:56
Misschien ook Terting bij op het lijstje van favorieten plaatsen (Plato gaat trouwens niet naar Mexico). Terting had dit weekend dikke pech dat er een defect aan zijn motor geconstateerd werd waardoor hij de eerste race als 18de moest starten i.p.v. als 8ste; hij is nog 10de geeindigd (dankzij geen strafgewicht) en was anders zeker in top 8 geeindigd en dus tamelijk vooraan in race 2 dankzij omgekeerde startvolgorde.

Bugalfa
30-05-2005, 21:53
idd. Terting heeft daar niet het nadeel van een mindere circuitkennis, tenzij Zanardi ooit met de Champcars of Zuidamerikaan Farfus misschien ooit in SudAm formules ?
Voorwaarde is dat de voortrekkers met de zachte Michelins niet in de problemen komen .

Bugalfa
01-06-2005, 08:14
Gené ging eigenlijk wel erg breed en naast de piste nog voor Colciago hem "verderhielp" . Farfus was veel te optimistisch en Plato is ook terecht gestraft, Colciago vind ik een beetje te streng . Let it be : die gaan in Puebla niet veel scoren, Giovanardi & Tarquini evenmin... vind ik niet erg dat zijn dan 3 relatief lichte Alfa's in Spa als ik ga zien, want feit is dat dit de races zijn met het meeste strijd en spanning, veel meer dan F1 e.d. .

Integra
01-06-2005, 18:16
Let it be : die gaan in Puebla niet veel scoren, Giovanardi & Tarquini evenmin... vind ik niet erg dat zijn dan 3 relatief lichte Alfa's in Spa als ik ga zien, want feit is dat dit de races zijn met het meeste strijd en spanning, veel meer dan F1 e.d. .
F1 is saai, maar WTCC vind ik absoluut niet veel beter. (natuurlijk maar eigen mening :))

gwyllion
01-06-2005, 18:45
F1 is saai, maar WTCC vind ik absoluut niet veel beter. (natuurlijk maar eigen mening :))
De eerste race kan zeer saai zijn. Vooral als BMW of Alfa te dominant zijn en mooi in een treintje naar het podium rijden.

De tweede race is meestal wel fun. Tragere wagens die defensieve lijnen rijden en snellere wagens die er voorbij moeten geraken.