PDA

View Full Version : MAK 2005: race 5: 16 juli 2005: Indoorkarting Antwerpen


Speesman
23-05-2005, 02:09
Ik ben er heel vroeg bij, de 4de wedstrijd moet immers nog in Bilzen gereden worden, maar had al een oproep voor race 5.

Ik ben namelijk op zoek naar een teamgenoot voor deze race. :gas: Dus als er een team is die een vervangpiloot zoeken voor deze race of als er eens iemand een race wil meerijden in de MAK (met mij als teamgenoot), laat het dan hier in deze thread weten. :applaus: Ik zou ook een uur alleen kunnen rijden, maar in Antwerpen is dat vrij zwaar (dus liever met 2 karten).

We zullen niet als laatste eindigen (hoop ik toch) ;)

TOM
23-05-2005, 16:26
Ik zou wel eens willen meedoen, maar wat voor tijden draaien jullie in Antwerpen?

Speesman
23-05-2005, 18:32
Ik zou wel eens willen meedoen, maar wat voor tijden draaien jullie in Antwerpen?

Ik ben er zaterdag eens 1 heatje gaan rijden (eerste keer sinds meer dan een jaar dat ik er nog eens geweest ben) en reed 38.9. Maar daar moet nog wel wat afkunnen.

Let wel op. Als ge niet lid zijt van de MAK, dan moet ge wel nog 20 euro lidgeld betalen. De race zelf kost 65 euro (dus 32.5 euro per man).

Frederik
06-06-2005, 13:57
Ik heb ook op de site van indoorracing antwerpen gezien dat er een endurance race is van 2 uur op 28 juni 2005. Ik ga proberen te gaan samen met mijn teammaat, misschien nog andere kandidaten? :) Greetz

TOM
06-06-2005, 14:43
Zaterdag waren er nog maar 4 teams ingeschreven voor die 2 uur race.
Ik doe normaal gezien ook mee.

vertigo
06-06-2005, 14:58
Als ik me niet vergis doet Rhino Racing ook mee. Denk dat we momenteel met 3 piloten waren. Als iemand wil meedoen en geen team kan vormen dan kan ik altijd wel eens zien of we kunnen helpen :) . Anders rijden we met 3 é :+

Speesman
06-06-2005, 17:17
Blijkbaar was ik vergeten te vermelden dat ik al een teammaat gevonden heb. Rhino Racing 2 heeft een vervangpiloot nodig (weeral :p ), dus ik rijd nog eens een keer samen met Peter :gas: .


Ik ga niet meedoen aan die 2 uren race. Ik ga gewoon eens op voorhand een kwartier rijden, dat zal wel volstaan als voorbereiding. Let wel op, het is een heel zwaar parcours (vind ik toch), dus een uur aan een stuk rijden is er niet zo vanzelfsprekend, in tegenstelling tot andere parcours!

TOM
06-06-2005, 18:33
Blijkbaar was ik vergeten te vermelden dat ik al een teammaat gevonden heb. Rhino Racing 2 heeft een vervangpiloot nodig (weeral :p ), dus ik rijd nog eens een keer samen met Peter :gas: .


Ik ga niet meedoen aan die 2 uren race. Ik ga gewoon eens op voorhand een kwartier rijden, dat zal wel volstaan als voorbereiding. Let wel op, het is een heel zwaar parcours (vind ik toch), dus een uur aan een stuk rijden is er niet zo vanzelfsprekend, in tegenstelling tot andere parcours!


Inderdaad een lastig en zwaar parcour. Vooral die opeenvolging van haarspelden. Ook vind ik dat je er niet al te veel mogelijkheden hebt om in te halen.

Frederik
06-06-2005, 18:39
We zullen zien wat het geeft,ik kan al vermoeden dat het herselt achtig is aangezien de layout van het circuit. Maar de 2 uursrace interesseert me wel dus :) Bye

jurgen L.
06-06-2005, 20:32
Ik heb ook op de site van indoorracing antwerpen gezien dat er een endurance race is van 2 uur op 28 juni 2005. Ik ga proberen te gaan samen met mijn teammaat, misschien nog andere kandidaten? :) Greetz

Wil wel meeoden ma waarom houden ze zoiets op ne dinsdag avond. Ben benieuwd of ze dan aan genoeg inschrijvingen gaan komen. Ohja, wil je met tweeën rijden of met meerdere, aangezien het een zwaar parcours is?

Frederik
06-06-2005, 23:01
2jen he, wa dacht ge :p alleen zo kunnen we elkaar lere kenne op da circuit :D Laat me nog iets weten, ik moet kijken of ik nog kan,maar klaat je in tijd wel iet weten via msn of sms :) Greetz

Frederik
14-06-2005, 11:41
Hey, Ik had een vraagje of iemand al was gaan testen in Antwerpen :) Ik ben een week in juli weg daarmee dat ik voor juli ga kijken denk ik. Wat zijn de tijden er zoal? Zo kan ik weten of ik goed bezig ben :p Nuja, een ding heb ik me al weten te zeggen, qualifs zijn uiterst belangrijk :) Greetz, en tot binnenkort

Speesman
14-06-2005, 13:49
Hey, Ik had een vraagje of iemand al was gaan testen in Antwerpen :) Ik ben een week in juli weg daarmee dat ik voor juli ga kijken denk ik. Wat zijn de tijden er zoal? Zo kan ik weten of ik goed bezig ben :p Nuja, een ding heb ik me al weten te zeggen, qualifs zijn uiterst belangrijk :) Greetz, en tot binnenkort

Ik ben er ooit eens 1 heat gaan rijden met mijn broer (die had zin in karten en ik zeg daar nooit nee tegen :) ). Ik reed toen een 38.9 met een iets mindere kart. Heel goede tijden zijn daar lage 38's.

Frederik
22-06-2005, 10:58
Hellow,nu het allemaal weer dichterbij komt :p zou ik willen vragen wie wanneer gaat trainen... Zo kunnen we er een gezellig heatje van maken :p Tenzij jullie jullie tijden geheim willen houden hehe. Ik ga wss ofwel eind juni of voor 6 juli, erna ben ik weg dus :p Greetz allen,btw, geïnteresseerden in 75 mins jpr? Greetz Hyper

TOM
29-06-2005, 13:05
Gisteren was er de 2 uur race in Antwerpen. De baan is iets trager geworden.
De snelste tijd was er gisteren 38.922

Speesman
29-06-2005, 13:36
Gisteren was er de 2 uur race in Antwerpen. De baan is iets trager geworden.
De snelste tijd was er gisteren 38.922

Hoe komt dat de baan trager geworden is? Is de layout veranderd?

TOM
29-06-2005, 13:43
Ik ben er ook een geweest en had toen een 39.4 gedraaid, gisteren raakte ik met moeite onder de 40. Ik vind dat er 2 bochten iets langer zijn geworden. De eerste bocht na de start en dan nog een andere bocht ( bijna ten einde ) die iets trager is geworden.

Raceboy
01-07-2005, 01:49
Juist is gaan oefenen. Wat is het daar veranderd tegen vorig jaar. Ze hebben gestofzuigd en alles een beetje netjes gemaakt. Ook zetten ze nu in de zomer de verwarming af. Het parcours vind ik niet echt heel speciaal. Nogal veel haarspeldjes, dat gaat moeilijk worden om in te halen. Ik denk dat de tijden dicht op elkaar gaan zitten. Voor de rest word het hopelijk niet te warm want dan gaat het afzien worden.

Mickey
01-07-2005, 20:08
Ik zen gisteren ook met Raceboy gaan trainen, en kzen nie onder de 40.1 geraakt.
tijden waren bij mij meestal lage 40'igers. Khad daar liever nog onder geraakt, maar dat leek gisteren toch nie mogelijk.

Had nie het gevoel dak er nog veel kon af doen hoor, maar persoonlijk vindt ik dat er té weinig afwisseling in de baan zit. :frusty:

Als je trouwens snel ging (op de weinige plaatsen waar dat mogelijk is) dan merkte ik toch dat er redelijk wat grip lag.
Na een tijd begon mijn kart er op sommige plaatsen zelfs wat van te schokken. :eek: :cool:

Welke tijden reden de anderen, die er al gaan trainen zijn??

TOM
01-07-2005, 22:17
Ik kan de tijden geven van de 2 uur race.
tijdens kwalificatie was de snelste 39.458 en had ik een 40.781 gereden en vertrok ik op een 6de plaats.
tijdens de race was de snelste ronde: 38.922 en had mijn teammaat een een 39.850 gereden en zijn we 4de geeindigt.

Dus ik denk dat je regelmatig in de lage 39 duikt dat je een goede kans maakt voor een podiumplek.

Frederik
02-07-2005, 14:30
Ik ga wss tegen 14 juli rijden,enkele dagen voor de race. Ik zal zien wat ik er uit kan persen. Hopelijk dat het een niet al te vermoeiend circuit is,maar dat zien we dan wel,alvast calamitas racing zal er weer zijn ;) Greetz

Frederik
16-07-2005, 13:49
Ik ben gisteren gaan rijden op een van de eerste heatjes van de dag. Circuit biedt enorm veel grip,tamelijk vermoeiend,zeker bij zo een weer en tijden waren alles behalve. Mss te wijten aan het feit dat circuit trager geworden is,ofdat het me weeral niet ligt :D We zulle het straks te weten komen, ik wens iedereen een goede race toe, en dat zoals altijd,de beste moge winnen!

Speesman
16-07-2005, 23:24
De race zit er alweer op. Indoorkarting Antwerpen is mijn minst favoriete circuit van de kalender, ondanks het feit dat het heel dicht bij mij thuis ligt. Ondanks een iets mindere kart (trok niet zo hard op) toch de 4de tijd kunnen rijden. Lang achter VDH racing gezeten, maar hem dan uiteindelijk toch kunnen voorbijsteken. Ondertussen was Jurgen van Calamitas Racing 2 me al voorbijgegaan en kon hem helemaal niet volgen. Voor de rest is er eigenlijk niets gebeurd in mijn stint (heb bijna heel de tijd alleen gereden, is vrij saai :) ). Mijn teammaat heeft dan nog 1 positie moeten prijsgeven en zo zijn we dan 5de geeindigd, net voor het andere rhino racing team. Al bij al een redelijk resultaat, er zat niet veel meer in. En ook mijn snelste tijd (39.5) is niet echt om naar huis over te schrijven.

Op naar de volgende race, waar ik normaal gezien een uurtje alleen ga rijden.

redje
17-07-2005, 00:02
Voor Calamitas 1 kan ik t simpel samenvatten: ne hattrick volgens t boekske en iedereen gedubbeld. :crazy: :crazy: Zelfs de marshalls konden t niet geloven. :+ :cool:

Giovanni
17-07-2005, 14:13
Na wat begonnen was als een desastreus weekend kon ik zoals verwacht een magere opkomst verwelkommen.
Antwerpen staat niet bepaald gekend als het meest technische circuit en beloofde dus ook geen uitdaging te worden voor de meesten onder ons.
Reeds tijdens de qualifs waren er enkele uitschieters te melden.
The Old men kwam postvatten op een 2de plaats, gevolgd door VDH Racing op een verrassende 3de plaats.
Wat volgde was een vrij rustige wedstrijd zonder grote incidenten.
Antwerpen is dus best te doen als er niet teveel volk op de piste is.
Het sezoen is halfweg en krijgt een duidelijke wending.
Calamitas 2 staat afgetekend op kop met in de persoonlijke ranglijst 10 punten voor en in het teamkampioenschap zelf 14 punten verschil.
Een kleine opmerking daarbij is wel dat ze reeds hun joker hebben gebruikt, maar nog geen schrapresultaat !!!
Als ze op dit elan verdergaan, gaat hun dat wel eens kostbare punten kunnen kosten ...
Joris en Karel, beiden bezitter van reeds 3 overwinningen op 5 wedstrijden staan op de 5de plaats maar hebben hun joker nog niet gebruikt.
Zo zie je maar dat alles nog alle kanten opkan.
Het eindresultaat zal hopelijk pas op 17 december gekend zijn ;) :gas:

De stand in het kampioenschap staat reeds online op www.GiovanniHerbots.com (http://www.giovanniherbots.com) of http://users.skynet.be/makkarting .

Voor de liefhebbers van getallen heb ik de complete uitslag van de wedstrijd gescanned en online gezet.
Qualifs hier (http://www.giovanniherbots.com/html/scans/qualif_antwerpen.tif) en de wedstrijd hier (http://www.giovanniherbots.com/html/scans/race_antwerpen.tif) .

Voor de meesten onder ons breekt er nu een vakantieperiode aan.
Mag ik dan ook iedereen een prachtige en ontspannende vakantie toewensen.

CU in Herselt !!!

vertigo
18-07-2005, 21:39
Persoonlijk vond ik het, ondanks de tegenvallende kart, een zeer leuke race. Leuke strijd gehad met de mannen van VDH Racing, zelfs tijdens de pitstops :+

De site van Rhino Racing is ook wat aangepast na de afgelopen race. Er staan enkele foto's en een compilatiefilmpje(filmpje: terug te vinden onder nieuws) van de race online. Ook een uitgebreid verslag en de uitslag.

www.rhino-racing.be

Frederik
18-07-2005, 22:38
Hey, even een feedback. Het was niet meteen de spetterendste race van het seizoen,die hebben we al in Bilzen gehad :) Maar toch was het ook geen fiasco. Antwerp karting was een saai circuit met weinig inhaalmogelijkheden, deed je er dan een, dan overkwam je zaken zoals BRI racing. Anyway,proficiat aan nr 1 en 2 :) en aan alle andere rijders ook die zich fair hebben gedragen. Een 3e plaats is geweldig,alhoewel we in het gedrang komen met ons schrapresultaat,moesten we op dit niveau verder blijven presteren :s Nu uitkijken naar Herselt waar we ,zowel jurgen als ik,goede herinneringen aan hebben overgehouden ;) Het zal weer wat beloven :) Bye allemaal en tot dan (yn)

Speesman
19-07-2005, 01:18
Ik heb het ook al via msn gezegd, maar vermeld het hier nog eens: vind het echt wel een heel chique compilatiefilmpje, heb er met plezier naar gekeken!!!

Chauffeur
19-07-2005, 12:16
Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.

In Bilzen een proficiat voor de sportiviteit, in Antwerpen zouden ze over je gereden hebben als ze niet voorbij konden.

redje
19-07-2005, 12:32
Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.

In Bilzen een proficiat voor de sportiviteit, in Antwerpen zouden ze over je gereden hebben als ze niet voorbij konden.
Tja, moest ik vorig jaar in FKI dan ook stoppen omdat Dries me liever rechtdoor van de baan duwde dan me proper in te halen (en dat was helemaal mogelijk want hij was zeker sneller op de rechte lijn)????
Dries heeft op dat vlak weinig recht van spreken.
Als je zelf tikken uitdeelt, moet je er tegen kunnen dat je er terugkrijgt. En trouwens, het is niet omdat hij snel is, dat hij het recht heeft om tikken te geven.

Schuif de schuld dan ook niet volledig af op Calamitas 2.

Chauffeur
19-07-2005, 12:35
Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.

In Bilzen een proficiat voor de sportiviteit, in Antwerpen zouden ze over je gereden hebben als ze niet voorbij konden.

jurgen L.
19-07-2005, 13:18
Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.



Dus daarmee wilt ge zeggen dat ik mij op een onsportieve manier moet laten inhalen. Als hij mij niet zo zou ingehaald hebben, zou ik nooit hetzelfde terug gedaan hebben. Daar moeten ze dan maar tegen kunnen als ze het zelf eerst deden. En kwestie aantikken zal 2x ook wel goe zijn, ik heb hem op dezelfde plaats aangetikt waar hij mij er half uitduwde en dan enkel nog net voor de start, maar dat was ook te wijten omdat hij daar te vroeg remde. Sportief rijden moet ook van 2 kanten komen dan he.

Frederik
19-07-2005, 16:20
Ikzelf heb het niet zien gebeuren; maar 1 ding vind ik onnozel dat ze dan de karts stilleggen. Een zwarte vlag was ook goed geweest,of drive through of eender wat. Nuja, wie duwt kan natuurlijk een tegenreactie verwachten. Dat is autosport. Laten we dit circuit maar gauw vergeten en met goede moed naar herselt stappen. Greetz Frederik

Speesman
19-07-2005, 17:48
De kart is niet stilgelegd, Dries heeft gewoon zelf trager beginnen rijden en dan opgegeven.

Frederik
19-07-2005, 20:43
Waarom dan trager gereden en gewoon niet doorgezet :s Nuja, ik maak er geen ruzie om, greetz

Chauffeur
19-07-2005, 21:03
Kijk Frederik,

Dries was 1 seconde trager dan de rest. Door de tikken die hij kreeg van onze vriend Jurgen L. werd hij nog trager omdat hij overal de deur moest dichthouden. Dries heeft Jurgen kunnen nemen doordat een andere hem aantikte en hij zo binnendoor kon. Hij heeft niet eens gezien dat het niet Dries was maar een ander die dat deed. Het enige wat moest gebeuren was de boel ophouden en zo de derde plaats veilig stellen. Na de derde tik in 1 ronde is Dries op de rechte lijn op de rem gaan staan om Jurgen L duidelijk te maken dat hij moest stoppen met duwen in de remzones na de rechte lijnen.
Toen kwam 4 man voorbij en had verder strijden geen enkele zin, kijk maar naar de tijden. Rijden met een kart die 1 seconde trager is heeft geen enkele zin. Het spijtige van de zaak is dat de 2 aanwezige marchalls alles gezien hebben maar niet ingrepen. Geen probleem, ook niet veel woorden aan vuilmaken, gewoon stoppen, uitstappen en koffie gaan drinken. Ik denk dat dat het verstandigste was wat er kon gebeuren. Even ging er bij mij een lampje branden van oei oei, daar gaat hij weer toen hij Jurgen L opwachte om revanche te nemen. Gelukkig kwam net op tijd het gezonde verstand terug om de boel in de pits te parkeren.
Ik vrees wel dat BRI terug zal komen om revanche te nemen op een sportieve manier, maar waar en wanneer? Als Calamitas 2 kans heeft om iets te winnen zullen ze zeker proberen dat te verhinderen, niet door te duwen, maar gewoon door te winnen en fair voorbij te steken. Remember Bilzen? 40 minuten jagen en geen één keer tikken!!! Kan niet gezegd worden van u Jurgen L.

Case closed

redje
20-07-2005, 10:33
Chauffeur,

Zoals ik het verhaal hier begrijp, was het Dries zijn keuze om Jurgen zijn standpunt kenbaar te maken, en dus is dat plaatsenverlies zijn eigen schuld. Hij had evengoed gewoon teken kunnen doen ipv in t midden van een rechte lijn als een halve zot op zn rem te gaan staan.
Als BRI niet wil strijden met een kart die 1 sec trager is dan de rest, dan is dat hun keuze. Mij niet gelaten, maar iemand als Dries kan zelf met zo'n kart nog wel behoorlijk wat bereiken.

En in Bilzen heb ik Jurgen meer dan eens aangetikt, niet bewust, maar hij remde daar wel héél vroeg en ik zat er dan wel eens tegen. Geen van beide partijen kloeg daarover. Jurgen kan zeker fair strijden, dat heb ik al meer dan eens gezien. Het is niet omdat er hier iets misgaat, dat Jurgen ineens de onfairste piloot van het veld is. Ik heb met andere piloten al veel meer last gehad dan met hem.

jurgen L.
20-07-2005, 13:34
Dries heeft mij kunnen inhalen doordat hij mij naar buiten duwde, en daardoor kon hij binnendoor. Degene die gij zegt dat mij duwde, waardoor dries mij voorbij kon steken, heeft mij pas achteraf geduwd toen dries langs mij doorkwam omdat ik niet meer op de ideale lijn zat.
En nu ben ik opeens de unfairste van de hele boel aan uwe uitleg te verstaan.
Dan moet Dries naderhand ook niet zeggen dat hij int vervolg wa selectiever gaat uitkijken wie hij aantikt. Als het echt zo erg was, kon hij ook wel een woordje uitleg aan mij hebben komen vragen, niet , ma soit.
Ik zwijg erover, 't is gebeurd ,ipv hier opt forum te verkondigen dat ik niemand voorbij kan zonder hem eerst 3x per rondje aan te tikken.